הרשמה

ביקורת: LG UltraGear 27GP83B-B

אחרי הרבה זמן עם מסך Ultrawide הגיע הזמן לחזור למסך 16:9 סטנדרטי

אור יצא לגלות האם זה המסך הטוב בקטגוריית מסכי ה-QHD?

המסך סופק לנו לביקורת על ידי LG ישראל וקבוצת ח.י , תודה רבה!

אני נהנה מאוד מהחומרה שלי, השקעתי לא מעט כסף בדברים שיהפכו את החווית השימוש בלי במחשב לכיפית ונוחה ככל האפשר, אבל בזמן שיצא לי להשקיע לא מעט בדברים כמו מקלדת נוחה, עכבר שאני מרוצה ממנו, חומרה פנימית במחשב שאני נהנה לשחק עליה (או לערוך עליה בפוטושופ) אספקט אחד שהשקעתי בו מעט מאוד הוא מערך המסכים שלי. עד כה המסכים שנמצאים אצלי בשימוש, הגיעו אליי במקרה מהמשפחה או שקניתי את הזולים ביותר שיכולתי למצוא, כאשר ההשקעה הכי גדולה שלי היא מסך Ultrawide של LG בסביבות ה-900 שקל (שאני עדיין מחשיב כאחת ההשקעות היותר טובות שלי). מאז קניה הזאת, LG יצאה עם סדרת מסכי גיימינגֲ בשם UltraGear, ובזמן שאני מפיק את המירב ממה שקיים אצלי בעמדה תמיד יש מה לשפר ולכן קפצתי על ההזדמנות לנסות את אחד ממסכי הגיימינג של החברה. אז איך אני התרשמתי מהמסך של LG? בואו נתחיל.

מה בקופסא?

חשוב לי לציין כבר עכשיו, הקופסא של המסך היא עצומה.ֲ כמו שאמרתי יש לי שני מסכים של LG כשהאחרון נקנה לפני כשנתיים והוא מסך Ultrawide, הקופסא שלו לא היתה גדולה או מאסיבית הן מבחינת גודל או משקל כמו האחת הזאת, אין לי מילים לתאר את ההפתעה המטורפת עם הקבלה של הקופסא הזאת. דבר ראשון כשאני פותח את הקופסא, אני נתקל במעמד שמפורק לשני חלקים, בנוסף למעמד ישנם כבל HDMI, כבל DisplayPort, כבל חשמל שמחולק לשניים יחד עם Power-Break (כי מסתבר שעם מסך גדול מגיע גם שנאי חזק ואי אפשר לכלול ספק בתוך המסך כמו ששאר החברות עושות) וחוברת הוראות שבאופן מעניין אין בהן הוראות בנוגע להגדרות של המסך בשום צורה. שכבת קלקר אחת פחות ואני מוצא את גולת הכותרת של הביקורת, המסך. ברגע שאני מוציא את המסך מהקופסא, הדבר הראשון שאני שם לב אליו הוא איכות הבניה והמשקל שלו. המשקל אינו רב במיוחד, יכול להיות שזה בגלל החומר ממנו המסך עשוי אבל הקופסא נתנה תחושה הרבה יותר כבדה. איכות הבניה מרגישה פלסטיקית מעט אך לא מרגישה שברירית, הפלסטיק עצמו סולידי ולא מרגיש זול בשום צורה. גם המעמד של המסך ממשיך בקו הזה כשהוא עשוי מפלסטיק אך מרגיש יציב אציין שגם ניתן לסובב את המסך גם לצורה אנכית למרות שלצערי לא הצלחתי לעשות זאת אבל אל דאגה, המסך מותאם לתושבת VESA, כך שאם גם אתם מחזיקים במעמדים צד שלישי, המסך יכול להתלות עליהם בלי בעיה.

המסך הוא מסך 27 אינץ', רק הפרט הזה הופך את המסך הזה למסך הכי גדול שאי פעם היה אצלי בשימוש ונמצא על השולחן שלי. בנוסף המסך הוא בעל פאנל IPS. בשונה מאחיו הגדול יותר ה-27GN950 המסך כאןֲֲֲֲ אינו חסר שוליים באופן מוחלט ויש לו מסגרת קטנה אך לא מאוד מורגשת. בחלק האחורי של המסך נמצא את הטבעת שמגדירה את כל סדרת UltraGear, שמעבר לאזור התליה של המסך, ניתן למצוא בה כמובן את כניסת החשמל, כניסת Displayport בודדת, שתי כניסות HDMI וכניסת אודיו 3.5 מ"מ (אציין שלמסך אין רמקולים מובנים). בחלק התחתון של המסך ניתן מצוא את הכפתור ג'ויסטיק (משהו שקיים כבר כמה שנים במסכים של LG ואני די אוהב) שמאפשר את המעבר בין ההגדרות בפשטות וקלות.

המסך עצמו

עכשיו שסיימתי לחפור על האיכות בניה של המסך, אפשר לעבור לאיכות התצוגה, המסך הזה הוא מסך ברזולוציית QHD שמוכרת גם כ-1440p. לאנשים שרגילים למסכים ברזולוציית FHD, יקח קצת זמן ככל הנראה להתרגל למעבר ל-QHD, במיוחד אם המערך מסכים שלכם מורכב מכמה מסכים שתומכים ב-1080p ולא יותר. המסך מצויד בפאנל Nano IPS שתומך ב-98% מהצבעים שנמצאים בקשת הצבעים ב-DCI-P3 [פרוטוקול שנוצר על ידי "יזמות הקולנוע הדיגיטלי" (Digital Cinema Initiative) על מנת ליצור סטנדרט בצבעים שמשומשים בקולנוע], הדבר מספק קשת צבעים מרשימה וכמובן מספקת חווית צפיה מהנה ונוחה במיוחד. יחד עם המידע הזה, במקום להתחיל מלהריץ משחק על המסך, התחלתי מלפתוח Lightroom ו-Photoshop על מנת לבצע מספר עריכות לתמונות והתוצאות שהגעתי אליהן היו מהטובות ביותר שהגעתי אליהן, מה שהוביל כנראה לאחת התמונות שאני הכי אוהב בתיק עבודות שלי עד כה.

המסך מגיע עם תמיכה בבהירות של עד 400nits שמעניקה לו את התמיכה ב-HDR400, הדבר מבטיח בהירות גבוהה אך לא משהו יוצא דופן.ֲ הבהירות של המסך הוכיחה את עצמה כמשהו נחמד במשחקים אשר חשוכים מטבעם ושאין בהם הגדרות בהירות דוגמאת Dead by Daylight שבו כל פרט קטן יכול להיות קריטי. חשוב לציין שאמנם קיימת האפשרות להגביר את התאורה עד לרף ה-400 אך משימושי אוכל להגיד שלא בהכרח הדבר מומלץ, שכן התאורה יכולה לצרוב בעין בצורה לא נעימה, במיוחד אם משתמשים במסך בחדר עם תאורה מעומעמת או כבויה, אני לא יכול להמליץ להשתמש בתאורה עד הסוף.

המשחק הראשון שהרצתיֲ (כמו שכבר טרחתי להזכיר קודם) הוא Dead by Daylight שכרגע מהווה את ההתמכרות העיקרית שלי בתחום "בזבוז הזמן שלי על גיימינג" (לפחות עכשיו אחרי Genshin Impact), ופה התחלתי לשים לב למשהו קצת מוזר. המסך מגיע עם האפשרות להציג את ה-FPS בקצה השמאלי של המסך, אך המסך מציג באופן קונסיסטנטי בכל מצב את המספר 144 כקצב הרענון של המסך. בנוסף יאמר שעל הקופסא כתוב באופן ברור כי המסך הוא מסך 165Hz. המסך מציג בהגדרות כי הוא רץ בקצב של 144ֲ ואם רוצים להגיע לקצב ה-165 הנכסף צריך לבצע למסך אוברקלוק אם כי לא הצלחתי למצוא אותוֲ בהגדרות בשום מקום. בנוסף,ֲ המסך מגיע גם עם תמיכה בטכנולוגיית G-Sync שמונעת קרעים בתמונה ואני שמח לומר שבשום שלב שלי עם המסך לא נתקלתי בבעיה מבחינת קרע או תקיעות של משחקים שונים על המסך כך שניראה שהמסך עושה את שלו.

נא להגדיר הגדרות

אם כבר אני נוגע בהגדרות של המסך, בוא נדבר עליהן קצת יותר לעומקֲ כשעל הדרך אני כבר אדבר על כפתור הג'ויסטיק שגם נמצא בתחתית המסך. בעיניי מדובר באחד הדברים היותר נוחים במסכים של LG בשנים האחרונות (אם כי אחרים כאן בצוות לא יסכימו). אין סיבה שיהיה כפתור אחד לכל דבר, כפתור עם 4 כיוונים ולחיץ פנימה (לאישור) זה באמת די והותר בשביל לעבור בין התפריטים, בעיניי מדובר בפתרון ממש נוח לכמות כפתורים גדולה (מינימליזם זה שם המשחק). התפריט הראשון הוא Game Mode, בתפריט הזה נמצא "פילטרים" שונים לתצוגה ועוד שני פרופילים להתאמה אישית בשם Gamer 1, Gamer 2. כמיטב המסורת ישנם גם מצבי RTS ו-FPS שמתאימים למשחקים מהסגנונות היעודיים, ועוד מספר פילטרים אחרים כמו מצב קריאה שמשנה את בהירות המסך ומפחית את האור הכחול על מנת להקל מעט על העיניים.

לסיום, עוד דבר שאגע בו, הוא שימוש של המסך בדברים כמו קונסולות, ניסיתי את המסך עם קונסולות הדור הנוכחי (ה-PS5 וה-Xbox Seris X), בזמן שהמסך לא תומך בהצגה של רזולוציית 4K והגדרות מסויימות יכולות להרוס את החוויה ממשחק בקונסולה (דברים כמו שינוי זמן התגובה לאפשרות Faster). דבר שמאוד נוח במסך הזה ואני יכול להעריך הוא העובדה שבגלל שיש למסך מספר יציאות, ניתן גם להחליף בין הכניסות, שתי יציאות HDMI ויציאת Displayport, המסך יכול גם להחליף באופן אוטומטי בין הכניסות שהוא בוחר להציג (נגיד כאשר המחשב נכנס לשינה והפעלת את הקונסולה על מנת לשחק או לצפות במשהו עליה).

השורה התחתונה

סדרת UltraGear של LG כאן והיא ככל הנראה מסדרות המסכים הטובות שיצא לי להתקל בהן, הן כגיימר והן כצלם שהמסך הוא חלק מאוד משמעותי מהעבודה שלו (Post-Processingֲ זה תהליך שמחייבֲ צבעים טובים). המסך הוא מסך IPS שמותאם גיימינג עם קצב ריענון מכובד, צבעים נעימים ונוחים לעין ואיכות בניה טובה. המסך נמכר עבור כ-2,000 שקלים כיום שזה מחיר מעט גבוה למסך בקטגוריה הזאתֲ אך עם סט הפיצ'רים שנמצאים במסך אני חושב שהמסך הזה שווה את הכסף. יחד עם זאת, בסדרת UltraGear קיימים מסכים שונים במחירים שונים שאולי חלקם יהיו שווים את הכסף שלכם יותר אם כל מה שאתם מחפשים הוא תצוגה גדולה כדוגמאתֲ 27GL650F-B שההבדלים בינו לבין המסך כאן הם יחסית מינורים מעבר לגודל ורזולוציה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • איכות בנייה מעולה למסך עצמו
  • צבעים נעימים לעין ואיכות תמונה מצויינת
  • מסכי הגדרות מפורטים ונוחים
  • כפתור הג'ויסטיק מאוד נוח לניווט

הרע

  • המעמד מוגבל עם איכות בניה בינונית
  • מחיר מעט יקר - גם עבור מוצר Mid-Range

והצבעים:

  • הרבה הרבה צבעים

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י