הרשמה

ביקורת: Castlevania Advance Collection - הטירה הנאה

אתמול הוא הוכרז, והיום מגיעה הביקורת! בואו לקרוא מה שמואל חשב על Castlevania Advance Collection!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 24/09/2021

המשחקים באוסף הזה נהדרים, אבל אלה הפיצ'רים הנוספים שהופכים את האוסף הזה ל-Must Buy לאלו מכם שאוהבים את המותג Castlevania ומשחקי Metroidvania בפרט. 

אחרי חרושת שמועות מאסיבית, הדלפות והופעות של המשחק בדירוגי גיל של מדינות שונות, אנחנו סוף-סוף מקבלים אותו. Castlevania Advance Collection, אוסף משחקי Castlevania שיצאו לקונסולת ה-Game Boy Advance של Nintendo, הוכרז באירוע ה-Nintendo Direct שהתקיים לפני כיומיים. יותר מזה, ההכרזה עצמה הייתה Shadow Drop: המשחק היה זמין לקנייה והורדה עוד באותו הלילה. כחובב משחקי Metroidvania ומשחקי Castlevania בפרט, הייתי חייב לנסות את האוסף הזה ולראות האם הוא שווה את ה-20 דולר ש-Konami דורשת עליו, או שמא הקולקציה הזו עושה את המינימום הנדרש וזהו.

ארבעה במחיר של אחד

ה-Castlevania Advance Collection מגיע עם ארבעה משחקים. עכשיו, אלו מכם שמכירים קצת את ה-GBA בטח יהיו מופתעים שכן יש רק שלושה משחקי Castlevania שפותחו בלעדית לקונסולה הניידת והסגולה של נינטנדו: Castlevania: Circle of the Moon שיצא ב-2001, Castlevania: Harmony of Dissonance שיצא ב-2002 ו-Castlevania: Aria of Sorrow שיצא ב-2003. אז כן, בצעד מפתיע ולא מובן מאליו בכלל, Konami החליטה להוסיף לקולקציה הזו גם את Castlevania: Dracula X, גרסת ה-Super Nintendo למשחק Castlevania: Rondo of Blood, שמוכר כמשחק המקדים ל-Symphony of the Night.

ההחלטה הזו תפסה אותי ממש בהפתעה, שכן Dracula X מעולם לא הגיע ל-GBA, והחברה יכלה להשמיט אותו מהאוסף ולאף אחד לא היה אכפת, אבל העובדה שהם כן הוסיפו משחק נוסף והפכו את הקולקציה הזו לאפילו רחבה יותר באמת העלה לי חיוך על הפנים. הנ"ל מקבל משנה תוקף כשאנחנו מסתכלים על האיכות של המשחקים באוסף הזה: Dracula X הוא משחק פלטפורמה אולד-סקול אמיתי שיבעט לכם בישבן ויכריח אתכם ללמוד אותו ולהבין אותו כדי לנצח, שזה משהו שטיפה חסר לי במשחקים כיום. Circle of the Moon ו-Harmony of Dissonance הם משחקי Metroidvania נהדרים שממש מתאימים לקונסולת ה-Switch, אבל מעל כולם בולט משחק אחד: Aria of Sorrow.

Castlevania: Aria of Sorrow הוא לא רק אחד ממשחקי ה-Castlevania הכי טובים בכל הזמנים, הוא אחד ממשחקי ה-Metroidvania הכי טובים בכל הזמנים. המשחקיות שלו שואבת המון השראה מ-Symphony of the Night - גם ברמת עיצוב המפה הנהדר עם הסודות הנהדרים שאפשר לחשוף במפה וגם ברמת מנגנון עליית הרמות, השגת הנשקים ואלמנט ה-RPG הכללי שעוטף את המשחק. אבל גם עם הדמיון הגדול ל-Symphony of the Night, המשחק מצליח לפתח אופי משל עצמו בעזרת מנגנון הרוחות שאפשר לאסוף במשחק.

כל מפלצת שתחסלו במשחק יכולה לספק לכם את הנשמה שלה, כשהן נעות בין רוחות שנותנות לכם מתקפה חדשה, רוחות שמחזקות אתכם באופן פאסיבי או שומרי ראש שילוו אתכם במשחק. אם שיחקתם ב-Bloodstained: Ritual of the Night - מפה האלמנט הזה מגיע. הקולקציה הזו רק הזכירה לי עד כמה Castlevania: Aria of Sorrow הוא משחק נהדר, ועכשיו כשאפשר לשחק אותו על כל הקונסולות השונות אין לכם סיבה אמיתית לפספס אותו - בעיקר אם אתם חובבים של הז'אנר.

נשקים משניים

עם כל הכבוד למשחקים הכיפיים, האיכות של כל אוסף נמדדת בדברים הנוספים שהוא מביא לנו וגם כאן Konami עשתה עבודה מצוינת עם הקולקציה החדשה שלה. נתחיל במשחקים עצמם: Konami החליטה להביא את כל הגרסאות של המשחקים מהאזורים השונים. זה אומר שלכל משחק ברשימה הזו יהיו את הגרסה האמריקאית, האירופאית והיפנית. כמובן שברוב המקרים רצוי וכדאי להתעלם מהגרסה האירופאית שתרוץ פחות טוב מהשתיים האחרות (אירוע של NTSC מול PAL), אבל התוספת הזו ממש נחמדה לאלו שגדלו באירופה ורגילים לביצועים של המשחקים שם. כמובן זה גם אומר שמשחקים בהם דברים כמו דם אדום צונזר (הגרסה האמריקאית של Dracula X) לא יצונזרו בגרסאות האחרות.

בתוך כל משחק תוכלו לפתוח בכל שלב תפריט שיציג לכם את האפשרויות השונות במשחק: בין אם מדובר בשימוש במנגנון Save States כדי לשמור בנקודה בה אתם נמצאים במקום להסתמך על מנגנון השמירה של כל משחק, מנגנון ה-Replay שמאפשר לכם לשמור סרטון קצר של המשחק ולנגן אותו לאחר מכן או מנגנון ה-Rewind שיאפשר לכם לחזור אחורה בזמן ולתקן טעות מטומטמת שעשיתם (מאוד יעיל למשחק ב-Dracula X). התפריט גם מכיל עוד המון אופציות אחרות, כמו האפשרות לבחור את היחס של המסך ואופציות גרפיות כמו Pixel Perfect, אפשרות בחירה בין סאונד באיכות גבוהה או באיכות המקורית של המשחק או למפות את הכפתורים בשלטים שלכם בצורה שיותר נוחה לכם (הייתי שמח לשליטה גדולה במיפוי, אבל מה שיש גם נחמד).

איפה שהמשחק באמת מצטיין הוא באינטגרציה של האוסף עם המשחקים עצמם: בכל משחק (למעט Dracula X), תוכלו להפעיל גאדג'ט שיציג לכם מידע שיעזור לכם בהשגת דברים במשחק. לדוגמא, ב-Aria of Sorrow תוכלו לראות אילו נשמות של אויבים עוד לא השגתם במשחק, אחרי כל פעם שתפגעו בהם. ב-Circle of the Moon אתם תוכלו לראות אילו אויבים יוכלו לתת לכם קלפים והאם כבר קיבלתם את הקלף שהם מפילים (מנגנון קלפים שמאפשר לכם להשתמש בקסמים ויכולות מיוחדות) וב-Harmony of Dissonance תוכלו לדעת כמה אביזרים שאפשר לאסוף נמצאים באזור שלכם במפה והאם מצאתם אותם עדיין.

תוסיפו לכך את האנציקלופדיה שמגיעה עם כל משחק שמסבירה על האויבים השונים שתוכלו לפגוש, המתקפות המיוחדות, הבוסים, האביזרים השונים ומה הם נותנים לכם ועוד ואתם מקבלים אוסף שידבר לשחקנים חדשים וותיקים כאחד: אם אתם חדשים ורוצים להשיג את כל מה שיש למשחק להציע, תפעילו את האופציה הזו ותנו למשחק להציג לכם את המידע החשוב הזה. אם אתם וותיקים שרוצים את האתגר, תורידו את הגאדג'ט ותנו למשחק לשחק כמו בשנות האלפיים המוקדמות.

יש באוסף הזה גם נגן מוזיקה עם הפסקולים של כל המשחקים באוסף, וגלריית אמנות שמציגה פיסות אמנות יפות מכל המשחקים באוסף, שזה משהו שאפשר למצוא ברוב האוספים שיצאו בשנים האחרונות, אבל דווקא הדברים שהזכרתי קודם - אלה סוג הפיצ'רים הנוספים שמבדילים בין אוסף טוב לאוסף מצוין. החלק הכי טוב בכל הסיפור הזה הוא המחיר של המשחק: Castlevania Advance Collection יעלה לכם רק 20 דולר, כ-74 שקלים בחנות הישראלית ב-Steam. זה מחיר ממש טוב לאוסף פשוט מצוין.

השורה התחתונה

בסוף כל הביקורת הזו, מה ש-Castlevania Advance Collection עשה הכי הרבה היה לעצבן אותי. הוא פשוט הזכיר לי תקופה שבה Konami הייתה פשוט פנומנלית, עם משחקים נהדרים ויצירתיים. כש-Konami הייתה חברה שרק חיכינו למוצא פיה ולשמוע אילו עוד משחקים היא הולכת להביא לנו. האוסף הזה עושה זאת בשני דרכים שונות: הן בכך שהוא מזכיר לנו על המשחקים הנהדרים של החברה כמו Aria of Sorrow המדהים ו-Dracula X הנהדר והן בהשקעה הנהדרת של החברה ביצירת האוסף הזה. החלפה בין הגרסאות השונות של כל משחק, השימוש ב-Save States, Rewind ו-Replay במשחקים עצמם, יחד עם גלריית אמנות והפסקולים של המשחקים הופכים את האוסף הזה ל-Must Buy לאלו מכם שחובבים את המותג של Castlevania ומשחקי Metroidvania בפרט.

עכשיו, איפה Symphony of the Night ל-Switch?

9
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • שלושה משחקי GBA ואחד מה-SNES כבונוס
  • פיצ'רים נוספים נהדרים שמשפרים את החוויה
  • אופציות גרפיות וסאונד טובות מאוד
  • גלריית אמנות ופסקולים משלימים את האוסף בצורה יפה

הרע

  • הייתי שמח ליותר אופציות למיפוי המקשים בשלט

והמדוזות

  • האויב הכי מעצבן בתולדות הסדרה הזאת
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י