הרשמה

ביקורת: ASUS TUF Gaming Capture Box CU4K30

אחרי כל ההקלטות האחרונות שלו, שמואל נותן לנו את הביקורת המלאה שלו לכרטיס הלכידה של ASUS!

אני שמח לבשר שמדובר בכרטיס לכידה מהמעלה הראשונה שמצליח לתת יכולות הקלטה ושידור שיקסמו לאנשים שרוצים לשדר משחקים ותוכן ברמה הגבוהה ביותר

עותק סיקור סופק לנו על ידי ASUS ישראל, תודה רבה!

אני מניח שחלקכם שמו לב לעובדה שהתחלנו להקליט הרבה יותר משחקים לערוץ היוטיוב שלנו, בעיקר בגזרת ה-Nintendo Switch, שם התחלנו להפציץ עם לא מעט הקלטות של משחקים כמו No More Heroes 3, Dragon Ball Z: Kakarot ו-Ultra Age. הסיבה לכך נעוצה בכתבה הזו בעצם: ASUS ישראל סיפקו לנו את כרטיס הלכידה החדש/ישן שלהם, ה-ASUS TUF Gaming Capture Box, לביקורת ואחרי כמה חודשים של הקלטות איתו, אני מגיע אליכם עם הביקורת הזו שבסופה תדעו מה מגיע בקופסה, מה הם הפיצ'רים של המכשיר והכי חשוב: האם כדאי לכם לרכוש אחד במידה ואתם רוצים להיכנס לתחום יצירת התוכן.

מה בקופסה

הקופסה של ה-ASUS TUF Gaming Capture Box קטנה וקומפקטית: היא מגיעה עם המכשיר עצמו, כבל HDMI 2.0, כבל Audio 3.5mm דו צדדי וכבל USB 3.2. בתוך הקופסה גם תוכלו למצוא ספרוני הדרכה בכמה שפות שמסביר על המכשיר עצמו והחיבורים השונים בו (כבר מגיע לזה, לא לדאוג).

בסך הכל האריזה הזאת עברה את המבחן שלי לגבי איך אמורה להיות אריזה של מוצר חומרה חדש: לא גדולה ומסורבלת מדי למוצר שנמצא בה, מכילה ספרוני הוראות והדרכה למי שיצטרך עזרה והסברים והכי חשוב - מאפשרת למשתמש להתחיל לעבוד מבלי לחפש אחר אביזרים שונים שישלימו לו את החוויה. ההכנסה של כל הכבלים שהמשתמש צריך כדי לעבוד הייתה נהדרת בעיניי.

עיצוב ואיכות בנייה

המכשיר עצמו הוא כמו האריזה: קטן וקומפקטי: המכשיר עצמו הוא בגודל של 10.5 על 8 ס"מ והעובי שלו הוא 2 ס"מ. המשקל שלו הוא 173 גרם, שאני מניח שזה לא ישנה במיוחד לאנשים שמתכוונים לשים את ה-Capture Box ליד המחשב שלהם כל הזמן, אבל אם אתם מתכוונים לנסוע איתו לכל מיני מקומות אז לא לדאוג, הוא קל מאוד. חשוב לי לציין גם את איכות החומרים של ה-Capture Box של ASUS: בדומה לכרטיס הדגל של Elgato, ה-"+4K60 S"; החברה בחרה להשתמש באלומיניום בשביל המארז של הכרטיס.

זה אומר שהכרטיס כבד יותר, ברור, אבל זה גם אומר ש-ASUS בחרה להתמקד בהולכת חום טובה יותר, כך שהמכשיר יתחמם פחות ויחזיק לכם יותר זמן. בנוסף, זה גם אומר שהמכשיר עצמו מרגיש יציב יותר ועמיד יותר מכרטיסים עם קייס מפלסטיק. תוסיפו לכך עיצוב יפה שכולל צבע אפור מתכתי והלוגו של TUF שמעטר את החלק העליון של כרטיס הלכידה הזה ואתם מקבלים מכשיר שהוא עמיד, חזק ונראה טוב. בנוסף, למכשיר יש תאורת RGB בחלקו התחתון, אבל היא לא שם רק בשביל היופי - אני אגיע אליה בהמשך הכתבה.

מבחינת החיבורים השונים שעל ה-CU4K30 תוכלו למצוא שני חיבורי HDMI 2.0 (פנימה והחוצה) וחיבור USB Type C 3.2 בצד האחורי של המכשיר, כשמקדימה תוכלו למצוא שני חיבורי 3.5mm: אחד ל-Headsets עם אופציה לשימוש במיקרופון בזמן ההקלטה ואחד לחיבור ישירות לשלטים שלכם. בסופו של דבר גם בגזרת העיצוב של המכשיר ואיכות הבנייה עצמה, ASUS מקבלים ממני ציון לשבח על עיצוב מגניב, איכות בנייה טובה מאוד ומיקום טוב של החיבורים השונים.

יכולות הקלטה ושידור

ועכשיו לבשר של הביקורת: יכולות השידור וההקלטה של ה-Capture Box. נתחיל עם כמה נתונים יבשים על המכשיר ונמשיך משם לחוויית השימוש במכשיר של ASUS. כמו שציינתי בחלק של העיצוב ואיכות הבנייה של המכשיר, ל-Capture Box של ASUS יש אופציה להעביר תמונה מהקונסולה/מחשב/מצלמה למסך נוסף (מה שנקרא Passthrough), וכמובן גם כרטיס לכידה מובנה כדי שתוכלו להעביר את התמונה דרך תוכנת שידור/הקלטה על המחשב שלכם.

ה-ASUS TUF Gaming Capture Box יכול להעביר תמונה ברזולוציה מקסימלית של 4K ו-60 פריימים לשנייה (עם תמיכה של HDR), רזולוציה של 2K (או 1440p) ו-144 פריימים לשנייה, או רזולוציית FHD (או 1080p) ועד 240 פריימים לשנייה. מבחינת יכולות לכידת התמונה, המכשיר יכול להקליט ברזולוציה מקסימלית של 4K ו-30 פריימים לשנייה, 2K ו-60 פריימים לשנייה וגולת הכותרת: FHD ו-120 פריימים לשנייה. עכשיו גילוי נאות קל, השתמשתי רק בשלושה כרטיסי לכידה בחיי: כרטיס של Elgato שאני לא זוכר את שמו, כרטיס ה-Shadowcast של Genki והכרטיס הזה. מבין שלושתם, אלו הנתונים הכי מרשימים שראיתי לכרטיס לכידה - לפחות למחיר שלו.

איכות ההקלטה היא גם נהדרת, כשהסרטונים שהוקלטו בעזרת הכרטיס היו באיכות נהדרת וללא קריעות מיוחדות או מידע מזובל. גם מבחינת Latency ה-Capture Box מצליח להצטיין, כשלא חוויתי כמעט שום Latency עם המכשיר, לא משנה באיזו רזולוציה או על איזו קונסולה. זה לא אומר שאין Latency בכלל, אבל אם אני משווה אותו למשחק ישירות על ה-HDMI, אני מקבל Latency קטן עד לא מורגש בזמן לחיצה. בזכות העובדה שהוא גם משדר באיכות גבוהה גם יצא מצב שהמכשיר פשוט נשאר ליד הטלוויזיה ואני משחק דרכו, כשאני פשוט מחבר את ה-Capture Box למחשב מתי שאני רוצה/צריך להקליט משהו. אם כבר הזכרתי את חווית השימוש, אז העובדה שהמכשיר הוא Plug and Play היא מצוינת.

ASUS עבדו עם OBS כדי לדאוג שתוכנת ההקלטה והשידור הפופולרית תוכל למצוא את המכשיר ולעבוד איתו מבלי צורך בהורדת כלים חיצוניים או דרייברים מיוחדים כמו אצל חלק מהיצרנים האחרים. זה נראה שיותר ויותר חברות מתרחקות מהאירוע הזה ואני שמח לראות שדריסת הרגל הראשונה של ASUS בתחום היא פשוטה. כל מה שעשיתי היה לחבר את המכשיר ללפטופ שלי, להפעיל את ה-OBS, להגדיר Video Capture Device חדש וזהו - המכשיר כבר שידר לי ל-OBS והמחשב (בדקתי גם על ה-ASUS ROG שלי וגם על ה-Mac וזה נראה שה-Capture Box תומך באותה הצורה בשתי מערכות ההפעלה).

החברה גם דאגה להשתמש בתאורת ה-LED שהזכרתי קודם לכן כאינדיקטור ישיר למצב של המכשיר: תאורה כחולה אומרת שהמכשיר נמצא ב-Standby ותאורה צהובה מהבהבת מבשרת על הפרעה בחיבור ה-HDMI למכשיר. כל אלו מספקים חוויית משתמש פשוט יוצאת מן הכלל, כשהמכשיר מצליח לספק תוצאות נהדרות במה שהוא באמת מינימום מאמץ. אני חייב לומר שאני נרתעתי בעבר מכל הנושא הזה של הקלטת משחקים, ולהשתמש במכשיר שעושה את רוב העבודה בשבילך ממש הקל עליי.

עכשיו לשאלת השאלות: האם המכשיר הזה יתאים לכם? אם המטרה שלכם היא לשדר בעיקר משחקים ב-1080 ו-60 פריימים לשנייה, אז יש לכם המון אופציות זולות אחרות לשימוש. זה יתאים לאנשים שמשדרים משחקי Switch ו-Smash לרוב. אבל אם אתם רוצים לשדר משחקי 4K או משחקים ב-FPS גבוה, ה-ASUS Capture Box הוא אופציה פשוט נהדרת. זה בעיקר נכון לאנשים עם קונסולות PS5 ו-Xbox Series X|S שירצו לשדר ולהקליט משחקים כמו Call of Duty או Battlefield החדשים. המכשיר יעשה עבודה מצוינת בגזרה הזו ויספק את הצרכים שלכם.

השורה התחתונה

כרגיל, רוב המוצרים שאנחנו מקבלים כאן באתר הם מהעשירון העליון של מוצרי החומרה של החברות השונות ואני שמח לבשר שה-ASUS TUF Gaming Capture Box ממש לא שונה בגזרה הזו. מדובר בכרטיס לכידה מהמעלה הראשונה שמצליח לתת יכולות הקלטה ושידור שיקסמו לאנשים שרוצים לשדר משחקים ותוכן ברמה הגבוהה ביותר. יכולות ה-4K שלו אולי זהות לאלו של כרטיסי לכידה יקרים אחרים, אבל היכולות שלו בגזרת השידור למסכים והעובדה שהוא יכול להקליט בעד 120 פריימים לשנייה ברזולוציית FHD, הופך אותו למועמד רציני לתואר כרטיס הלכידה היחיד שאתם תצטרכו. מעטים הטובים כמוהו, עוד יותר מעטים הטובים ממנו. יופי של עבודה של ASUS - אם יש לכם את הכסף לקנות אותו (נמכר בחו"ל ב-200$) ואתם רציניים לגבי עריכת תוכן גיימינג, שווה לכם לשים עליו עין.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות בנייה ועיצוב מהגבוהים שתוכלו למצוא
  • חוויית משתמש קלה ונוחה מאוד
  • יכולות הקלטה ושידור רבות ומגוונות
  • איכות ההקלטה נהדרת

הרע

  • המחיר

והתאורה

  • בסדר בסדר, תפסיק עם התאורה הצהובה אני יודע שה-PS5 סגור.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י