הרשמה

ביקורת: Blue Yeti Nano

הוא אולי לא גדול ומרשים כמו אחיו אבל האם ה-Yeti Nano עומד ברף הגבוה שלהם?

האח הקטן במשפחת מיקרופוני ה-Yeti הגיע לרועי לביקורת

המיקרופון סופק לנו לסיקור על ידי Logitech ישראל, תודה רבה!

בשנתיים האחרונות הפופולאריות של מיקרופונים ייעודים למחשב עלתה במאות ואלפי אחוזים. הגידול הזה נבע מהעובדה שהרבה אנשים עברו לעבוד ולקיים ישיבות מהבית, תלמידים עברו ללמוד מהמחשב ולגיימרים היה הרבה יותר זמן לשבת ולשחק במשחקים האהובים עליהם יחד עם חברים. תוספת הזמן הזאת האיצה את צמיחתן של קבוצות וקהילות משחק חדשות ושחקנים שרצו לשפר את עמדת המשחק שלהם ושישמעו אותם טוב יותר פנו לרכישת מקירופון ייעודי על פני המיקרופון שמגיע עם אוזניות המשחק או הלפטופ שלהם. כמו כולם גם אני עברתי לעבוד כמה ימים בשבוע מהבית ונכנסתי לקהילות משחק חדשות ולכן כש-Logitech (שרכשה את Blue בקיץ של שנת 2018) פנתה אליי והציעה לי לסקר את אחד המיקרופונים שלהם חשבתי שזאת הזדמנות טובה לעשות קצת חסד עם האוזניים של חבריי ב-Discord ועמיתיי ל-Teams וביקשתי מהם את מיקרופון ה-Yeti Nano שלהם, אבל האם הוא שווה את הכסף שלכם?

כמה קטן ככה חזק

אם קיוותם למצוא כאן אנבוקיסנג מטורף עם קופסא מיוחדת והרבה תוספות אז אתם תתאכזבו בדיוק כמוני. בתוך הקופסא של ה-Yeti Nano תמצאו את המיקרופון שכבר מחובר למעמד שלו ושניהם מונחים בין ספוגים שעושים עבודה נהדרת בשמירה עליהם ודאגה שלא יקרה להם כלום, כבל Micro-USB, מתאם להברגת חצובה מ-1/4 אינץ' ל-5/8 אינץ' שתצטרכו אם תרצו להשתמש בזרוע, קצת ניירת וזהו. אני מוכרח להגיד שלא ציפיתי להרבה אבל בכל זאת התאכזבתי, בעיקר מהכבל הזול והקצת עלוב שמגיע עם המיקרופון. מקבלים כבל גומי שלא ישרוד הרבה זמן ואני מבין שזה לא מיקרופון חדש והוא פותח והחל להימכר כבר לפני כמה שנים שעוד לא היה חיבורי USB-C בכל מקום אבל אם הוא עדיין נמכר בשנת 2022 אני מצפה שיוציאו גירסא מעודכנת למיקרופון עם חיבור USB-C וכבל קצת יותר "מכבד". עוד הוכחה לזה שלוג'יטק לא עידכנה שום דבר לגבי המוצר כבר שנים אפשר לראות בניירת שמדריכה להוריד את התוכנה של Blue למרות שהיא כבר לא רלוונטית. לפחות המיקרופון הגיע בריא ושלם, זה מה שחשוב כאן, לא?

לעומת חווית האנבוקסינג הדיי מבאסת כאשר מסתכלים על איכות הבניה של המיקרופון מתרשמים מאוד לטובה. ראשית, המיקרופון שעשוי מתכת מרגיש כבד דבר שמיד נותן ביטחון באיכות הבניה שלי, גם המעמד שלו עשוי מברזל ושניהם יחד מרגישים כאילו הם בנויים כדי לחטוף כמה מכות, אם כי לא הייתי ממליץ על זה. בצידו הקידמי של ה-Nano נמצא גלגלת שיכולה לשמש גם ככפתור שמאיר בזמן פעולה, בצידו האחורי של המיקרופון נמצא כפתור להחלפה בין מצבי ההקלטה השונים ובתחתית נמצא את חיבור ה-Micro-USB, הברגת 1/4 אינץ' וחיבור 3.5 מ"מ עבור אוזניות במידה ותרצו לחבר אותן אליו. עד עכשיו אפשר לראות שללא ספק החוזקה של הנאנו היא איכות הבניה שלו, או כמו שאמא שלי אומרת: "כמה שהוא קטן ככה הוא חזק".

עולם של הבדלים

לפני שאגע ואסביר קצת יותר לעומק על ה-Yeti Nano אתחיל ואסביר על שני הסוגים המרכזיים של מיקרופונים ואם אי פעם התעניינתם בתחום קצת אתם יודעים שהם מתחלקים למיקרופון דינמי וקונדנסר. מיקרופון דינמי מיועד בעיקר לקליטת דיבורים והוא שם דגש על הבאס של הקול במיוחד כאשר מתקרבים אליו פיזית. עוד אספקט חשוב של מיקרופון דינמי הוא העובדה שהוא יותר רגיש לכיוון שממנו הסאונד מגיע, לדגומא אם תדברו מול מיקרופון דינמי ישמעו אתכם טוב, אך אם תדברו אליו מזיוות שונה או מהצד ישמעו אתכם הרבה יותר חלש ובאיכות סאונד ירודה בצורה משמעותית. זה יכול לאפשר למשתמש במיקרופון דינמי להעלים את הרעשים של מקלדת אם היא נמצאת מאחורי המיקרופון שם יכולת ההקלטה שלו הכי גרועה.

קונדנסר לעומת זאת יותר טוב עבור הקלטה של צלילים או כלי נגינה בזכות היכולת שלו לקלוט צלילים קטנים יחסית במיוחד במיד ובגבוהים. אבל זה לא אומר שקונדנסר הוא פחות טוב ולמעשה הוא מפיק צלילים יותר טבעיים עם פחות באס מאשר הדינמי והוא גם פחות רגיש לכיוון הדיבור כך שאם תרצו לבצע הקלטה של מספר אנשים שיושבים סביב שולחן ויש לכם רק מיקרופון אחד, יהיה עדיף להשתמש בקונדנסר.

אז איך אפשר לקבוע איזה סוג מיקרופון הוא הסוג הנכון? למעשה, אין דבר כזה נכון יותר או פחות באשר לסוגי המיקרופונים השונים וצריך להסתכל על זה מנקודת מבט של "מה הוא המקירופון המתאים ביותר לשימוש שלי?" וגם כאן אין בדיוק נכון או לא נכון. אם אתם מתכוונים לרכוש מיקרופון כדי לשפר את איכות הסאונד שלכם בזמן סטרימינג של משחקים אז אני חושב שעדיף ללכת על מיקרופון דינמי אך אם אתם מתכוונים להשתמש בו להקלטת שירה, נגינה או הקלטה של צלילים מכיוונים שונים אני הייתי הולך על קונדנסר.

קטן אבל לא פראייר

עכשיו כשיש לנו הבנה קצת יותר מעמיקה על הסוגים השונים אפשר לחזור ל-Yeti Nano שהוא מיקרופון קונדנסר קטן (עובדה לא מפתיעה שכן Blue מוכרת כחברת מיקרופונים לכלי נגינה) ואתם אולי חושבים שזה דווקא לא טוב שהוא קונדנסר ולא דינמי אבל עבורי זה היה ההפך. אני בחרתי שלא לתלות את ה-Nano על זרוע קרוב לפה שלי ולשים אותו יחסית רחוק ממני על יד המסך, כמו שאמרתי קודם מיקרופון דינמי יותר רגיש לכיוון ולמרחק כך שבמקרה שלי מיקרופון דינמי היה שומע אותי פחות טוב ואת המקלדת שלי היו שומעים חזק. מעבר לזה ה-Nano הוא מיקרופון 24bit ועד 48kHz שמאפשר הקלטה בסטריאו, אני לא אכנס לפרטים הטכניים של מה זה אומר בדיוק אך לשם השוואה ה-Razer Seiren Mini שדומה ל-Nano בהרבה מובנים הוא בעל יכולות הקלטה פחות טובות ועם הקלטת מונו בעלת פחות עומק בצלילים בשל היותו 16bit עד 48kHz.

כפי שאמרתי בהתחלה, בגבו של ה-Nano נמצאים שני כפורים שמחליפים בין שני מצבי העבודה שהם Cardioid ו-Omni. ה-Nano מורכב בעצם משני מיקרופונים וכמו מצלמות עם שתי עדשות שמאפשרות ליצור סרטי תלת-מימד כך גם שני המיקרופונים מאפשרים ל-Nano לקלוט יותר מידע ולספק מימד או רובד נוסף להקלטה. על פי Blue מצב ה-Cardioid הוא המצב המועדף עבור סטרימינג כאשר המיקרופון יקליט צלילים שבאים בקשת רחבה יחסית ממולו. מצב ה-Omni לעומת זאת יקליט צלילים מכל כיוון בזכות שני המיקרופונים הפנימיים והוא המצב המועדף להקלטה של פודקאסט עם כמה אנשים לדוגמא. למעשה מצב ה-Omni הוא שני מיקרופונים שכל אחד מהם עובד במצב Cardioid אשר משולבים לכדי הקלטה אחת.

אני יכול להמשיך ולכתוב על המיקרופון עוד מאות מילים אבל הדרך הכי טובה להציג את הביצועים שלו היא בהקלטה. לכן כדי לבדוק את ה-Yeti Nano לקחתי את הטקסט מטה, הקראתי אותו בחדר שקט לגמרי, בווליום הדיבור הרגיל שלי כשהפה שלי נמצא במרחק של בערך 50 ס"מ מהמיקרופון שמקליט במצב Cardioid. בסירטון אפשר לראות את ויזואליזציה של ספקטרום הסאונד שהוקלט. במידה ותרצו להאזין לסאונד הטוב ביותר ללא הדחיסה של יוטיוב מצורפת אותה הקלטה שהעולתה גם ל-SoundCloud.

"Hawkeye היא אחת מהסדרות היותר טובות של מארוול. היא לא מכילה עלילה מסובכת שמצריכה 20 שנות ידע מקדים ולא תיקח אתכם לקצוות הכי רחוקים של המולטיורס - היא תספק לכם סיפור מקורקע על מורה ותלמידה שמתמודדים עם אימפריית פשע מסוכנת בתקופת חג המולד. הקשרים שלה ל-MCU בהחלט שם, אבל הם מיועדים יותר למעריצים שאוהבים לשתות כל טיפת מידע חדש. אתם לא תרגישו אבודים אם לא נחשפתם לתוכן של מארוול בעבר, ותוכלו ליהנות ממה שיש לו להציע בלי בעיות."

כמו שאפשר לשמוע ה-Nano מספק הקלטה טובה מאוד וכמו שאפשר לראות בסירטון, המיקרופון קולט רק את תדרי הקול שלי כך שהוא עושה עבודה די טובה בכך שהוא לא קולט את כל רעשי הרקע שנמצאים בסביבה שלי בין אם אלו ששת מאווררים של המחשב שעובדים ונשמעים בחדר או מיסוך של השראות חשמליות שיכולות להיווצר מכל מכשירי החשמל שנמצאים על השולחן כמו ראטור, מסך, מחשב וציוד היקפי אלחוטי.

חוסר התאמה ודיוק

אני כבר מתקרב לסוף הביקורת ויש משהו קטן שעוד לא נגעתי בו והוא הכפתור שבמרכז המיקרופון. כדי להשתמש ב-Nano אתם לא חייבים להוריד את תוכנת G Hub ובעזרת סיבוב הכפתור אפשר לשלוט בווליום של האוזניות שתחברו אליו (במידה ותחליטו לעשות את זה) למרות שהייתי הרבה יותר שמח אם הגלגלת הייתה שולטת על עוצמת ההקלטה. לחיצה על הכפתור תשתיק את המיקרופון ותדליק את הכפתור באור אדום, כשתרצו לחזור ולדבר תוכלו ללחוץ על הכפתור שוב לקבלת אור ירוק ויכולת דיבור. הפיצ'ר הקטן והכל כך אלמנטרי הזה הוא מסוג הדברים שמעריכים רק שצריך אותם כשהוא חסך לי הרבה שאלות "אתה שומע אותי???" עם ויזואליזציה פשוטה ונעימה. אבל אם כבר הזכרתי את G Hub בואו נדבר עליה קצת יותר.

כמו שאמרתי בהתחלה, Logitech רכשה את חברת Blue לפני מספר שנים לכן כל השליטה במיקרופון עברה מתוכנת Blue Vo!ce ל-G Hub שהיא גם התוכנה ששולטת על מוצרי הגיימינג של לוג'יטק. דרך ה-G Hub אפשר לבחור בין פרופילי הקלטה שונים כמו מצב "Bass Boost" או "Crisp and Warm" אשר ישנו את ה-Gain וישנו את ה-EQ בהתאם לפרופיל הנבחר, ישנה גם האפשרות ליצור פרופיל אישי על ידי שינוי הפרמטרים האלו אם כי ה-EQ הנתון מרגיש לי קצת דל והייתי שמח אם היו לו יותר פרמטרים שאפשר לשנות. בנוסף לפרופילי ההקלטה השונים אפשר להוסיף אפקטים כמו חייזר או רובוט ולבסוף אפשר לבצע התאמה של הסאונד שיוצא דרך חיבור האוזניות של המיקרופון. כאן יש EQ מאוד מפותח שמאפשר להגדיר ולהתאים את הסאונד בדיוק כמו שרוצים אבל כמו שאמרתי זה עבור הסאונד היוצא והייתי מעדיף שה-EQ של המיקרופון והאוזניות יתחלפו כך שההגדרות המעמיקות הן למקירופון. עוד דבר שהייתי רוצה שיהיה בתוכנה זאת אפשרות להגדיר את תפקיד הכפתור כך שלחיצה עליו תחליף למשל בין פרופילים או אפקטים ושינוי תפקיד הגלגלת לשליטה על ה-Gain לדוגמא.

השורה התחתונה

אחת השאלות הגדולות שכניראה מתנוססות מעל הביקורת הזאת היא למה בכלל לקנות מקירופון למחשב ובמיוחד אחד כזה שעולה 500 שקלים? והתשובה שלי היא כזאת- אם הדבר היחיד שאתם צריכים עבורו מיקרופון הוא כדי לדבר עם חברים בדיסקורד בזמן משחק אין לכם סיבה להחליף את המיקרופון שמגיע עם האוזניות שלכם ועדיף לשמור את הכסף כדי לקנות כמה משחקים. אבל אם אתם גם מועניינים להתחיל לפתוח ערוץ יוטיוב, לעשות סטרימינג, להקליט מוזיקה או להתחיל פודקאסט אתם תיהיו חייבים לעבור למיקרופון ייעודי. במחיר של 500 שקלים אני יכול להמליץ על ה-Nano לאנשים שכבר עושים את כל מה שתיארתי פה למעלה עם ציוד בסיסי ורוצים לקחת את זה צעד אחד קדימה עם איכות סאונד טובה יותר אבל לא במחיר של שבירת קופת החזרזיר. לפי דעתי המקירופון מספק תמורה נאה לכסף שתשלמו עבורו עם איכות הקלטה טובה, קומפקטיות ובשל היותו מיקרופון USB הוא יעבוד כ-Plug&Play ולא ידרוש מכם לקנות כרטיס קול חיצוני שמעלה את המחיר פלאים כמו אחיו הגדולים למשפחת מיקרופוני ה-Yeti.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • קטן, חזק ויציב
  • הקלטה ב-24bit עד 48kHz
  • סאונד טוב ללא רעשי רקע
  • בעל שני מיקרופונים פנימיים לקליטת צלילים מכל הכיוונים
  • יש לתוכנה מספר אופציות נחמדות..

הרע

  • ..אבל היא ממש לא עושה צדק עם המיקרופון
  • מרגיש קצת מיושן ודורש רענון קל
  • אפשר היה לתת לכפתור עוד יכולות

והבעיה:

  • עכשיו שומעים אותי אוכל בזמן ישיבות עבודה
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:02 10.01.2022 | OmriTahar OmriTahar

    ביקורת מצוינת, תודה רבה!
    אני משתמש בבלו יטי הקלאסי שקניתי לפני 4 שנים ב-800 שקל (במידה ואני לא מתבלבל)
    עושה את העבודה ונראה שהמוות שלו עוד רחוק

  2. 2

       | פורסם ע"י