הרשמה

ביקורת: Texas Chainsaw Massacre - מרחץ דמים מיותר

אור הלך לראות את Texas Chainsaw Massacre וחזר לספר לנו מה הוא חושב עליו

הריבוט לסדרה האייקונית נחת בנטפליקס, הנה מה שאור שלנו חשב עליו

הרבה דברים אפשר להגיד על הפרנצ'ייז של "המנסרים מטקסס", הוא היה מהפכני כשיצא ועם השנים, ככל שיצאו יותר סרטים ויותר ריבוטים, ככה הערך של הפרנצ'ייז רק המשיך לרדת והוא התחיל לעבור מיד ליד בקצב יחסית מסחרר. השנה היא 2022 ואנחנו בעידן שבו הוליווד מתקשה להמציא לנו רוצחים חדשים ואייקונים ברמה של מייקל מאיירס מ-"ליל המסכות", או גוסט פייס מ-"הצעקה". במקום זה? אנחנו ממשיכים לקבל או רימייקים או ריבוטים לסדרות הקלאסיות. ב-2018 קיבלנו ריבוט מוצלח במיוחד ל-Halloween שאומנם התעלם מכל מה שיצא אחרי הסרט השני, אך החזיר לנו את לאורי סטראוד (Laurie Stroud) שכולנו אהבנו, וכעת הסרט החדש בשם Texas Chainsaw Massacre מנסה לעקוב בצעדיו של הריבוט הזה, אבל האם הוא באמת הצליח? אזהרה, הביקורת מכילה ספוילרים לעלילת הסרט, ראו הוזהרתם!

הסרט לוקח אותנו כ-50 שנה אחרי האירועים של הסרט המקורי ועוקב אחרי חבורת צעירים חדשה שמחליטה לקנות מבנים בעיירה בהארלו (Harlow) שבטקסס על מנת למכור את המבנים לקונים צעירים ולהפיח חיים במקום. בתוכנית של החבורה קיימת מהמורה קלה בדרך בדמות בית יתומים שעדיין מאויש על ידי אישה זקנה וה-"ילד" האחרון שעליו היא משגיחה, ולטענתה הצעיר לא יכול להתמודד עם העולם החיצון בלי העזרה שלה. אחרי שהזקנה עוברת התקף לב, היא מובהלת בעזרת שני שוטרים ואחת מהצעירים לבית החולים, וכאשר הזקנה מתה במהלך הנסיעה, ה-"ילד" מתעורר ליצריו הרצחניים ולוקח את פניה של המטפלת שלו אך לא לפני שהוא מעביר את יושבי הרכב מרחץ דמים, וזו היא חזרתו של פני עור (Leatherface).

Netflix's Texas Chainsaw Massacre Carves Out a Tasteless Mess | Den of Geek

החורים בעלילה של הסרט מופיעים מוקדם מאוד: מי שראה את הסרט המקורי בוודאי זוכר, פני עור לא חי לבד וצד אנשים, הוא בן למשפחה של קניבליסטים, ובין הדברים המטרידים ביותר בסרט בזמנו הוא בני המשפחה של פני עור. הסרט החדש שמהווה המשך לסרט המקורי מציג את פני עור כילד האחרון בבית יתומים בלי שום כלשהו לרקע שלו - מה קרה למשפחה שלו? איך הוא הגיע לבית יתומים בכלל? הרי מדובר בבחור מבוגר ומגודל. בנוסף, המשדר שפותח את הסרט עם אקספוזיציה בנוגע לדמות לא מזכיר את העובדה שיש לו משפחה. סאלי כביכול מוצגת לשניה במהלכו, היא פשוט השמיטה את כלל הסיפור? את הפרטים על כל מי שלקחו חלק ברצח החברים שלה?

אם כבר בסאלי עסקינן, בואו נדבר על הדמות שלה בסרט הזה: בפעם האחרונה שראינו אותה, היא הצליחה לברוח מפני עור בקושי רב מאוד והיתה נראית מאוד טראומטית. איך מכל זה היא הצליחה להביא את עצמה להפוך לשומרת יערות? אני אבין את הצורך שלה בנקמה, אבל להבדיל מהסרט ריבוט שממנו הסרט הזה ככל הנראה מנסה לקחת השראה, Halloween מ-2018, Halloween מציג את הקרב של לאורי בטראומה מהאירועים של 1978, בעוד שבסרט הזה סאלי מגיחה עם השוטגאן שלה כאילו היא הגיעה מוכנה מלידה לקרב מול פני עור שאותו כביכול היא מחפשת כבר 50 שנה.

Forget the final girl, “Texas Chainsaw Massacre.” We're ready for the final  woman | Salon.com

ישנן עוד דמויות לסרט הזה כמובן. חבורת הצעירים שמגיעה להארלו מורכבת מ-4 צעירים, מלודי (Melody) שמגיעה לעשות עסקים בטקסס וגוררת איתה את אחותה, לילה (Lila), שורדת ירי המוני בבית ספר שסובלת מפוסט טראומה. דנטה (Dante), שותף לעסקים של מלודי ורות' (Ruth) אשתו לעתיד. אף אחת מהדמויות לא מעניינת במיוחד, חוץ מהאחיות שמציגות סוג של עלילה ברמה מסויימת, אבל כל רקע או עניין בהן כדמויות פשוט לא קיים. כל עומק של הדמויות פשוט הוטס מחוץ לחלון דקה אחרי שהוצג לנו, אנחנו יודעים שהן הגיעו לעסקים של מלודי ודנטה ובערך פה כל מה שאנחנו מקבלים זה בעיקר מרחץ דמים מאוד עמוס בלי המון הפסקה.

מדבר לדבר, הגעתי לחלק ה-"אימתי" של הסרט - האלימות. הסרט הזה מפוצץ בגור וכמות הגופות בו לא תבייש את כמויות המוות בכל סדרת "המסור" (ובסדרה יש לפחות 9 סרטים). בערך אחרי הדקה ה-17 של הסרט, אנחנו מקבלים אקשן אחרי אקשן עם מעט מאוד עצירה לנשימה באמצע. אחת הסצינות הכי מוגזמות שראיתי בסרט אימה קיבלה חצי טיזר בטריילר (עם אחת השורות הכי קרינג'יות בערך שיכלה לצאת בסרט הזה), כמויות הדם שנשפכו שם כל כך לא הגיוניות ונראה שהיוצרים של הסרט החליטו להגזים אותן עד כמה שרק אפשר לרמה שכמעט התחלתי לצחוק.

Texas Chainsaw Massacre review (2022) – Leatherface returns in grisly,  uneven sequel | The Digital Fix

כאשר כתבתי על הסיבה שבגללה הריבוט הזה הוא רעיון גרוע, כתבתי שעל מנת באמת להצדיק את החזרה של הפרנצ'ייז הזה פעם נוספת כאילו כלום לא קרה מאז 1974, צריך לעדכן את הפלטפורמה בצורה שלא תבייש את המקור. בזמן שאני לא מצפה לשימוש רציני מדי במוטיבים שהפכו את המקור למה שהוא היה, איבדנו את האימה בסרט הזה, אין תחושת לחץ של מה שעלול לקרות עוד מעט. הרבה ממה שקורה לאורך הסרט הוא מאוד צפוי, אפילו jumpscares בקושי קיימים בסרט הזה בצורה שהצליחה להקפיץ אותי, אין בניית מתח רצינית שמקנה תחושת לחץ כלשהי, רק מרחץ דמים מאוד מוגזם שהופך לנסבל רק בזכות תצוגת האפקטים הויזואלים המצויינת שיש לו.

השורה התחתונה

הריבוט שמוצג בפנינו עכשיו הוא ההוכחה הנצחית שמקומה של סדרת "המנסרים מטקסס" הוא בספרי ההיסטוריה, רבים ניסו ורבים כבר נכשלו, ולצערי לפרנצ'ייז הזה כבר אין מקום לחידוש ב-2022. Texas Chainsaw Massacre מקבל זריקת אדרנלין, אבל היא מרגישה כמו מנת יתר שמשאירה טעם מר מאוד בפה של הניסיונות של קים הנקל להמשיך ולמצוא הכנסה בעולם הקולנוע. הסרט מציג מעט מאוד רגעים שבאמת היו שווים את הצפיה עם נגיעות קטנות מדי של אימה והמון מרחץ דמים, אפס השקעה בעלילה מעניינת ורק דמות אחת שצריכה להחזיק אותו על הכתפיים שלה שגם היא, אחרי 50 שנה, בקושי מצליחה כבר לעשות.

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

6
מתוך 10

הטוב

  • אפקטים ויזואלים טובים
  • סאונדטרק חביב ביותר

הרע

  • עלילה בינונית עד לא קיימת
  • סרט סלאשר עם גור בהגזמה פראית
  • האימה לא קיימת, אין תחושת מתח
  • מודרניזציה מוגזמת

והריקוד של פני עור:

  • לפחות הסרט מסתיים באחד הדברים היותר הזויים שהיו בסרט המקורי... לפחות
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י