הרשמה

״זרעי קיץ״ - מבט אל המשחקים החמים של חודש יוני

חודש חדש, סיכום חודשי חדש! שמואל חוזר עם סיכום משחקי חודש יוני 2022, המביא איתו משחקי ספורט, משחקי לחימה ומשחק מובייל אחד שנוי במחלוקת!

אחד החודשים המעניינים של השנה יוצא לדרך ובואו נקווה שהחדשות השונות מהאירועים של יוני יהיו מרתקים כמו המשחקים ברשימה!

אחחח, חודש יוני... זה בדרך כלל אחד החודשים החלשים ביותר בשנה מסיבה אחת ברורה: זה החודש בו אנחנו מקבלים את כל הצגות ה-E3 שלנו ואת החדשות הגדולות לקראת ההצגות הללו. אבל כנראה שהביטול של אירוע E3 מוקדם יותר השנה העיר חלק מהמפתחות שהחליטו שיוני הולך להיות אחד החודשים המפוצצים ביותר במשחקים בתקופה האחרונה, כשאנחנו מקבלים כאן חבילת הרחבה נהדרת, משחקים מרתקים ואת נינטנדו שיורה עם כל התותחים הכבדים שלה. אז בלי עוד הקדמות מיותרות: הנה רשימת משחקי החודש לחודש יוני!

Card Shark - PC, Nintendo Switch

כבר יצא לי לדבר עליו בשני פודקאסטים שונים ואפילו לפרסם פה את הרשמים הראשונים שלי ממנו, אבל אני באמת לא חושב שאנשים מבינים עד כמה אני מעריך ומכבד את Card Shark כמשחק. ההרפתקה הייחודית הזו, ששמה אותנו בנעליו של נער אילם מדרום צרפת שברגע אחד נקלע לעולם של תככים, מזימות, בגידות ומשחקי קלפים, מביאה איתה דגש על למידה של משחקי קלפים ושימוש בטכניקות אמיתיות כדי לצבור כסף, ממון וכבוד בעולם האכזרי של צרפת במאה ה-18. אני עובד על ביקורת למשחק ותנו לי לומר לכם משהו: אם אתם חושבים שמדובר בעוד משחק אינדי, אתם בהחלט צודקים, אבל ל-Card Shark יש גם פוטנציאל חבוי והרבה קסם אישי.

המשחק צפוי לצאת ב-2 ביוני.

Diablo Immortal - PC, iOS, Android

זוהי הודעה המכוונת אך ורק לאלו מכם עם טלפונים. אחד המשחקים הכי שנויים במחלוקת של העשור האחרון סוף סוף יוצא ועכשיו רק נותר לנו לראות האם המשחק הולך להיות מאכזב כמו ההכרזה שלו, או שמשחק האקשן/תפקידים של Blizzard Entertainment ו-NetEase שממצב את עצמו מבחינת סיפור בין Diablo 2 ל-Diablo 3 הולך להיות אחד המשחקים הכי מפתיעים של השנה? רק כדי למזער נזקים (ואולי גם את הזעם של המעריצים), Diablo Immortal הולך להיות חינמי לחלוטין, אבל גם הולך לדרוש מכם חיבור מתמיד לרשת, כשאתם תוכלו לשחק עם אנשים אקראיים או חברים במבוכים השונים של המשחק. לאלו מכם שיאהבו את המשחק: אתם תשמחו לדעת שהוא הולך לתמוך ב-Cross-Platform ו-Cross-Saves, כך שתוכלו להעביר את השמירה שלכם בין הפלטפורמות השונות. רק... בואו נראה קודם שהמשחק באמת טוב ולא איזה reskin של משחק מובייל גנרי אחר.

המשחק צפוי לצאת ב-2 ביוני.

Mario Strikers: Battle League - Nintendo Switch

כן, בפעם המיליון: אני אוהב כדורגל, מתמצא בכדורגל ויש לי המון תשוקה לנושא. אז עם כל הכבוד ל-Monster Hunter ועם כל הכבוד ל-The Quarry ועם הרבה כבוד ל-Fire Emblem Warriors: Three Hopes: זה המשחק שלי לחודש יוני (אלא אם TMNT: Shredder's Revenge יקבל פתאום תאריך יציאה מוקדם). Mario Strikers: Battle League הוא המשחק הבא בסדרת משחקי הכדורגל של נינטנדו ומריו עם דגש גדול על קאסטומיזציה ותפקידים שונים על המגרש, בנוסף לליגה אונליינית שצפויה להיפתח בקיץ הקרוב ותאפשר לאנשים להצטרף למועדון כדורגל ולשחק עם חברים. כיאה למשחק בסדרת Mario Strikers, המשחק החדש צפוי להביא איתו מתקפות מיוחדות ומשחקיות לא קונבנציונאלית לעולם הכדורגל.

מה שכן, וכאן אני טיפה יוצא מהתסריט הקבוע: מתחילה להימאס עליי העובדה שנינטנדו הולכת על מודל עסקי של "נשחרר את המשחק עכשיו, נשלים את התוכן שלו אחר-כך". נינטנדו כבר הבטיחה שהמשחק יקבל עוד דמויות ועוד אביזרים בהמשך השנה וכל שנותר לי הוא לשאול... למה? הרי עם כל הכבוד לכמה שהמשחק יהיה טוב או לא, הרבה אנשים ישכחו ממנו אחרי חודשיים-שלושה ויעברו למשחק הגדול הבא של נינטנדו (אחד כזה יוצא ממש בהמשך החודש), אז בשביל מה להוציא חצי משחק ולבנות על כך שאנשים ימשיכו לשחק אותו גם אחר-כך? הם עשו את זה כמעט עם כל משחק גדול שהם הוציאו לאחרונה. לעזאזל, פשוט תנו לנו משחק שלם.

המשחק צפוי לצאת ב-10 ביוני.

The Quarry - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC

משחקי האימה חווים רנסנס של ממש בשנים האחרונות עם כמה משחקים טובים כמו Resident Evil 8, Resident Evil 2 Remake וכמובן Until Dawn. עכשיו היוצרים של אותו משחק נהדר ל-PS4 מביאים לנו את The Quarry, משחק אימה שפועל באותו הסגנון של המשחק הקודם שלהם, כשהשחקן יישחק עם תשע דמויות שונות ובמהלך המשחק ייאלץ לעשות בחירות שייקבעו את גורלן של הדמויות שלו. משהו נחמד שהמשחק הזה עושה הוא אופציית ה-Movie mode שמורידה את כל אלמנטי המשחקיות השונים כמו QTE ויריות ומאפשר לאנשים פשוט לצפות בסיפור של המשחק בהחלטה של אם כולם ישרדו או כולם ימותו. אגב, אני מצטער מראש לכל מי שמחכה למשחק הזה, אני פשוט הולך לקרוא לו Until Dawn 2. לא שזה דבר רע, כן?

המשחק צפוי לצאת ב-10 ביוני.

Overlord: Escape from Nazarick - PC, Nintendo Switch

עומדים להיות כאן שני משחקים בתת-פינה ״משחקים שנמצאים כאן רק כי שמואל רוצה שהם יהיו כאן״. Overlord: Escape from Nazarick הוא הראשון מבין השניים. למה הוא פה? קודם כל כי הוא משחק שמבוסס על אנימה נהדרת בדמות Overlord שאני באמת מפציר בכל מי שאוהב פנטזיה ללכת לצפות בה, ודבר שני - מדובר במשחק Metroidvania חדש, שזה משהו שאני תמיד שמח לנסות ותמיד מסקרן אותי. המשחק שם דגש על אפשרויות תזוזה רבות במפה עם יכולות מיוחדות יחד עם הפיצ׳רים הרגילים של משחקי Metroidvania כמו מפה גדולה שתיחשף בפני השחקן והרבה אקשן. אה כן, שכחתי משהו: אנחנו נשחק במשחק את Clementine, אחת מהאנטיגוניסטיות של הסדרה המקורית. זה כבר מוסיף נקודות זכות למשחק הזה.

המשחק צפוי לצאת ב-16 ביוני.

Open Day - PC (יום פתוח)

וואי כמעט שכחתי להוסיף כאן את המשחק הזה! אני לא הייתי סולח לעצמי אם לא הייתי שם ברשימה משחק שפותח על ידי מפתחים ישראליים ובמיוחד כשמדובר במפתח בודד. רפאל בן-ארי הידוע בכינויו "אולדסקול" סוף סוף מוציא לאור את "יום פתוח", משחק ההרפתקאות שלו, בו נבקר במוסד האקדמי המטורלל ביותר בישראל: "מכון בוזגלו להנדסה". המשחק הוא משחק ישראלי ופותח עבור הקהל הישראלי עם דיאלוגים בעברית, בדיחות בעברית ורפרנסים שרק אנשים שגדלו בישראל יבינו. אני ממש שמח שרפאל זוכה להוציא את המשחק שלו כבר ואני לא יכול לחכות לנסות אותו בעצמי!

המשחק צפוי לצאת ב-22 ביוני.

Capcom Fighting Collection - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

והנה המשחק השני שכאן רק כי בא לי לדבר עליו קצת. משחקי לחימה יקרים לליבי, ובתקופת שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, לא הייתה חברה עם יותר תשוקה ואהבה לז׳אנר מ-Capcom. החברה היפנית, שעכשיו מוכרת בעיקר כיוצרת של Street Fighter והאחראית (יחד עם Marvel) לכישלון של סדרת Marvel vs. Capcom, הביאה לנו שורה של משחקי לחימה מרתקים ונהדרים שבזכות הקסם של אימולציה, זכיתי לשחק בהם בתור נער צעיר. עכשיו הרבה יותר אנשים יוכלו לחוות משחקים ביזאריים וכיפיים כמו Darkstalkers, Vampire Hunter 2 ו-Night Warriors, יחד עם האפשרות לשחק במשחק באונליין, היכולת לבחור בגרסאות היפניות של רוב המשחקים ומצבי Tutorial ו-Training שלא היו קיימים בגרסאות הארקייד המקוריות.

המשחק צפוי לצאת ב-24 ביוני.

Fire Emblem Warriors: Three Hopes - Nintendo Switch

כמו Hyrule Warriors לפניו, גם Fire Emblem Warriors מקבל משחק נוסף בסדרה בדמות Fire Emblem Warriors: Three Hopes. כפי שהשם אולי מרמז, המשחק החדש עוקב אחרי הסיפור של Fire Emblem: Three Houses (משחק השנה שלי לשנת 2019, רק מזכיר), ויציג לנו סיפור שונה עם דמויות חדשות ומעניינות, אויבים חדשים ומכניקות חדשות שמנסות לגשר על הפער בין המשחק המקורי לסגנון החדש והמעניין של ז'אנר ה-Musou הפופולרי באסיה. כל זה נחמד והכל ואני באמת מתרגש לקראת היציאה של המשחק, אבל זה גורם לי לחשוב רגע על משהו.

תגידו, איך קרה המצב בו הקונסולה הכי חלשה מבין השלוש המרכזיות נהייתה ה-קונסולה למשחקי Warriors למיניהם? קודם היה לנו את Fire Emblem Warriors, לאחר מכן קיבלנו פורט ל-Hyrule Warriors, ואז קיבלנו משחק המשך ל-Hyrule Warriors בדמות Age of Calamity ועכשיו אנחנו מקבלים משחק המשך ל-Fire Emblem Warriors. כשקניתי את ה-Switch ב-2017 לא חשבתי שאני אזכה לכל-כך הרבה משחקים שמשלבים בין אחד מהגילטי פלז'רז הגדולים שלי בגיימינג לבין כמה ממותגי המשחקים האהובים עליי, אבל הנה אנחנו כאן. יאללה נינטנדו, Bandai Namco וחברת הפוקימונים, תרימו את הכפפה ותנו לי משחק המשך ל-Pokemon Conquest רק בסגנון של Warriors. אני יודע שאתם רוצים להביא לנו איזה Pokemon Warriors, אל תשקרו.

המשחק צפוי לצאת ב-24 ביוני.

Monster Hunter Rise: Sunbreak - PC, Nintendo Switch

ונסיים עם ההרחבה הגדולה הבאה של משחקי Monster Hunter. ל-Monster Hunter World היה את Iceborne שהוסיף עוד המון מפלצות ואזורים חדשים ול-Monster Hunter Rise יהיה את Sunbreak, חבילת ההרחבה הענקית של הסנסציה מה-Nintendo Switch ועכשיו גם ה-PC. ההרחבה החדשה תוסיף איתה מפלצות חדשות, נשקים חדשים, שריון חדש, סקילים חדשים, אזורי ציד חדשים ותרחיב את הסיפור של Monster Hunter Rise. הקטעים שקיבלנו מההרחבה נראים פשוט פנטסטיים, כשהסטים החדשים שתוכלו להכין במשחק נראים פשוט מדהימים. האם Sunbreak יעשה ל-Rise את מה ש-Iceborne עשה ל-World? אני באמת חושב שכן, בעיקר בהתחשב בכמה שהמשחק המקורי פשוט מדהים.

המשחק צפוי לצאת ב-30 ביוני.

וואו, אז אתם צריכים עוד משחקים לקראת חופשת הקיץ? Say no more - הנה עוד כמה משחקים שכדאי לכם לשים לב אליהם החודש:

  • ברוך השם, Fall Guys נוחת על ה-Xbox וה-Nintendo Switch ב-21 ביוני.
  • המשחק Omori בא לחרב לשחקני ה-Switch וה-PS את הנשמה ב-17 ביוני.
  • מעריצי הקיפוד הכחול יקבלו עוד הזדמנות לשחק את משחקי העבר עם Sonic Origins ב-24 ביוני.
  • המשחק עם השם המאוד קליט Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – The Hinokami Chronicles מגיע ל-Switch ב-10 ביוני.

טוב, זהו מבחינת המשחקים הגדולים, אבל יוני הולך להיות חודש מאוד מעניין: שירות ה-PS Plus החדש מושק בישראל ב-22 ביוני וב-13 ביוני בארה"ב, וזה שאין E3 לא אומר שלא יהיו לנו חדשות שכבר מחר בלילה אנחנו מקבלים את ה-State of Play של סוני ובהמשך החודש יש לנו גם את ה-Summer Game Fest, את האירוע של Xbox ו-Bethesda ותהיו בטוחים שגם נינטנדו הולכים לתת לנו איזה דיירקט עסיסי עם חדשות מעניינות. בכל אופן, אשמח לשמוע מה אתם חושבים על משחקי החודש ומה אתם הולכים לשחק הקיץ!

נתראה ביולי!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י