הרשמה

ביקורת: LEGO Star Wars: The Skywalker Saga - הכוח איתנו

אל עבר התואר "משחק הלגו הטוב ביותר" והרבה מעבר לו - בואו לקרוא את הביקורת של דור למשחק הלגו החדש של מלחמת הכוכבים!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 05/04/2022

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga מכוון לכל כך הרבה מטרות ולכל כך הרבה גילאים, שזה בלתי יאמן איך שהוא קולע לכולן

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga הוא המשחק הכי חשוף לביקורת ממני שאני זוכר שיצא אי פעם. גדלתי על משחקי הלגו של מלחמת הכוכבים, ואני זוכר כל שלב ושלב בהם כל כך טוב שארגיש כל שינוי קטן שאפשר לעשות. גדלתי על הסרטים של מלחמת הכוכבים, וכמו כל מעריץ הדוק שלהם אני אוהב להיות ביקורתי כלפיי כל פרויקט שקשור ליקום המרהיב הזה. ב-2019 יצא Jedi Fallen Order המצויין שהציב לי רף חדש למשחקי מלחמת הכוכבים, ובלב לבי לא האמנתי שיוכל לצאת משחק שיערער את המקום שלו כמשחק האהוב עליי המבוסס מהפרנצ'ייז.

אלו הרבה ציפיות למשחק לגו, אבל אל תתנו לכותרת להטעות אתכם. The Skywalker Saga לא לוקח צעד אחד קדימה ממשחקי לגו הסטנדרטים, הוא לוקח כמה צעדים לתוך המילניאום פאלקון וטס שנות אור קדימה. הוא מכוון לערער את ג'דיי פולאן אורדר, הוא מכוון להיות מוצר מושלם גם למעריצי סטאר וורז הביקורתיים, והוא לגמרי מכוון להיות הגשמת חלום לכל ילד שגדל על המשחקים, תוך כדי פנייה גם לדור צעיר חדש שיגדל עליו. אותו דור צעיר אגב, כשיצטרך לבחור את רשימת משחקי העשור שלו אי שם ב- 2030, עומד לשים את The Skywalker Saga בטופ, וגם למבוגרים שבנינו תהייה ברורה התשובה למה. כי אם זה עוד לא היה ברור, מדובר במשחק חובה לכל הגילאים.

בגלקסיה רחוקה

The Skywalker Saga כולל בתוכו את כל הסרטים המרכזיים בסדרת מלחמת הכוכבים (פרקים 1 עד 9), כך שכל סרט מקבל חמישה שלבים, שבניגוד למשחקי לגו הקודמים הם ממש בצד גם במהלך הסיפור. מה שתופס את כל אור הזרקאורים הוא העולם הפתוח, שהמצב הסיפור שולח אותנו בכל הגלקסיה למקומות הרלוונטיים, ונותן לנו לחוות הרבה רגעים כחלק מהעולם. לדוגמא, הרגע בוא אובי וואן קנובי מגיע לקאמינו ומוצא את צבא המשובטים ואת ג'אנגו פט בפרק 2 קורה כולו בעולם הפתוח, כולל קרב הבוס מול ג'אנגו והחללית שלו במנחת. לצורך השוואה: במשחק המקורי זה קיבל שלב שלם משל עצמו. מה שכן מקבל שלב הוא מרדף החלליות הקצר שלהם בדרך לגאונוסיס, ולעומת הרגעים המשמעותיים בקאמינו הוא מרגיש מעט מוזר ואפילו קצת מיותר. ההחלטה הזאת אמנם לא הורסת שום חוויה, אבל היא כן פוגעת קצת ברגעי השיא וחוזרת מספיק פעמים כדי לציין אותה. מפה אגב, נגמרות לי התלונות.

העולם, כלומר הגלקסיה הפתוחה שיצרו המפתחים ב- Tt games, היא חלום של כל מעריץ סטאר וורז, ומרשימה אפילו מישהו שלא מכיר שום דבר מהיקום. לא הסתמכו פה רק על רפרנסים או רק על העיצובים היפים של המקומות, אלא יש פה עיצוב שלבים נהדר שכיף לשחק, לחקור, ולמצוא את כל הדברים שמפוזרים גם הם באופן נהדר בכל כוכב ואפילו בחלל שלו. גם עם כל הזמן שכבר השקעתי במשחק, עדיין אני מוצא מה לעשות בקצב מעולה לעולמות שכבר ביקרתי בהם. המשימות עצמן אמנם לא מגוונות לגמרי, וחוזרות על עצמן לפעמים, אבל גם זה לפעמים בודדות שמרגישות מעט שונה בכל כוכב. בכל זאת, עם מעל 300 דמויות, רכבים ו-1166 קייבר בריקס למצוא, אני חושב שאין מה להתלונן על ללחוץ על ארבעה כפתורים פעם בכמה זמן.

אבודים בחלל

כמות כזו של תוכן, במיוחד במשחק שמיועד גם לילדים, הייתה אמורה לגרום להרבה מאוד חלקים קטנים יותר שבמשחק להיות פחות מלוטשים, ואפילו לצעירים להרגיש קצת אבודים בתוך כל העולם העצום. סוד ההצלחה של המשחק נמצא ברקע שלו. הקסם של "חלקי הרקע" ב-The Skywalker Saga, לא עוצר רק בסאונדטראק שלו, שמתנגן באופן נאמן לסרטים ברקע, אלא נמצא בכל פינה ופינה במשחק. הדוגמא המרכזית היא ה- Collectable המרכזי של המשחק, הקייבר בריקס. בעבר למשחקי לגו היו את קוביות הזהב, שלא שימשו לשום דבר חוץ מהרכבת דלת לשלב בונוס קצר במציאתן של כולן. הקייבר בריקס לעומתן, מקבלות תפקיד חשוב יותר כאן ומשמשות לקניית שדרוגים לדמויות, שמחולקות לאחת מתשעה קטגוריות כגון: ג'דיי, דרואידים וסית'. לכל קטגוריה שדרוגים מיוחדים רק לה, מה שיוצר הרבה יותר עניין בלאסוף את הקייבר בריקס, שגם ככה הדרכים לאסוף אותן הרבה יותר מעניינות מכל מה שראינו בעבר.

לשלבים הוספו שלושה אתגרים, שהם משימות בדרך כלל מצחיקות שצריך להשלים בכל שלב בשביל לקבל את כל הקוביות ממנו. בעולם הפתוח, ניתן למצוא כמות אין סופית של משימות מגניבות במיוחד להשגת קייבר בריקס, שכמות ההשקעה שבהן תספק את כל סוגי השחקנים. לדוגמא, ב ,ACH-TO יש משימה למצוא שלושה לפידים שמפוזרים בחלקים שונים של האי למערה שנמצאת בהר הגבוהה שבמרכזו. המשימה לא ארוכה מידי, כי האי יחסית קטן, היא לא קצרה מידי, כי הלפידים מפוזרים טוב בכפרים שבאי, והיופי הוויזואלי של המשחק בשילוב עיצוב הסאונד הנהדר ועיצוב העולם המצוין של כל כוכב בו, הופכים את המשימה הכביכול קטנה הזאת לחוויה בלתי נשכחת. הגלקסיה של מלחמת הכוכבים שעשו פה המפתחים, נכנסת ישר לטופ שלי מבחינת עולמות פתוחים שיצא לי לחוות, והיא  מונגשת בצורה פנטסטית ולא מעיקה, שתציב לילדים שישחקו במשחק סטנדרט גבוהה במיוחד של איך משחק עולם פתוח אמור להבנות.

יותר ממה שנראה לעין

וזה לא הכל, תשומת הלב לפרטים הקטנים פה היא ברמה אחרת. לדוגמא, במדבריות של טטואין יצברו כל חלקי הלגו, כולל הדמויות, חול במקומות הרלוונטיים. יצורים שמדברים שפות זרות לא יוכלו לדבר עם לוק סקייווקר לדוגמא, ונצטרך את C-3PO שיתרגם לנו אותם. זוכרים שכריסטופר לי (Christopher Lee) שיחק גם את קאונט דוקו וגם את האבא הרופא שיניים של ווילי וונקה? לא? לא מפתיע, אבל אל תדאגו. כמות ההשקעה שהוכנסה במשחק הזה מכילה אפילו רפרנס לזה. קשה למצוא פינה במשחק שלא נמצאת בה בדיחה מצחיקה או משהו מעניין לעשות בה, ובמשחק עם 45 שלבים, 20 כוכבים וחלל להסתובב בו עם חלליות ליד כל כוכב, זה הישג לא סביר. מה שמצחיק, הוא שמרוב תשומת לב לפרטים הקטנים, קשה לשים לב לדברים הברורים מעליו כמו המשחקיות מהעולה. התזוזה והמצלמה נהדרת,  גם בקרבות חלליות שממש מאתגרות את המצלמה לפחות. מכניקת הקרבות הפיזיים קיבלה שדרוג רציני, וכוללת כפתור counter, קומבואים, מצב ירייה וזווית צילום משתנה לקרבות בוס.

השורה התחתונה

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga ניסה להיות יותר ממשחק לגו, ולא רק שהוא מצליח לעמוד בכל סטנדרט של משחק עולם פתוח, אלא גם להיות הרבה יותר טוב מרובם. עם אין סוף תוכן, שמפוזר ככה שקצב מציאת הדברים החדשים ממכר, בגלקסיה לא פחות ממהממת ויזואלית, וכל זה תוך כדי שמירה על נגישות גם לילדים קטנים, אין לי ספק ש-The Skywalker Saga לא רק יהיה אחד מהמשחקים האהובים עליכם השנה, אלא גם יהיה המשחק האהוב על הילדים שלכם למשך שנים רבות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X

הטוב

  • משחק מרהיב ויזואלית
  • משחקיות ממכרת
  • מצחיק באופן מפתיע
  • מכניקת שדרוגים מעולה
  • עיצוב עולם פתוח עצום, קסום ומונגש לצעירים

הרע

  • העיצוב של חלק מהשלבים קצת מוזר

ו-1313

  • אם יש לכם סנטימנט למשחק שנגנז מאיתנו, תחליפו לבובה פט בדאון-טאון של קורסנט. אתם לא תתאכזבו.
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:01 01.05.2022 | DrizziTx DrizziTx

    חשבתי שאני ומשחקי לגו סיימנו, עברתי כל כך הרבה והיה כיף אבל הגיע כבר למקום שהנוסחה הרגישה לעוסה כמו מסטיק בלי טעם.
    אבל הביקורת שלך הציתה בי סקרנות, אז תודה (או לא, תלןי את מי שואלים, אותי או את הארנק :) )

  2. 2

    21:43 06.05.2022 | רן המגניב רן המגניב (אורח)

    ביקורת מעולה גם אני גדלתי על משחקי לגו בכללי ואני לא יכול לחכות לקנות אותו!

  3. 3

    19:12 07.06.2023 | שי שי (אורח)

    איך ניתן לשמור את המשחק?לא מוצא בהגדרות.

  4. 4

       | פורסם ע"י