הרשמה

ביקורת: Wanderer - מסע בזמן ובמרחב (הוירטואלי)

טל נשלח אל מעמקי הג'ונגלים ואל הירח וחזר אליכם עם ביקורת למשחק ה-VR המסקרן Wanderer

  • PC
  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 13/02/2022

יש במשחק הזה לא מעט בעיות, אך החוויה הכללית, עם הרגעים האלו שתמצאו את עצמכם בחליפת חלל או פותחים דלתות נסתרות במבנים של בני המאיה הם רגעים נהדרים

קוד סיקור סופק לנו על ידי המפתחת של המשחק, תודה רבה!

מי מאיתנו לא היה רוצה לנסוע בזמן? סרטים רבים, סדרות ומשחקי מחשב שונים בחנו את הקונספט הזה לאורך השנים, אך אף אחד מהם לא יכל לשים אותנו אנו "פיזית" בתחנות שונות בזמן. אודות לטכנולוגית VR שבכותרות בחודשים האחרונים, אפשר סוף סוף להתקרב לתחושת המסע בזמן באופן "פיזי". החברות המפתחות של המשחק "Wanderer" ניסו לעשות בדיוק את זה, האם הן הצליחו במשימה שלהן?

חדר בריחה פוסט אפוקליפטי

Wanderer הוא משחק חדר בריחה במהותו, ואף על פי שיש בו מספר קטעי אקשן, חדר בריחה זה עיקרו המשחק נפתח בשנת 2061 בבוסטון הפוסט אפוקליפטית, כשלא ברור לנו כיצד נגרמה האפוקליפסה. כל שאנו יודעים זה שאנו מחפשים את הדירה של סבנו המנוח והעיר מוצפת מים, כאשר ישנה זקנה חביבה אשר משיטה אותנו בסירה מנקודה לנקודה. כבר בשלב זה תצטרכו לפענח מספר חידות כדי להגיע אל הדירה.

לאחר שתגיעו אל הדירה, תחשפו אל השותף שלכם למשחק – השעון סמואל. תפקידו של סמואל הוא להדריך אתכם בשלבים השונים במשחק, נתקעתם? שחררו את סמואל מפרק כף היד ותקבלו חידה/עצה, צריכים להניע חפצים שונים בין תקופות בזמן? סמואל יאחסן אותם. רוצים לנוע בזמן? גם בשביל זה סמואל כאן, אך נרחיב על כך בהמשך. לאחר היכרות קצרה עם סמואל המשחק באמת יתחיל ותתחילו להבין כמה אינטרקטיבי המשחק, אפשר ממש להשתמש בכל הנראה לעין ולרוב הדברים גם יהיה תפקיד בשלב כזה או אחר במשחק, בין אם זה מגב, מברג, מכונית צעצוע, קלטות שניתן להכניס לוידאו וללחוץ Pause או Play, מגירות שאפשר לפתוח ולפשפש בהן.

בדירה תעשו גם היכרות עם מערכת השדרוגים והעיצוב של סמואל: תתחילו את המשחק כך שניתן לאחסן כשני חפצים בסמואל ותצטרכו לאסוף גבישים בכדי לשדרג את מערכת זו יותר ויותר. בתור חובב משחקי פעולה מצאתי את עצמי בבעיה, כי תמיד הרגשתי את הצורך לשאת אקדח/חץ וקשת ופנס, שני דברים שלרוב לא הועילו לי ותפסו מקום של כבוד במקום האחסון. מה גם שלאורך המשחק תמצאו את עצמכם מוקפים בעשרות חפצים שאספתם בנקודות בזמן ולא תדעו מה התקופה שבה תצטרכו להשתמש בהם, כך שלא משנה כמה מקום אחסון היה לכם, תמיד תרגישו שתצטרכו מקום אחסון נוסף שחסר.



כאן המשחק מראה כמה הוא מרשים. הוא בנוי כך שצריך לעשות מסעות תכופים בזמן בכדי לתקן אירועים שונים שקרו בהיסטוריה. המעבר בזמן נעשה באמצעות חפצים המאפשרים זאת ואותם יש להכניס אל סמואל, והמסעות האלה יוצרים את החשש מזמני טעינה ארוכים במיוחד, אך המעבר בזמן נעשה כמעט באופן מיידי, כך שגם אם היה חסר לי חפץ כזה או אחר יכולתי לחזור לדירת המוצא, לקחת מה שאני צריך ולחזור לתקופה בה הייתה תעלומה או חידה שהיה עליי לפתור וכל זאת בכמה שניות. נכון שלפעמים עשיתי את ההלוך חזור הזה כמה פעמים בגלל חידה שהתקשתי לפתור, דבר שמוביל לתחושת תסכול, אבל זה כבר עליי. נושא שחשוב לדעת הוא שסמואל לרוב לא יגיד לכם במפורש או יכווין אתכם במדויק, לפעמים זה יהיה הסבר שהוא ליד או לא מספיק ברור בנוגע למה שצריך לבצע, אז תסמכו עליו, אבל תסמכו הרבה יותר על עצמכם.

מבחינה גרפית המשחק נראה טוב ומשכנע, מצאתי את עצמי ממש רוצה להישען על שולחנות והייתי צריך לזכור שאני ב-VR ולא במקומות אמיתיים (אגב, המשחק בנוי כך שניתן לשחק בו גם בישיבה). הפריטים נראים אמינים והסביבה מפורטת מאוד ונראה כי הושקעה המון עבודה בעיצוב הסביבה גם מבחינת איכותה וגם מבחינת התאמתה לתקופה בה היא נמצאת. לגבי העלילה אני לא ארחיב כדי שתגלו בעצמכם, אך המשחק מתחיל בתחושת מסתורין גדולה לגבי תפקידו של הסב, מי הוא היה, באיזה ארגון הוא לקח חלק ופרטים נוספים, ומוטלת עלינו המשימה לעבור בין תחנות בזמן כדי לנסות ולמנוע את האפוקליפסה.

בשלב הזה הרגשתי שהמשחק לוקח הפסקה ארוכה מהעלילה ומתמקד בעיקר בפתרון חידות ופאזלים, שזה מהותו, אך העלילה מגיעה הרבה פחות לידי ביטוי עד לקראת סופו, וכשזה קרה לא רציתי שהמשחק ייגמר, מכיוון ונותרתי עם תחושת סקרנות גדולה (מזל ש-Wanderer הוא חלק מטרילוגיה). המשחק לדעתי גם מפספס מעט בנוגע לדמויות המפורסמות הלוקחות בו חלק כמו ניקולה טסלה וורנר פון בראון, הדיאלוגים שלהם לא מעניינים במיוחד ומעט קריקטוריסטים. מה שכן המשחק מבצע כמה טוויסטים מאוד מעניינים אחרי שתתקנו את הבעיות בנקודות הזמן השונות ואלו רגעים מהנים מאוד.

איכות החידות והפאזלים נשמרת לאורך המשחק וכמעט ואין סוג מסויים של חידות שחוזר על עצמו, רוב הבעיות שתצטרכו לפתור יהיו יחידות מסוגן כך שהראש יצטרך כל הזמן לעבוד בכדי למצוא את הדרך המהירה והנכונה. קטעי האקשן המעטים מנגד עשויים בצורה לא מרשימה במיוחד, מי שהתנסה במכניקת הקרב של HL: Alyx או אפילו MOH: A&A יחוש בהבדל הדרמטי, החברות המפתחות פעלו נכון כאשר נתנו לקטעי קרב נפח נמוך במשחק. מבחינת דרישות מערכת, המשחק מיועד ל-SteamVR, Oculus ו-PSVR אך בעלי Quest 2 יזדקקו למחשב. אני שיחקתי על מחשב עם i7 דור 11, 32GB זיכרון פנימי ו-RTX 3060 עם ה-Quest 2, אז מן הסתם הוא רץ חלק, אבל גם מפרטים צנועים יותר יעבדו איתו ללא בעיה. אורך המשחק הוא כ-10 שעות שבמקרה שלי מדדתי באמצעות 5 ימים בהם שיחקתי עד שאזלה הסוללה ב-Quest 2.

השורה התחתונה

Wanderer עומד בציפיות ממנו ואף מתעלה עליהן, בטח ביחס לתקציב ולגדול הצוות שעבד עליו. אני יכול לומר שהסיום שלו השאיר אותי חד משמעית עם טעם של עוד ופתאום קיבלתי את התחושה שאני ממש לא רוצה שהמשחק יגמר. עם זאת, ישנן כמה בעיות, העלילה לא מתפתחת בצורה עקבית מספיק, מערכת השדרוגים לא מוסיפה הרבה, קטעי הקרב מרגישים לא מלוטשים והדיאלוגים לא עשויים מספיק טוב. אך החוויה הכללית, עם הרגעים האלו שתמצאו את עצמכם בחליפת חלל או פותחים דלתות נסתרות במבנים של בני המאיה הם רגעים נהדרים. איכות החידות והפאזלים גבוהה, הסביבה מעוצבת בצורה מהודקת והמעבר בין התקופות בזמן עשוי בצורה חלקה וללא באגים. והיי, מי לא היה/הייתה רוצה לשחק גולף על הירח?

8.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • סביבות מפורטות
  • חידות ופאזלים עשויים ברמה גבוהה
  • זמני טעינה כמעט ולא קיימים
  • חפצים אינטראקטיביים

הרע

  • דיאלוגים לא מלוטשים
  • קטעי אקשן לא מרשימים
  • מערכת שדרוגים שצריכה עוד ליטוש

והיוצא מן הכלל

  • תישארו ל-Post Credits!
טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י