הרשמה

ביקורת: Love Death + Robots עונה 3 - הורג אותי ברכות

אהבה, מוות ורובוטים והמסר שכולנו צריכים ללמוד ממנה

העונה השלישית של Love Death + Robots היא כל מה שהדור הזה יכול לעכל וזה לא בהכרח דבר רע

אחד הכללים המרכזיים שמכתיבים את הטון בכל מה שקשור לתוכן ויראלי נוגע לאורך של אותו תוכן. בין אם מדובר בסרטון או בטקסט, האורך של אותה יצירה חייב להיות קצר, ממוקד וקולע. בתקופה שבה המוח האנושי לא מסוגל להישאר מפוקס בגירוי אחד ספציפי ומאבד עניין די מהר, הזמן שבו התוכן מועבר אליו הוא משמעותי. כל יוצר תוכן שיווקי או אושיית רשת יסבירו לכם שסרטון, מעניין ככל שיהיה, שעולה על 2-3 דקות (ואני נדיב) ככל הנראה יגיע לבית הקברות של האינטרנט. תחשבו על זה עם עצמכם - מתי ראיתם טריילר לסרט שעולה על 3 דקות? מתי בפעם אחרונה ישבתם לצפות בסרטון כזה או אחר שעלה על 3 דקות ולא קטעתם אותו והמשכתם לגלול?

נראה לי שהיוצרים של הסדרה Love Death + Robots הבינו את מה שאני מתאר ואולי אפילו לקחו את זה צעד אחד קדימה. יצירה של סדרת טלוויזיה שפרק ממוצע בה נמשך בערך 12- 13 דקות זה משהו שטרם יצא לנו לראות. צריך להדגיש - לקיצוץ הזה בזמן התוכן שמועבר יש חסרונות רבים. קשה מאוד, אם לא בלתי אפשרי, לייצר אמפתיה לדמות או לגיבור שאתם רואים דקות ספורות בלבד. קשה לספר סיפור מורכב כשהזמן קצוב לכם עם טיימר. בקיצור, סיפור טוב עם גיבורים שחווים התפתחות אי אפשר לספר בדקות ספורות. אי אפשר להעביר רעיון אומנותי או תוכן מעורר מחשבה בזמן כל כך קצר. ככה חשבתי לפחות עד שצפיתי בסדרה שעניינה, ובכן, אהבה, מוות ורובוטים.

Love, Death + Robots Season 3 Review: The Best Season Yet

אני מרשה לעצמי להתייחס בביקורת הזו לכל הסדרה בכללותה מסיבה פשוטה. אין שום הקשר או רצף רעיוני בין פרק לפרק ואין שום המשכיות בין עונה אחת לעונה השניה או השלישית (חוץ משלישית הרובוטים החביבים שמככבים בכל עונה וזה גם הזמן להגיד ליוצרים שאף פעם לא מוקדם מדי להוציא סדרת ספין אוף רק על השלושה האלה. זורק רעיון בחינם, ממני באהבה). אם כן, גם אם לא צפיתם בעונה הראשונה והשניה של הסדרה הזו אתם לחלוטין יכולים לצפות ישירות בעונה השלישית. לא יהיו ספויילרים. אין ספויילרים. זה הרעיון של הסדרה הזו. סיפורים קצרים (מאוד), עלילה עצמאית בכל פרק שנמשכת דקות ספורות (הפרק הקצר ביותר העונה, ולטעמי אחד המוצלחים שבהם, נמשך 6 דקות, יש ליטרלי שירים של פינק פלויד שנמשכים פי 2 מהזמן הזה אבל אני סוטה מהנושא).

וזה לא רק סוד הקסם של הסדרה הזו, זו בעיטה רצינית בתזה לפיה אי אפשר לספר סיפור מעולה או לעורר הזדהות עם דמויות בפרק זמן קצר. אמרתי בעיטה רצינית? התכוונתי נוקאאוט מוחלט. מה שהיוצרים של הסדרה הזו מצליחים לעשות בדקות ספורות צריך להיכנס לפנתיאון של הסטוריטלינג בכללותו. כל עלילה וכל פרק שעומד בפני עצמו הם פשוט חוויית צפיה מטורפת, מערערת, פסיכדלית ועוד המון תחושות ורגשות שכלו מילים מלתאר אותם. אני מעולם לא ראיתי דבר כזה. זה מרענן, זה מפעים, זה מרגש וזה מצחיק ומחריד - הכל בבת אחת בדקות ספורות בודדות. אין דברים כאלה.

Love Death + Robots Season 3 Episode 9-Jibaro (1920*1080) : r/wallpaper

ברמה האומנותית הסדרה הזו עושה בית ספר להרבה מאוד סדרות שעונה שלהם יכולה לכלות בקלות 24 שעות של צפיית מרתון, בלי שיהיה להן משהו באמת מעניין להגיד. אנסה להתנסח בעדינות, אבל כמות הזבל הטלוויזיוני שמספקים לנו ערוצי הסטרימינג השונים היא מופרכת ומגוחכת. ואז מגיעה Love Death + Robots וכאילו אומרת "חברים, קשקשתם יפה, רצחתם זמן מקודש של אנשים, בואו תראו איך עושים עונה שלמה של סדרה מופתית שצפיה בכל הפרקים בה תהיה בערך שעה". hold my beer, מה שנקרא.

השורה התחתונה

לא רק סיפור טוב מועבר פה. הרבה מאוד מהפרקים בסדרה משדרים מסר עוצמתי, ביקורתי ונוקב. לצד זאת יש פרקים שכל מטרתם היא לשעשע את הצופה (לצד אנימציה מגוונת ויוצאת דופן) וגם בזה הסדרה הזו מצטיינת. יש הרבה אלימות, הרבה דם והרבה אהבה ורובוטים וזה כל כך מושלם. כל פרק מענג, כל סיפור מצוין, אפילו פרקים שהם מיינד פאק אחד גדול עושים את זה בצורה מעוררת השראה. ושוב, מה שהכי מרשים אותי בסדרה הזו היא היכולת הבלתי נתפסת של היוצרים להעביר אותך חוויה רגשית מטלטלת בכל פרק בכמה דקות ספורות. אמרתי שאין דברים כאלה כבר אבל באמת - אין דברים כאלה, אין שום סדרה שדומה לזה ובעיקר - אין לכם שום תירוץ לא לשבת ולצפות בעונה השלישית של הסדרה המעולה הזו. אם לא ראיתם את העונות הראשונות - הרווחתם, פשוט כי יש לכם שלוש עונות של טירוף בוואצ'ליסט.

10
מתוך 10

הטוב

  • אנימציה ייחודית ומשתנה בכל פרק
  • סיפורים ועלילה שמועברים בתמצית ובדיוק יוצא דופן
  • גיוון ענק בין פרק לפרק
  • מסרים חברתיים עוצמתיים

הרע

  • סדרות שפרק בהן נמשך שעה ולא מועילות ולא מהנות. זה לא קשור לסדרה הזו אבל אין שום דבר רע בסדרה הזו

והרובוטים

  • אני רוצה להיות חבר של שלושת הכוכבים החוזרים בסדרה ולחקור איתם את האפוקליפסה של המין האנושי

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    03:43 31.05.2022 | דנאל דנאל (אורח)

    מה הפרק האהוב עליך ?
    אני חושב שזימה בלו הוא יצירת מופת

  2. 2

    10:59 31.05.2022 | יוני קמחי יוני קמחי (אורח)

    אני חושב שהעונה השלישית טובה, אבל לא מצליחים באמת לשחזר את הרמה של העונה הראשונה

  3. 3

       | פורסם ע"י