הרשמה

ביקורת: Ratchet & Clank: Rift Apart - גולשים בין ממדים

הנה היא מגיעה: הביקורת של Vgames ל-Ratchet & Clank: Rift Apart! בואו לקרוא מה שמואל חשב על המשחק האקסקלוסיבי ל-PS5!

  • Playstation 5
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 11/06/2021

אני יכול להרעיף עליו שבחים מפה ועד הודעה חדשה, אבל בתכל'ס זה מסוג המשחקים שתסיימו פעם אחת וישר תתחילו ריצה נוספת. הוא עד כדי כך טוב.

עותק סיקור סופק לנו על ידי סוני אירופה, תודה רבה!

כ-5 שנים לאחר היציאה של Ratchet & Clank לקונסולת ה-PS4 שסימנה את הקאמבק של צמד הגיבורים הבין-גלקטי לעולם הגיימינג, אנחנו סוף סוף מקבלים את ההרפתקה הבאה של הלומבאקס והרובוט בדמות Ratchet & Clank: Rift Apart לקונסולת ה-PS5. זה לא סוד גדול במיוחד ש-Ratchet & Clank מ-2016 נחשב לאחד המשחקים הכי טובים על ה-PS4, עם סיפור סינמטי ומגניב, דיבוב ודיאלוגים מצחיקים וכמובן, משחקיות מהירה וסוחפת שאף שחקן לא יכול להישאר אליה. אם כך, זה גם לא סוד גדול של-Ratchet & Clank: Rift Apart יש נעליים מאוד גדולות למלא. בנוסף, מבחינת אנשים רבים מדובר במשחק שבשבילו הם קנו את קונסולת ה-PS5 או חושבים לקנות את הקונסולה ומכאן גם השאלה החשובה: האם המשחק שווה את הכסף שלכם? האם הוא מצליח לעמוד בהייפ?

אז התשובה היא כן, מאוד - אבל אנחנו אתר מכובד וגדול אז אני גם אפרט על כך בהרחבה בביקורת.

שתיים זה תמיד ביחד

לפני שאני אגיע למשחקיות והפיצ'רים הנוספים, אדבר קצת על הסיפור של המשחק: Ratchet & Clank: Rift Apart מתחיל דווקא לא עם צמד הגיבורים המוכר שלנו, אלא עם הגיבורה החדשה והפחות מוכרת: ריבט (Rivet). ריבט היא לומבאקסית בדיוק כמו ראצ'ט, אבל מממד אחר בו ד"ר נפריוס הצליח להשתלט על הגלקסיה ולהפוך לשליט נפריוס. שני הדברים שאנחנו מגלים על ריבט הם פשוטים: היא עובדת לבד והיא אוהבת לעזור ליצורים אחרים - בדיוק כמו ראצ'ט, מה שמסבך אותה בבעיות מול השליט האכזר של הגלקסיה שלה.

לאחר מכן אנחנו חוזרים לראצ'ט וקלאנק כשבמהלך פסטיבל לכבודם הם נקלעים לעוד מאבק מול ד"ר נפריוס שנראה שונה מאוד מהמשחק הראשון (בכל זאת, הסיום שלו הותיר אותו דיי שבור). המאבק הזה מוביל את ראצ'ט, קלאנק ונרפיוס לממד של ריבט, כשמכאן מתחיל המסע של הגיבורים שלנו ברחבי הגלקסיה והממדים השונים, במטרה לעצור את הנפריוסים, להשליט סדר בגלקסיה ולסדר את הבלגן שהותיר ה-Dimensionator (וזה אפילו נראה שמדובר באותו אחד מ-Into the Nexus!).

העלילה של Ratchet & Clank: Rift Apart משעשעת, כיפית, מעניינת ומרתקת מתחילתה ועד סופה. יש בה כמה רגעים קיטשיים עם משפטים שנראה כאילו יצאו מסרט ילדים ונוער, אבל רוב הדיאלוגים היו משעשעים ומצחיקים, והדמויות השונות שנפגוש במהלך המשחק הן גאוניות. בין אם מדובר במורטים - יצורים קטנים ושעירים עם חיבה ללימונדה (ולכולם קוראים מורט), גארי - שומר הממדים השונים שיעזור לנו במהלך המשחק, או אפילו ריבט עצמה שמתגלה כגרסה אדג'ית וזהירה יותר של ראצ'ט שלנו. וזה מבלי להזכיר סיטואציות מצחיקות שהיו לי בזמן המשחק עם כל מני דמויות שונות.

בנוסף, מילה טובה מגיעה למדובבים של המשחק על תצוגת דיבוב נהדרת. ג'יימס ארנולד טיילור ודייוויד קיי חוזרים לעשות עבודה מהממת כצמד הדינאמי, אבל את ההצגה גונבת ג'ניפר הייל עם הקול של ריבט. שחקנית הקול שדיבבה כל-כך הרבה דמויות אייקוניות כמו המפקדת שפרד מסדרת משחקי Mass Effect ואש מ-Overwatch חוזרת לעשות עבודה פנומנלית גם כאן. כל פעם שריבט דיברה במשחק זה הרגיש נכון כשהקול שלה התאים לסיטואציה והעברת המשפטים הייתה מצוינת. עבודה נהדרת של כל הקאסט.

עוד משהו שכדאי לציין כאן: הגרפיקה של המשחק מהממת. בין אם מדובר במוד הביצועים עליו שיחקתי (60 פריימים לשנייה בצורה נהדרת) או מוד הגרפיקה שמוסיף Ray Tracing ועוד אפקטים, המשחק נראה כמו משחק PS5 מהמניין. לשם השוואה, חזרתי למשחק מ-2016 שנחשב בעיניי רבים למשחק שנראה כמו סרט פיקסאר, ותקשיבו - ליד Rift Apart זה נראה כמו דמויות מפלסטלינה. Ratchet & Clank: Rift Apart נמצא ברמה מעל המשחק הקודם והוא יפהפה גם בלי שום השוואות. העולמות השונים צבעוניים ונעימים לעין, הדמויות עצמן מעוצבות יפה ומפורטות (תראו את הפרווה בתמונות שצילמתי מהמשחק) והמשחק מפוצץ באפקטים שונים שממש מוכרים את הכוח של הנשקים והאקשן שבמשחק. מה שמוביל אותי בצורה יפה גם לחלק הבא של הביקורת.

איזה כיף כשיש המון נשקים

אם איכשהו, באיזושהי קונסטלציה חששתם שהמשחקיות של Ratchet & Clank: Rift Apart תהייה פחות טובה משל המשחק המקורי, אז לא לדאוג: היא יותר טובה. בתחילת המשחק אנחנו מקבלים תזכורת לאיך המקשים עובדים וחלק מהיכולות מהמשחק הקודם, אבל מהר מאוד אנחנו מקבלים כמה יכולות שלא היו לנו במשחק מ-2016 שמשנות ומשפרות את המשחק באופן מורגש. הראשונה היא יכולת ה-Phantom Dash שהדמויות שלנו מקבלות שמאפשרות להם לעשות התחמקות נקייה לכל צד שיבחרו. עד כה יכלנו לקפוץ בארבעה כיוונים בזמן שאנחנו יורים, אבל Phantom Dash מוסיף עוד רובד של מחשבה זריזה, תנועה והתחמקות שהיו טיפה חסרים במשחק מ-2016.

האלמנט השני (וזה שהופיע בכל טריילר וסרטון של המשחק) הוא היכולת לעבור דרך קרעים בין הממדים שנפתחים ברחבי המפה, תוך כדי הקרב. חלק גדול מזירות הקרב השונות במשחק יכללו את אותם ה-Rifts או הקרעים, ובלחיצת כפתור אנחנו יכולים למצוא את עצמנו בצד השני של המפה ממשיכים את הקרב בדיוק מהנקודה שהפסקנו. זה דומה מאוד למנגנון שמאפשר לך לשלוח חוט ולמשוך את עצמך לחלק אחר במפה, אבל בעזרת המהירות של כונן ה-SSD של ה-PS5, היוצרים של המשחק הצליחו לגרום לאנימציות ולתנועה של הדמות שלכם להרגיש כאילו אתם באמת עוברים בין חללים במפה.

האם הם יכלו לתת לראצ'ט וריבט איזה zipline שאיתו הם היו עוברים למקום אחר בזירת הקרב? כן, אבל בדרך שהם מימשו את היכולת הזו, המשחקיות שומרת על התמה של הסיפור והעולם ואני חייב לתת להם קרדיט ענק על כך. שני הפיצ'רים הללו גם משפרים את שלבי הפלטפורמה במשחק: הם מהירים יותר, דורשים זריזות רבה יותר וכיפיים יותר מבמשחק המקורי.

אבל עזבו עכשיו תנועה וקרעים בממדים השונים: זה Ratchet & Clank - בואו נדבר נשקים! אז כדי לא לספיילר לכם יותר מדי על הנשקים השונים, אני אגיד שבמשחק יש המון סוגים שונים של נשקים ורובם ככולם נ-ה-ד-ר-י-ם. מהנשק הבסיסי ביותר כמו אקדח הלייזר שלכם, ועד הנשקים ההזויים יותר כמו הממטרה שהופכת את האויבים שלכם לשיחים מעוצבים. שני דברים שהמשחק עושה מצוין במובן של הנשקים: הראשון הוא מנגנון קומבואים: נשקים מסוימים עובדים טוב אחד עם השני וזה ממש כיף לגלות את זה. לדוגמא, אתם תוכלו להשתמש ב-Mr. Fungi כדי למשוך את תשומת הלב של האויבים שלכם ולהתקרב אליהם בשביל כמה יריות קרובות עם ה-Enforcer. המשחק מלא במציאות מהסוג הזה. המשחק גם עושה שימוש בשתי היכולות של ה-Dualsense: הוא גם מספק רטט שמדמה כמעט כל מה שקורה על המסך, מיריות ופיצוצים ועד איסוף של Bolts וגם משתמש ב-Adaptive Triggers כדי לתת לנשקים מסוימים יכולת משנית (חצי לחיצה תפעיל יכולת מסוימת של הנשק או תטען את הירייה שלו).

הדבר השני הוא איך שהמשחק מעודד אותך להשתמש בנשקים אחרים: כל נשק יכול לעלות רמות. בכל רמה, נפתחות אופציות שונות לשדרוג הנשקים (עוד תחמושת, יכולות משניות ועוד). יכול להיות שאתם לא תתחברו לנשק מסוים, אבל כן תרצו להעלות אותו רמות ובזמן שתשחקו איתו כדי להעלות אותו רמות, אתם תגלו שאתם דווקא כן אוהבים את הנשק הזה או שאתם מוצאים לו שימוש שלא חשבתם שיהיה לו. זה מה שקרה לי למשל עם ה-Shatterbomb - מעין רימון שמתפוצץ ומתפרק להמון חתיכות קטנות. המשחק מכריח שחקנים לצאת מהקופסא ולהתנסות עם נשקים שונים וכתוצאה מכך הם גם משנים את צורת המשחק שלהם וגם מגלים עוד דברים חדשים על המשחק. פשוט נהדר.

ברגים מזהב ותלבושות לרוב

אבל המשחקיות לא עוצרת בקפיצות בין פלטפורמות ויריות - המשחק מכיל המון דברים שאפשר למצוא במפות השונות כמו ברגים מוזהבים שיכולים לפתוח כל מיני פיצ'רים חדשים ומשעשעים לדמויות שלכם (צבעים שונים לחללית, מוד של ראש גדול ועוד), Spybots שתוכלו לאסוף במפה ותלבושות שונות שתוכלו לאסוף. התלבושות השונות אפילו יתנו לכם בונוסים ברגע שתמצאו סט שלהם ובגלל שהבונוסים האלה לא תלויים במה אתם לובשים כרגע, אתם תוכלו ללבוש מה שתרצו ותהייה לכם עוד סיבה להשיג את כל מה שיש למשחק להציע לכם. אני שיחקתי במשחק 23 שעות וחלק גדול מהכיף היה פשוט לחפש את כל הברגים והתלבושות השונות, כשחלקן (בעיקר בכוכב Savali - לדעתי ההיילייט של המשחק), היו ממש מאתגרים. המשחק גם מכיל מיני משחקים שכוללים חידות עם קלאנק וגליץ' - עוד דמות חדשה במשחק שמשנים את הקצב של המשחק בצורה נעימה. אגב, אם אתם רוצים רק אקשן, אתם יכולים לדלג גם על הקטעים האלה.

עוד דברים נחמדים שהמשחק נותן שלא הזכרתי: למשחק יש Photo Mode נהדר שצפוי להשתפר בהשקה של המשחק, כשחלק מהתמונות כאן במשחק צולמו בעזרת ה-Photo Mode הזה. המוזיקה של המשחק נהדרת ומתאימה לאווירת הסרט שהמשחק הזה משרה (מילה טובה מגיעה לאלו שיישמו את ה-3D Audio במשחק, הוא מעולה - תשחקו עם אוזניות). בנוסף, למשחק יש המון אופציות נגישות נהדרות - בין אם מדובר בהקלה על עיוורי צבעים, אנשים עם קשיי ראייה, או ילדים שעלולים להסתבך עם כל מיפוי המקשים השונים של כל יכולות התזוזה המתקדמות (שם את כולן בכפתור אחד), המפתחים של המשחק פשוט דאגו שכל מי שירצה לשחק במשחק החדש שלהם, יוכל (ואחרי ההשקה של המשחק אנחנו צפויים לקבל אפילו עוד אופציות נגישות שונות - פשוט נהדר). ומשהו אחרון - רמת הקושי של המשחק מצוינת: אני שיחקתי על Hard והמשחק היה מאתגר אך עדיין כיפי ולא מתסכל במיוחד. שווה לכם לנסות ולהתחיל מרמת הקושי הזאת.

השורה התחתונה

אם לא Demon's Souls, כנראה שהייתי קורא ל-Ratchet & Clank: Rift Apart משחק ה-PS5 האהוב עליי כיום. מדובר ביהלום של ממש וסיבה אמתית לחפש ולרכוש את הקונסולה החדשה של סוני. גם אם אני שם בצד את הגרפיקה הסופר מרשימה שגורמת למשחק להיראות כמו סרט אנימציה מדוקדק והניצול של יכולות ה-PS5 כדי לתת לנו חוויה נטולת זמני טעינה ומכניקות משחקיות מעניינות, אני נשאר עם אחד מהמשחקים הכי טובים ששיחקתי בשנים האחרונות. הסיפור מעניין ומרתק לכל אורכו, הדמויות מצחיקות וצבעוניות, הדיאלוגים משעשעים וחמודים, המשחקיות קצבית ולא משעממת בשום רגע, המשחק מלא ברגעים מלאי אדרנלין, המוזיקה טובה מאוד והמשחק מעודד את השחקנים לשחק בו שוב עם המון דברים לאסוף ולפתוח במהלך המשחק.

ואני חושב שזה העניין הכי חשוב ב-Ratchet & Clank: Rift Apart: הוא פשוט כיף טהור וצרוף. יש לו את הקטעים שלו, אבל כשהדבר הכי רע שיש לי לומר על המשחק הוא שהמפתחים לא נתנו לי אופציה לדלג על סצנות סינמטיות בריצה השנייה של המשחק (שזה גם משהו שעומד להיות מתוקן בפאץ' של היום הראשון), אני חושב שאתם מבינים על איזה סוג משחק מדובר כאן. Clank: Rift Apart הוא מסוג המשחקים האלה שאתם תסיימו פעם אחת וישר תתחילו עוד ריצה. וזה גם בדיוק מה שעשיתי. איזה משחק נהדר של Insomniac.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

10
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • משחקיות כיפית, מאתגרת ולא משעממת
  • המשחק מעודד ריצה שנייה ואפילו שלישית עליו
  • דיבוב, גרפיקה ואנימציות מעולות
  • סיפור כיפי ומרתק
  • מלא באקסטרה דברים לעשות ורגיעה מהאקשן
  • מנצל עד הסוף את היכולות של ה-PS5

הרע

  • באגים גרפיים קטנים

ובורג הזהב

  • כמוהו, גם המשחק הזה שווה זהב
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:37 08.06.2021 | etay2k etay2k

    האמת שהיו כמה דברים במשחק הקודם שפחות חיבבתי כמו הסיפור והקטעים עם קלאנק (גם הסרט שהוא בסך הכול הסיפור של המשחק נקטל). מקווה שכאן הם יותר טובים.

    חוץ מזה מגניב שהם הוסיפו מצב של 60 פריימים, פחות אכפת לי מהרזולוציה כי הטלוויזיה שלי היא אומנם 4K, אבל לא ענקית.

    עוד דבר שלא צוין בכתבה הוא שהמחיר האירופאי (כולל החנות הישראלית) עומד על 80 יורו (320 ש"ח), ומה שמשעשע שדווקא בארץ המחיר אצל חלק גדול מהחנויות הוא משהו כמו 280 ש"ח... שזה פחות או יותר הפער הרגיל בארץ מהמחיר בדולרים (שהוא 70 דולר במקרה הזה)...

    בכל מקרה, זה עדיין מחיר די גבוה למשחק קצר יחסית (הבנתי שמשהו כמו 13 שעות)... אבל בגלל שזה בסך הכול המשחק השלישי שהוא באמת בלעדי ל-PS5, אני די בטוח שאנשים יקנו אותו בכל זאת.

  2. 2

    21:05 08.06.2021 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    הסיפור יותר טוב מבמשחק הראשון - הוא זורם יותר, משחקי יותר והקצב שלו מהיר יותר. הקטעים עם קלאנק פחות נמרחים ויותר חשיבתיים מהמשחק הקודם, אבל מה שיפה הוא שאפשר לדלג עליהם - אתה לא חייב לעשות אותם אם אתה לא רוצה.

  3. 3

    00:06 09.06.2021 | Itamarush Itamarush

    מה קורה שמואל זה איתמר (Manty) מהשרת של לימיטיד אדישן אני קניתי את המשחק, אתה חושב שהוא באמת 10/10, אני ממש מקווה שכן נשאר לי עוד יום ו16 שעות לשחק בו.

  4. 4

    08:10 09.06.2021 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    איתמר איזה כיף שאתה פה! כן, מבחינתי זה משחק עם מעט מאוד בעיות במשחקיות, הסיפור והגרפיקה. עיצוב משחק ברמה הגבוהה ביותר, לא נופל לכל מיני בעיות ומניירות של משחקים אחרים, מצליח לספק רגעי אקשן גדולים ורגיעות מהאקשן למי שרוצה, שלבי בונוס כיפיים, חידות מגניבות - זה באמת משחק שאפשר לשחק כמה פעמים ולא להשתעמם.

  5. 5

    22:04 09.06.2021 | OneBoxDigital OneBoxDigital

  6. 6

    22:05 09.06.2021 | OneBoxDigital OneBoxDigital

  7. 7

    16:29 01.07.2021 | Itamarush Itamarush

    סיימיתי אותו משחק מעולה לדעתי.

  8. 8

       | פורסם ע"י