הרשמה

ביקורת: Venom: Let There Be Carnage - מרחץ דמים קולנועי

בואו לקרוא מה אור חשב על הסרט החדש של Sony בשיתוף Marvel!

אדום בעיניים

תודה רבה לפורום פילם על ההקרנה המוקדמת!

ראשית, גילוי נאות - Venom: Let There Be Carnage מבחינתי הוא הרבה יותר מסתם סרט גיבורי על. רובכם זוכרים ודאי את סדרת הסרטים המקורית של ספיידרמן, שנקטעה אחרי הסרט השלישי. המבוגרים מביניכם ודאי זוכרים גם את סדרת הטלוויזיה המצויירת המקורית, שפחות או יותר גדלתי עליה. אם אתם שייכים לשתי הקבוצות, אתם וודאי מודעים לכך שזוהי הפעם הראשונה שאנחנו זוכים לראות את אחד הנבלים האהובים עליי ביקום ספיידרמן, Carnage, על המסך הגדול. תוסיפו לזה את העובדה שבניגוד לכתבנו בר, אני מאוד נהנתי מהסרט הראשון בסאגת ״ונום״, וקיבלתם כתב שנמצא בהייפ מטורף לאורך כל השבוע לפני צאת הסרט. האם זו הייתה הצלחה פנומנלית או כישלון מהדהד? לצערי הרב, הפעם אני נוטה לכיוון האפשרות השנייה.

שניים שהם אחד

לפני שנתקדם הלאה, כדאי שנקפוץ אחורה ל -2018 ונבין למה לדעתי ונום הראשון היה מוצלח. למרות שהוא לא היה חף מבעיות, הסרט הראשון בסדרה הצליח לעשות משימה בלתי אפשרית, ולהציג נבל על של סיפור קומיקס, ללא גיבור העל של אותו הסיפור, באופן מעורר הזדהות וקוהרנטי ותוך טוויית עלילה מהודקת היטב. הדינמיקה המוצלחת בין חייזר אלים וכתב לא יוצלח שחיים בגוף אחד הוציאה את הטוב מכל אחת מהדמויות וגם גרמה לרגעים משעשעים ביותר, שהקלילו לפרקים את האווירה הקודרת משהו של הסרט וסיפקו אתנחתא קומית נחוצה ביותר. הסרט השני אמנם מנסה לשמור על אותה הדינמיקה, אך נכשל נחרצות, והדבר פוגע בכל הקונספט שהפך והופך את ״ונום״ למיוחד בסצנת סרטי הגיבורים הצפופה כל כך.

Venom 2's bombshell post-credits scene, explained - Vox

הסרט מתרחש תקופה קצרה אחרי תום הסרט הראשון. בזמן הזה, הסימביוט מצליח להסתגל טוב יותר לעולם האדם ואפילו לפתח הבנה טובה מאוד של רגשות אנושיים, ואילו אדי ברוק עושה ככל יכולתו כדי לשמור על פרופיל נמוך, להימנע משימוש ביכולות הסימביוט ולרסן את ונום ואת רצונו לנשנש בני אדם. הדינמיקה הראשונית של חוצן ואדם אנושי מתחלפת במעין יחסים מוזרים שנעים על הציר שבין Bromance לזוג נשוי, והתסריטאים מתאמצים להציג לצופה קרעים רציניים במערכת היחסים הזו, שעומדת למבחן מול האתגר החדש שניצב בפני השניים בדמות הנבל החדש, קרנג׳.

אמנם המשחק של טום הארדי הוא משכנע ביותר, והדיבוב שלו לקול של ונום עצמו מצוין, אך בכותר המשך שאמור לפתח את העלילה ולהרחיב את היריעה, זה כבר לא מספיק כדי לרתק צופה למסך במשך 90 דקות. מבחינתי, היישום והעומק שהובע במערכת היחסים בין הסימביוט לברוק היה מצד אחד רדוד ברמה שלא אפשרה הזדהות עם אף אחד מהצדדים, ומצד שני תפס מקום מרכזי מדי בקו העלילה מכדי שיהיה אפשר להתייחס אליו בתור אתנתחתא קומית. ואם בהומור עסקינן, חשוב לציין שהסרט השני לוקח את עצמו ברצינות הרבה יותר מהראשון, וגם הרגעים המצחיקים המעטים שיש בו נבלעים באווירה הכללית. הסצנות ששוחררו בטריילר אמנם נטעו בי תקוות להומור קליל ולא מתנצל שדומה למה שהיה בסרט הראשון, לעתים קצת שחור בנוסח דדפול, אך בפועל אפילו הסצנות מהטריילר, כשמוצגות בקונטקסט המלא, הן בעיקר מדכאות.

Venom: Let There Be Carnage postponed due to pandemic | Metro News

כל הקלישאות נכונות

כבר מהסצנה הראשונה של הסרט, מרגישים שמשהו פה עומד להתפספס. מבלי להיכנס לספויילרים, מדובר בסצנה שמצד אחד מאוד דרמטית, אך מצד שני מאוד גנרית ביחס לז׳אנר. בתור סצנה שאמורה להוות אקספוזיציה מסקרנת שתגרור את הצופה לתוך הסרט, הנפילה הזו לשטאנץ מוכר הרגישה לי ממוחזרת ועצלנית במידת מה, ולמרות שקיוויתי שהסרט ישתפר בהמשך, ההפך הגמור קרה. באופן עקבי מאוד, ונום 2 מתעקש למחזר את כל הקלישאות המוכרות מסרטי גיבורי העל ולא מתאמץ לחדש בשום דבר. סצנת נפילה דרמטית? קיבלתם. שוטר עצבני שמנהל יחסי אהבה-שנאה עם הגיבור? יש. מתקן כליאה לגיבורי על? ברור. קשר רומנטי שנידון לכישלון? ללא ספק, וזה רק קצה הקרחון. אם תיקחו את כל הקונספטים שהופיעו הכי הרבה בסרטי גיבורי על בשנים האחרונות, ותדחסו אותם יחד, כנראה תקבלו את הטיוטה הראשונה של התסריט של ונום 2. ובכנות? יחסית לזמננו אנו, ובהשוואה לנוסחה המרעננת שקיבלנו מהסרט הראשון, זה פשוט לא מספיק טוב. תוסיפו על זה שמהקלישאה היחידה שכן רציתי לראות בתור מעריץ התחמקו כמו מאש ובאופן ברור ומכוון, ותקבלו תוצר שהוא בעיקרו תסכול.

Venom 2: Let There Be Carnage - Is Carnage Really Dead? - IGN

גם עלילה מהודקת היטב ומוסברת אין פה, והרבה פעמים מצאתי את עצמי מציין בראש כל מיני חורים בעלילה, או תוהה למה לא מסבירים דברים בסיסיים כמו ״למה המקום הזה ספיציפית כל כך חשוב?״, או ״מה הופך סימביוט אדום למסוכן יותר מסימביוט שחור?״. באופן כללי אני חושב שהניסיון לגולל סיפור כזה בזמן כל כך מוגבל של 97 דק׳ בלבד, בא לעוכריהם של התסריטאים, שנאלצו לדחוס הרבה יותר מדי תוכן לפחות מדי זמן, וככל הנראה נאלצו לעגל פינות ולוותר על הסברים. לשם השוואה - הסרט הראשון אורך כ -112 דק׳, ומוסבר בצורה טובה הרבה יותר. אם אכן מדובר בעריכה בעייתית ולא בחורים בתסריט, ונראה בעתיד גרסת במאי מלאה - אשמח מאוד לצפות בה כי להערכתי, הרבה חומר חשוב פשוט הושמט, למגינת לבם הרבה של הצופים.

עם זאת, לא הכול אבוד. הדבר שמציל את הסרט הוא ללא ספק הנבל הראשי שלו, קליטוס קאסאדי (Cletus Kasady), רוצח סדרתי שכלוא בבידוד במתקן כליאה שמור ומנהל קשר לא ברור עם אדי, העיתונאי היחיד אליו הוא מסכים להתראיין. רבות נכתב, נאמר ותוסרט על רוצחים סדרתיים ופסיכופתים, וכאחד הנושאים שמעניינים ביותר את האנושות, אנחנו תמיד רעבים לדעת עוד. אמנם קליטוס לא מספק לנו הצצה עמוקה לתוך נבכי נפשו של מטורף בדומה לסרטים כמו הג׳וקר או ספליט, אך המעט שאנחנו רואים בהחלט משאיר טעם של עוד.

Woody Harrelson Details Cletus Kasady Research for Venom 2

הניגודיות החדה בין הרצון של אדי לרסן את ונום ולשמור על מראית עין של מוסר אנושי לעומת ההנאה המורבידית של קליטוס מהרג וחורבן, הוא ללא ספק ההיילייט של הסרט. אם לכל אורך הסרט מרחפת השאלה ״אבל מה יקרה אם פשוט תיתן לונום להשתחרר?״, התשובה לכך מגיעה עם הצגת קרנג׳: רצח ללא הבחנה, סיפוק כל הצרכים המיידים ללא עכבות, וחורבן שעוקב אחרי קרנג׳ לכל מקום בו הוא הולך. זוהי המהות של קרנג׳ כנבל. היכולת של וודי הארלסון להעביר את כל זה בצורה מרתקת, יחד עם מוטיבציה שלא אופיינית לדמות שלרוב כל רצונה עלי אדמות הוא להשמיד, היא פנינה אמיתית. תוסיפו לזה אפקטים מדהימים ביופיים לכל אורך הסרט, וסאונד חכם שמשתלב מעולה עם קרנג׳, ובפרט שאגה/צווחה מקפיאת עצמות ובלתי אנושית לחלוטין שלא ברור לי איך נבראה באמצעים ארציים - וקיבלתם נבל מעולה שפשוט כיף לראות על המסך, אך משאיר את השחקן הראשי בצל לכל אורך הסרט.

השורה התחתונה

לסיכום, אני חושב שלונום 2 היה פוטנציאל אדיר להיות סרט מהנה בדיוק כמו הסרט הראשון ואפילו יותר. עם נבל מצוין וליהוק ברמה גבוהה, לא הייתה שום סיבה לצפות לפחות מכך. עם זאת, חורים בעלילה, דינמיקות לא אמינות בין הדמויות, מחסור ביצירתיות ונפילה לקלישאות מוכרות גורמות לכך שהסרט לא מגרד אפילו את רצפת הפוטנציאל שלו, וראוי לתואר ״סרט בינוני״ במקרה הטוב. מעריצים מושבעים של הסרט שיגיעו עם ציפיות סבירות כנראה ייהנו ממנו הרבה יותר ממני, אך אני לא יכול להמליץ עליו לשום צופה אחר. אני רוצה לקוות שיוצרי הסרט ילמדו מהכישלון הזה וישכילו להציג לנו מוצר מוגמר ואיכותי יותר בפעם הבאה, ואולי גם יחזרו למתכונת של יותר מ-100 דק׳ לסרט, שהוכחה כמוצלחת בהרבה. אם יש משהו שכן צריך לקחת מהסרט הזה, זה כמובן את קרנג׳ המוצלח אבל גם את סצנת הפוסט קרדיטים שלו, שרומזת לנו על המשך קורותיו של ונום, ולהערכתי תשבור את הרשת ובגדול. אם אתם בכל זאת הולכים לצפות בסרט, תעשו לעצמכם טובה ותצפו בה. אתם תודו לי אח״כ.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

5
מתוך 10

הטוב

  • נבל נהדר שמהווה אנטיתזה נפלאה לגיבור
  • אפקטים מרשימים גם מבחינת ויזואליה וגם מבחינת סאונד
  • משחק משכנע ודיבוב איכותי

הרע

  • דינמיקה רדודה בין הדמויות
  • הומור כושלֿ
  • קלישיאתי
  • חורים מורגשים בעלילה
  • לא מעורר הזדהות כלל

והמשפט:

  • We are Venom !WE - ARE - VENOM! מה כל כך קשה?
אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י