הרשמה

חברת EA מחפשת קונה

טירוף הקניות בתעשיה נמשך

חברת EA ממשיכה את המומנטום של הרכישות בתעשיה ומחפשת קונה לחברה.

אם חשבנו שראינו הכל בתעשיית המשחקים, מסתבר שעדיין לא. לפי דיווחים של המגזין Puck, חברת EA ניסתה למכור את עצמה ל-NBC Universal, לצד חברות אחרות כמו Disney, Amazon ו-Apple. ההצעה של NBC Universal היתה לעשות מיזוג של החברה שתשאר תחת בעלותה אבל תונחה על ידי אנדרו ווילסון (Andrew Willson), המנכ"ל של EA. חברת EA כמובן ציינה שהיא לא מדברת על הנושא הזה עם התקשורת וסירבה לענות לשאלות.

מדובר בחיבור מאוד מעניין של NBC Universal עם חברה גדולה כמו EA, שכן החברה מחזיקה ברשותה רשיונות למותגי ענק כמו פארק היורה, קונג פו פנדה, המיניונים, שרק, בחזרה לעתיד, באטלסטאר גלקטיקה, פיירפליי, ועוד אלפי מותגים שיכולים להיות קרקע פוריה למשחקים מדהימים. השילוב עם שאר החברות נשמע פחות רלוונטי ויכול להיות שנבע רק מצורך מינוף האסטרטגיה של החברה. אפל לא נראית כמו מי שתקנה חברות תוכן של משחקים וחברת EA אפילו לא ממש פעילה במובייל כמו שהיה מצופה מחברה שאפל תקנה. דיסני מצידה הפסיקה לעשות משחקים ממזמן ומסתפקת במכירת רשיונות למשחקים, אבל האם היא יכולה לחזור לפיתוח והפקת משחקים? כן, אבל זה נראהפחות סביר. אמזון בהחלט יכולה להיות רוכשת ראויה - יש לה את הכסף, השאפתנות בתחום, והתשתית הנכונה לקלוט מפלצת כמו EA, אבל סביר להניח שעכשיו זה פחות צפוי לקרות.

תחום המיזוגים והרכישות מעניין במיוחד לאחרונה לאחר ש-Take Two רכשה את Zynga ו-Microsoft רכשה את Activision Blizzard. מה שמפתיע במיוחד זה שאף אחד לא ידע על זה וזה דלף בטעות. כמו שראינו, עסקאות כאלה בדרך כלל לא מתגלות עד שהן קורות, וזו בהחלט ידיעה שחברת EA היתה שמחה שלא תדלוף. מה שעוד יותר מעניין זה מדוע מלכתחילה חברת EA תרצה להימכר. היא ממוקמת היטב בתעשיה, היא רווחית ומצליחה, והיא מובילה את התחום שלה בפער גדול ממתחרותיה. שווי החברה נכון להיום עומד על כ-36 מיליארד דולר, זה אומר שהעסקה צפויה להיות בסדר גודל של 50 מיליארד דולר. נראה שחברת EA צופה עתיד לא פשוט לתעשיה.

מה דעתכם? האם המיזוג הזה פוגע בתעשיה או עוזר לה? איזה שילוב מעניין של EA ו-NBC הייתם רוצים לראות? ספרו לנו בתגובות.

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י