הרשמה

ביקורת: Predator Orion 3000

גיא צא לבדוק את המפלצת של Acer, הנה מה שהוא חשב עליה

האם זה המחשב הטוב ביותר לשנת 2021?

המחשב סופק לנו על ידי Acer ישראל, תודה רבה!

בשבועות האחרונים קיבלתי את ההזדמנות להניח את ידיי על ה-Predator Orion 3000, אחד מהמחשבים הנייחים של מותג Predator מבית חברת Acer עם שם ומראה של חללית. מדובר בסדרה שנמצאת בסביבה כבר כמה שנים, עם ווריאציות שמגיעות עם מפרט שונה וכרטיסי מסך כמו ה-GTX 1660 וה-RTX 2070 ומה שקיבלתי אליי הוא הגרסה החזקה ביותר במשפחה עם ה-RTX 3070. לא חסרים מקרים בהם מחשבי גיימינג מהחברות הגדולות יותר יהיו יקרים בהגזמה עם ביצועים מאכזבים כשיגיע זמן האמת, האם זה המקרה עם המכונה החדשה של Acer?

עיצוב

ה-Orion 3000 נראה ישר כמו מחשב לגיימרים, אבל בשונה מהדגמים האחרים של Predator, מדובר בעיצוב הרבה יותר מתון ופחות אגרסיבי שמספק שילוב נהדר בין "אלוהים ישמור תראו איזה RGB מטורף" לבין מראה ידידותי יותר. למרות שמדובר במחשב עוצמתי במיוחד שמיועד לגיימינג ברזולוציית 1440p או 4K, ה-Orion 3000 הוא קומפקטי בצורה מפתיעה למדי. אפשר להגיד בביטחון שזה לא יהיה מחשב שתקחו איתכם למסיבות LAN כשהוא לא קל לנשיאה עם משקל של 10 ק"ג (למרות שיש לו ידית נשיאה שזה נחמד), אבל המבנה שלו קטן יותר מנייחים אחרים מה שאמור לעזור לו להתאים לכל עמדה שתרצו להציב אותו בה. מתוך המחשב יבקעו אורות RGB עדינים מאוד שיתחלפו באופן אקראי כל כמה שניות. תוכלו לעצב את האורות האלו בעזרת תוכנת ה-Predator Sense, וכמו שאמרתי בהתחלה - מדובר במשהו מאוד מתון שלא משתלט על הנראות הכללית של המחשב.

מבחינת נושא החיבורים, ישנם ארבעה פורטים בצד הקדמי של המחשב - חיבור USB-A 3.2, חיבור USB-C וחיבורי אוזניות ומיקרופון יעודיים, בעוד שבצד האחורי תמצאו ארבעה חיבורי USB-A 3.2, שני חיבורי USB-A 2.0 , שלושה חיבורי סאונד יעודיים, חיבור Ethernet יחיד, שלושה חיבורי DisplayPort ו-HDMI אחד. יש כאן לא מעט חיבורים חסרים כמו 7.1 ערוצי אודיו וחיבור לאנטנות Wifi אבל עבורי אלו די והותר חיבורים למחשב אחד, ולמרות שהייתי שמח לחיבור USB-A נוסף מקדימה, לא מדובר במשהו שהפריע לי בצורה משמעותית. אתם בקלות יכולים לחבר את כל האוזניות, מקלדות, עכברים ומשקפי ה-VR שלכם לצד האחורי ולהתעלם מכל הקיום של החיבורים הקידמיים, מה שבמקרה שלי איפשר את המראה הנקי מכבלים שאני ורבים אחרים כל כך אוהבים.

ביצועים

הגענו לחלק המעניין באמת, בואו נסתכל על המפרט של ה-Predator Orion 3000:

  • מעבד: Intel i7-12700F

  • זיכרון: 16GB DDR4 3200Mhz

  • איחסון: 1TB HDD + 512GB SSD

  • כרטיס מסך: Nvidia's GeForce RTX 3070

  • קישוריות: Wifi 6 ו-Bluetooth 5

בגדול, המחשב הזה תיפקד פחות או יותר כמו שציפיתי ממנו לתפקד. מעבד ה-i7-12700F השייך לסדרה 12 שהושקה לפני פחות מחודשיים, בשילוב עם ה-RTX 3070 המפורסם מספקים ביצועים פשוט מצויינים ומריצים משחקים בלי בעיות. הזיכרון המובנה של 16GB של זיכרון הוא די והותר לרוב המשחקים כיום וזה הנפח הסטנדרטי שניתן למצוא ברוב המודלים שקיימים בסדרה הזו. אפשר לשדרג את הזיכרון עד 64GB, אבל אם כל מה שאתם מתכננים לעשות איתו הוא גיימינג, אין כל כך סיבה לעשות את זה. יוצרי התוכן מביניכם שצריכים להשתמש בתוכנות עריכה כמו Photoshop, Premiere, After Effect וכו' ימצאו ב-Orion 3000 פינת עבודה נהדרת שמאפשרת מולטיטאסקינג בלי שום האטה אפילו עם מספר תוכנות שיכולות לרוץ ברקע.

אבל לא באנו לדבר על עריכות, באנו לדבר על גיימינג! כרגיל, בכל פעם שאני מקבל מחשב חדש אני מעביר את השעות הראשונות שלי איתו בהתקנה של כל הלאנצ'רים שנמצאים באמתחתי והתקנה של משחקים מכל הסוגים כדי לבדוק באמת למה המחשב הזה מסוגל. הבדיקות שהרצתי במשחקים ברזולוציית 1440p הלכו חלק מן הסתם, ומשחקים כמו Metro Exodus ו-Gears 5 הידועים בגרפיקה הגבוהה שלהם עבדו ללא דופי. בתור גיימר שעשה הסבה לקונסולות בשנים האחרונות, זה תמיד מרענן ומפתיע לראות כמה טוב המשחקים האלו נראים עם מחשב גיימינג עוצמתי, ואני תמיד מוצא את עצמי נודד למחשבות על חזרה לימי הזוהר של המחשב האישי. אבל מספיק עם החלומות, הנה הנתונים:

עד כמה שאני נהנה מלשחק ב-QHD, הכיף האמיתי הוא ב-4K, ומן הסתם שאלו המספרים שבאמת יעניינו אותנו. אז עד כמה שזה צפוי שהבדיקות ברזולוציי 1440p יהיו הליכה בפארק עבור מחשב מהסוג הזה, הנה אותם המשחקים שניסיתי להריץ ברזולוציית 4K, וכמות ה-FPS הממוצעת שהצלחתי להגיע אליה כשהגדרות הגרפיקה נמצאות על המקסימום:

אני מניח שרובכם יסכימו איתי שהתוצאות של ה-4K מאוד…מעניינות. מתוך עשרה משחקים ברשימה הזו, רק ארבעה משחקים הצליחו לעבור את רף ה-60 פריימים לשנייה. המשחקים שנבדקו הם יחסית חדשים, כשהמשחק הכי ישן שם הוא Shadow of the Tomb Raider מספטמבר 2018 שעדיין מצליח לעמוד בסטנדרטים באיכות הגרפיקה שלו. רוב המשחקים שיצאו לאחר מכן קצת מתקשים לרוץ עם כמות פריימים נאותה כמו RDR2 שאמנם יצא כחודש לאחר מכן, אבל אובייקטיבית מכיל גרפיקה טובה הרבה יותר וידוע בהיותו אחד המשחקים הכבדים ביותר עד היום ועד כמה שקיוויתי לחוות אותו כמו שצריך על המחשב הזה, ה-40 פריימים שנתקלתי בהם קצת אכזבו.

עדיין, ה-Orion 3000 יותר ממסוגל להריץ משחקים כמו GTA V ו-Destiny 2 מעל 60 ואפילו 70 פריימים לשנייה ב-4K. אם פחות אכפת לכם מזה, אתם תמיד יכולים לחזור ל-1440p כדי להגיע לכמות פריימים גבוהה ויציבה, בעיקר אם אתם שחקני מולטיפלייר מושבעים שמבקרים לעיתים קרובות ב-Apex Legends או Call of Duty: Warzone וזקוקים לכל פריים אפשרי. אבל לא סיימנו, כי נשאר לנו לבדוק את אותם המשחקים גם לאחר הפעלה של אפשרות ה-Ray Tracing. אחרי שראיתי את התוצאות של בדיקות ה-4K, קצת חששתי להיכנס למחילת הארנב הזו, הנה התוצאות:

אאוץ'. אפשר לראות שרוב המשחקים פה מקבלים נפילה משמעותית בביצועים, בעיקר Fortnite ואפילו Metro Exodus שבקושי מצליחים לגרד את רף ה-30 פריימים לשנייה. משחקים כמו Wolfenstein: Youngblood ו-Warzone יצאו ללא פגע במקרה הזה בזכות העובדה שיכולות ה-Ray Tricing שלהם לא מפותחות, אבל אי אפשר שלא להתאכזב כשמבינים שבסופו של דבר, שחקנים שדברים כמו 4K ו-RTX חשובים להם לא ימצאו פה תוצאות שיהיו לשביעות רצונם, אז חשוב לקחת את זה בחשבון.

עובד בשקט

דבר אחד שכן ארצה לציין זה את הסאונד של מערכות האוורור והקירור של המחשב הזה כשאפשר לתאר אותן כ-"וואו". זאת לא מערכת הקירור הכי מתקדמת שיש עם מאוורר כניסה אחד ושני ליציאה אבל מדובר בחווית הגיימינג השקטה ביותר שנתקלתי בה, ופרט לגיימינג ב-4K, לא שמעתי כלל את המאווררים של המחשב שעובדים בפרך כדי לקרר אותו. מתי שכן תחליטו להעמיס על המחשב הזה עם המשחקים היותר תובעניים, צמד המאווררים יכריזו על עצמם ובגדול, אבל גם אז לא היה מדובר במשהו מחריש אוזניים, ולא הייתה שום בעיה עם התחממות יתר אך אציין שהחומרה כן הייתה די חמה.

וה-SSD? הוא מהיר כמו שהייתם מצפים, עם תוצאות קריאה וכתיבה של 6,500 ו-4,900 מגה לשנייה שמאפשרים למשחקים עם מסכי טעינה ארוכים מאוד להתקצר משמעותית. מצאתי את עצמי ממתין הרבה מאוד זמן לטעינה של משחקים כמו Red Dead Redemption 2 ו-Gears 5, וברגע שהעברתי אותם ל-SSD נדהמתי לגלות שהזמנים האלו נחתכו משמעותית. עם זאת, חשוב לציין שה-SSD חולק את האחסון שלו עם מערכת ההפעלה של המחשב, אז למרות שלא מדובר ב-512GB טהורים, עדיין מדובר ביחסית מעט מאוד מקום לאחסון של משחקים, בעיקר אם מדובר במשחקיםֲֲֲ שרק ממשיכים לגדול כמו Warzone.

שאלת השאלות

אז למה בעצם ללכת על המחשב הזה ולא לנסות לבנות אחד בעצמכם? בתור התחלה, כידוע המחסור בשבבים עדיין נמצא איתנו ולא מתכוון לעצור בקרוב כשהביקוש ל-RTX 3070 שנמצא במחשב נמצא כרגע בשמיים. בעוד שקשה ויקר מאוד להשיג כרטיס בלבד אפשר בתוספת תשלום יחסית קטנה לקנות מחשב שלם ובנוי שיכיל את הכרטיס ויעשה לכם חיים קצת יותר קלים. בנוסף, כפי שציינתי ה-Orion 3000 שקיבלתי מכיל גם מעבד מדור 12 שבדומה לכרטיסי המסך גם הביקוש עבור המעבדים האלה נמצא בשחקים.

עוד אגיד שאם אין לכם מושג איך לבנות מחשב מאפס או שאתם פשוט רוצים מחשב שיגיע אליכם הביתה מוכן לעבודה ויהיה Plug&Play, הבחירה במחשב שנבנה מראש היא בחירה קלה מאוד. אתם אמנם עושים ויתורים ומתפשרים בכל מיני מקומות אבל יש קהל לא קטן שמחפש נוחות על פני בניה והרכבה אישית וזה בדיוק קהל היעד שאני ממליץ לו ללכת על ה-Orion 3000.

השורה התחתונה

אם פרשתם מהציד לכרטיס מסך חדש ונוצץ, ה-Orion 3000 יכול להיות בחירה נהדרת. מדובר במחשב שבנוי בצורה נפלאה, עם מבנה קומפקטי שיכול להתאים לכל עמדה. הביצועים שלו יוצאי דופן בזכות המפרט שמכיל בתוכו את החומרה החדשה ביותר, אבל אולי כדאי לכם להסתכל במקום אחר אם אתם מעוניינים לקבל איכות 4K רצופה ובלתי מתפשרת. בסופו של דבר, מדובר במחשב גיימינג נהדר שיכול לענות על הצרכים שלכם לכל המשחקים הכבדים ביותר שמחכים לנו בשנים הבאות. הדגם שקיבלתי לביקורת (640) צפוי להיות מושק בשבועות הקרובים לכן מחירו עדיין לא ידוע.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • פתרון פשוט וקל למחשב גיימינג
  • מעוצב היטב
  • מבנה קומפקטי
  • שקט וקריר
  • ביצועים טובים...

הרע

  • ..פשוט לא ב-4K
  • מכיל פשרות וויתורים
  • חומרה ייעודית שלא תאפשר הרבה שידרוגים

והמחשבה:

  • האם הגיע הזמן לחזור לשחק על מחשב?
גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י