הרשמה

ביקורת: Razer Kishi

חווית גיימינג ניידת לחלוטין, אבל האם מדובר בחוויה טובה?

גיא בילה כמה שבועות עם ה-Razer Kishi כדי לבדוק כמה זה נוח לשחק תחת כיפת השמיים 

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי בנדא מגנטיק, תודה רבה!

אם הייתם מושיטים לי את ה-Razer Kishi ב-2021, כשבחוץ השתוללה מגפה עולמית שהשאירה את כולנו בבית, התגובה הראשונית שלי כנראה הייתה "מה אני אמור לעשות עם זה?" ב-2022 המצב קצת שונה, חזרנו לצאת לאוויר העולם הפתוח, בין אם זה לעבודה או לסידורים אחרים, מה שמשאיר את הקונסולה שלנו לבד בבית, בחושך. כאן נכנס ה-Razer Kishi, שלט שמאפשר לכם "להלביש" אותו על הטלפון הנייד שלכם ויתן שליטה מלאה על מגוון עצום של כותרי מובייל, בין אם זה משחק אקשן, הישרדות, מירוצים, תפקידים ואפילו קז'ואל. כמה השלט הזה הכרחי לגיימר הממוצע? בואו נגלה.

מה בקופסה ומבנה השלט

הקופסה של ה-Kishi קטנה וקומפקטית, וכך גם התוכן שלה. הפתיחה הראשונית של הקופסה תחשוף בפניכם את השלט במלוא תפארתו, ומיד תבינו ששום דבר בשלט הזה לא מצריך כבלים או חיבורים מיוחדים, מה שאתם רואים זה מה שאתם מקבלים. הוא מונח על משטח פלסטיק קטן, ומתחת למשטח תמצאו חוברת הפעלה ודף עם 3 סטיקרים של Razer שאתם יכולים לשים עליו. חוברת ההפעלה תפרט לכם על כל כפתור בשלט ומה תפקידו, לצד הסבר קצרצר על איך מתחילים להשתמש בו ולחבר אותו. מדובר בקופסה סטנדרטית שמספקת לכם את המינימום הדרוש, אבל הייתי שמח לקבל תיק נשיאה כלשהו עבור ה-Kishi שהיה מאפשר לי לאחסן אותו במקום בטוח בזמן שאני מסתובב בחוץ, שזו בעצם הסיבה הכי גדולה להשתמש בו.

ה-Kishi עצמו בנוי בדיוק כמו שלט Xbox סטנדרטי, רק עם חור ענק באמצע שמיועד לטלפון הנייד שלכם, ויש לו שני מצבים - סגור ופתוח. המצב הסגור שלו בעצם מיועד לנשיאה של השלט, ואין לכם אפשרות להשתמש בו כשהוא במצב הזה. כל הרעיון מאחורי ה-Kishi הוא האפשרות לקחת אותו איתכם לאן שאתם רק רוצים, אז מן הסתם שהשלט צריך להיות מספיק קטן בשביל שתוכלו לעשות את זה - וזה בדיוק מה שהשלט הזה מאפשר. אמנם הוא גדול מדי בשביל להכניס לכיס הקטן של המכנסיים (וכנראה שגם לא תרצו להכניס אותו לשם מחשש שתפגעו בכפתורים), אבל הוא לחלוטין יכנס לכם לכיס של הסווטשרט או לכל כיס של תיק גב סטנדרטי, מה שמאפשר לכם לקחת אותו לאן שרק תרצו. 

מצד שני, מה קורה כשאתם פותחים אותו? הרי השלט צריך להיות מספיק גדול בשביל שירגיש באמת כמו שלט שאתם יכולים להשתמש בו בזמן משחק. בגב השלט תמצאו שני סוויצ'ים אותם תצטרכו לדחוף באותו זמן כדי לאפשר פתיחה של השלט, ולאחר מכן שני צידי השלט יפרדו אחד מהשני ויהפכו למשהו שמזכיר כל קונסולה ניידת מהשנים האחרונות, רק שבמקום מסך עליו תראו את כל משחקי המובייל האהובים עליכם, תוכלו להכניס את הסמארטפון שלכם ולהתחיל לשחק. בצד הימני התחתון של השלט תמצאו חיבור USB-C שיתן לכם להטעין את הטלפון שלכם בזמן משחק, מה שכנראה תצטרכו אם אתם מתכננים להעביר זמן רב במשחקים.

חווית השימוש

השלט מגיע בשתי גרסאות שונות - אחת עם חיבור USB-C המיועד למכשירי Android, ואחת עם חיבור ייעודי למכשירי iPhone, כך שלא אמורה להיות לכם בעיה להשתמש במכשיר שלכם עם השלט הזה. גם גודל המכשיר שלכם לא אמור להוות בעיה כשה-Kishi מצוייד ברצועות אלסטיות שמאפשרות לכם לשנות את הגודל שלו כדי שיתאים למידות של המכשיר שברשותכם. הגודל המקסימלי שהשלט יכול להתרחב אליו הוא 6.5 אינץ', שאמור לכסות את רוב הטלפונים בשוק כיום. הגרסה שקיבלתי אליי היא זו של האנדרואיד, השתמשתי במכשיר ה-OnePlus 8 שלי כדי להתחיל את חווית בדיקת המשחקים שתומכים באופן רשמי וחצי-רשמי ב-Razer Kishi - והופתעתי לגלות רשימה ארוכה מאוד של כותרים.

אני לא צוחק, מבט חטוף על האפליקציה הייעודית של ה-Kishi בעלת אותו השם תראה לכם רשימה עם עשרות משחקים במגוון ז'אנרים. רוצים אקשן? משחקי Dead Trigger, Modern Combat ו-Shadowgun זוכים לתמיכה מלאה בשלט, לצד משחקים שעושים מעבר מלא מהקונסולות למובייל כמו Rayman, Oddowrld ו-GTA. יש לכם חשק למירוץ קצרצר בזמן נסיעה ברכבת או לסיים קווסט זריז ב-RPG התורן שלכם בתור לרופא שיניים? לשלט יש תמיכה מלאה במשחקים כמו Asphalt, Need for Speed, Final Fantasy, Star Wars: Kotor Chrono Trigger ועוד. כל עוד המכשיר שלכם מסוגל להתמודד איתו, ה-Kishi יצליח לשחק איתו. 

כמובן שיש כמה דוגמאות חריגות, כמו Call of Duty: Mobile ו-PUBG, כנראה שני משחקי המובייל הכי פופולאריים כיום, שלצערי לא תומכים בשלט עקב החלטת המפתחים לשמור על חוויה הוגנת ומאוזנת. אם אתם עדיין ממש צמאים לחווית Battle Royale ניידת, אתם תמיד יכולים ללכת ל-Fortnite שתומך בשלט באופן מלא.

אחד המשחקים שניסיתי עם ה-Kishi הוא GTA: San Andreas, ופשוט לא רציתי להפסיק. אתם באמת מרגישים כאילו אתם מריצים את המשחק על קונסולה ניידת וזה היה כיף רצוף. אחריו הרצתי כמה משחקי Fortnite שנקטעו מהר מאוד בגלל חוסר היכולת שלי לשחק במשחק הזה עם שלט, אבל שוב - כל עוד הטלפון שלכם יצליח להתמודד עם המשחקים האלו, עומדת בפניכם הזדמנות למשהו באמת מיוחד. כמה סשנים קצרים (עוד על זה בהמשך) במשחקים כמו הבאטל רויאל הטרי Final Fantasy 7: First Soldier שלעומת PUBG כן מאפשר תמיכה בשלט, לצד כותר הסינגלפלייר Bright Memory Mobile, והייתי מוכן לקחת את כל הנושא צעד אחד קדימה.

ברוך הבא לטלפון שלי, Xbox Game Pass. למי שלא יודע, לשירות הגיים פאס של Microsoft יש דבר קטן ונחמד שנקרא Cloud Gaming, אשר נותן לכם גישה לכמות עצומה של משחקים דרך הסמארטפון שלכם, בין אם זה דרך ממשק המגע או דרך שלט שתחברו. לצערי השירות הזה לא זמין בארץ, אבל לא עמדתי לתת לזה לעצור אותי, ו-VPN אחד מאוחר יותר - הייתי מוכן להתחיל. מיד רצתי לנסות את המשחקים שמותקנים לי בימים אלו על ה-Xbox Series X שלי, רק בגלל ששירות הענן אפשר לי להמשיך בדיוק מהנקודה שהפסקתי בה. עם גישה למשחקים כמו  Hades, Octopath Traveler, Forza Horizon 5, Hitman Trilogy, Dragon Quest XI והיד עוד נטויה, ה-Kishi מאפשר לכם לשחק במה שאתם רוצים, איפה שאתם רוצים, ולמרות שעצם העובדה שמדובר בשירות שלא זמין בארץ אומר שאתם בוודאות תיתקלו בתקלות רשת, תקיעות וניתוקים, בסופו של דבר השימוש בשלט בצירוף משחקי AAA הוא משהו שגיא הצעיר היה רק יכול לחלום עליו.

אוקיי, אז את המבחר יש, אבל מה קורה כשמנסים לשחק בפועל? עצם העובדה שמדובר בשלט שמעוצב ממש כמו שלט Xbox, לא אמורה להיות לכם שום בעיה להיכנס לעניינים. כל כפתור נותן פידבק בדיוק כמו שלט רגיל, כשהטריגרים הם הדבר היחידי שירגישו שונה, אבל זה לא משהו שאי אפשר להתרגל אליו. לעומת זאת, משהו בעיצוב של השלט גרם לי להתקשות להשתמש בו לזמנים ארוכים. יכול להיות שזה קרה רק לי, אבל בזמן שהחזקתי את השלט, לא היה לי מושג איפה להניח את הזרת והקמיצה שלי - הן די ריחפו להן בחלק התחתון של השלט בזמן משחק, מה שגרם לי לכאבים אחרי סשנים של יותר משעה. אחרי שלושה שבועות של שימוש יומיומי, פשוט לא הצלחתי להגיע לרמה שבה אני והשלט מרגישים כאחד, ועם כל המגוון העצום שאתם יכולים לקבל פה, זה די הפך את ה-Kishi למוצר שבו אוכל להשתמש לזמנים קצרים כל פעם מחדש. האם זה דבר רע? לא בהכרח, אבל יכול להיות שלאנשים שמחפשים להישאב לכמה שעות טובות של גיימינג נייד זה יפריע.

השורה התחתונה

ה-Razer Kishi הוא בקלות אחד מאביזרי הגיימינג הכי מהנים שיצא לי להשתמש בהם בשנים האחרונות. עם תמיכה שרק הולכת וגדלה במשחקים ייעודיים למובייל, לצד האפשרות להשתמש בו עם שירות ה-Xbox Game Pass, תמיד תמצאו במה לשחק איתו. הגודל שלו הופך אותו למוצר שיהיה מאוד נוח לצאת איתו מהבית, והרצועות האלסטיות שלו יוודאו שהסמארטפון שלכם יכנס ויוחזק כמו שצריך לאורך כל זמן השימוש, אך כנראה שזמן השימוש יהיה קצר יותר ממה שאתם מדמיינים בעקבות הצורה שבה הוא מעוצב. עם מחיר של 360 ש"ח שלא אמור להכביד יותר מדי על הכיס ותמורה די גדולה, ה-Kishi הוא בהחלט מוצר שאתם צריכים לשקול להוסיף לארסנל שלכם. הגיימינג במובייל כאן כדי להישאר, השאלה איך אתם רואים את עצמכם משחקים בו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • מגוון עצום של משחקים נתמכים
  • מרגיש בדיוק כמו שלט Xbox
  • גדלים אידיאליים לנשיאה ושימוש

הרע

  • לא מתאים לשימוש לזמנים ארוכים

וה-GamePass על הטלפון:

  • אפשרויות אינסופיות
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י