הרשמה

החברות Ubisoft ו-Take Two מצטרפות לחרם על רוסיה

גיים-אובר לרוסים

עוד מפתחות וחברות גיימינג מצטרפות לחרם

עוד ועוד חברות מצטרפות לחרם העולמי על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה. בהתחלה אלה היו Activision Blizzard, Epic Games, CD Projekt Red ואפילו מיקרוסופט שעצרה גם מכירות תוכנה ברוסיה, וכעת מצטרפות לחרם גם חברת Ubisoft לצד חברת Take Two שהודיעו כי יעצרו את המכירות ברחבי רוסיה. נשיא Take Two ציין כי לאחר חשיבה ובירור הם החליטו לעצור מכירות, התקנות, ותמיכה בכל המותגים של החברה ברוסיה ובלארוס.

גם חברת Ubisoft הודיעה כי החליטה לעצור את כל המכירות ברוסיה. הודעה זו באה כעדכון להודעה משבוע שעבר שבה הודיעה החברה כי תפעל לטובת עובדי Ubisoft השוהים באוקראינה. החברה הכינה בתי מקלט במדינות הסמוכות לטובת עובדי החברה המעוניינים לצאת מהארץ. חברת Ubisoft לא הסתפקה בזה ותרמה גם 200,000 אירו. החרם של חברות המשחקים על רוסיה הולך וצובר תאוצה אך יש עדיין סימני שאלה לגבי היעילות שלו, שכן לא ברור מה יעלה בגורלם של Battle Passes או סקינים שנרכשו כבר. החברות אמרו שהם לא ימנעו ממי שכבר רכש משחק להשתמש בו אלא רק משחקים חדשים. בנוסף לכך, חרם חברות האשראי על רוסיה גם ככה מקשה על חברות המשחקים לבצע עסקאות ויתכן כי ההכנסות של חברות המשחקים מהשוק הרוסי כבר צנחו משמעותית עוד לפני החרם. חברות המשחקים עצמן מצטרפות לחרם של ענקיות הטכנולוגיה כמו Netflix, Airbnb, Spotify, Oracle ועוד שורה ארוכה של חברות שסגרו את שירותיהם לרוסיה.

למרות שרוסיה היא אחת המדינות הגדולות בעולם, חלקה היחסי בעולם המשחקים קטן מאוד ועומד על כאחוז וחצי. החרם על רוסיה לא צפוי להשפיע רבות על הגידול בתעשיה אך הוא כן ישפיע על הפיתוח בתעשיה שכן מפתחים רבים חיים באוקראינה ורוסיה. החברות הישראליות לבדן מחזיקות כ-15,000 מפתחים באוקראינה אך יש עוד ברוסיה. לא ברור מה תהיה ההשפעה על הפקה של משחקים וכמה מהם עוברים באוקראינה או ברוסיה אבל בהחלט יתכן כי נראה בעיות וקשיים בפיתוח משחקים בשל המלחמה הזו.

ואם כבר עסקנו ב-Airbnb, תופעה חדשה עכשיו של אנשים שמזמינים דירות Airbnb באוקראינה מבלי לגשת לשם ובכך תורמים לאוקראינים כסף. הרבה מהדירות הללו משמשות כעת לאיכלוס פליטים ובעלי דירות רבות הודו לתורמים על התרומה שלהם.

מה דעתכם על כל עניין החרם על רוסיה? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י