הרשמה

רשמים ראשוניים מ-Card Shark, המשחק החדש מבית Devolver Digital

שמואל בדק את המשחק המסקרן מהיוצרים של משחקי Reigns, בואו לקרוא מה הוא חשב על Card Shark!

גם אם הקונספט של המשחקיות שלו לא נשמע מעניין במיוחד, העיצוב האמנותי, תחושת הסיכון, הדמויות המשעשעות והדיאלוגים הנהדרים, מביאים לנו משחק שהצליח לעניין אותי

ההצצה המוקדמת התאפשרה לנו בזכות קוד מ-Devolver Digital, תודה רבה!

בשנתיים האחרונות יכלתם לראות יותר ויותר פוסטים ודיונים שנפתחו על כך שהרבה משחקים בתעשייה נראים ומרגישים אותו הדבר. משחקים מעניינים, כאלה שלא רואים בנוף של משחקי הוידאו כל יום, נהיו נדירים אפילו יותר מבדרך כלל. לכן, כש-Devolver הציעו לי לבדוק את Card Shark, לא יכלתי לסרב. המשחק שהוכרז לראשונה בסוף 2021 באמת היה נראה מסקרן ומיוחד - גם מבחינת העיצוב האמנותי שלו וגם מבחינת המשחקיות שלו שכללה ביצוע טריקים של משחקי קלפים. אז אחרי כ-4 שעות על המשחק, הגיע הזמן לדבר עליו קצת ולשמוע מה חשבתי עליו!

למי שלא מכיר את הביטוי, Card Shark הוא כינוי לאדם שעושה שימוש ביכולות מסוימות או רמאויות וטריקים כדי לנצח משחקי קלפים ולעשות כסף קל על עוברי אורך תמימים, או אנשי אצולה עם הרבה יותר מדי כסף בארנקים ואפילו יותר ביטחון עצמי ביכולות שלהם. הגיבור של המשחק שלנו לא מתחיל ככזה: אנחנו נשחק כבחור צעיר וחשוב מכך, אילם, שבמסגרת ערב אחד בעבודתו כמלצר במסבאה בדרום צרפת, מוצא את עצמו עד לרצח לאחר שסייע ל-Card Shark אמיתי, Comte de Saint-Germain, לנצח במשחק קלפים עם אדם שיכור, חמוש ומסוכן. לאחר הבריחה של הנער מהמסבאה הוא נאלץ בעל כורחו להתחיל חיים חדשים כרמאי, גנב ונוכל - וללמוד איך לעשות את הכל בעזרת משחקי קלפים.

אני זכיתי לשחק בדמו של המשחק שלוקח את השחקן עד סוף הפרק הראשון ואני חייב לומר שהסיפור נשמע סופר מעניין. בסיפור של Card Shark רב הנסתר על הגלוי ולאט לאט מתגלים עוד ועוד סודות לגבי "הגיבורים" שלנו, מה המטרה האמיתית שלהם ואיך נוכל להגיע אליה. Card Shark גם מציג לנו מגוון רחב של דמויות כשהוא לוקח דף מהספר של Assassin's Creed ומביא לקדמת הבמה כמה דמויות היסטוריות מוכרות: הפילוסוף וולטייר מופיע במשחק ו-Comte de Saint-Germain מבוסס על דמות אמיתית - פילוסוף צרפתי שחי באותן השנים שהמשחק מתרחש בהן. ראויה לציון גם הכתיבה של המשחק שלא הפסיקה לשעשע אותי לכל אורך הדמו.

משהו שאני עוד אוהב לגבי Card Shark הוא העיצוב האמנותי שלו והבחירה של המפתחים של המשחק ב-Nerial. המשחק בחר ללכת על עיצוב שגורם לכל הדמויות במשחק להיראות כמו ציור שהיה מודפס על קלפים, כשהדבר המודרני היחיד שאפשר למצוא במשחק הזה הוא התאורה הנהדרת שלו. המשחק עושה שימוש בציורי יד וצבעים בוהקים יחד עם סגנון ייחודי שגורם לו להיראות סופר מתאים לתקופה בה הוא נמצא. גם האנימציות של המשחק שאינן חלקות משתלבות עם העולם שהמפתחים ניסו ליצור כאן. אבל זהו, הגיע הזמן לדבר על הבשר של המשחק: הרמאויות, השקרים והגנבות (ויוה לה ראסה).

במהלך הדמו יצא לדמות שלי ללמוד כמה וכמה סוגים של טריקים שנוכל לעשות עם הקלפים שלנו, כשכל הטריקים במשחק מתרחשים באותו הפורמט: קודם אתם תלמדו את הטריק, תוכלו להתאמן עליו יחד עם ה-Comte ואז יהיה עליכם לבצע את הטריק במסגרת משחק עם אנשים אחרים. ככל שתבצעו את הטריק בצורה טובה יותר ומהירה יותר, כך מד החשדות של השחקנים שאיתכם לא יעלה יותר מדי. ברגע שמד החשדות של השחקנים מגיע למקסימום, אתם תיעצרו וברמות הקשות יותר המשחק ייגמר (Perma-Death). כל הטריקים במשחק הם בעצם מיני משחקים שהשחקן מבצע.

כל הטריקים השונים ממש מגניבים: בטריק אחד השחקן יצטרך למזוג יין לאט ונכון כדי להציץ ולהסתכל על הקלפים של היריב, בטריק אחר נצטרך לאסוף את הקלפים מהשולחן בצורה כזו שתבטיח ל-Comte את הקלפים הטובים ביותר. אתם לומדים טריקים של ערבוב קלפים, שמירה על המיקום שלהם בחפיסה, שינוי המיקום של קלפים מסוימים בחפיסה כדי שהם ייצאו קודם, הטריק של חפיסה נוספת שמאפשרת לכם לעשות בה מניפולציות ועוד ועוד. משהו שאני כבר יכול לומר על המשחק הזה הוא שהוא ממש, אבל ממש לא פשוט.

בעוד ש-Cark Shark מאפשר לכם ללחוץ בכל שלב על כפתור שמאפשר לכם למצוא הסברים על כל הטריקים והרמאויות שלמדתם, זה לא אומר שלא תצטרכו לבצע אותם בצורה טובה כדי להימנע מגילוי ואיבוד של כסף, או איבוד של החיים שלכם. העובדה שיש על השחקן לחץ של זמן בנוסף ללחץ של ביצוע של התרגילים השונים, גרם אצלי לפחות לריכוז משמעותי בזמן ששיחקתי במשחק. הייתי חייב לשים לב לכוס היין שאני מוזג ולקלפים של השחקן היריב בו זמנית, לשים לב לכמות הקלפים שכבר לקחתי לחפיסה כדי לדעת לתכנן מראש את הכמות הבאה שאני אקח וכל הזמן הזה להסתכל ולראות את מד החשדות של השחקן היריב. 

נכון, זו לא המשחקיות הכי מטורפת שראיתי בחיים שלי והקונספט של משחק שמורכב ממיני משחקים קטנים כבר נעשה המון בעבר, אבל זה לא אומר שאין כאן איזשהו אלמנט מאתגר או כיפי. האתגר כאן מגיע מהלמידה והסיפוק מגיע מיכולת הביצוע. אין דבר יותר מספק מלהצליח לעשות איזשהו טריק קלפים בצורה כל-כך מהירה וחלקה, עד שמד החשדות לא הספיק לעלות כמעט בכלל, או להעלות את ההימור ולזכות בכסף לפני שמצליחים לעלות עלייך. תוסיפו לכך את הסיפור המעניין שהזכרתי קודם ואתם מקבלים עולם שבאופן מפתיע הצלחתי להיכנס אליו מאוד מהר.

ואני חושב שזאת החוזקה הגדולה של Card Shark בסופו של דבר. אם יש משהו שאפשר לסמוך עליו עם משחקים שמגיעים מבית Devolver, זה שהם לרוב ינצלו את המדיום שהם נמצאים בו, משחקי וידאו, כדי לספר סיפור מעניין שכנראה היה עובד פחות טוב בצורה של ספר או סרט, אם בכלל. הרי כל מה שתיארתי לכם במהלך החלק של המשחקיות בכתבה הזו אלה חבורה של מיני משחקים שנשחק אחד אחרי השני, אבל הצורה שבה הם מוצגים יחד עם העיצוב האמנותי, תחושת הסיכון, הדמויות המשעשעות והדיאלוגים הנהדרים, מביאים לנו משחק שהצליח לתפוס אותי ולעניין אותי - גם אם הקונספט של המשחקיות שלו, על הנייר, לא נשמע מעניין במיוחד. אני באמת מקווה שהמשחק המלא ימשיך את הסיפור המרתק של Card Shark ויציג לנו אפילו יותר טריקים מלוכלכים כמו שהם מגניבים.

Card Shark מגיע ל-PC וה-Nintendo Switch ב-2 ביוני.

מה אתם חשבתם על המשחק? הכתבה עניינה אתכם? המשחק נשמע לכם מעניין? שתפו אותנו!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:29 22.05.2022 | מסע נוסטלגי ביוטיוב מסע נוסטלגי ביוטיוב (אורח)

    אם כבר מדברים על משחקי קלפים אשמח אם יצא לך לסקר את המשחקים harry potter magic awakened, וגם את Gordian Quest שנמצאים בearly access

  2. 2

       | פורסם ע"י