הרשמה

ביקורת: Dragon Ball Z: Kakarot על ה-Switch - סופר סאייה 2

שמואל שיחק בגרסת ה-Switch של משחק התפקידים האהוב מהשנה שעברה - בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 23/10/2021

כמעט כל הפורטים ל-Switch של משחקים גדולים נופלים לאחת משתי קטגוריות: טובים מאוד או מזעזעים. אני שמח לבשר שהמשחק הזה נופל בקבוצה של הפורטים הטובים.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

אחד מהמשחקים הפופולריים ביותר של 2020 היה ללא ספק Dragon Ball Z: Kakarot של Bandai Namco ו-CyberConnect2. משחק האקשן/תפקידים של דרגון בול ניסה לשחזר את ימי הזוהר של משחקים כמו Legacy of Goku בכך שהוא נתן לנו לעבור את כל סאגת Dragon Ball Z, על שלל האירועים בה ולהילחם ביריבים השונים של גוקו והחברים לאורך השנים. בעוד שהמשחק היה טוב, היו לו כמה בעיות שמנעו ממנו להגיע לגבהים שהוא יכל לעוף אליהם, בעיקר בגזרת הגרפיקה והתוכן שהושמט ממנו. אבל את הביקורת ההיא אתם יכולים לקרוא אחר-כך, עכשיו אנחנו מדברים על גרסת ה-Switch של המשחק שהגיעה אלינו בחודש שעבר. אז איך היא לעומת הגרסה המקורית והאם שווה לכם לקנות אותה?

בפרקים הקודמים של Dragon Ball Z ב-Vgames...

אני מזהיר מראש: זאת לא הולכת להיות ביקורת ארוכה מדי. את המשחק כבר סיקרתי בצורה מאוד נרחבת ב-2020, אתם מוזמנים לקרוא את הביקורת המלאה בקישור כאן. אבל בקצרה: מדובר במשחק תפקידים/אקשן שמספר את הסיפור של כל הסאגות של האנימה Dragon Ball Z, סדרת ההמשך של Dragon Ball שהתחילה בשנות ה-80. המשחק, כשמו כן הוא, מתמקד בסיפור של קאקארוט, הלא הוא גוקו - הגיבור הראשי של הסדרה והוא ייקח אותנו דרך כל האירועים המרכזיים של הסדרה האייקונית.

כשסיקרתי את המשחק בזמנו, דיברתי על כמה שמדובר במשחק טוב, כשהלחימה במשחק והתוכן המאסיבי שהגיע אליו (עשרות שעות של משחק), יחד עם עבודת הדיבוב הנהדרת וכמות המידע שמעריצים מקבלים על הסדרה האהובה עליהם עומדים ביחד כהיילייטים המרכזיים של המשחק. יחד עם זאת, המשחק יכל להיראות לא כל-כך טוב על טלוויזיות גדולות, בעיקר ברמת המאקרו ופחות ברמת המודלים השונים שנראים נהדר. אז אחרי שכל זה נאמר: איך גרסת ה-Switch של המשחק מתפקדת ואיזה תוכן הגיע אליה?

הגרסה האולטימטיבית... בינתיים

גרסת ה-Switch נהנית מהאירוע שאני קורא לו: "גרסת Game of the Year". כמעט לכל משחק גדול שיוצא לשוק ומגיעות אליו חבילות הרחבה, תהייה גרסה שתעלה כמו הגרסה המקורית של המשחק (במקרה הזה, 60 דולר), אבל תכיל את כל ה-DLC שהגיע למשחק עד ליציאת הגרסה הזו. בהתחשב בכך שהשם המלא של המשחק הוא Dragon Ball Z: Kakarot + A New Power Awakens Set, אתם יכולים להבין לבד שהמשחק מכיל את התוכן של חבילת ההרחבה "A New Power Awakens" שנותנת לנו הזדמנות להילחם בבירוס ולהפוך ל-Super Saiyan Blue.

בנוסף לתוכן הזה, גרסת ה-Switch מגיעה עם עוד תוכן כמו משימות צדדיות נוספות שתוכלו לעשות ברחבי המשחק, אפשרות לבחור רמת קושי לשחקנים שרוצים עוד אתגר או שחושבים שהמשחק היה קשה מדי ודמויות נוספות שנוכל לשחק במשחק. הפיצ'רים הנוספים הללו יגיעו לקונסולות האחרות מאוחר יותר, אז זה נחמד לראות את Bandai Namco נותנים לשחקני ה-Switch בונוס נחמד בדמות הפיצ'רים הנוספים הללו. שלא תבינו אותי לא נכון: אני לא חושב שהם משנים את החוויה מהקצה אל הקצה (למעט רמות הקושי), אבל הגרסה הזאת באמת משתלמת כחבילה. לפחות עד שהם יוציאו גרסה שמכילה גם את ה-DLC של Future Trunks והקרבות שלו ושל גוהאן נגד האנדרואידים.

חוץ מזה מדובר באותו המשחק בדיוק. אני יודע שזה משהו שכבר לא אמור להפתיע אותי ב-2021 עם ה-Switch, אבל כל פעם שאני נזכר בפורטים ישנים לקונסולת ה-WiiU וה-Wii בה המפתחים החליטו להשמיט תוכן בזמן יצירת הפורט, אני שמח לראות שהקונסולה הקטנה של נינטנדו מצליחה לקבל את משחקי הקונסולות המלאים אליה כמעט בלי בעיות. אם אתם קונים את הגרסה הזאת אתם לא מפסידים תוכן ורק מרוויחים ניידות שגם תאפשר לכם ליהנות מהמשחק כמו שאני חושב שהחברה תכננה שתיהנו ממנו: בביסים קטנים במקום בישיבות ממושכות מול מסך הטלוויזיה. אבל זה בנוגע לתוכן שמגיע למשחק - מה בדבר הביצועים של Dragon Ball Z: Kakarot על ה-Switch?

אותה הגברת, רק יותר נסבלת

אחד הדברים שהפריעו לי במשחק המקורי היה העיצוב הגרפי של המשחק. כמו שציינתי קודם, המודלים של גוקו, פיקולו, וג'יטה, גוהאן וכל שאר הלוחמים והדמויות היו נראים נהדר - רפרזנטציה מעולה של הדמויות מהאנימה ישר לעולם תלת-ממדי. אבל שאר העולם של המשחק היה מאוד תפל ואם להיות כן, פשוט מכוער למדי. הדבר לא השתפר כשעברתי לשחק על טלוויזיית ה-LG 65CX OLED בבית, כשהעולם של המשחק היה נראה לפעמים כמו עולם ממשחק PS3 מוקדם עם כמה הבלחות של יופי פה ושם.

בגרסת ה-Switch יש לי חדשות טובות וחדשות רעות. החדשות הרעות הן שהגרפיקה לא שונה בהרבה מהמשחק המקורי: ה-Switch עדיין מכיל טקסטורות רעות לסלעים שונים ומשטחים שונים כשבסיטואציות מסוימות זה נראה אפילו יותר גרוע מגרסת ה-PS4. זאת בניגוד ל-Dragon Quest XI S נניח שהיה נראה פשוט זהה לגרסה הרגילה למעט רזולוציה נמוכה יותר. החדשות הטובות הן, שזה הרבה יותר נסבל על הקונסולה של נינטנדו. איך אתם שואלים? שתי מילים: מצב נייד.

על הטלוויזיה הגדולה בבית המשחק נראה יותר גרוע מגרסת ה-PS4 (למעט הקרבות השונים שעדיין נראים נהדר כמו במשחק המקורי), אבל במצב נייד משהו כמו 70 אחוז מהדברים ששנאתי במשחק כמעט לא היו נראים לעין במצב נייד. הסצנות הסינמטיות מרונדרות מראש אז שם בכלל לא היו בעיות בתצוגה ובזמן תעופה המשחק נראה פשוט נהדר במצב נייד. זהו גם משחק שמנצל בצורה נהדרת את מסך ה-OLED החדש של ה-Nintendo Switch OLED, כשהמסך החדש מחמיא מאוד לצבעים הבוהקים מהמתקפות השונות והעולם הצבעוני (אך בסיסי מאוד) של המשחק.

זה גם עוזר שהביצועים של המשחק מצוינים. אני כמובן הייתי שמח אם המשחק היה רץ ב-60 פריימים לשנייה בגרסה המקורית שלו כמו Dragon Ball Xenoverse למשל (זה היה תורם מאוד לקרבות נניח), אבל גרסת ה-Switch, כמו הגרסה המקורית, מצליחה לשמור על ביצועים של 30 פריימים לשנייה כשכמעט ולא חוויתי ירידות ביצועים משמעותיות. אני כן חוויתי קצת בעיות במתקפות מיוחדות עם הרבה מאוד אויבים על המסך, אבל זה משהו שנתקלתי בו גם בגרסה המקורית, כך שלפחות לא מדובר "בהרעת תנאים" (לא שזה חיובי, כן?).

אז מה יש לנו כאן בעצם: גרסה חדשה שלא נראית טוב כמו המקורית אבל מצליחה להסתיר חלק מהפגמים שלה במצב משחק נייד, יחד עם ביצועים דומים לאלו של המשחק המקורי וזמני טעינה סבירים למדי. אני חושב שזאת הצלחה רצינית של CyberConnect2 ו-Bandai Namco, כששחקנים על ה-Nintendo Switch Lite בכלל הולכים לחגוג על הגרסה הזו.

השורה התחתונה

כמעט כל הפורטים ל-Switch של משחקים גדולים נופלים לאחת משתי קטגוריות: נראים ומשחקים על הפנים, או נראים ומשחקים ממש טוב. אני מאוד שמח לבשר ש-Dragon Ball Z: Kakarot יושב בקבוצה השנייה - ובמקום של כבוד. זוהי גרסה נהדרת למשחק טוב, כשגרסת ה-Switch מצליחה להוציא ממנו את המיטב - גם ברמת הביצועים והגרפיקה שנראים הרבה פחות נורא על הקונסולה הקטנה של נינטנדו, וגם ברמה הקונספטואלית עם העובדה שעכשיו ניתן לשחק במשחק בסשנים קצרים וקולעים, מה שעוזר לחוויה להרגיש זורמת יותר. אם חיכיתם לגרסת ה-Switch של המשחק כדי לשחק בו לראשונה - אתם ממש לא תתאכזבו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • פורט מצוין של המשחק עם ביצועים טובים
  • עוד הרבה תוכן חדש ישר מהקופסה
  • הגרפיקה של המשחק הרבה יותר נסבלת במצב נייד...

הרע

  • אבל המשחק עדיין נראה רע במקומות מסוימים

והמוזיקה

  • 15 דולר בשביל לשמוע את Makafushigi Adventure במשחק? קניתייי
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י