הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion K300

גיא יצא לבדוק את ה-Legion K300 וחזר לספר לנו מה הוא חושב עליה

יצאתי לסיבוב עם המקלדת התקציבית של Lenovo

המקלדת סופקה לנו לסיקור על ידי לנובו ישראל, תודה רבה!

אחרי שהמקלדת הקודמת שלי הלכה לעולמה, הייתי שמח לקבל כל מקלדת שיכולתי לשים עליה את ידי ואצבעותיי עבור משחקי ה-Valorant אל תוך הלילה, וכשעלתה ההצעה לסקר את ה-Legion K300 של Lenovo, מיד קפצתי על המציאה. מה בדיוק המקלדת הזו מביאה לעמדת המחשב האישי שלכם? על זה אשתדל לענות בביקורת הזו, אך מהזמן המועט שיצא לי לבלות איתה אגלה עכשיו שמדובר בפתרון קל וזול במיוחד עבור אנשים שלא מתכננים להוציא יותר מדי כסף על מה שמסביב אלא בעיקר. אז איך ה-Legion K300? בואו נגלה.

מה בקופסה?

בקופסה של ה-Legion K300 תמצאו את....המקלדת. לא מדובר בחווית אנבוקסינג יוצאת מן הכלל, היא מאוד פשוטה, בדיוק כמו המקלדת. פתיחה ראשונה של הקרטון תחשוף את המקלדת עטופת נייר הפצפצים המגן, המחובר לכבל ה-USB שלו באורך 1.8 מטרים. מעבר לכך, לא תמצאו שום דבר מיוחד. אם זה הקטע שלכם - מעולה, הרגעים הראשונים שלכם עם המקלדת לא יאכזבו, אך בתור אחד שאוהב למצוא דברים כמו תיקי נשיאה, פאצ'ים, סטיקרים וכל מיני שטיקים - די התאכזבתי. נראה ש-Lenovo די לוקים בחלק הזה של חווית הקנייה מאחר וגם שמואל נתקל באותה בעיה עם עכבר ה-Lenovo Legion M500.

Lenovo Legion K300 RGB Gaming Keyboard, Computers & Tech, Parts &  Accessories, Computer Keyboard on Carousell

עיצוב ופונקציונליות

המקלדת כולה עשויה מפלסטיק בצבע מט שחור, בעיצוב מינימליסטי וחלק, ללא כפתורי מדיה או כפתורי מאקרו ייעודים הניתנים להתאמה אישית. נכון, זה עניין של טעם, אבל אני תמיד אעדיף את הלוק הפשוט יותר. משקלה הוא 1.35 ק"ג, משקל אידיאלי למקלדת כדי להבטיח שהיא לא עפה וזזה ומחליקה לצד השני של השולחן לצד 2 הרגליות מגומי שעוזרות להשאיר את המקלדת במקומה. אין שום דבר שערורייתי ופורץ דרך בעיצוב שלה, חוץ מהאורות, שמצליחים להיות עדינים ולא בהירים מדי ברמה של סנוור אל תוך הפנים. האור מגיע מהתחתית של הכפתורים, לעומת מקלדות אחרות שאוהבות לשלב את האורות גם מפנים הכפתור, מה שבעיני פשוט מוגזם. לשמחתי גיליתי כמה האורות שימושיים וכלל לא מסנוורים כאשר שיחקתי בשעות לילה מאוחרות (כי מי לא עושה את זה), ללא שום "אזורים מתים" שגרמו לי לשוטט בחשכה עד למציאת הכפתור המתבקש.

נוחות

את אורות ה-RGB תוכלו לעצב דרך תוכנת ה-Legion Accesory Central, המשמשת כבסיס האם שלכם עבור כל האביזרים של חברת Lenovo. התוכנה מספקת מגוון עצום של צבעים שתוכלו להתאים באופן אישי לכל כפתור במקלדת, או לבחור פונקציות שעובדות על כולה כמו גל שעובר על כל המקלדת עם כל לחיצה, צבעים שמשתנים כל כמה שניות ועוד. עם זאת, עד כמה שהתוכנה נותנת חופש עיצוב, הרגיש לי שהיא לא נתנה מספיק אפשרויות, לעומת חברות אחרות שנותנות הרבה יותר אופציות כשזה מגיע לאפקטים השונים שאפשר לעשות עם האורות דרך התוכנות הייעודיות שלהן.

כמו כן, התוכנה מאפשרת לכם להגדיר "מקשי מאקרו" לביצוע פעולות מסוימות, והאפשרות לבצע דברים כמו שליטה מהירה בצבעים, הקלטת גיימפליי או הגדרת פונקציות מסוימות לאפליקציות ספציפיות היא תוספת נהדרת, לצד היכולת להגדיר פרופילים מותאמים אישית עבור כל משחק שתפעילו, כל אחד עם המקשים המוגדרים שלו, מה שמאפשר מעבר חלק ונטול דאגות ממשחק למשחק. כפי שכבר אמרתי, מדובר במקלדת תקציבית שנותנת את הבסיס המירבי, כך שאם אתם אוהבים את החופש הנוסף שמקלדות גיימינג מאפשרות, ה-Legion Accesory Central הוא תוכנה ייעודית מעולה.

ה-Legion K300 היא מקלדת עם מקשים מאוד רגישים. לשחק עם רמה כזו של תגובה זה דבר מבורך עבור כל משחק, וכמו כל מקלדת, גם כאן תצטרכו לעבור תקופת הסתגלות קצרה לפני שתוכלו לנצל את הרגישות הזו באופן מלא לטובתכם. אחרי כמה משחקים מזוויעים ב-Apex Legends ו-Overwatch, הרגשתי לאט לאט את הקליק שלי עם המקלדת מתקרב. כמה ימים מאוחר יותר, והפכנו ליישות אחת ובלתי ניתנת לעצירה במשחקי FPS. סתם, היינו מאוד ניתנים לעצירה, אבל בסופו של דבר, ברגע שהגיע הקליק, נהניתי מאוד מהשימוש במקלדת בכל מה שנוגע לגיימינג.

לעומת זאת, אנשים שמחפשים מקלדת שתשמש אותם לדברים שהם לא גיימינג כמו כתיבה או תכנות יתקשו קצת יותר להתמודד עם הרגישות של ה-K300. אם אתם לא גיימרים ומחפשים מקלדת שתתן לכם את הפידבק עם כל לחיצה, אתם לא במקום הנכון, מכיוון שקשה מאוד לשים לב אם לחצתם על כפתור כלשהו כשאתם מרוכזים בכתיבה עיוורת של עבודה או כתיבת קוד. תוסיפו לזה סאונד מאוד, אבל מאוד חלש עבור כל לחיצה, וקיבלתם מקלדת שמיועדת אך ורק לגיימרים שעושים הרבה מאוד לייבים או לכאלו שרוצים להיטמע בתוך החוויה עם מקשים שקטים לחלוטין ורגישים להפליא - נגמרו הימים של לחיצות רועשות ומסיחות דעת.

השורה התחתונה

Lenovo מוכנים לתת בראש לחברות האחרות בשוק. ה-Legion K300 בנויה היטב לגיימינג, ותוודא שאתם נלחמים בקרב יריות בצורה הטובה ביותר תוך כדי שהיא נראית מצויין על השולחן שלכם עם אורות ה-RGB העדינים שלה ונשארת שקטה כמו קבר עם המקשים שלה. האם היא תספק את הרעב של גיימרים הארדקור למקלדת עם קצת יותר פיצ'רים ואפשרויות? כנראה שלא, אך אם אתם גיימרים מתחילים או בעלי תקציב נמוך, תג המחיר של 250 שקלים באתר הרשמי של בהחלט יקרוץ לכם.

8
מתוך 10

הטוב

  • עיצוב פשוט ונעים
  • רגישה להפליא
  • אורות RGB עדינים
  • מקשים שקטים
  • תמורה טובה ביחס למחיר

הרע

  • חווית אנבוקסינג מאכזבת
  • חוסר אפשרויות בתוכנה הייעודית

והפרידה:

  • עכשיו צריך לחזור למקלדת השבורה
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:03 08.06.2021 | elad9219 elad9219

    באמת למקלדת יש משמעות כ''כ גדולה בגיימינג?
    עכבר תמיד הרגשתי שיש, ולכן תמיד השקעתי בעכברים הכי טובים. אבל מקלדת משום מה מרגיש לי יותר כמו גימיק.

  2. 2

       | פורסם ע"י