הרשמה

ביקורת: Card Shark - הנסיך הקטן (בשרוול)

הביקורת המלאה הגיעה! בואו לקרוא מה שמואל חשב על Card Shark של Devolver ו-Nerial.

  • Nintendo Switch
  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 02/06/2022

הוא לא מסוג המשחקים שיקבלו תשיעיות ועשיריות בכל מקום, אבל לעזאזל, Card Shark פשוט הזכיר לי למה אני אוהב משחקי וידאו.

עותק סיקור של המשחק סופק לנו על ידי Devolver Digital, תודה רבה!

זהו, אחרי ששיחקתי בדמו הקצר, זכיתי לשחק במשחק המלא של Card Shark, משחק ההרפתקה החדש של Devolver Digital ו-Nerial. מי שקרא את כתבת הרשמים הראשוניים שלי יודע עד כמה המשחק הרשים אותי והצליח לעורר בי רגש שבאמת, רק משחק אינדי מרתק יכול לעורר. השאלה שנותרה לנו לשאול היא האם הקסם של המשחק פג אחרי השעתיים-שלוש הראשונות, או ש-Card Shark הוא רכבת הרים מלאה במלכות מלכותיות, מלכים חמומי מוח, אסים ערמומיים ונסיך קטן אחד שנקלע לכל העניין הזה בטעות?

בונסואר, מון אמיז! שנשחק?

נתחיל מהסיפור של Card Shark, כי הוא ללא ספק נקודת החוזקה המרכזית ביותר של המשחק. כפי שכתבתי בכתבת הרשמים הראשוניים שלי מהמשחק, הגיבור של המשחק שלנו הוא בחור צעיר וחשוב מכך, אילם, שבמסגרת ערב אחד בעבודתו כמלצר במסבאה בדרום צרפת של המאה ה-18, מוצא את עצמו עד לרצח לאחר שסייע ל-Card Shark אמיתי - כלומר אדם שעושה שימוש ברמאויות וטריקים על מנת לנצח במשחקי קלפים ולעשות כסף - בשם Comte de Saint-Germain, לנצח במשחק קלפים עם אדם שיכור, בעל השפעה, חמוש ומסוכן. לאחר הבריחה של הנער מהמסבאה הוא נאלץ בעל כורחו להתחיל חיים חדשים כרמאי, גנב ונוכל - וללמוד איך לעשות את הכל בעזרת משחקי קלפים.

ב-Preview הקצר שיצא לי לשחק, הגעתי עד שלב יחסית מגניב במשחק וקיוויתי שהסיפור של המשחק ממשיך באותו הקו עם עוד גילויים מעניינים וטוויסטים נהדרים ואני שמח לבשר לכם שהמשחק אכן ממשיך באותו הקו. הוא רץ עליו, יותר נכון: ככל שהמשחק התקדם כך היו הרבה יותר רגעים מרתקים, מעניינים עם דמויות משעשעות ומצחיקות שממש רציתי לשמוע מה הם יגידו. המעברים המהירים על המפה תורמים לעובדה שהמשחק לא ארוך במיוחד אבל הוא כל-כך מרתק עם כל-כך הרבה טוויסטים מגניבים שאתם תרצו לשחק בו עוד פעם ועוד פעם, במטרה לראות את כל הסיטואציות שיכולות לקרות.

הגרפיקה של המשחק פשוט מקסימה בעיניי. אני יודע שהגרפיקה של המשחק לא הכי מודרנית, אבל הבחירה ללכת על עיצוב שגורם לכל הדמויות במשחק להיראות כמו ציור שהיה מודפס על קלפים היא מדהימה בעיניי. זה מסוג המשחקים שאני חושב שיחזיקו שנים קדימה, כשאנחנו נראה סרטונים ב-2030 מדברים על כמה Card Shark נראה מקסים לזמנו. תוסיפו לכל זה גם תאורה נהדרת שגורמת לכל המשחק לקפוץ יותר לעין ושימוש בציורי יד וצבעים בוהקים יחד עם סגנון ייחודי שגורם לו להיראות סופר מתאים לתקופה בה הוא נמצא, ואתם מקבלים משחק שבלי פוליגון אחד, מצליח להיראות טוב יותר מהרבה משחקים שיצאו בשנים האחרונות.

נחזור רגע לסיפור והרגעים השונים בו. את כל אלה מניעה המכניקה המרכזית של המשחק: משחקי הקלפים בערים השונות בצרפת. לפני כל משחק קלפים אתם לומדים טריק קלפים מגניב חדש שתצטרכו להשתמש בו במשחק הקלפים הבא. קודם אתם תלמדו את הטריק, תוכלו להתאמן עליו יחד עם ה-Comte ואז יהיה עליכם לבצע את הטריק במסגרת משחק עם אנשים אחרים. ככל שתבצעו את הטריק בצורה טובה יותר ומהירה יותר, כך מד החשדות של השחקנים שאיתכם לא יעלה יותר מדי. ברגע שמד החשדות של השחקנים מגיע למקסימום, אתם תיעצרו וברמות הקשות יותר המשחק ייגמר (Perma-Death). כל הטריקים במשחק הם בעצם מיני משחקים שהשחקן מבצע.

ברשמים הראשוניים שלי כתבתי על כך שהטריקים השונים ממש מגניבים: בין אם מדובר בתרגיל בו השחקן יצטרך למזוג יין לאט ונכון כדי להציץ ולהסתכל על הקלפים של היריב, טריקים של ערבוב קלפים, שמירה על המיקום שלהם בחפיסה, שינוי המיקום של קלפים מסוימים בחפיסה כדי שהם ייצאו קודם ועוד. המשחק המלא מביא לנו אפילו יותר טריקים ואפילו משלב בין תרגילים שונים כדי לסבך עוד יותר את העניינים. אהבתי את העניין שאת כל הטריקים הללו תוכלו לבצע בחיים האמיתיים כשאפילו התנועות של השלט מדמות בצורה טובה את הטריקים השונים.

אהבתי ממש את העובדה שהמשחק שילב בין הטריקים השונים במשחק לבין הסיפור: לפעמים דברים שלמדתי שחשבתי שלא יעזרו לי בלי שום קשר, פתאום הופיעו ברגעים שהכי לא ציפיתי להם. המשחק לא הפסיק להפתיע אותי ולהכריח אותי להוכיח את הידע שלי באיך מבצעים את הטריקים השונים ואת המיומנות שלי בביצוע שלהם. המשחק לפעמים נתן לי להבין לבד איך אני מתפעל דברים ולבדוק את היכולת שלי לספור קלפים ולדעת איך אני שם את הקלף הנכון במקום הנכון בחפיסה. לרוב זה היה נחמד, אבל לא תמיד.

קלף נמוך... אבל עם אס בשרוול

מה שבתכל'ס הכי הפריע לי במשחק הוא העובדה שהמשחק יכול להיות מתסכל הרבה יותר מדי. בין אם מדובר בדרך להשיג כסף שיכולה להרגיש רפטטיבית ומכריחה את השחקן לחזור ולשחק את אותם משחקי הקלפים שוב ושוב עם אותם אנשים (בלי מספיק כסף לא תוכלו להתחיל משחקים מסוימים), מכניקת התרומות שלא הייתה ברורה לי כשחקן לכל אורך המשחק (למרות שחלק מהאנשים יוכלו לראות זאת כיתרון) או משחקי הקלפים עצמם שנעים בין רמת קושי גבוהה מדי, לטריקים כל-כך זריזים ומהירים שזה מרגיש כמו רמאות אפילו גדולה יותר מבדרך כלל.

Cark Shark מאפשר לכם ללחוץ בכל שלב על כפתור שמאפשר לכם למצוא הסברים על כל הטריקים והרמאויות שלמדתם, אבל זה לא אומר שלא תצטרכו לבצע אותם בצורה טובה כדי להימנע מגילוי ואיבוד של כסף, או איבוד של החיים שלכם. העובדה שיש על השחקן לחץ של זמן בנוסף ללחץ של ביצוע של התרגילים השונים, גרם אצלי לפחות לריכוז משמעותי בזמן ששיחקתי במשחק. הייתי חייב לשים לב לכוס היין שאני מוזג ולקלפים של השחקן היריב בו זמנית, לשים לב לכמות הקלפים שכבר לקחתי לחפיסה כדי לדעת לתכנן מראש את הכמות הבאה שאני אקח וכל הזמן הזה להסתכל ולראות את מד החשדות של השחקן היריב.

כששיחקתי בדמו זה היה מאוד מגניב, אבל היו רגעים במשחק המלא שהרגשתי שהמשחק היה יותר מדי נוקשה איתי, גם ברמה הבינונית. ברמה הקשה, אני מפציר בכם לנסות ולסיים את המשחק לפחות פעם אחת ולדעת מה כל התכסיסים והתרגילים עושים לפני שאתם משחקים איתם. חשוב לזכור שני דברים שמקלים על החוויה: א. אם תפסו אתכם זה לא Game Over בהכרח. ב. המשחק מאפשר לכם לעצור את המשחק בכל רגע ולהתסכל על איך מבצעים טריקים מסוימים למקרה ושכחתם. שני אלו ממש עוזרים לשחקן להתקדם במשחק בלי ליפול לתסכולים של המשחק. גרסת ה-Switch בכלל נהדרת, עם היכולת שלה לעצור את המשחק לכמה רגעים או לצלם רגע את היד שלכם ולבדוק את התמונה אחר-כך. אתם כבר מרמים גם ככה, עוד קצת עזרה לא תזיק.

השורה התחתונה

Card Shark הוא לא מסוג המשחקים שיקבלו עשיריות בכל מקום. הוא לא מסוג המשחקים שייכנסו לרשימות של "משחקי העשור" או אפילו משחקי השנה החולפת. אבל לעזאזל, Card Shark פשוט הזכיר לי למה אני אוהב משחקי וידאו. איכשהו, בלי הרבה קומבואים מטורפים, גרפיקה פסיכית, פסקול מפוצץ ודיאלוגים קורעי לב, Card Shark הצליח לספר סיפור מעניין, לגרום לשחקן להיות בתוך המשחק ומרותק למה שקורה כרגע בעולם של Card Shark. תוסיפו לכך מנגנון משחקיות שבאיזשהו מקום מכריח את השחקן להיות מרוכז במשחק וללמוד אותו כמו שצריך (עם כמה הפתעות פה ושם שבכוונה השמטתי מהביקורת - אתם תראו בעצמכם) ואתם מקבלים משחק שבעיניי לפחות, הוא אחד מהיהלומים הנסתרים של 2022. לא יהיה לי קל להמליץ עליו לכולם, אבל מי מכם שאוהב הרפתקאות ורוצה חווית משחקי Point and Click מודרנית, אתם יותר ממוזמנים לנסות את Card Shark. אני יודע שאני שמח שנתתי לו צ'אנס.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • עיצוב אמנותי מקסים ויצירתי
  • סיפור וכתיבה נהדרים שמציגים המאה ה-18 בצורה נפלאה
  • מנגנון הטריקים והמיני משחקים של המשחק מניעים את העלילה בצורה טובה
  • מנגנוני QoL שעוזרים לשחקן להתמודד עם רמת הקושי הגבוהה של המשחק...

הרע

  • ...אבל המשחק יכול להרגיש מתסכל לעיתים

והג'וקר

  • אחד המשחקים המפתיעים של 2022 נחת
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י