הרשמה

ביקורת: Licorice Pizza - אהבה ממבט ראשון

שילוב שלא שווה ניסיון על פיצה, אבל שווה את הזמן שלכם.

תאריך השקה: 30/12/2021

"ליקריץ פיצה" לוקח אותנו לסיבוב בקליפורניה של שנות ה70' - ולא מפחד לשים אותנו בקידוש על הדרך

תודה רבה לפורום פילם על ההזמנה להקרנה מוקדמת של הסרט!

בין שלל שוברי הקופות שיוצאים על ימין ועל שמאל בתקופה האחרונה, הוציא פול תומאס אנדרסון (Paul Thomas Anderson) את סרטו החדש "ליקריץ פיצה" (Licorice Pizza). מעבר לשם שלא מעורר תאבון במיוחד, גם קשה לי להאמין שהפוסטר ייתפוס לקהל המיינסטרים את העין, וחבל מאוד. למרות שמדובר בסרט אוסקרים, הוא ממש לא פונה רק לחובבי הקולנוע ההדוקים, ובקלילות מהפנטת מתובלת בהומור משובח, אנדרסון מצליח ליצור סרט קומדיה רומנטית שיגרום הנאה לכל מי שיצפה בו.

בחזרה לשנות ה-70'

ליקריץ פיצה, כמו כל קומדיה רומנטית, מספר סיפור מאוד פשוט. אלנה קיין (Alana Kane), אותה מגלמת השחקנית אלנה חיים (Alana Haim) בהופעת בכורה שתדובר עוד הרבה לקראת טקס פרסי האוסקר, היא יהודייה בת עם הרבה אישיות וכשרון, שלא ממש מוצאת את עצמה בעמק סן-פרננדו שבקליפורניה בשנת 1973. גארי ולנטיין (Gary Valentine) בגילומו של קופר הופמן (Cooper Hoffman) הוא שחקן צעיר בתחילת דרכו עם שאיפות והתנהגות שלא תואמות את העובדה שהוא רק בן 15. הבטחון העצמי הגבוה שלו מוביל אותו להציע לאלנה לצאת, ומשם אנחנו זוכים לדלג בין האירועים המשמעותים שזוג החברים הלא שגרתי הזה עובר.

Licorice Pizza | Jerusalem Cinematheque – Israel Film Archive

הסיט-קום הכי טוב שתראו השנה

כתבתי והתכוונתי שאנחנו זוכים לראות את האירועים האלה, כי שום תקציב ענק או אפקטים מפוצצים של שאר הסרטים שתמצאו כרגע בבתי הקולנוע לא מנצח את הדיאלוגים ובניית הסצנה המצויינים שמציג אנדרסון פה. ליקריץ פיצה מצליח להיות אותנטי בצורה מרשימה, מה שמחבר את הקהל באופן מיידי לסרט ומעביר אותו מסע יפייפה בין רגשות של הצלחה, כשלון והרבה, הרבה צחוקים. למעשה, מדובר באחד הסרטים הכי מצחיקים שראיתי השנה, ולא באופן מקרי. אני חושב שלאנדרסון הייתה כוונה ברורה לכוון את הסרט לצד הקומי, החלטה שמנגישה לקהל את הסגנון העשיר בקריצות לחובבי קולנוע שהוא מציג פה וגורמת לכך שהסרט יפנה גם לקהל המיינסטרים וגם למי שיבחרו בו בסופו של דבר לטקס האוסקר.

התוצר של שילוב הפניות לכל סקאלת הקהל הוא מעין קומדיית מצבים מסויימת, שקרובה מאוד בטעם שהיא השאירה לי ל-"ספר הירוק" שגם זכה בטקס לסרט הטוב ביותר בשנת 2018. ההשוואה לקומדיית מצבים לא מפסיקה רק בהומור של הסרט לצערי, והיא ממשיכה גם לקשר בין הסצנות לבין העלילה הכללית. את הכיוון של הסרט ניתן להבין עוד מהאינטראקציה הראשונה בין הדמויות, ומשם אין יותר מידי הפתעות. אנחנו נעים בין סצנות שמורכבות מהמון דמויות צד ואירועים קטנים וגדולים שלא ממש משפיעים על הסצנה הבאה שנראה, דבר שיגרום לחלק מהסצנות להראות כחסרות פואנטה לעלילה. אמנם ההומור של הסרט וכמה הופעות אורח שיכנסו לפנתאון (אל תדאג, אני אגיע אליך ברדלי קופר) גורמים לכל הסצנות להיות מעניינות בשלבים מסויימים, אך מפני שהסרט לא יותר מידי משחק עם הציפיות שלנו קשה להיות ממש בתוכו לאורך כל הדרך, מה שגורם לו להרגיש ארוך יתר על המידה.

Watch Licorice Pizza (2021) Online Free | PeraMovies.Club

בדרך אל האוסקר?

כמו שהזכרתי, ליקריץ פיצה דומה ל-"הספר הירוק" אך גם שונה לו בבסיס אחד מהותי. אם בספר הירוק הורגש שהדמויות והחברות בינן תופסות תפקיד צדדי ליד המטרה המרכזית של הצגת אמריקה בשנות ה-60' , בליקריץ פיצה כל הרקע תופס את מקומו הטבעי כרקע ונותן את הבמה כולה לדמויות, המרכזיות והצדדיות, מה שמביא לנו כמה הופעות שילכו איתכם גם ימים אחרי שראיתם את הסרט. שני השחקנים הראשיים, קופר ואלנה, עושים עבודה חסרת תקדים בהתחשב בעובדה שמדובר בסרט הראשון של שניהם. אני חושב שבמיוחד אלנה, שזוהרת גם בסצנות שקשה לבלוט בהן, תקבל את רוב התשואות מהסרט, וזאת עם תחרות לא קלה.

ברדלי קופר (Bradley Cooper), בהופעת אורח קורעת מצחוק, משחק את מפיק הקולנוע ג'ון פיטרס (שאגב, הפיק את A Star Is Born המקורי עליו קופר עשה רימייק ב-2018) וגונב בפעם המי-סופר-כבר את הסצנות בהן הוא מופיע. מעבר להופעות המעולות, קשה לי להאמין שהצילום של אנדרסון לא יזכה להערכה, לצד ההפקה המושקעת של הסרט שהביאה לחיים כמה סצנות די מורכבות עם הרבה קסם אישי ואהבה לקולנוע שעוברים דרך המסך בקלות.

Download Licorice Pizza Movie in 720p 1080p For Free MP4 – FZMovies

השורה התחתונה

האם ליקריץ פיצה הוא סרטו הטוב ביותר של פול תומאס אנדרסון? לא. האם הוא יהיה הסרט האהוב עליכם לשנת 2021? ככל הנראה לא. האם הוא יצחיק אתכם יותר מפעם או פעמים? ככל הנראה כן. האם הוא ארוך מדי? כן. אבל האם הוא שווה את הזמן שלכם? בוודאות כן. ליקריץ פיצה לא מתיימר לגרוף מהקהל צרחות כאשר אירוע א' או אירוע ב' קורים כמו רוב האלטרנטיבות שיש לנו כרגע בקולנוע, הוא סרט מקסים שמשאיר את החותם שלו בעזרת בדיחות שנונות, הופעות מעולות והמון אהבה שקשה להגיד לה לא.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • מצחיק, מצחיק מאוד אפילו
  • מצליח לפנות לכל סוגי הקהל
  • מצולם ומופק באופן אותנטי ויפייפה
  • מתוק וקליל למרות אורכו...

הרע

  • ..אך עדיין מרגיש ארוך מדי
  • כמה מהסצנות יכולות להרגיש מיותרות

וברדלי קופר:

  • פרס הופעת האורח הטובה ביותר השנה הולך אלייך
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:08 01.02.2022 | בוניטה בוניטה (אורח)

    הסרט הכי גרוע והזוי שראיתי פשוט בזיון

  2. 2

       | פורסם ע"י