הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion Slim 7

בואו לקרוא מה חשבנו על מחשב הגיימינג של לנובו!

מדובר במחשב סולידי וטוב מאוד שנמשך לאחור על ידי כמה בחירות עיצוביות לא ברורות

המחשב סופק לנו לביקורת על ידי לנובו ישראל, תודה רבה!

לפטופי הגיימינג של לנובו ואסוס תפסו בסערה את כנס CES האחרון כששתי החברות הציגו לנו מחשבים שבאמת תפסו לנו את העין. אחד המחשבים שלא הופיעו בכנס אבל כן ראוי לציון הוא ה-Lenovo Legion Slim: הניסיון של לנובו להביא את עולם הגיימינג למחוזות הקלילים והדקים יותר עם מחשבי 15 ו-16 אינץ׳ קלים מהרגיל - אבל עם כרטיסי מסך שאמורים לספק חוויית גיימינג טובה. קיבלנו להתנסות קצרה את ה-Lenovo Legion Slim 7 וחזרנו כדי לספר לכם איך המחשב המעניין של לנובו והאם קטן יותר בהכרח אומר טוב יותר?

איכות בנייה והמסך

הלפטופ עצמו כשמו כן הוא: חטוב. במשקל 1.9 ק״ג ובעובי של 15.9 מ״מ, לא מדובר באיזה Ultrabook אבל זהו כן מחשב קליל יותר ממה שאני רגיל אליו מהמותג Legion. בעוד שעל המחשב עצמו לא תמצאו אילו שהם תאורות מעניינות ומגניבות כמו מחשבי Lenovo קודמים שסיקרתי, ברגע שתפתחו את המכסה של ה-Slim, המקלדת הצבעונית והמגניבה של המחשב תתגלה בפניכם במלוא הדרה. שאר המחשב גם בנוי טוב ומעוצב יפה. מבחינת חיבורים, תוכלו למצוא במחשב הזה שני חיבורי USB Type-C בצד המחשב, שני חיבורי USB 3.2 בצד האחורי שלו, חיבור לאוזניות וחיבור לכרטיס SD. אני הולך לומר עכשיו משהו טיפה שנוי במחלוקת, אבל אני מרגיש שקצת עברה לי ההתלהבות מלפטופים ששמים את כל חיבורי ה-USB המרכזיים שלהם בצד האחורי של המחשב.

בתור בן אדם שמשתמש המון בחיבורי USB כדי להעביר מידע מהקונסולות שלו למחשב לצורך עריכה לביקורות וכתבות, מפריע לי שאני צריך לקום או להוריד את המסך ולשלוח את היד לצד האחורי של המחשב כדי לחבר את הכונן הנייד שלי. אני בהחלט יכול להבין את אלו שנהנים מהנוחות שזה מספק להם: העובדה שאין לכם כבלים שמסתבכים לכם בצידיי המחשב והכל מגיע מהצד האחורי של המסך היא מעולה, אבל לי זה טיפה הפריע. מה שכן, המקלדת וה-Touchpad נהדרים.

אני לא אומר את זה המון כי לרוב מדובר בחלקים שמעצבי לפטופים נוטים לזלזל בו טיפה משום מה, אבל המקלדת וה-Touchpad של מחשב ה-15 אינץ׳ הזה נהדרים אחד אחד. המקלדת המלאה היא משהו שממש חשוב לי במחשבים ניידים וה-Touchpad רספונסיבי וכיפי למגע ושימוש. הפיצ׳רים של המקלדת גם נחמדים, בעיקר הפיצ׳ר בו לחיצה על מקש ה-Fn במקלדת יסמן לכם בדיוק את הכפתורים שתומכים בפיצ׳ר הזה עם עוד שימוש כלשהו. אלה הדברים הקטנים שמשלימים את החוויה כולה. לגבי הרמקולים, אין לי דברים מיוחדים לציין כאן: הם עושים עבודה מאוד נחמדה, בעיקר בהתחשב בעובדה שהם נמצאים בצד האחורי של המחשב, אבל כל המחשב בנוי בזווית קטנה למעלה אז הסאונד שמגיע מהם הוא טוב מאוד - אבל כרגיל למחשבים ניידים: קצת רחוק מלהיות מצוין.

ביצועים ויכולות גרפיות

החלק הזה של הביקורת הולך להתחלק לשני חלקים מרכזיים, אחד בו אני מתלונן המון ואחד בו אני פחות מתלונן. המחשב מגיע עם מעבד Ryzen 7 5800H של AMD וכרטיס המסך Nvidia RTX 3060 עם 6GB של זיכרון. זה יופי של כרטיס מסך לגיימינג, עם ביצועים טובים לרזולוציות של 1080p ו-1440p. אז אני, שמח וטוב לב, הורדתי כמה משחקים לבדוק את הביצועים שלהם על המחשב של לנובו. הראשון שפתחתי היה כמובן God of War שרץ לי על... בין 30 ל-40 פריימים לשנייה על ההגדרות ה-High. אני כמובן הופתעתי מאוד, שכן על ה-2070 הנייד שלי המשחק רץ על 60 פריימים לשנייה בלי להתחיל להזיע על הגדרות Ultra+High. ואז הגיע החלק שלא שמתי אליו: המסך של המחשב הזה הוא מסך 4K.

עכשיו שלא תטעו: המסך של ה-Lenovo Legion Slim 7 הוא מאוד יפה, עם צבעים נהדרים ורמת בהירות לא רעה בכלל - הוא אפילו תומך ב-HDR למען השם. זוויות המבט של המסך עצמו גם היו סבבה לחלוטין ונראו טוב בהרבה זוויות שהסתכלתי עליהן. אבל למה, בשם כל החס וחלילות, אתם שמים רזולוציית 4K על מסך 15 אינץ׳. את מי זה משרת? למי זה עוזר? האם בכלל שמים לב לרזולוציה הזו על מסכים בגודל הזה? כי תנו לי לומר לכם, על המחשב 15 אינץ׳ הרגיל שלי הרזולוציה היא 1080p והמסך עדיין נראה מצוין. כל מה שזה גורם לו הוא שאני צריך עכשיו להוריד את הרזולוציה באופן ידני בכל פעם שאני מנסה להתחיל משחק. תודה לאל שיש את ה-DLSS כדי לעזור קצת עם הביצועים ב-4K, אבל למה מלכתחילה?

רק בשביל לסבר לכם את האוזן, הנה כמה תוצאות ביצועים ממדגם מאוד מייצג של משחקים ב-4K על המחשב של לנובו בהגדרות ה-High היחסיות שלהן (רציתי לבדוק את Doom Eternal על Ultra והוא אפילו לא נתן לי לעשות זאת בגלל כמות ה-RAM של הכרטיס הגרפי):

כפי שניתן לראות, לא נורא, אבל גם ממש לא מדהים. נכון, המשחקים רצים יותר טוב ברגע שמורידים את הרזולוציה או עושים שימוש ב-DLSS - אבל שוב: למה לעשות זאת מלכתחילה? תתאימו את היכולות של כרטיס המסך למסך שהוא הולך להציג! אני גם בטוח שגרסת ה-1080p שמגיעה עם קצב ריענון של 165 הרץ תיראה בסדר גמור, תהייה זולה יותר ותרגיש הרבה יותר טוב לשחק בה. אלה מסוג הדברים שגורמים לי לגרד את הראש ולתהות מה לעזאזל המעצבים של המחשב חשבו. 3070 היה מתאים הרבה יותר למסך מהסוג הזה.

הבטחתי לכם חלק חיובי: המחשב עובד נהדר עם VR: ברגע שהוא לא צריך להתייחס לרזולוציה הדיפולטיבית של המסך, הביצועים של המחשב הזה פורחים וזה מחשב מעולה למשחקי VR, בעיקר אם אתם משתמשים ב-Virtual Desktop. חיבור הרשת של הלפטופ עושה עבודה טובה במובן הזה, הבחירה בכרטיס רשת חזק ותומך ב-WiFi 6 הייתה חכמה, למרות שגם פה, הייתי שמח אם היה למחשב הזה Lan Port או לפחות חיבור Lan חיצוני שהיה אפשר לחבר למחשב ולהשתמש בו כחיבור קווי.

מבחינת התחממות, המחשב מגיע לטמפרטורות גבוהות, למרות שמהחקירה שלי מדובר בשיפור קל מהדגם הקודם של ה-Slim: במהלך הבדיקות שלי ה-CPU הגיע לאזור ה-85-87 מעלות, כשה-GPU נשק ל-80 מעלות צלזיוס מלמטה. המחשב לא מרעיש יותר מדי שזה נחמד, אבל זה בא על חשבון הטמפרטורה של המחשב. הסוללה של ה-Slim 7 דווקא ממש הפתיעה אותי: בהגדרות ה-Balanced המחשב החזיק לי מעמד קצת יותר מ-9 שעות בשימוש סביר ועם בהירות באזור ה-70 אחוז. יותר ויותר מחשבי גיימינג ניידים מצליחים לשפר את חיי הסוללה הידועים לשמצה של המחשבים הללו ושמח לראות שהמחשב של לנובו לא שונה מהסטנדרט כיום.

השורה התחתונה

הכי בכנות שיש, המחשב הזה סבבה לגמרי: הוא יחסית קל, עובד בצורה חלקה ומהירה, המסך שלו מציג תמונה מאוד יפה עם זוויות הסתכלות מאוד טובות והמקלדת ו-Touchpad שלו טובים. מצד שני, המשחק הזה, כמו עם הרבה מחשבים של חברות גדולות, חוטא בחטא היוהרה כשהוא מנסה לקפוץ מעל הפופיק עם מסך 4K מיותר על כרטיס מסך שלא נועד להחזיק את הרזולוציה הזו שהופך את החוויה הראשונית עם המחשב הזה למתסכלת במיוחד ומקפיץ את המחיר הגבוה גם ככה של המחשב הזה לשמיים (כ-9000 ש״ח לגרסת ה-4K). חברות טכנולוגיה צריכות להבין שכשהן מוכרות מחשב גיימינג לגיימרים - בייחוד גיימרים של PC - היא לא יכולה פשוט לחבר חלקים שנשמעים טוב ולצפות שהם יתלהבו. הדברים צריכים לעבוד בהרמוניה וזה שומר את המחשב הזה מלהיות מחשב מצוין לעוד מחשב טוב ברשימת המחשבים הטובים של החברה.

8
מתוך 10

הטוב

  • עיצוב נקי ואיכות חומרים נהדרת
  • מקלדת ו-Touchpad נהדרים
  • המסך עצמו איכותי ומציג תמונה טובה
  • זמן סוללה ארוך
  • ביצועי גיימינג טובים...

הרע

  • ...אבל לא לרזולוציה הדיפולטית של המחשב
  • מיקום חיבורי ה-USB קלוקל לפי דעתי
  • מחיר מאוד גבוה כתוצאה מהבחירות העיצוביות

והמגניב

  • תקשיבו אני סאקר של מקלדות חכמות...
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:15 03.02.2022 | הנזיר הנזיר (אורח)

    לא יודע אף פעם לא אהבתי את הלאפטופים של לנובו אבל הגיימינג שלהם ניראאאים טוב

  2. 2

       | פורסם ע"י