הרשמה

ביקורת: SCUF Instinct Pro

השלט החדש של חברת השלטים הוותיקה הגיע לביקורת!

מסתבר שלא כל השלטים נולדו שווים

השלט סופק לנו לסיקור על ידי SCUF, תודה רבה!

עם כמה שאני אוהב להחשיב את עצמי כשחקן מחשב, בחודשים האחרונים אני שם לב שאני דווקא בכיוון ללהפוך לשחקן קונסולה כשאני מעדיף לשחק יותר ויותר על ה-Xbox מאשר על המחשב. אבל כמו כל מי שעושה את המעבר ממחשב לקונסולה גם אני שמתי לב והרגשתי בחיסרון שאם אני רוצה ללחוץ על אחד הכפתורים אני צריך להוריד את האצבע מג'ויסטיק המצלמה. לשמחתי יש מספר חברות שמייצרות שלטים שבאים לענות בדיוק על הצורך הזה. אחת מאותן חברות היא SCUF שהציעה לי לקחת לביקורת את שלט ה-Instinct Pro שלה. אז מה זה השלט הזה והאם כל אחד צריך להחליף את השלט הבסיסי של הקונסולה בשלט כזה?

מי אני?

לפני שאתחיל לדבר על ה-Instinct Pro אני רוצה לדבר קצת על מי אלה SCUF כי אני בטוח שלא כולם מכירים אותם. חברת SCUF הוקמה לפני קצת יותר מעשור, ב-2011 על מנת לפתח ולמכור שלטי משחק בעלי ביצועים גבוהים יותר שלוקחים את חווית המשחק צעד אחד קדימה. אתם בטח שואלים את עצמכם מה זה אומר שלטים בעלי ביצועים גבוהים יותר? אז התשובה היא שאלו שלטים שעוצבו במיוחד וכוללים כמה פיצ'רים וכפתורים במיקומים נוחים יותר מהשלטים המקוריים כדי ששחקנים יוכלו ללחוץ על הכפתורים יותר מהר או שהם יהיו נגישים יותר. לחברה יש מעל 100 פטנטים רשומים על מנת להבטיח שהשלט של SCUF הוא הטוב ביותר בשוק ואם יצא לכם לראות אי פעם ביוטיוב שלט שניראה פסיכי לגמרי עם כפתורים בגב שלו, זה ככל הניראה אחד מהשלטים של SCUF. החברה נקנתה לפני מספר שנים על ידי Corsair ומאז פועלת תחת מטריית הגיימינג שלה.

אחת השאלות הגדולות שעופפות את הביקורת הזאת היא "למה לי להשקיע לא מעט כסף בשלט מחברת צד שלישי?" זאת שאלה טובה וחשובה ואני יודע שהתשובה שלי אליה לא תספק את כל הקוראים. לפי דעתי אם אתם משחקים בקונסולה באופן קז'ואלי בלבד, כמה שעות בודדת בשבוע אין לכם באמת סיבה לרכוש שלט כזה. אבל אם אתם משחקים בצורה קצת יותר "רצינית" שמתורגמת להרבה יותר מכמה שעות בשבוע ואו שהשלט הבסיסי שמגיע עם הקונסולה לא נוח לכם ואו אם אתם מתכוונים לפנות למשחק תחרותי אני חושב שקניית שלט מיוחד כמו זה יכולה להיות כן בחירה נכונה עבורכם. כמו שניראה בהמשך הביקורת יש עוד לא מעט סיבות למה לרכוש שלט כמו SCUF אבל אני חושב שאלו הן המרכזיות שצריכות לעמוד במרכז ההחלטה שלכם. אפשר לחשוב על שלט מבית SCUF קצת כמו על שלט יריב ל-Xbox Elite Controller. אם אחת הסיבות שציינתי היא רלוונטית אליכם אז מזל טוב, יכול להיות שמצאתם את השלט החדש שלכם.

414253056

אחד מהיסודות של SCUF זאת יכולות הקוסטומיזציה שהם רוצים לתת לשחקן שרוכש לעצמו שלט מבית החברה ולא, המספר בכותרת זאת לא גירסא המשך חדשה ל-NieR Replicant Ver 1.22474487139, המספר המטורף הזה מייצג את כמות השלטים השונים שאפשר ליצור דרך האתר של SCUF. במידה ולא תרצו את אחד מששת השלטים שעוצבו מראש וכדי לעמוד במטרה הזאת אפשר למצוא באתר החברה כלי לעיצוב אישי של השלט שלכם. תחילה תתבקשו לבחור את הצבע של ה-Faceplate מתוך 43 אופציות שונות שנעות מצבעים חלקים, דרך אומנות יפנית ועד עיצוב חללי כמו במקרה שלי. אחד הדברים שאהבתי עם ה-Instinct Pro זאת העובדה שה-Faceplate לא מחוברת לגוף השלט באמצעות ברגים אלה בעזרת מגנטים כך שאפשר להחליף את ה-Faceplate בקלות וללא התעסקות מתי שרק תרצו בכך.

אחרי שבחרתם את הצבע של ה-Faceplate, תתבקשו לבחור את צבע הפתורים, הצבע והצורה של הג'ויסטיקים, צבע הטבעות שמקיפות אותם, את צבע וסוג ה-D-Pad ולבסוף את צבע כפתורי ה-RB/LB וה-RT/LT ואם אתם לא אוהבים רטט בשלטים שלכם אתם גם יכולים לבחור שהשלט יגיע ללא מנועי רטט. חוץ מבחירת הצבע של גב השלט אפשר לעצב ולהתאים בשלט הזה את הכל. אציין שרוב השינויים לשלט ידרשו מכם תוספת תשלום. אני מוכרח להודות שהייתי מופתע מאוד בפעם הראשונה שראיתי את הכלי הזה ולקח לי בערך 20 דקות עד שעיצבתי את השלט שלי. אפשר להגיד דיי בביטחון ש-SCUF עומדת במטרה שלה לסיפוק קוסטומיזציה אישית חסרת תקדים שמבטיחה שהשלט שלכם יהיה ייחודי אך ורק לכם.

מתחילים לשחק

אחרי שביזבזתי הרבה זמן באתר ויצרתי את שלט החלומות שלי ועד שאני מחכה שהוא יגיע, אני אנצל את הזמן כדי לספר לכם קצת נתונים טכניים על ה-Instinct ואחיו הגדול, ה-Instinct Pro. כמו שאמרתי אני קיבלתי לביקורת את ה-Instinct Pro אז אתחיל ואספר שההבדלים בין השלטים הם מאוד קצרים ומסתכמים בציפוי גומי וטקסטורה בגב השלט שעוזרים עם אחיזה טובה ויותר ומתגים שנועלים את כפתורי ה-RT/LT. מבחינת חיי סוללה, ה-Instinct Pro לא מציע משהו מיוחד עם אותו זמן עבודה כמו שלט רגיל וגם כאן נמצא שהשלט פועל באמצעות שתי סוללות AA רגילות. אני מוכרח להגיד שהתאכזבתי לגלות את זה כשציפיתי ששלט שעולה קרוב ל-300$ יגיע עם סוללה נטענת. עם השלט מקבלים בקופסא שלו כבל USB-C באורך שני מטרים, שני ג'ויסטיקים כיפתיים  נוספים- אחד ארוך ואחד קצר וכמובן את שתי הסוללות. במקרה הזה אין כאן אנבוקסינג מעניין במיוחד או תוספות נלוות ומקבלים רק את מה שצריך.

מאוד התרגשתי לקראת הגעתו של ה-Instinct Pro והחלטתי להקדיש לביקורת הזאת משחק שלם שאשחק על השלט כדי שאוכל לחוות עליו דעה כמו שצריך ובחרתי ב-Halo Infinite כדי לנסות לאתגר את השימוש שלי בשלט כמה שיותר. אני אתחיל ואומר ש-Halo Infinite הוא משחק נהדר ונהנתי מכל רגע ששיחקתי בו אבל לא לזה התכנסנו. היו ל-Instinct Pro כמה יתרונות שבהחלט הרגשתי שבאו לידי ביטוי בשעות המשחק הארוכות שלי. בתור מישהו שמזיע די מהר ביידים, השיפורים שנעשו לגב השלט כדי לשפר את האחיזה בהחלט באו לידי ביטוי והקלו על האחיזה בשלט אחרי 3 שעות של משחק רצוף. הזכרתי קודם לכן את מתגיי הנעילה של ה-RT/LT, מתגים אלו מאפשרים לנעול את ההדקים של השלט כך שבמקום תנועה מלאה ואנולוגית הם יעבדו ככפתור בניארי רגיל. במהלך ה-Campaign לא מצאתי יותר מידי שימוש לכפתורים האלה ופשוט השארתי את ההדקים כמו שהם אבל כשניסיתי את המצב המולטיפלייר והייתי צריך ללחוץ על כפתור הירייה כמה שיותר מהר, נעלתי את ההדקים כדי להילחם מהר יותר. לא מדובר פה על חיסכון זמן ומהירות יוצאי דופן אבל לפעמים כל אלפית שניה שאפשר לקצר עוזרת. לא מדדתי אבל הרגשתי שזה אכן גרם לי להפיק קצב אש מהיר יותר אם כי גם הפיצ'ר הזה לא עזר לי יותר מידי בהגעה למקומות גבוהים יותר ב-Scoreboard.

אל תסתכלו לי על הגב

היתרון של שלט מבית SCUF בא באמת לידי ביטוי כאשר מסתכלים על גב השלט שם נמצא כפתור לשינוי פרופילים בין עוד ארבעה כפתורים שניתנים למיפוי. את ארבעת הכפתורים האחוריים אפשר למפות בקלות על ידי לחיצה ארוכה על כפתור הפרופיל ואז ללחוץ בו זמנית על שני הכפתורים שרוצים למפות, לדוגמא כפתור P1+LB. מיפוי זה יאפשר לכפתורים האחוריים לתפקד כמו אחד הכפתורים "הרגילים" כאשר אפשר למפות ולהגדיר 3 פרופילים שונים שניתנים להחלפה בכל עת. אני מודה שאחרי שנים ארוכות שאני רגיל להוריד את האצבע מהגויסטיק כדי ללחוץ על אחד הכפתורים, לקח לי הרבה מאוד זמן להתרגל לקונספט הזה של הכפתורים האחוריים אבל ברגע שהתרגלתי, חווית המשחק שלי השתנתה. כן הייתי שמח אם הייתי יכול להגדיר לכפתורי גב לתפקד ככפתורים נוספים או עם מיני קומביצניות של כפתורים כך שהייתי יכול "להגדיל" את כמות הכפתורים, דבר שהיה יכול להיות נהדר למשחקים עתירי מקשים כמו Flight Simulator 2020.

שני פיצ'רים שאני באופן אישי פחות השתמשתי בהם אבל אני רוצה לציין את קיומם הם כפתור ההשתקה והיכולת להחליף ג'ויסטיקים. אני באמת בספק כמה שחקנים עדיין משתמשים ביכולות הצ'אט והדיבור של קונסולות ה-Xbox אבל אם אתם חלק מהקומץ הקטן הזה של המשתמשים תשמחו לדעת שבקדמת ה-Instinct Pro נמצא כפתור להשתקה של המיקרופון שלכם כך שאף אחד לא יוכל לשמוע אתכם מתעצבנים על כל הלאגים שגרמו לכם למות. כמו שאמרתי, אני לא השתמשתי בכפתור הזה כי אני לא משתמש ביכולות הדיבור של ה-Xbox אבל אני חושב שהיה נחמד אם הייתה לכפתור תאורה קטנה שמראה מתי המיקרופון מושתק ומתי אפשר לשמוע אתכם. אחרונה חביבה היא היכולת להחליף ג'ויסטיקים בקלות לשלט. כמו שאמרתי כבר, SCUF דוגלת מאוד בקוסטומיזציה ובקופסא של השלט מגיעים עוד שני ג'ויסטיקים כדי שהמשתמש יוכל לנסות את הגדלים השונים ויוכל להתאים את השלט לראות עיניו. לי יש ידיים יחסית גדולות אז היה לי נוח להישאר עם הג'ויסטיקים הגבוהים שהזמנתי בהתחלה אבל האפשרות להחליף במידה וטעיתם בבחירה או במידה ומישהו אחר עם גודל ידיים שונה רוצה להשתמש בשלט היא מבורכת.

השורה התחתונה

בסופו של יום, ה-Instinct Pro הוא שלט נהדר וזה לא מפתיע בהתחשב בהיסטוריה המפוארת של SCUF. יש לו כמה פיצ'רים מעולים שאני בטוח שישמחו מאוד שחקני קונסולות הדוקים אבל ראוי לציין שמעבר לקוסטומיזציה הלא פחות מפסיכית ש-SCUF מציעה, הוא לא מציע משהו פורץ דרך. אני אחזור ואזכיר שזה הוא שלט יקר מאוד (הדגם שלי עלה 299 דולר כולל משלוח) ולכן אני ממליץ עליו רק למי שבאמת מבלה הרבה זמן מול ה-Xbox או המחשב ורוצה לקחת את חווית המשחק שלו למקסימום האפשרי, זאת בהחלט הדרך לעשות זאת.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • אפשרות עיצוב וייחודיות שאין כמותן
  • נוח מאוד גם אחרי שעות ארוכות של משחק
  • הכפתורים בגב והיכולת לנעול את ההדקים מהנים מאוד
  • אפשרויות החלפה רבות (Faceplate, גויסטיקים, טבעות)

הרע

  • מיועד בעיקר לשחקנים ספציפיים
  • משתמש בסוללות רגילות
  • אין אפשרות להוסיף כפתורים
  • יקר מאוד

וההתלבטות:

  • האם לקנות שלט כזה או Xbox Series S?
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:18 23.02.2022 | שחקן שחקן (אורח)

    השלטים האלו גרמו לגועל נפש במשחקי יריות כשהם יורים ונשכבים ביחד , רק שחקנים חלשים או פחדנים משתמשים בשלטים האלו , סתם מוריד מחווית המשחק

  2. 2

       | פורסם ע"י