הרשמה

רשמים ראשוניים מהבטא של MultiVersus!

משאגי מסקובי דו ללברון ג'יימס ועד אריה לבית סטארק, יש לא מעט סיבות לאהוב את המשחק הזה.

יצאנו לגלות האם משחק המכות החדש המבוסס על הזיכיונות של WB שווה ניסיון, ולא חזרנו כי לא יכולנו להפסיק לשחק בו

שוק משחקי המכות נמצא במצב מוזר. המחסור של משחק מסטודיו NetherRealm, ששברו את מסורת המשחק של פעם בשנתיים, מורגש מאוד, וההייפ מסביב ל-Super Smash Bros. Ultimate לא יחזור למקומות שהיה בהם בזמן תקופת ה-DLC שלו. גם הניסיונות האחרונים בתת ז'אנר שיצר סמאש לא ממש הצליחו לתפוס את מקומם ונראה שכל האנרגיות יצאו מהתחום. אך החבר'הֲ ב-Player First Games פה כבר במשחקם הראשון כדי לומר לנו אל חשש, כי אנרגיות סביב המשחק החדש שלהם, MultiVersus, יש בכמויות. עם שילובי דמויות חלומיים, סטייל שיתפוס לכולם את תשומת הלב והעובדה שהוא חינמי לחלוטין - המשחק הזהֲ בא כדי לקחת את כל הקופה, ואחרי שבוע איתו אני חושב שיש לו סיכוי לא רע.

הגיימפליי - מצויין

כן. אין יותר מידי מה להרחיב פה. הגיימפליי הבסיסי של Multiversus קל להבנה, כיף לשליטה ופשוט תענוג רצוף לשחק בו. המכות עצמן בנויות על אותו בסיס של סמאש, של מכות קלות ומכות מיוחדות (כך שלכל אחת כפתור) שמשתנות לפי הכיוון בו תכוונו או אם אתם על קרקע או באוויר. הקצב של התזוזה קצת פחות מהיר מהמשחק האחרון של סמאש, אך עדיין מאוד מהיר ביחס למשחקים אחרים בתחום. כמובן שגם כפתור קפיצה קיים, ואובייקטים להרמה קיימים בזירה, אך כרגע מתרכזים בדברים בסייסים כמו ערכת עזרה ראשונה שמעלה חיים או אבן לזרוק, ועדיין אין חפצים יותר מדי משמעותיים כמו נגיד כדורי הפוקימון בסמאש. כל פגיעה, בין אם של מכה או בין אם של עצם מעלה את הסיכויים שהפגיעה הבאה תעיף את הדמות מהזירה, ותזכה את הדמות שלכם או את הקבוצה שלכם בנקודה.

MultiVersus Review - A Smashing Brawl Hit by Warner Bros.

איפה שהמשחק מחדש קצת מדומיו הוא בניסיון שלו לשים דגש על עבודת צוות, וב-Perks שלו. מבחינת העבודת צוות, מרוב שהגיימפליי עצמו מהיר וכיפי מצאתי את עצמי בקושי משתמש באפשרות לקרב את חברך לצוות אליך בעזרת ה-Grapple Hook של באטמן לדוגמא, מה שגורם לאפשרויות לשיתוף פעולה לתפוס מקום קטן, לפחות עם היכולות של הדמויות הנוכחיות במשחק. מה שמשמנה יותר היא האפשרות לשים לכל דמות עד ארבעה Perks משלה ששלושתם לא יותר מידי משמעותיים ו-Signature Perk אחד שמשנה מהלך של הדמות שלכם, אך לא באופן שובר משחק. דוגמאות הן נגיד מגן לאחר פסילה לשנייה אחת יותר, או תוספת של נזק אש לאחת המתקפות של סופרמן. המודים של המשחק מתחלקים ל-1VS1, 2VS2, מצב Free for All שכולם אחד נגד השני ומצב נגד בוטים. במידה וניצחתם פעם אחד, תפתח האפשרות שאם כולם יסכימו יתחיל סשן משחקים של הטוב משלוש. השילוב של הגיימפליי הכיפי והמהיר, המודים שלא מעמיסים מידי והעיצוב האסטתי והיפה של המשחק שבו עוד שניה אגע, יוצרים חוויה שמרגישה שונה לטובה בנוף של הז'אנר, ולעיתים אפילו ממכרת.

הפסקה הפטריוטית

את הפסקה הזאת אני לא יכול שלא להתחיל עם סיפור קצר. בזמן ששיחקתי במשחק עם הארלי קווין, אחותי עברה בסלון וישר שאלה אם זאת הארלי קווין. לאחר שאמרתי כן, היא אמרה שהעיצוב שלה מדהים, ואחרי שעברנו על כל הדמויות היא התלהבה מכולם בלי יוצא מן הכלל. העיצוב של המשחק, בין אם זה המודלים המצויינים של כל הדמויות לבין הדרך האסטתית שבה כל התפריטים במשחק מסודרים, ישר יתפוס לכולם את העיניים. איכשהו גם דמויות כבר באנליות יחסית כמו סופרמן או באגס באני וגם הדמויות המקוריות שיצרו למשחק כמו Reindog החמוד נראות טוב מאוד, ושומרות על צ'ארם שמאחד את כולם. אולי ההישג הכי מרשים הוא העובדה שגם לברון ג'יימס נראה מתאים במשחק ליד דמויות כמו ענק הברזל ו-ולמה מסקובי דו. אז איך כל זה מסתכם בפסקה פטריוטית? ובכן, מי שחתום על עיצוב המודלים במשחק הוא דן אדר (Dan Eder), אשר משמש כמעצב דמויות בכיר ומרכזי בפרוייקט. בנימה מקצועית, מדובר במודלים שכל אחד מהם אס מנצח, ובנימה אישית - גאים בהישג הענק שלך, ולא יכולים לחכות לראיין אותך על איזה מנת פלאפל. לכו לפרגן לו!

אז מה הקאץ'?

רגע רגע, אז כל הטוב הזה מגיע באריזה שהיא בחינם? התשובה הכללית היא כן, עם כמה סעיפים של מודל Live service. מאוד סיקרן אותי לראות אך יצליחו להדביק את המודל למשחק מכות, ולדעתי התוצאה פה היא כמעט מושלמת. כשתתחילו את המשחק, יהיו בראשותכם רק חמישה דמויות, את וונדר-וומן מקבלים אחרי שמסיימים את ה-Tutorial של המשחק, ועוד ארבעה דמויות שישתנו פעם בכמה זמן. את שאר הדמויות ניתן לפתוח בעזרת זה או בכסף האחר של המשחק - Gleamium, אותו משיגים בגרסאות השונות של המשחק שעולות כסף או באופן נפרדת בחנויות האינטרנטיות. את הזהב אפשר להשיג באופן מועט מאוד במשחקים, ובאופן יותר סביר דרך עליית רמות בBattle Pass הכללי, או עליית רמות עם הדמויות עצמן. ברמות תתקדמו בעזרת, איך לא, XP שמשיגים מהשתתפות במשחקים, נצחונות, השלמת משימות עונתיות והשלמת שש משימות יומיות משתנות.

MEDIA | MULTIVERSUS

בעזרת הזהב ניתן לקנות דמויות חדשות, או לאמן דמויות ב-Perks של דמויות אחרות. שאר הדברים שתשיגו ב-Battle Pass יהיו רקעים, סקינים, Emotes חדשים וטוסטים שאותם אפשר לחלק בסוף משחק לשחקנים האהובים עליכם כמשחק מילים על המילה Toast. כל טוסט אגב, מקנה לשחקן שמקבל אותו 20 זהב, אז אנחנו מצפים מכם שתהיו לארג'ים עם החברים, וגם עם היריבים. ה-Battle Pass מחולק לאחד חינמי ואחד בתשלום, כשבאופן טבעי הדברים בתשלום שווים יותר. אני כן אגיד שכרגע הבעיה היחידה במודל היא שכן לוקח קצת יותר מידי זמן להשיג מספיק כסף לפתיחת דמות חדשה, אבל השינוי בין הדמויות החינמיות ישאיר אתכם רעננים.

השורה התחתונה

העיצוב המהמם, הגיימפליי הממכר והפשוט והעובדה שהוא עם מודל חינמי והוגן ממקמים את Multiversus כיריב רציני בתחום משחקי המכות. לדעתי, אם ימשיכו בקצב מסחרר של הוספת דמויות מעניינות, ותינתן אפשרות לקנות חלק מהדמויות גם בפחות זהב, המשחק יישאר בסביבה לעוד הרבה מאוד זמן.

הבטא הפתוחה של Multiversus זמינה להורדה בחינם ל-PlayStation 5, PlayStation 4,Xbox Series X|S, Xbox One ול- Steam, בכמה גרסאות. השינויים נעם בין כמות Gleamium, רקעים אקסקלוסיבים ובמרכז Character Ticket שהם כרטיסים המזכים אתכם בפתיחה בחינם של דמות לבחירתכם, ככה שהזולה ביותר כוללת 15 דמויות בחינם, השנייה 20 והאחרונה 30. כפי שהבנתם, אנחנו מאוד ממליצים לכם לנסות את מולטיוורסוס, ולכן השאלה המתבקשת היא מי הדמות שתקנו ראשונה. האם זאת אריה לבית סטארק? או שתלכו דווקא על הקלאסי עם באטמן? ואת מי הייתם רוצים לראות מצטרף לטירוף הזה? כתבו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:29 30.07.2022 | מסע נוסטלגי ביוטיוב מסע נוסטלגי ביוטיוב (אורח)

    למה אין גירסה לסוויץ ?

  2. 2

       | פורסם ע"י