הרשמה

ביקורת: Kena: Bridge of Spirits - ניצחון הרוח

אחד המשחקים הכי מצופים לשנת 2021 הגיע אלינו לביקורת. בואו לקרוא האם המפתחים ב-Ember Labs הצליחו ליצור משחק מדהים בביקורת שלנו ל-Kena: Bridge of Spirits!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 21/09/2021

המשחק הזה הוא כמו ממתק: קצר ומתוק אבל מספק מתחילתו ועד סופו. תעשו לעצמכם טובה ותקנו את המשחק הנהדר הזה. הוא יעשה לכם רק טוב על הלב.

עותק סיקור סופק לנו על ידי Ember Labs, תודה רבה!

אחד המשחקים הכי מצופים לשנת 2021, הוא ללא ספק Kena: Bridge of Spirits. המשחק שהוכרז ב-2020 פשוט העיף את כולם עם הגרפיקה המהממת שלו שנראתה כמו סרט מצויר ברמה של Toy Story ופחות כמו משחק וידאו כמו שאנחנו רגילים אליו. אחרי עוד כמה תצוגות מרהיבות באירועים של סוני, הלחץ על Ember Labs להביא לנו משחק שהוא לא רק פנים יפות היה ברמות שיא ועכשיו כשהמשחק הושק, הגיע הזמן לראות האם המפתחים בחברת האינדי הצליחו ליצור כאן משחק נהדר, או שמא אין כלום בקנקן המאוד יפה הזה?

Spiritfarer, גרסת האקשן

כפי שהכותרת של החלק הזה מרמזת, אם שיחקתם ב-Spiritfarer, הרעיון של הסיפור הזה לא יהיה זר לכם: אתם משחקים את קיינה (Kena), מדריכת רוחות צעירה, שכחלק מתפקידה, אמונה על סיפוק עזרה ותמיכה ברוחות שמתקשות לעבור לעולם הבא, בדרך כלל כי קיים משהו בעולם הפיזי שעדיין קושר אותן אליו. העלילה של המשחק לוקחת את קיינה לכפר שאין לו שם, כשהמטרה העיקרית של הגיבורה שלנו היא להגיע למקדש ההר. כשאנו מגיעים לכפר אני כבר שמים לב שמשהו נורא התרחש שם, ועלינו להבין מה קרה, איך אפשר לעזור לתושבי הכפר ומה הסיבה האמיתית לכך שקיינה רוצה להגיע למקדש ההר.

הסיפור עושה עבודה נהדרת בלגעת בכל מיני נושאים כמו חרטה, כעס והרס עצמיים, מציאת שלווה פנימית והרצון והצורך בהערכה של הקרובים אליכם. המשחק מלא בדמויות שסוחבות איתן מטענים רגשיים רבים והדיאלוגים במשחק היו מאוד טובים. רוב הדמויות נשמעו אמינות ואמיתיות כשהמשחק נמנע מקלישאות מיותרות או מקרי Over-acting שהיו יכולים להוציא אותי מהחוויה והעולם של המשחק. מה שכן - לא כל המדבבים במשחק עושים עבודה מצוינת: היו כמה דמויות שהדיבוב שלהן היה לוקה בחסר. במשחק שמתבסס הרבה על קטעי הסיפור שלו, היה חבל לראות פער גדול בין יכולות הדיבוב של דמויות שונות במשחק - גם אם זה לא קרה המון.

ועדיין, גם עם הבעיות הללו המשחק הצליח לרגש ולעניין אותי, אבל זה הרבה גם בזכות הגרפיקה הנהדרת של המשחק. המפתחים ב-Ember Labs הצליחו ליצור כאן משחק שלעיתים מתחרה בסרטי פיקסאר ודיסני בכמה שהוא מלוטש, יפה לעין ומרהיב. כל פרט במשחק נבחר בקפידה, כל שוט בסצנה סינמטית, כל אפקט בקרבות השונים וכל אזור שתהיו בו מלאים בצבע, חיים, תאורה ויופי. גם מקומות חשוכים יותר במשחק היו נראים מדהים כשהיוצרים של המשחק עשו שימוש נהדר בפיסות קריסטלים בהירות שיראו לכם את הדרך וקרני אור שחודרות מבעד לחריכים בסלעים.

אני יודע שזאת הולכת להיות טענה מפוצצת, אבל יש סיכוי לא רע ש-Kena: Bridge of Spirits הוא המשחק הכי יפה שקיבלנו השנה. נכון, קיבלנו לא מעט משחקים שנראו מצוין כמו Returnal הקריפי והנהדר או Ratchet & Clank: Rift Apart המדהים, אבל הדבר היחיד שאני יכול להשוות את Kena: Bridge of Spirits אליו ברמת האנימציה והיופי שמופיע על המסך הוא Raya and the Last Dragon - סרט הדיסני שיצא בתחילת השנה. כן, Kena: Bridge of Spirits עד כדי כך מלוטש ויפהפה.

אני שיחקתי את המשחק על ה-PS5 שלי והוא גם נראה טוב וגם הביצועים שלו נהדרים. לשחק משחק שנראה כמו Kena ב-60 פריימים לשנייה זאת באמת חוויה נהדרת, למרות שהמשחק נראה טוב גם על ה-PS4 (ב-30 פריימים לשנייה) וכמובן ששחקני ה-PC יכולים לחוות את המשחק עם אפילו יותר פיצ'רים גרפיים מופעלים (למרות שיכולות ה-DualSense עוד לא הגיעו לגרסה ל-PC אם אני מבין נכון). אם חיכיתם לביקורת כדי להבין האם המשחק נראה טוב גם מחוץ לסצנות הסינמטיות אז הסירו דאגה מליבכם - הוא לגמרי עומד בציפיות שלכם.

נלחמים בשחיתות

כמו שהזכרתי בתחילת הכתבה, Kena: Bridge of Spirits הוא משחק אקשן/הרפתקה, וככזה אתם יכולים לצפות לשני דברים שיופיעו לא מעט במשחק הזה: קרבות וקטעי פלטפורמינג וחקירה של המפה. נתחיל עם הקרבות במשחק: ארסנל הנשקים של הגיבורה שלנו אולי נראה מצומצם בתחילת המשחק כשאתם מבינים שיש ברשותכם רק את המטה של קיינה, אבל הוא מהר מאוד מתרחב לעוד כל מיני נשקים ארוכי טווח שיעזרו לכם עם הסוגים השונים של האויבים במשחק ומתקפות מיוחדות שתוכלו לבצע.

נשקים כמו המטה טובים למכות רצופות על היריבים שלכם, בעוד שנשקים כמו הקשת יאפשרו לכם לצלוף באויבים שמרחפים מעל הזירה או ירו עליכם מרחוק. חשוב לי לציין כי הקרבות ב-Kena מאוד חכמים: יש המון דרכים לגשת לכל קרב, הכל לפי הסגנון האישי שלכם. המון אויבים רגילים גם יבואו עם טוויסט משלהם שמאפשר לכם לנצל אותו לצורך הריגות מהירות. זה גם אומר שהקרבות במשחק הם לא סתם "תלחץ על כפתור ההתקפה עד שתנצח", אלא דורשים מכם מחשבה והבנה של האויבים שאתם נלחמים נגדם כדי לדעת באיזה נשק להשתמש או באיזו טקטיקה לנקוט.

אם אויב מסוים יכול לזמן אויבים אחרים, אולי כדאי לכם להתמקד בו קודם. אם אויב כלשהו אוהב להסתער עליכם, אולי שווה לנסות ולבודד אותו לקרב של אחד על אחד. למשחק יש גם מנגנון Parry שפותח את היריבים לכמה מכות מהירות, אבל אני באמת לא מבין את התזמון שלו. אצל אויב אחד הוא עובד לי בשנייה שאני משחרר את כפתור ההגנה, ובמקרה אחר (עם אותו אויב), הוא מצליח לחדור את ההגנה שלי ולתת לי מכה. המפתחים צריכים לסדר את התזמון של האנימציות כי מצאתי את עצמי מת לא פעם ולא פעמיים בבוסים בגלל זה.

ואם כבר הזכרתי אותם - הבוסים של המשחק פשוט נהדרים. כל בוס שנתקלתי בו היה מאתגר, גרם לי לנצל כל פיסת ידע ויכולת שצברתי במשחק והכי חשוב: היה כיף. אני נהניתי מהבוסים השונים - כן, גם כשמתתי בהם יותר מפעם אחת, למרות שזה בעיקר בגלל העובדה שהחזרה לרוב הבוסים היא מהירה מאוד ומיקום ה-Checkpoints במשחק הוא לרוב בסדר גמור. אני מאמין שאם מנגנון ה-Parry היה אמין יותר הייתי יכול לנצח אותם מהר יותר, אבל זה גם אומר שהיו לי המון קרבות שהייתי צריך לאלתר בהם ולהבין איך אני יכול לנצח את הבוסים האלה בצורה שונה - שזה עדיין מצוין.

סולמות וחמודים

אז הקרבות מצוינים, אבל מה בדבר החלק השני של המשחקיות? כאן הרוב טוב, אבל יש גם כמה נפילות: המשחק הוא משחק הרפתקה בעולם פתוח (על אף הלינאריות של הסיפור), ויש הרבה מה לחקור בעולם של Kena. אני לא מאמין שעוד לא יצא לי לדבר עליהם אבל במהלך המשחק תוכלו לאסוף יצורים שנקראים Rot שיוכלו לעזור לכם במשחק. תוכלו להשתמש ב-Rot כדי לבצע מתקפות מיוחדות עם המטה או להמם את היריבים שלכם בזמן הקרבות ובחקר המפה הם מתפקדים כמו פיקמינים שתוכלו לבקש מהם להרים ולהזיז חפצים.

המפה מלאה בפעילויות שאפשר לעשות: בין אם מדובר ב-Cursed Treasures, תיבות אוצר שמתפקדות כאתגרי קרבות לשחקן; Flower Shrines, מקדשים שניתן לטהר כדי להשיג כסף שיאפשר לכם לקנות כובעים חמודים ליצורים שיעקבו אחריכם לאורך המשחק ועוד. בנוסף לכסף, תוכלו לקבל Karma: מטבע שיאפשר לכם לשדרג את היכולות של Kena ואת המתקפות שהיא יכולה לבצע עם ה-Rot. המיקום של הפעילויות הללו נסתר אבל אף פעם לא יצאתי מגדרי כדי למצוא אזור נסתר שכזה, הם לרוב דרשו מהשחקן קצת יצירתיות כדי למצוא אותם, משהו שאני מעריך. את התסכול שלי אני רוצה רק ב-Dark Souls.

אבל זה לא אומר שהמשחק לא תסכל אותי: רוב קטעי הפלטפורמינג במשחק היו יחסית טובים ואפילו כיפיים, אבל היו פה ושם קטעי פלטפורמינג שהיו ממש מתסכלים. הקפיצה של קיינה מרגישה טוב, אבל הקפיצה הכפולה שלה מרחפת באופן שהיה מסתכל ולא ברור לי. היו לי רגעים במשחק שליטרלי צעקתי "אני לא מאמין, הייתי בטוח שאני מגיע לאבן הזאת!", שנייה אחרי שנפלתי למים הרעילים של האזור ההוא במפה. אני לא מצפה מקטעי הפלטפורמינג של המשחק להיות מושלמים, זה לא Super Mario Odyssey פה, אבל כל רגע מתסכל שכזה רק הראה לי עד כמה קשה לעשות פלטפורמינג טוב במשחקים ועד כמה נינטנדו לא מקבלת קרדיט על ההצלחה הקבועה שלה בז'אנר הזה.

את כל חקר המפה והקרבות השונים מלווה הפסקול הנהדר של ג'ייסון גאלאטי (Jason Gallaty), ואני ממליץ לכם להקשיב לו - מדובר בפסקול נהדר שרק מעביר עוד יותר את החוויה של צפייה במשחק שהוא סרט של פיקסאר (סרט באורך של 10 שעות, אבל עדיין, סרט). היו כמה רצועות שריגשו אותי ברמה שהייתי חייב לשתף עד כמה הפסקול הזה מצוין בדף הפייסבוק שלי. מוזמנים להקשיב לפסקול כאן למטה - אתם לא תתחרטו על זה.

אה כן, מילה אחת אחרונה על ה-Photo Mode של המשחק: הוא אחד החמודים שראיתי בגיימינג. אין בו את הכי הרבה פיצ'רים, אבל האופציה לגרום לדמויות השונות להסתכל על המצלמה בבת אחת הזכירה לי את אופציית הצילום ב-Animal Crossing New Horizons בו כולם מסתכלים למצלמה ומחייכים לתמונה. יצא לי להתנסות עם המוד הזה הרבה כי הוא היחיד שאיפשר לי לצלם תמונות לביקור הזו כמו שצריך על ה-PS5 (כל לחיצה על כפתור הצילום על שלט ה-DualSense תפתח את התפריט של המשחק).

השורה התחתונה

Kena: Bridge of Spirits סחב עליו כל-כך הרבה ציפיות והייפ, ברמה שהייתה מפילה כל משחק אינדי אחר, אבל Ember Labs הצליחו לעמוד במשימה והביאו לנו משחק אקשן/הרפתקה מעולה. חלקי הפלטפורמינג והדיבוב של חלק מהדמויות היו יכולים לקבל קצת יותר ליטוש כדי להיות באמת מצוינים, אבל הסיפור הנהדר, מערכת הקרבות הכיפית, הבוסים הנהדרים, הפסקול המקסים וכמובן - הגרפיקה המהממת שנראית כאילו יצאה מסרט של פיקסאר, כולם תורמים לחוויה הנהדרת שהיא Kena: Bridge of Spirits. המשחק הזה הוא כמו ממתק: קצר ומתוק אבל מספק מתחילתו ועד סופו. תעשו לעצמכם טובה ותקנו את המשחק הנהדר הזה. הוא יעשה לכם רק טוב על הלב.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • מערכת קרבות מעניינת וכיפית
  • גרפיקה מדהימה - אולי המשחק הכי יפה שיצא השנה
  • פסקול נהדר ומרגש
  • סיפור טוב עם קצב מצוין
  • העולם של המשחק מלא בתוכן והפתעות

הרע

  • חלק מקטעי הפלטפורמינג יכולים להיות מתסכלים
  • מנגנון Parry לא מדויק
  • דיבוב לא אחיד באיכותו

וה-Rot

  • איזה חמודים הם אני לא יכוללל
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:49 02.10.2021 | ALMONIFOREVER ALMONIFOREVER

    משחק אוברייטד כבר אמרתי? לפאנבויז של פיקמין ועם אנימציות כמו של היוצרים של הסרט של מריו

  2. 2

    23:50 07.10.2021 | Itamarush Itamarush

    שמח שנהנת מהמשחק יותר ממני, אני עדיין חושב שהוא משחק של טוב, אבל לא מדהים.

  3. 3

       | פורסם ע"י