הרשמה

ביקורת: ?...What If - פרק 4

דוקטור סטריינג' מאבד את ליבו, איך היקום יצליח לשרוד את זה?

פרק מלא ברעיונות יצירתיים והרבה מאוד מוות

מה היה לנו עד עכשיו? קפטן אמריקה אחרת? צ'ק. טצ'אלה בתור סטאר לורד? צ'ק. הנוקמים מתים אחד אחרי השני? צ'ק צ'ק צ'ק. הגענו לפרק הרביעי של ?...What If, סדרת האנימציה הראשונה של Marvel שעולה בדיסני+ אשר דנה בשאלה "מה אם?". בפרק הזה אנחנו מקבלים את אחד מהסיפורים היותר מעניינים שייחקרו בעונה הזו והיא "מה אם דוקטור סטריינג' היה מאבד את ליבו במקום את ידיו?", או במילים אחרות, מה היה קורה אם העולם היה צריך להתמודד עם קיומו של דוקטור סטריינג' רשע שיכול להביא לסיום היקום כולו? שאלה מפחידה מאוד אם תשאלו אותי, אז בואו נגלה מה התשובה עבורה.

הביקורת תכיל ספויילרים ליקום הקולנועי של מארבל, ולשאר סדרות דיסני+.

הפרק מציג את דוקטור סטיבן סטריינג' (Doctor Stephen Strange) כפי שאנחנו מכירים אותו - אחד מהמנתחים המוצלחים ביותר שקיימים ובעל הכרה בינלאומית, רק שבמקום הנסיעה הגורלית שהסתיימה בתאונה שגרמה לו להפוך למכשף העליון, הוא נמצא באוטו יחד עם בת זוגו קריסטין פאלמר (Christine Palmer). כאשר התאונה מתרחשת, קריסטין נהרגת ודוקטור סטריינג' ששורד, יוצא לדרך שאנחנו מכירים ונחשף לעולם האומנות המיסטית, אך לא בשביל לרפא את ידיו, אלא כדי להשיב את קריסטין חזרה אליו. ברגע שהכאב של האובדן שלה הופך לגדול מדי, הוא משתמש בעין של אגאמוטו וחוזר אחורה בזמן כדי לנסות לשנות את אירועי התאונה שוב ושוב.

הפעם היחידה שראינו את קריסטין היא בסרט של דוקטור סטריינג', וגם שם היה לה זמן מסך מאוד מצומצם שכלל בעיקר לעזור לסטיבן בשעת צרה. ה-MCU קצת התעלם מקיומה מאז, בלי שום הופעה נוספת בסרטים שבאו אחריו, אבל הפרק הזה של ?...What If מביא לנו קצת יותר זמן מסך עם קריסטין שעוזר לבנות אותה בתור מישהי עם משמעות גדולה יותר מדמות תומכת. זה נחמד לראות גרסה שלה בה היא מוצגת יותר כמו בן אדם, וזה בהחלט עוזר לנו להבין כמה היא חשובה לסטריינג' בזמן ההתמודדות עם האובדן שלה.

'What If...?' Episode 4

אחרי שהוא נכשל כל פעם מחדש למנוע את המוות של קריסטין, סטריינג' מתחיל ללמוד כישופים אפלים שמצריכים כמויות גדולות יותר של כוח. הוא מתחיל לזמן מפלצות ממימדים אפלים ושואב את כוחותיהם כדי להיות חזק מספיק כדי לשנות את ההיסטוריה. המקומות שהפרק הולך אליהם, לא מבחינת לוקיישנים אלא דווקא מבחינת ההקף והשאפתנות של העלילה שהוא מספר, בקלות יכולים להביא אותו להפקה של סרט באורך מלא. פרק 1 מרגיש כמו שכתוב מהיר של הסרט הראשון, פרק 2 מרגיש כמו חתיכה קטנה ממשהו הרבה יותר גדול ופרק 3 לא הלך לכיוונים יותר מדי קיצוניים מבחינת מה שהוא הציג כדי להיחשב מיוחד מדי, אבל פרק 4 לוקח את הדברים לקיצון הרחוק בצורה מספיק טובה כדי להרגיש כמו סיפור אחד שלם. עם הפרק נגמר והוא השאיר אותי בהרגשה שאני אוכל בקלות ליהנות מסרט שלו באורך שעתיים, מדובר בפרק שבשמחה אלך לצפות בו פעם נוספת.

בקטגוריית הדיבוב יש לנו את ג'פרי רייט (Jeffery Wright) שמקריין את רגעי המפתח של הפרק כמו תמיד, אך הפעם אנחנו רואים אותו בפעם הראשונה כנס לאינטרקציה עם הדמות שעליה מבוסס הפרק. רייט עושה עבודה נפלאה בלסדר לנו את הראש ברגעים מסויימים בפרק, אך בפרק הזה גם יצא לנו לראות את הצד היותר מעניש ומטיף שלו אחרי שדוקטור סטריינג' נחשף להשלכות של המעשים שלו למרות כל האזהרות שקיבל. אל רייט מצטרפים גם רייצ'ל מ'אדאמס (Rachel McAdams) בתור קריסטין, בנדיקט וונג בתור וונג (Wong) וכמובן בנדיקט קאמברבאץ' (Benedict Cumberbatch) בתפקיד של דוקטור סטריינג'. כל השחקנים חוזרים לתפקיד שלהם בצורה מעולה ותמיד כיף לזהות את הקול האייקוני שעומד מאחורי כל דמות ברגע שהיא פותחת את הפה.

'What If...?' Episode 4

השורה התחתונה

הפרק הרביעי של ?...What If מראה שהסדרה יכולה לשלב בין פרקים שמכילים עלילות מעניינות שעוזרות להחזיק פרק בפני עצמם, לבין פרק עם קו עלילה מדהים שבקלות מצדיק סרט באורך מלא עם הכיוונים היצירתיים והדי משוגעים שהוא מעז ללכת בהם. Marvel מנצלים את העובדה שמדובר בסדרה מצויירת שמאפשרת להם לדחוף את הגבולות כמה שיותר רחוק, בין אם זה להרוג דמויות אהובות או להפוך אותם לדברים אחרים לגמרי שעדיין מצליחים להיות הגיוניים. ככל שהזמן עובר זה נראה כאילו הפרק הראשון בכוונה היה בינוני כדי לוודא שהציפיות שלנו נמוכות לפרקים הבאים, ולהתפלא כל פעם מחדש. כעת נותר לחכות ולראות אם המשך העונה תעמוד בסטנדרטים החדשים שלה.

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י