הרשמה

ביקורת: Pokemon Legends Arceus - התפתחות

לא האמנו שהיא תגיע כל-כך מוקדם, אבל הנה היא: הביקורת של Vgames ל-Pokemon Legends Arceus! האם המשחק ענה על הציפיות ממנו?

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 28/01/2022

הגרפיקה של המשחק יכלה והייתה צריכה להיות טובה יותר, אבל אל תתנו לזה לעצור אתכם מלחוות את משחק לכידת הפוקימונים הכי טוב של השנים האחרונות.

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

את ההיסטוריה שלי עם פוקימון אי אפשר לכתוב במאמר בודד של 1000, 2000 או אפילו 4000 מילים. אני עם הסדרה הזו מהמשחקים הראשונים שלה, שיחקתי כל משחק ראשי בסדרה, ברוב המוחלט של הספינאופים ובאמת שמעטים האנשים שאני באמת מסוגל לומר שמבינים או אוהבים פוקימון כמוני. במובן הזה, Pokemon Legends Arceus הוא הגשמת חלום. משחק פוקימון בו הכל קורה בזמן אמת: פוקימונים נמצאים בעולם הפתוח, הקרבות בעולם הפתוח והאינטראקציה עם הפוקימונים מרגישה חיה יותר מאי פעם. הגרפיקה של המשחק הייתה נראית דיי על הפנים, אבל האם המשחקיות אכן מפצה על זה? האם המשחק הזה הוא כל מה שרציתי שהוא יהיה?

צייד מפלצות כיס

מהשנייה הראשונה שלו אתם הולכים להבין שהסיפור של Pokemon Legends Arceus הולך להיות שונה מכל מה שהכרנו: אתם נופלים (מילולית, יש לציין) למחוז היסוי - מחוז שנמצא בעבר הרחוק בו פוקימונים הם לא החברים הכי טובים של בני האדם ויצורים איתם הם עובדים ביחד. במחוז היסוי, פוקימונים הם יצורים מסוכנים שצריך להיזהר מהם ולהתרחק מהם ככל הניתן. זה לכשעצמו - קונספט מרחיק לכת בעולם הפוקימונים ובסדרה כולה. אפילו הספינאופים הכי אפלים ורציניים של הסדרה כמו Pokemon Conquest דאגו לחזור על המנטרה המרכזית של הסדרה: בני אדם עובדים עם פוקימונים ביחד כדי לעזור אחד לשני. הקונספט הזה בו כל הסיפור נע סביב העובדה שבני אדם נזהרים ובסצנות מסוימות אפילו בורחים מפוקימונים, הוא חדש ובאיזשהו מקום גם מרגש עבור מעריצים וותיקים של הסדרה.

כדמות הראשית שמגיעה לעולם של תושבי היסוי, אחד התפקידים שלכם יהיה לחקור את התופעה המוזרה בה הפוקימונים החשובים והמרכזיים של המחוז פשוט משתגעים וגורמים להרבה צרות על האי. על השחקן מוטלות כמה משימות כחבר הצוות החדש ב-Team Galaxy (האירוניה): עליכם לעזור בהשלמת הפוקדקס הראשון אי פעם, לעזור ולהרגיע את הפוקימונים האצילים של המחוז ועל הדרך גם להראות לאנשים את הכוח של האמון בין פוקימונים לבני אדם.

את המכונים השונים וקרבות האליפות מחליפים משימות הסיפור שנבצע והבקשות של תושבי הכפר ג׳ובילייף. בעוד שהמשימות הגדולות מאוד ברורות, אלו המשימות הקטנות שיגרמו לכם לחזור לחלקים השונים של מחוז היסוי שוב ושוב כדי לתפוס את הפוקימונים החדשים והמיוחדים של האי ולהשלים את המידע שלהם בפוקדקס. לראות את התגובות של תושבי הכפר לפוקימונים השונים והצורה בה הלב שלהם נפתח אליהם היא באמת משהו לא מובן מאליו - במיוחד כשבכל שאר המשחקים ששיחקתי, הקשר הזה בין בני אדם לפוקימונים דווקא כן היה מובן מאליו. המשימות גם לא מרגישות כאילו הן נכפות על השחקן: הן משתלבות עם התמה המרכזית של הסיפור והעולם של המשחק (למידה של פוקימונים) ובכך מרגישות אורגניות והגיוניות.

במהלך המשחק אנו נתור את השטחים האדירים של היסוי כשבעוד שבתחילת המשחק אנחנו נעשה את כל הסיורים הללו ברגל, לאט לאט יצטרפו אלינו עוד כל מיני פוקימונים מיוחדים שיעזרו לנו לנוע מהר יותר על האדמה, במים או אפילו באוויר. חשוב לי לציין כי המפתחים עשו עבודה נהדרת בפיתוח היכולת שלנו להעביר בין הפוקימונים השונים הללו בלחיצות כפתור פשוטות: רגע אחד רכבתי על גבי Wyrdeer, קפצתי מצוק ומצאתי את עצמי דואה באוויר עם Braviary בלחיצת כפתור. כל המעברים הללו חלקים מאוד וגרמו לסיורים שלי בהיסוי להרגיש חלקים ומהנים ברוב המוחלט של הזמן.

אני לא הולך לספיילר שום דבר מהסיפור של המשחק, כי יש כאן כמה הופעות אורח שמעריצי פוקימון פשוט יעופו עליהן, אז רק אגיד שהקרבות נגד הפוקימונים האצילים של המשחק עולים מאוד מהר ברמת הקושי והופכים את Legends Arceus למשחק אקשן של ממש בשלבים היותר מאוחרים של המשחק. לא ציפיתי מהם להיות כאלה מאתגרים, למרות שכשאתם מבינים את העסק אחרי שמתתם פעם או פעמיים, אתם כנראה לא תיפסלו יותר בבוסים הללו.

את כל המסע הנהדר הזה בעולם של היסוי מלווה פסקול פשוט מטורף. השנה עוד ארוכה, אבל יש סיכוי שהפסקול של Legends Arceus הולך להיות מועמד להיכנס לרשימת פסקולי השנה שלי לשנת 2022. המשחק מכיל רמיקסים פשוט נהדרים למוזיקה של משחקי דור 4 כשלעיתים המשחק נשמע פשוט קסום. כבוד עצום מגיע לגו איצ׳ינוסה, היטומי סאטו והירומיטסו מאבה שעשו כאן עבודה יוצאת מגדר הרגיל. אני מפציר בכם להקשיב לפסקול - הוא הרבה יותר טוב מהגרפיקה של המשחק, זה בטוח.

הפילוסוויין שבחדר

הסיבה היחידה שאני מתחיל עם זה ולא עם המשחקיות היא כדי לסיים עם זה כמה שיותר מהר: כן, המשחק הזה מכוער. האם הוא המשחק הכי מכוער על ה-Switch? כנראה שלא, יש הרבה יותר מכוערים ממנו - את חלקם אפילו סיקרתי כאן באתר. אבל זה לא מוריד מכמה שהמשחק הזה, ברוב המקומות שלו, פשוט נראה לא נעים לעין. אני יודע שאני האחרון שישפוט משחק אם יש לו גרפיקה פחות טובה מלמשחקים אחרים, אבל באמת Game Freak? זה הכי טוב שיכלתם לעשות?

באזור הראשון המשחק נראה בסדר, לעיתים אפילו סביר וכנ״ל גם לגבי חלק מהאזורים הכי מאוחרים במשחק. כל מה שבאמצע? נע בין עובר בקושי ל-״זוועת עולם מי לעזאזל אישר את זה בגיים פריק״. בתנועה המשחק עוד נראה סביר, אבל יותר מדי מקומות נראים כמו משחק מתקופת ה-PS3 המאוד מוקדמת. באיזשהו שלב היה לי יותר נוח להתעלם מהגרפיקה כי המשחקיות פשוט שאבה אותי (עוד על כך בהמשך), אבל זה לא אומר שהמשחק לא נראה רע ושאנחנו צריכים להתעלם מהגרפיקה של המשחק.

הכוח של ה-Switch הוא לא תירוץ: על הקונסולה הזו יש כמה מהמשחקים הכי יפים שיצא לי לראות, בין אם מדובר בעולם המדהים של Breath of the Wild, האזורים הפנטסטיים של Super Mario Odyssey והשלבים הגדולים והמופלאים של Dragon Quest XI S ו-Monster Hunter Rise: ה-Switch יכול לספק גרפיקה מדהימה ומרשימה אם נותנים מספיק עבודה ומספיק השקעה על טקסטורות, אפקטים ועצמים בעולם. האזורים השונים של היסוי, מהמרחבים הירוקים של תחילת המשחק עד למדבריות המושלגות - לא נראים טוב.

האם הכל רע בעולם של Legends Arceus? ממש לא: המודלים של הפוקימונים השונים (ישנים וחדשים כאחד), פשוט מקסימים, כשרובם קיבלו אנימציות חדשות ומגניבות. זה נחמד לראות את גיים פריק נותנים את ההשקעה שהם הבטיחו כשהם הקטינו את כמות הפוקימונים ב-Pokedex (למרות שלקח להם זמן), וכשפוקימונים נמצאים כל הזמן בעולם של המשחק זה טוב לראות שהם לפחות נראים טוב מאוד. ההשקעה גם נראית לעין במתקפות השונות שסוף סוף קיבלו את האנימציות שהן ראויות להן. ראויות לציון המתקפות החדשות כמו Shelter ו-Infernal Flame וה-Flamethrower שנראה מדהים כל פעם שאני משתמש בו. זה נראה שכל ההשקעה של גיים פריק הלכה לפוקימונים עצמם וחבל שהיא לא שלחה את הפיתוח של שאר העולם לחברה אחרת כמו Bandai Namco למשל.

המטרה: לשרוד.

זהו, כל השאר הוא פשוט משחק ברמה הגבוהה ביותר שבפרמטרים שלי זה אומר שהוא כיף, ממכר, חכם וחדשני. הזכרתי קודם את העובדה שאחת המשימות שלנו במשחק היא השלמת הפוקדקס ואת זה נעשה בלופ של תפיסת פוקימונים ולחימה נגדם. אם במשחקים הקודמים הייתם פוגשים פוקימונים בדשא הגבוה, במשחק החדש אתם משתמשים בדשא הגבוה כדי להתחבא ולתפוס פוקימונים כשהם לא מוכנים. יש חשיבות אדירה למיקום ממנו אתם זורקים את הפוכדורים שלכם, כשפוכדורים שנזרקו על גבם של פוקימונים שלא שמו לב אליהם יעלו את הסיכוי שלכם לתפוס אתם בפוכדור. המשחק מאפשר לכם לזרוק אוכל והסחות דעת כדי לוודא שאתם מצליחים להגיע בהתגנבות לפוקימונים השונים ולתפוס אותם.

כל המשחק מתנהל בזמן אמת והנ״ל נכון גם לתגובות של הפוקימונים בעולם של מחוז היסוי: הפוקימונים השונים יתנהגו בצורה שונה אחד מהשני כשחלק מהפוקימונים יהיו בצ׳יל כמו איגואנות, וחלק יתקפו אתכם בשנייה שהם יראו אתכם. את הפוקימונים ששמו לב אליכם תוכלו לתפוס על ידי השיטה הידועה והמוכרת: לחימה נגדם. אתם תוכלו לזרוק עליהם את אחד מששת הפוקימונים בקבוצה שלכם (בדיוק כמו בסדרה!) ולהתחיל קרב נגדם. כאן אפשר לראות עוד נקודה בה המשחק החדש עושה דברים חדשים. נתחיל עם הדברים המוכרים והזכורים מהטריילרים: ה-Action Order וסגנונות ה-Agile וה-Strong.

ה-Action Order מציג לכם מתי מגיע התור שלכם ומתי היריב שלכם עומד לתקוף. פוקימונים איטיים יתקפו פחות כשפוקימונים מהירים ומיוחדים יוכלו לפעמים לתקוף כמה פעמים באותו התור. הדרך של השחקן לשלוט במתי וכמה הוא יתקוף תלויה בסוג המתקפה שלו (מתקפות כמו Quick Attack ו-Aqua Jet יקדמו את התור שלכם לדוגמא) ובסגנון שלה. ברמה מסוימת, הפוקימונים שלכם יקבלו אופציה להתקיף באחד משני סגנונות: Agile - חלש יותר אבל מקדם את התור שלכם ו-Strong - מחזק את המתקפה הבאה שלכם אבל גורם ליריב לתקוף יותר (לפעמים אפילו 3 פעמים בתור).

Legends Arceus הוריד כמה אלמנטים מהמשחק כמו יכולות מיוחדות של פוקימונים, האפשרות לשים עליהם אביזרים והפשיט כמה אלמנטים אחרים כמו למשל העובדה שהפוקימון לא הולך לישון יותר אלא נכנס למצב של Drowsy שבפועל מתפקד כמו Paralysis רק שאתם יכולים לחטוף קצת יותר נזק. אבל כדי לפצות על כך, המפתחים בגיים פריק פשוט הפכו את המשחק לקשה הרבה יותר. פוקימונים, גם ברמות נמוכות יכולים לעשות המון נזק לפוקימונים שלכם ולמרות כמות הפוקימונים הקטנה יחסית בפוקדקס, המגוון שלהם הוא גדול מאוד, אז אתם באמת תצטרכו קבוצה מגוונת וחזקה של פוקימונים כדי לשרוד במחוז היסוי.

זה יוצר מצב שבו קרבות פוקימונים, בין אם נגד מאמנים או נגד פוקימונים אחרים, הם קרבות שצריך לחשוב עליהם ולהתכונן אליהם מראש. אתם לא יכולים פשוט לזרוק את הפוקימון הכי חזק שלכם ולהכות את היריב שלכם עד שהוא ייפול. לפעמים הגעתי לפוקימון ״חלש״ ממני בזלזול מוחלט רק כדי לחטוף One Shot רציני מפוקימון חלש ממני בכמה וכמה רמות. הנ״ל נכון כמה עשרות מונים כשמדובר ב-Alpha Pokemons - מיני בוסים סופר חזקים בעולם של היסוי שתוכלו להילחם בהם ולתפוס אותם שמכילים מתקפות חזקות ומעניינות שבמקרה יהיו קאונטר נהדר לפוקימונים שחזקים עליהם. קונספט נפלא, ביצוע עוד יותר נפלא.

הפוקימונים שלכם צריכים להיות מאומנים, אתם צריכים להשתמש באביזרים והכלים השונים כדי לחזק את ה-EVs של הפוקימונים שלכם כדי שיהיו הכי טובים שהם יכולים להיות ואתם כמאמנים צריכים להיות חכמים ומגוונים כדי לשרוד את העולם של היסוי. כדי להקל על המשימה עוד יותר, המשחק מאפשר לכם לשנות את המתקפות של הפוקימונים שלכם מתי שתרצו. אתם הולכים להילחם נגד פוקימון אבן עם הטייפלוז׳ן שלכם? שימו עליו מתקפת אבן שלמדתם מהמאמנת בכפר. סיימתם? שימו עליו מתקפה אחרת - זה לא עולה לכם כסף, ניסיון או כל דבר אחר ורק נותן עוד גמישות נהדרת לשחקן. עוד משהו שהסדרה עושה פעם ראשונה עם ביצוע פשוט פנומנלי.

שווה להזכיר גם את ה-Space-Time Distortions: אירועים זמניים שיכולים להתרחש באזור שלכם שבעוד שהם יכילו חפצים מיוחדים ונדירים כמו אבנים ייחודיות, הם גם יכילו פוקימונים סופר חזקים שיתקפו אתכם כמה בבת אחת (כן, במשחק יש קרבות עם כמה פוקימונים במקביל). אלו אירועים של סיכון גבוה ותמורה גבוהה וזה ממש כיף להיכנס לאזורים האלה, לשרוד כמה שאפשר ואפילו - אם יש לכם אומץ - לנסות ולתפוס כמה פוקימונים חזקים בשביל השלמת הפוקדקס.

עשה זאת בעצמך

בניגוד למשחקי העבר, Legends Arceus משנה את הפורמט בכך שהוא נותן חשיבות לעוד דברים מלבד תפיסת פוקימונים ופגישה שלהם בעולם של מחוז היסוי: לכל פוקימון יש רשימת משימות שאתם תצטרכו לבצע כדי להשלים את הרשומה שלו בפוקדקס, כשרשימת המשימות יכולה לכלול דברים כמו האכלת פוקימונים, תפיסת פוקימונים בלי שהם שמו לב אליכם ואפילו לראות פוקימון עושה מתקפה מסוימת. זה אומר שלא מספיק לכם רק לתפוס פוקימון וללכת לישון, אתם צריכים גם להילחם נגד הפוקימון הזה, להילחם יחד עם הפוקימון הזה ולהשקיע מאמץ בכל פוקימון שאתם פוגשים בעולם של Legends Arceus.

אם כבר בשינויים ממשחקי עבר עסקינן: פוקימונים כבר לא מתפתחים אוטומטית אלא בפקודת המאמן. זה אומר שאם אתם רוצים להשלים כמה משימות לפני שאתם מפתחים את הפוקימון שלכם, אתם יכולים לעשות את זה בכיף בלי לדאוג שהפוקימון שלכם ינסה להתפתח תוך כדי. זה גם נותן לשחקן אופציה ליצור איזו קבוצה שהוא רוצה ולפתח את הפוקימונים שלו כראות עיניו. היה אפשר למנוע מפוקימון להתפתח לפני כן, אבל לבקש מהשחקן למנוע פעולה לעומת לתת לו את האופציה לעשות את זה מתי שהוא רוצה - זה בעיניי הבדל תהומי ושינוי נהדר ומבורך.

ככל שתשלימו את הפוקדקס יותר כך תקבלו כסף ונקודות שיעלו אתכם ברמות מחקר. ככל שרמת המחקר שלכם תהייה גבוהה יותר כך פוקימונים ברמות גבוהות יותר יקשיבו לכם, תקבלו יותר כסף מתפיסת פוקימונים חדשים וביצוע משימות, חפצים חדשים וטובים יותר ייפתחו לכם לשימוש ובמקרים מסוימים גם אזורים חדשים ייפתחו לכם רק כשתגיעו לרמות מסוימות. את הפוכדורים שאיתם תתפסו את הפוקימונים תוכלו לקנות או להכין בעצמכם. המשחק משלב אלמנט של יצירת חפצים בעזרת משאבים שתוכלו למצוא ברחבי העולם. החפצים נעים בין שלל סוגי פוכדורים כמו ה-Ultra ו-Great Ball המוכרים לבין אביזרים כמו Potions ואפילו סוגי אוכל שפוקימונים מסוימים יאהבו.

אלמנט יצירת החפצים במשחק הזה הוא דיי אינטואיטיבי וקל: המשחק מאפשר לכם להשתמש בשולחן עבודה מובנה באחת מהמחנות הפזורים ברחבי האזורים השונים (שניתן להגיע אליהם בקלות בעזרת Fast Travel), או להכין חפצים ממה שיש עליכם כרגע. את הכסף שתחסכו על המשימות תוכלו להוציא על הגדלת התיק שלכם - משימה יקרה במיוחד, אבל לפחות מעלה את הערך של הכסף שלכם במשחק. בכלל, זה נראה שיש מעט מאוד דברים חסרי ערך במשחק, כשמצאתי את עצמי אוסף ומשתמש בכל הסוגים של החפצים והמשאבים שאספתי במהלך המשחק ולא מצאתי את עצמי עם יותר מדי כסף לקראת סוף המשחק כשגם לחפצים שרציתי לקנות היה ערך.

מסע משותף - גם אם לא שמים לב לכך

מנגנון האונליין של המשחק הוא דיי מגניב: בעוד שכבר לא תוכלו להילחם עם מאמנים אחרים, אתם עדיין תוכלו להחליף פוקימונים עם אנשים אחרים (בעיקר אם יש לכם פוקימונים חמודים במיוחד לשתף עם אנשים אחרים) ויותר חשוב: תוכלו לעזור להם במשימות שלהם. במפה של המשחק תוכלו למצוא כל מיני תיקים ששייכים למאמנים שנפסלו באותה הנקודה באי. אתם תוכלו לאסוף את התיקים הללו ולהחזיר אותם לאנשים שאיבדו אותם כדי לקבל MP או Merit Points, בהם תוכלו להשתמש כדי לקנות חפצים מיוחדים שיעזרו לפוקימונים מסוימים להתפתח. זאת דרך נהדרת לתת נדבך נוסף לאונליין של משחקי פוקימון מבלי להמאיס עליכם את כל אלו שלא רוצים להילחם במאמנים אחרים אלא רק לאסוף פוקימונים ולהשלים את הפוקדקס שלהם.

השורה התחתונה

יש עוד המון דברים שלא הזכרתי כאן כמו היכולת להוציא את הפוקימונים שלכם בכל רגע נתון, מצלמה דינמית וחופשית בזמן קרבות (המאמן אפילו יכול לזוז) ועוד, אבל העניין המרכזי הוא זה: Pokemon Legends Arceus הוא ללא צל של ספק המשחק הכי חשוב שאי פעם יצא מחברת הפוקימונים, Game Freak ונינטנדו בכל הנוגע למשחקי פוקימון. המפתחים ב-Game Freak לקחו כאן את הסיכון הכי גדול שהם יכלו לקחת ובתכל׳ס? הוא השתלם להם בגדול. מדובר במשחק הפוקימון הכי טוב שיצא בעשור האחרון, כשהסיפור מצליח להיות מעניין ברובו (גם אם הייתי שמח לקבל דיבוב על פני הרים של טקסט) והמשחקיות נותנת ספין מעניין ומרענן על הפורמט הרגיל והמוכר של פוקימון. נכון, הגרפיקה נראית לפעמים כמו משחק משנת 2009, אבל זאת לא הנקודה עם המשחק הזה.

משחקי פוקימון בשנים האחרונות הגיעו לסוג של עמידה במקום, כשהשינוי הכי גדול שראינו לפורמט היה ב-Let's Go עם שינוי מכניקת תפיסת הפוקימונים. Pokemon Legends Arceus הופך את הפורמט והסדרה על הראש שלה ונותן למעריצי פוקימון בכל העולם הרפתקה שהם באמת לא חוו מעולם. הגרפיקה של המשחק יכלה והייתה צריכה להיות טובה יותר אבל אל תתנו לזה לעצור אתכם מלחוות את משחק לכידת הפוקימונים הכי טוב של השנים האחרונות, הכי כיף שהיה לי בעשור וקצת האחרונים ואבן הדרך הענקית הזאת בהיסטוריה של הסדרה. אני אומר את זה כאן חד וחלק: דור 9 של משחקי הפוקימונים לא צריך ובאיזשהו מקום גם לא יכול לחזור לפורמט הישן. ככה משחקי פוקימון צריכים להיות מעכשיו. ואם להשאיר אתכם עם משפט אחד הוא יהיה זה:

לא נהניתי והתרגשתי ככה ממשחק וידאו כבר המון זמן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחקיות שמרעננת את הפורמט של משחקי פוקימון
  • סיפור מעניין שהשחקן מרגיש חלק אינטגרלי ממנו
  • רמת קושי גבוה תורמת לתחושת האתגר והסכנה בהיסוי
  • המון שיפורי QoL שמנגישים את הסדרה
  • אירועים זמניים ואונליין מגניב נותנים סיבה לחזור למשחק

הרע

  • המשחק פשוט מכוער בחלק מהמקומות

והעתיד

  • יהיה קשה לחזור לאחור אחרי המשחק הזה.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:15 31.01.2022 | hg545454 hg545454

    תאמת שהכריזו עלי חשבתי שזה יהיה כמו BOTW בעולם של פוקימון
    אבל אני קונה לא משנה מה

  2. 2

    15:26 01.02.2022 | OmriTahar OmriTahar

    ביקורת ברמות הגבוהות ביותר שמואל. המשחק באמת מרגיש כמו נקודת מפנה בעולם משחקי הפוקימון ויש לי הרגשה שהטוב עוד הרבה הרבה לפנינו! ובאותה הנשימה שים לי פוקימון Red בידיים והרי לך לקוח מאושר :)

  3. 3

    00:21 02.02.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    אני מקבל המון תגובות חיוביות על הביקורת הזו! תודה רבה לכולם!!!

  4. 4

       | פורסם ע"י