הרשמה

ביקורת: Gigabyte G24F

כבר לא צריך לשבור את קופת החזירון כדי ליהנות מחווית גיימינג ברמה גבוהה

הכיס של נתי מעולם לא הרגיש בטוח יותר

המסך סופק לנו לסיקור על ידי Aorus ישראל, תודה רבה!

לפני שנתחיל בואו נסכים (או שלא, אנחנו בכל זאת באינטרנט), על עובדה אחת: אנחנו חיים בתור הזהב של עולם הגיימינג. המשחקים הופכים להיות מציאותיים יותר בכל יום שעובר, עם חומרה שמאפשרת למפתחים לסחוף אותנו לעולמות שקשה היה אפילו לדמיין עד לפני כמה שנים בודדות, וכל הטוב הזה מתאפשר בין אם התקציב שעומד לרשותינו הוא תקציב של קונסולת משחק בסיסית או מחשב גיימינג מפלצתי עם תאורת RGB שעלולה לגרום להתקף אפילפטי. ואכן, מסך הגיימינג החדש של Gigabyte, הלא הוא ה-G24F הוא ההוכחה המושלמת לכך שלא צריך לרוקן את קופת החזירון כדי ליהנות מחווית גיימינג ברמה גבוהה. למרות שהוא לא מושלם, ותחרות בהחלט לא חסרה לו בטווח המחירים - קשה להתווכח עם התמורה הגבוהה (יחסית) במחיר הנמוך (יחסית).

מה באריזה

חשוב לזכור כי מדובר במסך שנמצא עדיין בטווח המחירים שנופל תחת קטגוריית ''מסכי תקציב'', לכן לא ציפיתי להפתעות מיוחדות. קרטון אפור וסטנדרטי שהכיל בתוכו את כל הכבלים, מעמד המסך, בסיס המעמד, הוראות השימוש, וכמובן את אורח הכבוד - המסך עצמו. בסיס המעמד שמעוצב במעין צורת 'V' לא לוקח יותר מדי מקום על השולחן, כמו גם המסך עצמו בגודל 24 אינץ'. לעומת מסכים אחרים בתקציב שלעתים נוטים לחפף, שמחתי לגלות חריץ במעמד המסך שאפשר להעביר דרכו את הכבלים הרלוונטיים בקלות יחסית.

כמובן שהמסך מותאם גם לחיבור VESA למי שלא מעוניין להניח את המסך על השולחן עצמו. אם בכל זאת תבחרו בדרך הסטנדרטית ותעמידו את המסך על שולחן המחשב, תשמחו לדעת כי המעמד מצוין, ומאפשר לכוון את המסך בקלות, גם לגובה וגם לזווית הצפייה, מה שאמור להיות כל-כך מובן מאליו אבל בפועל לא קיים בכל המסכים, לעתים גם בכאלו יקרים משמעותית. עם זאת, למרות שהמעמד אכן פונקציונלי, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהכל מרגיש מאוד פלסטיקי. לא מדובר בתחושה ''זולה'' במיוחד, אבל הכל מרגיש בסיסי למדי.

הרכבת המסך היא תהליך פשוט ומהיר, שלא דורש מאיתנו שום כלים מיוחדים, ובזכות הגמישות של המעמד בכיוון הזווית, קל יחסית לחבר את הכבלים אליו גם בסיטואציות קצת יותר צפופות, כמו על השולחן שלי לדוגמה. בין חיבורי המסך: זוג כניסות HDMI 2.0, חיבור Display Port 1.2 שמסוגל לתמוך ב-HDR, כניסת 3.5 מ"מ עבור רמקולים או אוזניות, 2 כניסות USB 3.0 וכניסת USB 3.0 Type B, לה תזדקקו על מנת להציג על פני המסך את כל הנתונים הרלוונטיים מהמחשב ולהפעיל את שני ה-USB שהזכרתי קודם לכן.

הגיע הזמן להתחיל

הפרטים הטכניים נשמעים טובים: מסך בגודל 24 אינץ', ברזלוציית FHD ובעל פאנל IPS, זמן תגובה של אלפית שנייה אחת בלבד (1 ms), תמיכה בטכנולוגיית FreeSync, תוכנה להגדרה ושליטה מלאה במצבי המסך השונים, גבולות מסך צרים, וגולת הכותרת אשר עבורה התכנסנו כאן: קצב רענון של 165Hz, ואפילו 170Hz, עבור האמיצים שירצו לדחוף את המסך לקצה גבול היכולת. לא מעט תכונות מוצלחות למסך שאמור להשאיר לכם גם קצת עודף בארנק, אבל לצידן גם כמה חסרונות קטנים, כמו חיבורי HDMI 2.0 בלבד ולא 2.1, מה שיפגע בעיקר בשחקני הקונסולות, והעובדה שהמסך אינו מגיע עם רמקולים מובנים.

ברגע שהדלקתי את המסך שמחתי לגלות איכות תמונה מעולה, בהחלט יותר ממה שציפיתי ממסך בתקציב הזה. הגדרות ברירת המחדל איתן הגיע המסך לא היו לטעמי, והתחלתי לשחק איתן עד שהצלחתי למצוא את הצבעים הנכונים בעיניי, כמו גם את הבהירות הנוחה לי. היכולת להגדיר מספר פרופילים שונים, ולנצל גם את אלו אשר מגיעים מובנים מראש וכוללים הגדרות שונות של בהירות, חדות, ניגודיות ומה לא - הייתה נפלאה, ומהר מאוד מצאתי את עצמי מגדיר לעצמי פרופילים מגוונים לשימושים שונים, בין אם למשחקים, שימוש לילי, או עבודה ולימודים במהלך היום תוך שימוש סטנדרטי במחשב.

שמחתי לגלות גם את תוכנת ה-OSD Sidekick של Gigabyte. התוכנה מאפשרת לי לשלוט בכל הגדרות המסך דרך ממשק פשוט לתפעול, שהרבה יותר נוח מהמקש האחורי בגב המסך שפועל בעזרת ג'ויסטיק לשליטה במצבי המסך השונים וההגדרות. למי שאוהב לחקור עמוק בהגדרות, יהיה כיף לגלות שלמסך יש גם כמה פיצ'רים מועילים ונחמדים כמו הצגת הפריימים לשנייה באופן עצמאי, הגדרת שעון-עצר בצד המסך שיגיד לכם כמה זמן אתם כבר משחקים או עובדים, ואפילו אופציה ליצירת כוונות שונות שיוכלו לשמש אתכם במשחקי יריות, או סתם אם בא לכם לסמן לעצמכם את מרכז המסך מסיבה כלשהיא - אני לא שופט.

צבעים אמיתיים, תמונה חדה

כיאה למסך אשר מבוסס על פאנל IPS הצבעים נראים מעולה, ואחרי המשחק הקטן שלי עם ההגדרות – אפילו מצוין. למרות שהצבעים עצמם אכן נראו מעולה, משהו בניגודיות לא היה 100% לטעמי כמה שלא שיחקתי עם ההגדרות, אבל לא ייחסתי לכך חשיבות רבה מדי. שוב, בהתחשב בתקציב המסך שעד כה כמעט ולא היו לי הערות לגביו. בשימוש יום-יומי המסך מצוין, ולמרות שאני בחרתי להגביל אותו במרבית הזמן לקצב רענון של עד 120Hz בזמן השימוש שלי מחוץ למשחקים, מה שהרגיש לי יותר טבעי בעין, אני בטוח שחלקכם ישמחו לנצל את מלוא היכולת באופן קבוע.

למרות הניגודיות לא מושלמת, בזכות פאנל ה-IPS האיכותי, מדובר במסך שיכול להתאים לגיימרים שחוטאים גם בעבודות גראפיות כאלו ואחרות. למרות שלא הייתי ממליץ לבחור במסך ה-G24F כמסך העיקרי לעבודות מהסוג הזה, הוא בהחלט מספיק איכותי על מנת שתוכלו להעזר בו לכך, בהנחה שאין אופציה אחרת. גימור המט של המסך נפלא, והצליח להתמודד גם עם השמש הקשוחה שבצבצה מהחלון שמעבר לכתפיים שלי בשעות המוארות של היום בצורה מרשימה, כאשר המסך היה ברור ונוח לצפייה גם בזוויות שונות ומשונות אליהן הגעתי במהלך היום תוך צפייה בהרצאות זום שיוכלו לגרום לכל אחד להתפתל בכסא מרוב שעמום. באופן רשמי המסך ניתן לצפייה בזווית של עד 178 מעלות, ולפחות על פי השימוש שלי בהחלט נראה שהמסך עומד בהבטחה.

והגיימינג, מה איתו?

בתור חובב משחקי FPS, היכולת לשחק בקצב רענון גבוה היא מדהימה, ואני מאמין שכמעט כולם יסכימו איתי שעדיפים עוד כמה פריימים לשנייה על פני רזולוציה גבוהה יותר. כמובן שבחרתי בבחירה הבנאלית, והמשחק הראשון אליו קפצתי כדי לבדוק את המסך היה לא אחר מאשר Call of Duty: Warzone.

אחרי האבקות עם הגדרות המשחק, כדי להצליח ולגרד כל פריים אפשרי שהוא מסוגל לתת לי, נכנסתי סוף סוף למשחק, ונהניתי מכל רגע. נדהמתי מהמחשבה שבתקציב שה-G24F דורש ניתן ליהנות היום ממסך שמסוגל לספק קצב רענון גבוה, עם פאנל IPS איכותי. למרות שהמשיכה להעיק לי בעין הניגודיות שפשוט נראתה לא נכונה, לקחו לא יותר מ-10 דקות משחק כדי שאשאב למשחק ואשכח מהעניין הזה.

לאחר מכן המשכתי למשחקים נוספים בהם Counter-Strike Global Offensive (איך לא?), The Witcher 3 (כי אי אפשר לוותר) והרשימה ממשיכה, כשהגעתי למשחקים מכל הז'אנרים. בשלב מסוים כבר בדקתי את המסך מכל כיוון אפשרי, ועדיין המשכתי לבדוק עוד ועוד משחקים פשוט כי הכל נראה כל-כך טוב על המסך הזה, שלא רציתי להפסיק ולשחק במשחקים שונים, חדשים או ישנים.

השורה התחתונה

את המשפט שיסכם את הביקורת הזו, אמרתי כבר בתחילתה ואני עומד מאחוריו לחלוטין: ה-G24, למרות שמושלם הוא לא, ותחרות בהחלט לא חסרה לו בטווח המחירים שלו- קשה להתווכח עם התמורה הגבוהה (יחסית) במחיר הנמוך (יחסית). לא מדובר בשום דבר חדש, אלא סך הכל מסך גיימינג יחסית סטנדרטי מבחינת הפיצ'רים שלו, אבל כזה שבהחלט זוכה במקום על הפודיום בקטגוריית המחיר שלו סביב 1,000 ש"ח. למרות כמה חסרונות, כשמעמידים את הדברים על מאזניים, היתרונות מתעלים במשקלם בהחלט על החסרונות, שמרגישים זניחים באופן יחסי. מעניין, אולי אני גם צריך לקנות אחד כזה לעצמי בעצם...

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • פאנל IPS איכותי
  • קצב רענון שהוא חוויה
  • מעמד מתכוונן ונוח
  • מחיר אטרקטיבי

הרע

  • הניגודיות
  • חיבורי HDMI 2.0 בלבד

והקאץ'

  • לעולם לא תוכלו לחזור אחורה למסך 60 הרץ
נתי מרדכי - כתב תוכן

נתי מרדכי - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4 Pro, Xbox One, Nintendo Switch

בחיים לא תנצחו אותי ב: Gran Turismo

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Command & Conquer: Red Alert 2

כשאני לא משחק אני: מנגן, לומד, עובד.

מסר לעולם: צוואר הבקבוק במערכת שלי הוא הארנק שלי.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:37 22.08.2021 | רועי האן - כתב תוכן רועי האן - כתב תוכן

    כל הדיבור הזה על המחיר המחיר המחיר, אבל מה המחיר?!

  2. 2

    13:56 22.08.2021 | nakiii nakiii

    933 ש"ח בtms. יש לי מסך שך גיגבייט ואני מאוד מרוצה. אין צורך לשפןך כסף על מסכים של אסוס

  3. 3

    17:54 22.08.2021 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    היי, המחיר כתוב בפיסקה האחרונה (סביב 1,000 שקל כמו שנאקי אמר)

  4. 4

    23:02 22.08.2021 | elad9219 elad9219

    nakiii גם לי יש מסך של ג'יגהבייט (Aorus) ואני סופר מרוצה.
    מעבר כמובן לנתונים היבשים של רזולוציה, קצב רענון, גודל וכו', שכנראה אין יותר מדי הבדלים בין החברות, יש הרבה פיצ'רים ממש טובים למסכים שלהם, שבעתיד כשארצה מסך חדש מתישהו, אני מאמין שהם יהיו בעדיפות עליונה אצלי.

  5. 5

    20:52 23.08.2021 | WarFox89 WarFox89

    נשמע כמו מסך מצוין במחיר הוגן ו-value for money אמיתי. לדעתי היית צריך למשוך אותו אפילו לציון של 9 מתוך 10 :)
    ורזולוציה מעניינת רק איכרי קונסולות בעיקר. מה שחשוב בממלכת המחשבים זה קצב רענון ו-FPS גבוה xD

  6. 6

    21:56 23.08.2021 | elad9219 elad9219

    WarFox89 מסכים איתך שב-PC במיוחד עדיף באופן יחסי קצת יותר ביצועים מאשר איכות תמונה, אבל אי אפשר להגיד באופן כולל שרזולוציה לא מעניינת ורק FPS.
    אם ככה, אפשר להוריד כל משחק לאיכות התמונה הכי נמוכה ולקבל FPS מטורף תמיד. זה לא באמת כיף. בשביל מה הטכנולוגיה מתקדמת כל הזמן?
    תמיד צריך לאזן אחד עם השני. לדעתי בכל מקרה 1440P היא הרזולוציה האופטימלית היום למי שיש מחשב חזק ומסך 120Hz .

  7. 7

    22:11 23.08.2021 | WarFox89 WarFox89

    מסכים אתך בטח הכל בגבול הטעם הטוב ... אני לא מדבר על לשחק ב-720P בישביל למשוך יותר FPS מוגזם D:

  8. 8

       | פורסם ע"י