הרשמה

ביקורת: מסך גיימינג Asus CG32UQ

התנסינו קצת עם מסך הקונסולות של Asus וחזרנו כדי לספר לכם מה חשבנו עליו!

ה-CG32UQ של Asus עושה בדיוק את מה שהוא מתיימר לעשות: מדובר בפתרון יחסית קומפקטי וטוב למשחק על מגוון רחב של קונסולות.

המסך סופק לנו לביקורת על ידי Asus ישראל, תודה רבה!

מסכי גיימינג טובים למחשב שלכם אפשר למצוא בהמון מקומות - אפילו כאן באתר סיקרנו כמה וכמה מהמסכים הטובים שהכסף שלכם יכול לקנות. אבל מסך גיימינג שמשווק ישירות למשחק על קונסולות? את זה עוד לא ראיתי, לפחות לא עד ש-Asus הציעה לנו אותו להתנסות של כמה ימים. אז ה-CG32UQ של Asus קפץ לביקור אצלנו ב-Vgames ועכשיו רק נשאר לנו לענות על השאלה: האם המסך הזה שווה קנייה? האם אתם רוצים לחבר את ה-Xbox, ה-PlayStation או ה-Switch למסך הזה? בואו נבדוק.

מה בקופסה?

האריזה של ה-CG32UQ גדולה מאוד ובצדק: היא מכילה מסך של 32 אינץ'. אבל לא רק: באריזה תוכלו למצוא את המסך עצמו, את הרגל שאפשר לחבר למסך, המעמד עצמו של המסך (כן, אני מפריד את זה מסיבה מסוימת), כבלים לחיבור כמו HDMI ו-DisplayPort, שלט לשליטה בפיצ'רים שונים ואת ספק הכוח של המסך. מכיוון שהמסך מותאם לחיבור VESA, האריזה של המסך מכילה גם מעמד לאוזניות שיהיה אפשר להלביש על החלק התחתון במקום הרגל, במקום להחזיר את המעמד לאריזה.

הבנייה של המסך טובה מאוד - גם מבחינת עיצוב וגם מבחינת יציבות ואיכות החומרים. המסך עצמו הוא כאמור, מסך 32 אינץ' כשמאחוריו תוכלו למצוא טבעת תאורה שעוברת את כל המסגרת של המסך (אפשר כמובן לחבר אותה ל-Aura Sync ולהגדיר את הצבעים בעצמכם). הרגל של המסך בנויה פשוט נהדר: קל להרכיב את המסך על הרגל וקל להרכיב את כל הקונסטרוקציה על המעמד עצמו. הסיבה שהדגשתי את ההפרדה בין הרגל לבין המעמד היא בגלל העיצוב של המעמד עצמו.

Asus משווקת את המסך הזה כמסך גיימינג לקונסולות. כמסך מהסוג הזה, זה ממש היה נחמד לראות מעמד שמגיע עם מקום להניח בו את השלטים שלכם ויותר מזה: מכיל גם נקודות USB לחיבור והטענת השלטים. זה פיצ'ר ממש קטן אבל כזה שמוכר את החוויה של המסך בצורה נהדרת. בצד האחורי של המסך תוכלו למצוא גם את החיבורים של המסך שכוללים שלושה חיבורים HDMI 2.0, חיבור DisplayPort ושני חיבורי USB 3.0 (זאת בנוסף לשני חיבורי ה-USB להטענה שהזכרתי קודם לכן). מיקום הכפתורים של המסך יחסית טוב, למרות שהתפריטים עצמם טיפה מסורבלים (אגיע לכך בהמשך).

משהו שמאוד הפריע לי הוא חוסר היכולת לסובב את המסך ימינה ושמאלה. אני יודע שזה מסך 32 אינץ' והרבה סיבות לסובב אותו אין, אבל פעולות כמו חיבור הכבלים למסך היו מסורבלות למדי כתוצאה מכך. כמו שכבר ציינתי בביקורות קודמות, אלו בעיות שלא קיימות באמת אם אתם משתמשים בזרוע VESA, אבל לאלו מאיתנו שלא, זה דיי מכה. המסך מאפשר תזוזה למעלה ולמטה או בשיפוע למעלה ולמטה (20 מעלות למעלה ו-5 למטה), שזה עוזר טיפה אבל חבל לי שלא הייתה קיימת אופציה לסיבוב המסך לעוד כיוונים.

איכות תמונה

איכות התמונה של ה-CG32UQ היא טובה, טובה מאוד אפילו: המסך הוא מסך VA, אז בעוד שאיכות הצבעים היא לא כמו שהייתם מצפים ממסך IPS, אבל היא עדיין מעולה. באופן נהדר, אני ממש שמחתי לראות שבאופן דיפולטי המסך הגיע אליי עם הגדרה של צבעים יותר ריאליסטיים ופחות בוהקים כמו שאני בדרך כלל חווה ממסכים מהסוג הזה, אבל שוב - משחק קצר בהגדרות ואתם מגיעים לצבעים הזוהרים והמרשימים שאתם אולי רגילים אליהם. המסך תומך ב-HDR10 וזאת הפעם הראשונה שאני יכול לומר על מסך גיימינג שה-HDR שלנו נראה טוב, אולי אפילו מרשים. בדרך כלל מסכי גיימינג נוהגים להכניס HDR שלא מתחרה באלו של הטלוויזיות הגדולות - לא כאן. במקרה של ה-CG32UQ, ה-HDR עובד בצורה מעולה ומספק את הניגודיות שאני מחפש כשאני משתמש בפיצ'ר הזה.

הבהירות של המסך כן נפגעה מכך, אבל לא בצורה משמעותית: המסך מגיע לתאורה של מקסימלית של 600 ניטים, שזה אולי נמוך מכמה מסכים אחרים שיצא לי לבדוק, אבל זה עדיין מעולה יחסית לאיכות התמונה שהמסך מפיק, בייחוד בהתחשב ב-HDR של המסך. גם מבחינת זוויות הצפייה המסך תפקד בצורה מספקת: גימור המט של המסך מונע אפקט של בוהק שמשתקף מתאורה חיצונית וזוויות הצפייה טובות גם כשאני מגיע לזווית של כמעט 180 מעלות (לפי הנתונים הרשמיים התמיכה היא עד 178 מעלות, כך שזה הגיוני).

המסך הוא מסך 4K (אגב, רזולוציה מעולה למסך בגודל 32 אינץ') עם קצת ריענון של 60Hz. המסך מכוון בראש ובראשונה לקונסולות, אבל רק היה מאכזב לראות אותו מגיע בלי תמיכה ב-G-Sync של Nvidia. קיימת תמיכה בפתרון של AMD, הלא הוא FreeSync, אבל בתור גיימר שמשחק על קונסולות ועל PC, טיפה חבל היה לי לראות מסך כל-כך טוב מגיע בלי תמיכה באחד הפיצ'רים הכי חמים של כרטיסי המסך של הענקית הירוקה (חשוב לי לציין שהמסך כן תומך בטכנולוגיית ה-Adaptive Sync ש-Nvidia מתבססת עליה).

זמן התגובה של המסך הוא 5 מילישניות, שזה מעט יותר גבוה מרוב מסכי הגיימינג בשוק, אבל המסך מנסה לפצות על כך בעזרת טכנולוגיית ה-Gamefast Input שלו שאמורה להוריד את ה-Input Lag מהשלט למסך. בפועל אחרי כל זה, זמן התגובה של המסך יורד טיפה, ומשתווה למסכים היותר מהירים בשוק, כשמשחקים כמו Titanfall 2 שאני חורש עליו עכשיו עובדים ומשחקים נהדר על המסך. כמו שציינתי קודם מדובר במסך של 60 הרץ, כך שפיצ'רים כמו 4K120 על קונסולות הדור הבא לא ייתמכו על המסך הזה. המסך הזה הוא יחסית ישן (הושק לראשונה ב-2020 אם אני זוכר נכון), אז זה הגיוני, אבל כן שמחתי לראות שרוב הפיצ'רים האחרים שקונסולות הדור הבא תומכות בהן (למעט Dolby Vision) נתמכות גם על ידי המסך הזה.

פיצ'רים נוספים

זה לא משהו שאני נוהג לעשות בביקורות מסך אבל הייתי חייב לציין כמה מהפיצ'רים היותר מעניינים שקיימים במסך של Asus. נתחיל מאחד הפיצ'רים שהכי הפתיעו אותי לטובה: הרמקולים המובנים של המסך. לרוב רמקולים מובנים בתוך מסך משתייכים לאחת משתי קטגוריות: רע או סביר - אז מיותר לציין שבאתי עם ציפיות נמוכות רק כדי להיות מופתע לטובה: הרמקולים של ה-CG32UQ סיפקו לי חווית שמיעה כיפית למדי, עם סאונד ברור ליריות ומכות, פיצוצים נשמעו טוב מאוד וכנ"ל גם הדיאלוגים בין הדמויות השונות - זאת בזכות הפרופילים השונים של הסאונד. זה לא מדהים, כן? לא הייתי שומע את האלבום החדש של SOIL & "PIMP" SESSIONS עם הרמקולים האלה, אבל זה נחמד לדעת שאני לא צריך לרדוף אחרי אוזניות כל פעם שאני משחק מול המסך.

משהו שפחות התחברתי אליו הוא ה-OSD של המסך (קיצור של On Screen Display, או התפריטים של המסך). כן, סבבה - הוא מגניב, הוא עתידני הוא בוהק, יש לו אנימציות חמודות - הבנתי. בפועל, הוא קלאנקי ואיטי. לעבור בין התפריטים השונים לוקח זמן בגלל האנימציות וזמני הטעינה, דברים אינטואיטיביים לי במעבר בין תפריטים ב-OSD פחות עבדו במסך הזה ולהגיע להגדרות מסוימות לוקח זמן כי המסכים קטנים ומכילים רק כמה הגדרות בודדות לפני שממשיכים הלאה. זה מסך 32 אינץ' - יש מקום ל-OSD גדול, רחב ובעיקר מהיר, במיוחד כשיש לא מעט הגדרות לשחק איתן.

השורה התחתונה

ה-CG32UQ של Asus עושה בדיוק את מה שהוא מתיימר לעשות: מדובר בפתרון יחסית קומפקטי וטוב למשחק על מגוון רחב של קונסולות. זוויות הצפייה טובות, התמיכה ב-HDR10 מבורכת, איכות הצבעים טובה והמסך מצליח לשמור על בהירות גבוהה יחד עם כל אלה. תוסיפו לכך זמן תגובה טוב, רמקולים מובנים מעולים וגודל שיושב על בדיוק על הגבול ההתחלתי של גודל מתאים למסך 4K ואנחנו מקבלים מסך פנומנלי למשחק על מגוון קונסולות יחד עם המחשב האישי שלכם. המחיר הגבוה (כ-3700 ש"ח)ֲ אולי שווה את כל הפיצ'רים שאתם מקבלים עם המסך והמעמד, אבל חשוב לזכור שאם המטרה שלכם היא לנצל את כל הפיצ'רים של קונסולות הדור הבא, אולי כדאי לכם לשים עוד כסף ולהשקיע כבר בטלוויזיה ממש טובה. אם המטרה שלכם היא ליצור איזשהו Hub למשחק על כמה קונסולות על עמדת העבודה שלכם, ה-Asus CG32UQ יכולה להיות בחירה טובה.

8
מתוך 10

הטוב

  • איכות תמונה מצוינת עם HDR מרשים
  • איכות בנייה מעולה
  • רמקולים טובים מאוד עם פרופילים לסוגי משחקים שונים
  • זמן תגובה טוב מאוד
  • מלא בפיצ'רים נחמדים לשחקני קונסולות

הרע

  • אין תמיכה ב-G-Sync
  • לא ניתן לכוונן את זווית המסך יותר מדי
  • OSD מסורבל ואיטי

והתחנת עגינה

  • עם כל הקונסולות שכבר חיברתי אליו, באסה לי להחזיר אותו
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:41 06.08.2021 | TomGU TomGU

    תודה על הביקורת! שאלה, הבנתי שלמסך לוקח המון זמן כל פעם להידלק (בסביבות החצי דקה). האם נתקלת בזה?

  2. 2

       | פורסם ע"י