הרשמה

ביקורת: Nintendo Switch OLED

אחרי ה-Switch המקורי וה-Switch Lite, מגיעה הביקורת שלנו לגרסה הבאה של המכשיר: ה-Switch OLED. בואו לקרוא מה חשבנו עליו!

זה לא השדרוג שקיווינו לו, אבל זה לא אומר שה-Switch OLED היא לא קונסולה נהדרת עם שדרוגים שהתגלו כמרחיקי לכת במשחק במצב נייד ותחושת מוצר פרימיום אמיתית

עותק סיקור סופק לנו הודות לנינטנדו ישראל, תודה רבה!

כמעט חמש שנים אחרי היציאה של הקונסולה המקורית לשוק ושנתיים מאז היציאה של ה-Switch Lite וה-Nintendo Switch V2, מגיעה אלינו הריוויזיה החדשה והאחרונה של קונסולת ה-Nintendo Switch - ה-Nintendo Switch OLED. עכשיו, כבר מהפרסומים וההודעות לתקשורת הבנו שזאת לא הולכת להיות הקונסולה שכולנו רצינו שהיא תהייה: קונסולה חזקה עם יכולת להריץ משחקים ב-4K או לפחות בקצב גבוה יותר/יציב יותר, אבל אני לא כאן כדי לשפוט את הקונסולה על מה שהיא לא. אני כאן כדי לענות על השאלות החשובות: מה הוא ה-Switch OLED, מה ההבדלים בינו לבין קודמיו והאם שווה לכם לקנות אחד בעצמכם? כמו עם ה-PS5 וה-Xbox Series X, הביקורת שלנו תהייה מחולקת לכמה קטגוריות שונות, כשתוכלו לקפוץ לאן שתרצו בביקורת. בואו נצא לדרך!

קישורים מהירים לכתבה:

1. מה באריזה?
2. איכות בנייה וחומרים
3. איכות המסך החדש
4. האם כדאי לי לשדרג?
5. השורה התחתונה

מה באריזה

נינטנדו ישראל סיפקו לנו את ה-Switch OLED הלבן ואני יודע שזה הולך להישמע מטומטם - אבל אני רוצה לדבר שנייה על האריזה עצמה. בביקורת שלי ל-Switch Lite, בירכתי את נינטנדו על כך שהם בחרו לשמור על האריזה קומפקטית וקטנה, בלי קופסאות גדולות או עיצוב מיותר שיהפוך אותה לגדולה מדי. אני מאוד שמח לבשר שהנ"ל נכון גם לגבי ה-Nintendo Switch OLED, כשהאריזה הגבוהה של הקונסולה היא קומפקטית וכיפית לנשיאה. שוב, זה משהו אישי שלי, אבל אני חייב לציין דברים חיובים לגבי אריזה חכמה כשאני רואה אחת.

בתוך האריזה תוכלו למצוא את ה-Switch OLED, שני שלטי Joy-Con (לבנים או אדום/כחול), מתקן להכנסת השלטים (ה-Grip הרגיל), ה-Dock החדש, חיבור חשמל וכבל HDMI 2.0. כן, אני הופתעתי בעצמי מהאחרון, אני אגיע אליו בהמשך. בסך הכל, אין כאן שום דבר מרגש יותר מדי, למרות שאני שמח לראות שנינטנדו הפסיקו לחלוטין עם הקטע הזה של "לחסוך עלויות" בכך שהם לא מביאים חיבור חשמל. הפרקטיקה הזו מתה עם ה-3DS וטוב שכך.

שדרוג גדול יותר ממה שחשבתי

כששמעתי שהקונסולה הולכת להיות דומה מאוד לקונסולה הרגילה, כבר חשבתי שכשאני הולך להחזיק את הקונסולה היא תרגיש פחות או יותר אותו הדבר, עם אותם החומרים, אותו המשקל ואותה איכות הבנייה. אז נינטנדו לקחו את הציפיות הללו וזרקו אותן לפח, כי ה-Switch OLED בנוי הרבה יותר טוב מהגרסאות הקודמות שלו. נתחיל קודם כל עם המבנה הכללי של ה-Switch עצמו לפני שנעבור לתחנת העגינה שמגיעה איתו.

ה-Switch OLED מרגיש כבד יותר ויציב יותר מהקופסה, נינטנדו כמעט בוודאות השתמשו בחומרים יותר יקרים וחזקים עם המודל החדש וזה מתבטא באיך שהקונסולה מרגישה בידיים שלכם. הפלסטיק בצד האחורי של הקונסולה מרגיש כל-כך טוב שכמעט חשבתי שמדובר במתכת... עד שגיליתי שאכן מדובר במתכת בכל מה שקשור ל-Kickstand החדש. המעמד של ה-Switch המקורי היה רע במקרה הטוב ומזעזע ברוב המקרים. הוא התפרק, נשבר לחלק מהאנשים ועשה עבודה דיי נוראית בלאפשר לשחקן לשחק במצב שולחני באיזו זווית שיבחר. המשענת החדשה של ה-OLED עושה עבודה הרבה יותר טובה במובן הזה.

לא רק שהיא עשויה מחומר טוב יותר, היא מאפשרת זוויות צפייה הרבה יותר טובות במצב שולחני, כשקונסולה יכולה להישען ממש אחורה בעזרת המשענת החדשה. הכניסה לכרטיס Micro SD נמצאת בצד האחורי של הקונסולה מאחורי ה-Kickstand כרגיל. עוד מקום בו היה שיפור שלא ציפיתי לו הוא המסילות אליהן יוכנסו שלטי ה-Joy-Con. בקונסולה המקורית השלטים היו יושבים בקונסולה בצורה שהייתה גורמת להם לזוז קצת במסילה. זה לא היה נורא, אבל זה היה יכול להרגיש מעצבן לפעמים. ב-Switch OLED זה עדיין קורה, אבל הקונסולה הרבה יותר עמידה וכיפית למשחק כשהשלטים זזים הרבה פחות בתושבות שלהם. העיצוב של הקונסולה גם קיבל שיפור קל, כשהכפתורים ממוקמים ומעוצבים בצורה נוחה יותר (בעיקר כפתורי הווליום שקיבלו שדרוג נהדר).

כל השיפורים הללו גם מתבטאים במשקל של הקונסולה: ה-Switch הרגיל שלי שוקל 308 גרם לעומת ה-Switch OLED ששוקל 335 גרם. אני מניח שהמשקל העודף מגיע מהשילוב של הפלסטיק היקר יותר, המתכת של ה-Kickstand וכמובן מסך הזכוכית שמגיע יחד עם המעבר למסך OLED (וכן, לפני שאתם אומרים משהו, זה אומר שהוא יותר עמיד לשריטות מהמסך הרגיל שעשוי מפלסטיק, אבל בחייאת, פשוט תקנו מגן מסך טוב ואל תשחקו עם הגורל). גם הגודל של הקונסולה גדל בכמילימטר או שניים, שזה אולי לא נשמע המון, אבל זה יכול לומר שאנשים שמשתמשים בכיסויים שמתלבשים בדיוק על ה-Switch אולי יצטרכו להיפרד מהם בזמן השדרוג. הכי טוב שתעקבו אחרי העדכונים של היצרן של הכיסוי המועדף עליכם.

כפי שציינתי קודם, ה-Switch החדש מגיע גם עם תחנת עגינה חדשה. ה-Dock החדש מגיע בשני צבעים, לבן ושחור, והעיצוב שלו שונה טיפה: הדלת בצד האחורי כבר לא נפתחת ונסגרת אלא נשלפת, כך שהגישה לחיבורים מאחור היא קלה יותר ונוחה יותר. תחנת העגינה החדשה מגיעה על הנייר עם שיפור אחד - חיבור ה-LAN שמחליף את ה-USB בחלק האחורי של הקונסולה. בפועל יש לנו שני שיפורים: ה-Dock החדש מגיע עם חיבור HDMI 2.0, במקום חיבור ה-HDMI 1.4 שיש ב-Dock הישן. כרגע זה לא אומר כלום כי הקונסולה עוד לא תומכת בתצוגה ב-4K, אבל האם אנחנו מתקרבים לשם עם ה-Dock הזה? ההשערה שלי היא שלא ושזה פשוט עניין של נוחות - קל יותר להשיג HDMI 2.0 בימינו. אני עדיין אשאר אופטימי בשביל כולנו.

בסך הכל, מדובר ביופי של שדרוג, אבל כן חשוב לי להתייחס לפיל שבחדר ולומר שזה לא השדרוג החומרתי שקיווינו שהקונסולה הזו תהייה. הכוח של הקונסולה זהה לחלוטין לזה של ה-Switch V2 וכנ"ל גם זמני הטעינה והסוללה של הקונסולה החדשה. איכות הבנייה והנוחות של הקונסולה עלו מדרגה וה-Switch OLED בהחלט מרגיש כמו קונסולת פרימיום - אבל מי שכבר היה רגיל לקונסולה הרגילה, לא ימצא כאן משהו חדש או יוצא דופן. לפחות עד שמגיעים למסך עצמו.

מסך חדש - חוויה חדשה

עם כל הכבוד ל-Dock החדש ולאיכות של הבנייה של כל מה שמסביב - הכוכב של המודל החדש של ה-Switch הוא ללא ספק מסך ה-OLED החדש שנינטנדו הביאה עם המודל החדש הזה. אז איך הוא לעומת הקודם? במילה אחת: "וואו". במשפט אחד: בדיוק כמו עם הקייס של הקונסולה, המסך הזה נראה בהתחלה כמו שדרוג יחסית מינורי, אבל הוא משפר את חווית המשחק בצורה בלתי רגילה - בעיקר במשחקים עם משחקי אור וחושך. המסך החדש הוא מסך בגודל 7 אינץ', שזה אולי נשמע כמו הבדל יחסית קטן מה-6.2 אינץ' של ה-Switch הרגיל, אבל אחד ליד השני ההבדל הוא תהומי:


Switch OLED (למעלה) מול ה-Switch הרגיל בתצוגה של Xenoblade Chronicles

בנוסף לגודל החדש והטוב יותר, המסך גם מתהדר בטכנולוגיית OLED שמוכרת לרבים מסדרת הטלוויזיות של LG. הטכנולוגיה מאפשרת למסך להדליק ולכבות כל פיקסל בנפרד ובכך לתת לנו ניגודיות טובה בהרבה וצבעים טובים בהרבה על המסך שלנו (באמת שפישטתי את הטכנולוגיה ממש, זה הרבה יותר מסובך). המסך של ה-OLED לא שונה ממסכים אחרים במובן הזה שמדובר במסך פשוט נהדר. הצבעים על ה-Switch OLED נראים נהדר והניגודיות על המסך הזה מהממת, כפי שניתן לראות מהתמונה כאן למעלה.

משחקים כמו Doom Eternal, Hades, Streets of Rage 4 וכמובן Metroid Dread שיצא לאחרונה שמכילים אזורים של אור וחושך נהנים הכי הרבה מהיכולות החדשות שמגיעות עם מסך ה-OLED, כשהמסך מצליח להבליט את ההבדלים בין האזורים המוארים לחשוכים. גם משחקים עם צבעים שקופצים לעין כמו Mario Kart 8 וכמובן Splatoon 2 נהנים מהמסך החדש על כל יכולותיו. הקונסולה גם מכילה מצב חדש ואקסקלוסיבי לקונסולה בשם Console Screen Colors שיכולה להעביר בין מצב עם צבעים חדים יותר למצב יותר נורמלי. שני המצבים היו דיי דומים לעין שלי אז השארתי על הגדרות ה-Vivid, אבל מוזמנים לנסות זאת בעצמכם ולראות את מה אתם מעדיפים.

בכל אופן, המסך החדש בהחלט מצליח לשדרג את החוויה במצב נייד. אפילו הדבר שהכי פחדתי ממנו - צפיפות פיקסלים נמוכה יותר שעלולה לגרום לירידה בחדות התמונה - לא היה כזה נורא כמו שחשבתי, כשהגודל החדש של המסך יותר תורם לחוויה מאשר גורע ממנה. תוסיפו לכך גם זוויות צפייה טובות, שיפור קל במשחק באור יום (לא מאסיבי לצערי) ורמקולים משופרים ובסך הכל, נינטנדו עשו עבודה מצוינת עם קונסולת ה-OLED החדשה שלה - גם מבחינת הבחירה בחומרים וגם מבחינת הביצוע וההרכבה - שאפו ענק.

לשדרג או לא לשדרג - זאת השאלה.

והגענו לשאלת השאלות: האם כדאי לי כצרכן לקנות את ה-Nintendo Switch OLED החדש? התשובה לשאלה הזאת היא מורכבת מצד אחד אבל גם מאוד פשוטה מהצד השני. נתחיל עם אלו שאולי דווקא ירצו לקנות את המודל החדש והמהמם הזה: אם ברשותכם קונסולה מגרסת V1 ועוד לא שדרגתם - זה יהיה הזמן המתאים לשדרג. התוספת של הסוללה הטובה יותר יחד עם המסך הגדול, איכות הבנייה הטובה יותר והרמקולים החדשים הופכים את ה-Switch OLED להרבה יותר טוב מקודמו.

הנ"ל נכון גם לאלו מכם שמשחקים רוב הזמן במצב נייד, עם הבלחות קצרות למצב נייח בתחנת העגינה של ה-Switch. המסך החדש באמת משפר את החוויה בצורה נהדרת, כשהניגודיות הגדולה יותר בנוסף לעובדה שצבעים נראים פשוט פנטסטי על המכשיר, הופך את חווית המשחק הניידת לשונה לחלוטין וטובה בהרבה לעומת ה-Switch המקורי. אם להיות כן איתכם לחלוטין, קצת קשה לי לחזור למסך המקורי של ה-Switch אחרי משחק של כמה ימים ב-Switch OLED, החוויה היא עד כדי כך שונה. את כל מי שלא נכלל בשתי הקטגוריות שציינתי קודם (והקטגוריה של חבר'ה בלי Switch שרוצים לקנות אחד בפעם הראשונה בשביל Metroid Dread המדהים) יהיה לי קשה לשכנע למה כדאי לקנות את הקונסולה החדשה.

אם יש לכם קונסולה מהדור השני עם הסוללה הטובה יותר ואתם מרוצים מהמסך שלכם, אתם יכולים לחכות עם הקנייה של הקונסולה החדשה עד להנחה או מבצע שווה. אם אתם משחקים במצב נייח רוב הזמן, גם לכם אין סיבה לקנות את ה-OLED בגלל שהשינוי החומרתי לא כולל רכיבים פנימיים או אקסטרה כוח לקונסולה. אני עדיין מקווה שה-Dock החדש יכיל עוד הפתעות, אבל הקונסולה עצמה היא בבסיסה אותה הקונסולה. ולבסוף: אם אתם משחקים רק במצב נייד וזה למה קניתם את ה-Switch Lite (קונסולה קטנה שתלך איתכם ממקום למקום), אז גם פה - אין לכם שום סיבה אמיתית לקנות את ה-OLED הגדול יותר, אלא אם אתם רוצים את החווית המשחק הניידת הטובה ביותר מבחינת המראה, המסך וזמן הסוללה.

כל החלק הזה של הביקורת היה שונה אם היינו מקבלים איזשהו שדרוג חומרתי, אפילו הקל שבקלים. גם אם זה היה אומר שמשחקים כמו Hyrule Warriors החדש היו רצים בצורה יציבה לחלוטין ב-30 פריימים לשנייה, זה כבר היה מטה את הכף לטובת ה-Switch OLED בכל הקטגוריות השונות בלי יוצא מהכלל, אבל כרגע, בצורה הנוכחית שלו, זה מה שיש.

השורה התחתונה

אין איך להתחמק מזה, זה לא השדרוג שרצינו ופיללנו לו אחרי כמעט 5 שנים שהקונסולה בשוק, אבל זה לא אומר שה-Switch OLED היא לא קונסולה נהדרת: השדרוגים הקטנים התגלו כמרחיקי לכת במשחק במצב נייד והקונסולה עצמה עמידה יותר, חזקה יותר ומרגישה יוקרתית יותר. תוסיפו לכך שדרוג קל, אך מעולה, ל-Dock, ואתם מקבלים יופי של שדרוג אמצע מסלול ל-Switch. הבעיה היחידה היא שאנחנו כבר יותר קרובים לסוף מאשר לאמצע. אני עוד מתפלל שנזכה לראות איזה שדרוג ל-Dock שיאפשר Upscale ל-4K בעזרת עדכון תוכנה (הרבה בזכות התמיכה של ה-Dock בשידור ברזולוציה הזו), אבל לבינתיים - בעיקר אם יש לכם את גרסת ה-V2 של ה-Switch המקורי, אני לא רואה סיבה לשדרג אלא אם אתם משחקים במצב נייד וחייבים את המסך המשופר והמהמם של ה-OLED.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • שיפור החוויה הניידת בצורה משמעותית
  • מסך ה-OLED החדש מספק חוויה נהדרת
  • איכות הבנייה של הקונסולה החדשה טובה בהרבה
  • ה-Dock החדש מעוצב יפה עם שינויים עם מחשבה לעתיד

הרע

  • אין מספיק שיפורים כדי להצדיק קנייה לאנשים עם Switch V2

והשוליים

  • המסך הגדול באמת משפר את החוויה
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י