הרשמה

החנות של Epic Games מתחילה בטא להפצה עצמית של משחקים

המתחרה של Steam פותחת את דלתיה למפתחים העצמאיים

בצעד שרק צועק תחרות, Epic Games משיקה תוכנית לתמיכה במפתחים עצמאיים

החנות של Epic Games הכריזה כי היא מתכוונת להציע למפתחים להפיץ את המשחקים שלהם באופן עצמאי והיא מתחילה בטא סגורה בנושא. החברה מתכוונת לפעול בדומה ל-Steam ולאפשר למפתחים עצמאיים להציג את המשחקים שלהם בחנות.

המודל של Epic Games די דומה לשל Steam אך כאמור נוסחת חלוקת הרווחים מיטיבה יותר עם המפתחים. בעוד Steam גובים 30% ממחיר המשחק, Epic Games Store גובים רק 12%. בנוסף, משחקים שפותחו במנועי Unreal פטורים מתשלום זיכיון על השימוש במנוע למשחקים שנמכרים דך החנות. החברה מציעה בנוסף שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן, ותמחור דינמי לפי איזורים.

Steam מאפשרת היום לפתוח חשבון מפתח בקלות רבה ובמחיר של $100. האפשרות הזו מגדילה מאוד את כמות המשחקים הקיימים בחנות ומאפשרת למפתחים רבים להציע משחקים בחנות. לא ברור כרגע כמה תעלה פתיחת חשבון בחנות של Epic Games ואני מניח שדברים כאלה יתבהרו אחרי הבטא. בינתיים החברה דורשת מילוי טפסים והרשאות גישה לתוכנות החנות. בנוסף, יש איסור על תכנים פורנוגרפיים, מסיתים ובלתי חוקיים, ונכון לעכשיו החנות של Epic Games לא תתמוך במשחקים של מציאות מדומה, וכן מחייבת לאפשר תמיכה ב-Crossplay בכל החנויות ל-PC.

Epic Games Store vs Steam — Everything you need to know | by Konstantinos  Stasinos | Medium

יש לציין שלמרות כל ההגבלות על תוכן של משחקים בחנות של Epic Games, כל אלו לא קיימים בחנות Itch.io, החנות למפתחים עצמאיים המשולבת בתוך החנות של Epic Games. בחנות של Itch.io אין ממש הגבלות ושם אפשר לפרסם את כל מה שאסור בחנות של Epic Games. למען האמת, החנות הזו אפילו שימשה כתירוץ ל-Apple במשפט מול Epic Games.

החנות של Epic Games צמחה מאוד בשנים האחרונות וכבר יש לה כ-58 מיליון משתמשים פעילים חודשיים. לשם השוואה, Steam דיווחה בינואר על 120 מיליון משתמשים פעילים חודשיים. כיום יש בחנות של Epic Games כ-650 משחקים והם מקווים להגדיל את ההיצע משמעותית עם הפתיחה של החנות למפתחים עצמאיים. התמיכה במפתחים עצמאיים והגדלת התחרות בשוק משחקי המחשב בהחלט מעודדים ואנחנו מלאי ציפייה לראות את השוק החדש למפתחים עצמאיים.

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:39 23.08.2021 | ALMONIFOREVER ALMONIFOREVER

    הם צריכים להוסיף אופציות קהילה .שזה יקרה יהיה "מעטפת" לפלטפורמה להכריח כל מפתח פעיל בקהילה להיות כחלק ממנה.
    אפיק נושאת נתון מופרך , נתון שיוצא מהקשרו. אין אופציות חברתיות , מה הטעם בספירת מקוונים ? מזכיר את ההתגאות של סוני בערך הזה.
    מאחל להם הצלחה1 תחרות זה טוב ,שירות אינדים זה טוב,הגבלה לפלטפורמה אחת זה לא טוב! בטח ב"שוק פרוץ" כמו שוק המחשבים האישי.

  2. 2

       | פורסם ע"י