הרשמה

ביקורת: Forza Horizon 5 - מנועים בטבע

בר לקח שוב את המפתחות של הפורצה החדש, האם הוא יחזיר את המפתחות או יעלם שוב?

  • PC
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 09/11/2021

המפתחים לקחו את המשחק מלפני 3 שנים יחד עם כל שנות הפיתוח שלו והוסיפו עליו מפה גדולה יותר, תוכן נוסף ורכבים נוספים. וזוהי רק נקודת ההתחלה.

עותק סיקור מוקדם סופק לנו על ידי Xbox ישראל, תודה רבה!

בפעם הקודמת שיצא לי לבקר משחק בסדרת Forza Horizon (והראשונה בתכל׳ס), גיליתי משחק מירוצים-עולם פתוח מעניין בדמות Forza Horizon 4, עם מאות רכבים ואפשרות קאסטומיזציה (גם מכאנית וגם קוסמטית), מסלולי מרוצים מכל סוג, מצבי משחק מעניינים, סאונדטראק מקפיץ ובכלל - אווירה קזו'אלית מעניינת. אז עכשיו כשהמשחק החדש מגיע אלינו, חשבתי לעצמי: מה כבר אפשר לשפר בשלוש השנים שעברו מהמשחק הקודם? רק כדי לסבר את האוזן: המשחק הקודם די קרוב לשלמות וקיבל ממני 9.5. במרוצת הזמן, החבר'ה ב-10Turn Studios הצליחו לשפר את המשחק למצב של שלמות עם חבילות רכבים נוספות, אירועים תקופתיים ומצב ה-Eliminator שהוא מעין באטל רויאל, רק עם רכבים.

אם הייתי מסקר את המשחק הזה כיום, הוא היה מקבל ציון 10 עגול, שכן היום הוא מציע את החבילה המלאה שציפיתי לה גם אז. למי שקרא עד פה ולא הבין על מה כל הבלאגן. Forza Horizon הוא משחק מירוצים ועולם פתוח. מה זה אומר? שאנחנו מסתובבים ברחבי העולם של פורצה (שבמשחק הקודם התבסס על סקוטלנד) ביחד עם שחקנים אחרים. אנחנו מתחרים במירוצים, מבצעים משימות ומחפשים רכבים חדשים. העולם של פורצה חי ומשתנה כל הזמן ואפשר לשחק בו עם חברים וגם לבד לגמרי. אז האם המשחק החמישי בסדרה הצליח להתעלות על המשחק הקודם? באופן מאוד מפתיע - כן.

מי אני? מה אני?

כרגיל בפורצה, הכל מתחיל בעיצוב הדמות. השנה נוכל לבחור, חוץ מאת צבעי הגוף שלנו, מין ושיער, גם את האופציה לכיצד יפנו אלינו. אישה לא בהכרח תהיה "היא" וגבר לא בהכרח יהיה "הוא" - הכל תלוי בבחירת השחקן. השחקן גם מוזמן לא להזדהות במין בינארי ולכן יוכל להקרא "הם" (They). החבר'ה המפתחים גם רצו לתת אפשרות למי שלא שלא מחזיק בגפיים את האפשרות להזדהות ולבחור בגפיים תותבות. מעוניינים במקום ברגל שמאל, בפרוטזה? קיבלתם! מעדיפים במקום ידיים, פרוטזות? גם מצוין! חברינו ב-10Turn Studios בהחלט עשו מעל ומעבר ומצאו דרך שכל שחקן יוכל להתחבר לדמות שלו וליצור שחקן שהוא יוכל להזדהות עמו - בלי קשר לזהות המינית שלו או מצבו הפיזי.

נא להדק חגורות

חמוש בציפיות וכריות אוויר (הבנתם??) הגעתי למקסיקו. למקסיקו אנחנו מגיעים בטיסה וממש קופצים מהמטוס בהצגה קלה של המפה וההתרחשויות בה. במפה של מקסיקו ניתן למצוא מגוון אדיר של איזורים. האיזורים נעים בין שדות פתוחים וירוקים למדבר שומם ויפהפה מלא בדיונות ועד להר געש פעיל. העיר המרכזית היא גואנחואטו (Guanajuato). בניגוד לאדינבורו של המשחק הקודם, היא פחות משמעותית כאן. זה דווקא מצוין - אדינבורו היא החלק שפחות אהבתי להסתובב בו במשחק הקודם וזה משחק לטובת פורצה הורייזן 5. נוכל למצוא חופים טרופיים, ג'ונגלים, ומה לא.

מקסיקו נראית מדהים וזה לא משנה אם אור או חושך ואם קיץ או חורף. במהלך היום השמש תסנוור ובלילה הכוכבים ואורות הרכבים האחרים ישתקפו על הרכב שלנו. לפנות בוקר נוכל לראות את הזריחה היפהפייה מבעד להרי מקסיקו ולהמשיך לבילוי של יום על החוף הבוהק. הצד הטוב ביותר של מקסיקו בולט במשחק הזה. אנשים חושבים שמקסיקו היא מדבריות (וטקילה). אבל כמו שמדינת ישראל הקטנה היא לא רק מדבר שומם, כך מקסיקו מלאה במדבריות ובג'ונגלים, בערים ובשדות פתוחים. מצד שני, טקילה לא ראיתי בכל Horizon 5.

רמת הפירוט הגרפי היא מדהימה. מדובר פה בצד שמשתקף בכל מקום. נוכל לבחור בין שני מצבי גרפיקה, "איכות" שבה המשחק ירוץ על 30FPS אבל נקבל את מלוא הגרפיקה האפשרית מקונסולת ה-Xbox Series X או במצב "ביצועים" בו המשחק ירוץ ב-60FPS. אני תמיד אבחר במצב הביצועים. ברגע שמבינים שההבדל בין FPS נמוך לגבוה לבין ההבדל בגרפיקה - נעדיף תמיד לשחק ב-FPS גבוה. בטח כשמדובר במשחק מרוצים. והאמת? לא שמתי לב בכלל להבדל הגרפי. אני מעריך שהמשחק כבר לא מרונדר ב-4K, ישנן פחות השתקפויות ואולי גם נטרלו החלקת תמונה. במרחק של מטר וחצי ממסך 65" לא באמת שמתי לב להבדל. ממליץ בחום לשחק במשחק במצב ביצועים ולא במצב האיכות, למרות יופיו.

במסלול, ברחוב או בשטח?

מי שכבר מכיר את פורצה הורייזון, יודע שאין פה סוג אחד של מסלולים. כל מסלולי המרוצים מתרחשים במפה העצומה של מקסיקו ובנויים עליה. אתם אנשי GT, אוהבים אספלט? מסלולי כביש אצלכם. מתגעגעים ל-Need for Speed: Underground? גם מירוצי רחוב נמצאים פה. במקרה שלי, אני מאוד אוהב שטח ושילוב. מצאתי את עצמי הכי נהנה במרוצי השטח וה-Cross-Country, מרוצים המשלבים שטח יחד עם כביש ורכבים עתירי נפח וגדולי צמיגים וכולם מהנים מאוד.

ישנו גם הבדל עצום באם המרוצים מתרחשים בעונה היבשה או העונה הרטובה. בעונה היבשה האחיזה תהיה מקסימלית, הראות תהיה טובה עד מאוד, ואז, סופת חול. זהו, אנחנו לא רואים ממטר והמהירות הגבוהה לא עוזרת לסיים את המסלול. עוברים לעונה הרטובה. הפניות קשות יותר, הרבה יותר תת היגוי מקודם. והראות? פה המצב רע לפחות כמו בסופת החול רק שבנוסף, יורדים גשמים, משתוללות סופות ברקים והכבישים רטובים.

גולת הכותרת של המרוצים הם ה-Expeditions וה-Showcases. המשלחות (Expeditions) הם נסיעה בפיקאפ ברחבי מקסיקו כדי לגלות מקומות חדשים וה-Showcases הם בהחלט מהדברים הטובים יותר שתוכלו לחוות בכותר מרוצים. מדובר במסלול ארוך הכולל בתוכו קפיצות ענק, תחרות אופנועים, סירות ומטוסים באירוע שלם שכולו טירוף וויזואליות. ה-Showcases הם האירוע שיגרום לכם להגיד ״וואו, איזה משחק!״. בנוסף, המשחק דואג להרגשה הטובה של השחקן. ברדיו תשמעו על מעלליכם בתור מתחרי הקצה שאתם. כמסורת פורצה, אתם לא נהג פשוט שמגיע לבנות את המוניטין שלו, לא. אתם נהג צמרת, מומחים בתפקידכם. אתם פוקחים את העיניים בבוקר ממכה מאלטרנטור, אתם מערבבים דלק בקרבוקטור, אתם שוטפים ידיים עם סולר וכל פסטיבל הורייזון מסתכל עליכם.

חוץ מאירועי הענק האלה, ישנם גם קווסטי משנה. כמו במשחק הקודם, ישנו סרט שמצלמים ואנחנו צריכים לנהוג בו או סדנה שבה משפרים את Vocho, חיפושית חמודה שנמצא זרוקה באחד האסמים. לידיעה- ווצ׳ו זה השם של החיפושית במקסיקו. על כל זה, ישנן משימות שפזורות בכבישים- צבירת נקודות בדריפטים (החלקות) מצד לצד על הכביש, Trailblaizer שבו יש נקודת התחלה וסיום ומה שקורה באמצע כבר תלוי בכם ורמפות לקפיצה לרוחק. כל האירועים מהנים מאוד. אני מאוד אוהב את הטריילבלייזר - אין כמו לקחת רכב מאסיבי בשטח כדי להגיע בקו ישר (ככל הניתן) אל יעדך ולנסות לדרוס את כל מה שנמצא מתחת לצמיגים.

פורצה מצ׳פרת אתכם בכל רגע שבו אתם משחקים ומזכירה לכם כמה אתם מהממים. הורדתם 100 קקטוסים ברחבי המפה? קחו נקודות. מצאתם רכב באסם נטוש? קחו נקודות ורכב. קיבלתם רכב והשלמתם את כל הרכבים הקיימים מאותו היצרן? קבלו נקודות ורכב. קיבלתם נקודות? עלו רמות וקבלו עוד רכב. סובבו את גלגל המזלות ותקבלו כסף לקנות עוד רכבים. כל דבר שתעשו יתן לכם כסף, נקודות נסיון (XP) ורכבים חדשים.

כל הנוצץ מטאלי

אם כבר דיברנו על הרכבים - יש פה כמות מפחידה של כלי רכב. מעל ל- 400 כלי רכב רק בהשקה (זה לפני ה-DLCים) והמגוון הוא מטורף - מפורד פוקוס לפרארי F40, מבאגים ערומים לפורד F150 מפלצתי שבא לי להעמיס עליו קניות מהסופר בארגז. גם רכבי רטרו אגדיים כמו ה-DMC דלוריאן שבא לי לחזור איתה לעתיד רק בשביל לבדוק מה קורה עם פורצה 6 ועד לרכבים חדשניים כמו הפורד ברונקו והטויוטה המעניינת היחידה היום, הGR Supra. כל אחד יכול למצוא את עצמו משחק במשחק עם כל רכב. נכון, פורד דה לוקס לא יכול להתחרות בלמבורגיני. כאן נכנסת סדנת השיפורים של פורצה. כל חלק ברכב ניתן לשיפור כולל שינויים מקצה לקצה של הנעה, החלפת מנועים וכיוונים חדשים.

הסדנה השתדרגה ומציעה אפשרויות שיפור רבות יותר מהמשחק הקודם, כולל האפשרות לבחור גיר עם עשרה הילוכים (הכל למען לשים את ההילוך הנכון בפניה השלישית!), הוספת מגדש טורבו (או שניים) או בכלל לקחת סופר צ׳ארג׳ר. אפשר להחליף הנעה מאחורית/קדמית ל-AWD. כך הצלחתי להפוך רכבים מסלול כמו הלמבורגיני וננו לרכב ראלי ע״י הגבהה, החלפת צמיגים והכנסת מנוע מתאים יותר. כך גם הפכתי חיפושית משנת 63 לרכב מסלול מקצועי ומהיר.

ולמי שאוהב רכבים צבעוניים או שהמודל שלהם זה פרנק סטפנסון, יוכלו למצוא את מצב העיצוב המטורף של פורצה. תוכלו לצבוע הכל, להוסיף מדבקות ולשנות כרצונכם את צבעי הרכב. כמובן, כמו במשחקים קודמים, תוכלו להשתמש בעיצובים (Liveries) שבהם השתמשתם במשחקים הקודמים.

מוזיקה לאוזניי

שלא נשכח את המוזיקה! אותן התחנות מהמשחקים עברו ושוב תחנת XS המוצלחת מתנגנת אצלי עם Bring Me The Horizon, Nothing But Thieves ו-Foo Fighters. גם Block Party חזקה השנה עם ​​Lil Nas X ו-Run-D.M.C. הרדיו לא מאכזב כמו גם קולות הרכבים. כמו המשחק הקודם, ההבדל בין הרכבים מורגש בגזרת הסאונד. מנוע V יתן לנו קול פצפוץ, מנועי 6 בשורה ייללו. קול העברת ההילוכים ממש ממכר וכך גם הסאונד שהסביבה מפיקה. ציפורים, כלבים, רוחות וגשמים. כולם נשמעים מצוין. למזלי, הסאונדבר המצוין שלי תומך ב-Dolby Atmos וכך גם המשחק. כשהסאונד מגיע גם מהתקרה, החוויה של עולם שעוטף אותך, בטח העולם המלא והיפה של מקסיקו ופורצה הוריזן, ממלאת מאוד.

לצערי, האונליין בגרסת המשחק שאני שיחקתי לא עבדה במלואה, אך האירועים עבדו! חוץ ממירוצים רגילים ו-Convoy (שיירה), ישנו מצב הבטאל רויאל Eliminatior מהמשחק הקודם. עדיין בולט מצב ה-Arcade שבו קבוצת שחקנים צריכה להשלים משימות ביחד בכדי לנצח והוא עדיין אחד המצבים היותר כיפיים. זה מדהים שמשחק מירוצים מצליח להיות כיפי בכלל בלי להתחרות.

השורה התחתונה

לא אוכל באמת לסקר את כל התוכן ש-Forza Horizon 5 מביא איתו. כמות התוכן היא עצומה ויש המון אספקטים שלא אוכל בכלל לגעת בהם ולהעלות על הכתב בסיקור אחד: החל ממצב הצילום, עד לאירועים השונים ואף אירועים עתידיים שאותם לא אוכל לסקר בהווה. בשורה התחתונה, מיקרוסופט עשו סוג של EA - רק מוצלח: הם לקחו את המשחק מלפני 3 שנים יחד עם כל שנות הפיתוח שלו והוסיפו עליו מפה גדולה יותר, תוכן נוסף ורכבים נוספים. זוהי רק נקודת ההתחלה. אבל הנקודה הזו היא מדהימה! לא רק שאני פעם בשבועיים לפחות חוזר אל Forza Horizon 4, המשחק החדש הוא גדול יותר, יפה יותר, מעניין יותר ומהנה יותר. בניגוד לחלק גדול ממשחקי EA - כאן השדרוג באמת שווה את זה. ואם מיקרוסופט תמשיך באותו הקו של Forza Horizon 4 וימשיכו לספק עוד תוכן נהדר - הם לא באמת צריכים את Forza Horizon 6.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

10
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X

הטוב

  • גרפיקה וסאונד מהמעלה הראשונה
  • משחקיות קז׳ואלית מדויקת
  • מצבי משחק מהנים ומלהיבים
  • כמות תוכן עצומה
  • הבטחה לתוכן עתידי תשמור על קהל השחקנים למשך שנים

הרע

  • ממכר מאוד

והחסר

  • טסלה ואלפא רומיאו :(
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:03 04.11.2021 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    שועל מלחמה, אני יודע שאתה קורא את זה. אהבתי את המשחק מאוד!!!
    וכן, בדקתי על הPC, כרגע המשחק לא עולה בכלל שם. מזל שבדקתי על ה-Series X.

    מקווה שיעבוד כמו שצריך עד ההשקה הרשמית.

  2. 2

    17:06 28.11.2021 | WarFox89 WarFox89

    בר היקר, קראתי את הביקורת כמובן. לצערי הפסקתי להתעניין במשחקי מרוצים\ספורט לאחרונה אבל אני מאוד שמח שהמשחק עומד בציפיות של המעריצים וזוכה לאהדה גדולה. יש קהל גדול מאוד של חובבי מרוצי קז'ואל ואני די בטוח שהמשחק הזה עונה על כל הדרישות שלהם...

  3. 3

       | פורסם ע"י