הרשמה

הנה מה שחשבנו על שירות ה-PS Plus החדש של סוני בישראל!

בואו לקרוא את הסקירה המקיפה של שמואל על שירות ה-PS Plus החדש של סוני בישראל!

היצע המשחקים, המחיר והשוואות למנוי האמריקאי: הכל כאן בסקירה של המנוי החדש של סוני ו-PlayStation!

הסקירה הזו התאפשרה בזכות ישפאר, תודה רבה!

בעוד שבשאר העולם כבר נהנו משירות ה-PS Plus החדש של סוני ו-PlayStation, אנחנו כאן בישראל כבר למדנו בגן שמי שקופץ בראש הוא החמור ושאחרונים הם הכי חביבים. אז כן, סוף כל סוף מנוי ה-PS Plus החדש והמשופר של סוני הגיע לארצנו הקטנטונת ובזכות ישפאר, זכיתי לעשות סקירה דיי מקיפה שלו עם כל מה שחשבתי על השירות עצמו, מה שהוא מציע, מה שהוא לא מציע והשוואות למנוי האמריקאי שחלק לא מבוטל מהשחקנים בישראל עושים בו שימוש יחד עם החשבון הישראלי שלהם או לגמרי בנפרד. יש לנו הרבה על מה לדבר, אז בלי עוד הקדמות מיותרות - בואו נתחיל.

הפיל שבחדר - המחיר

אני מתחיל עם המחיר, כדי ששאר הסקירה הזאת תהייה נקייה ככל האפשר: מחיר השירות בישראל יהיה 405 ש"ח עבור ה-PS Plus Extra ו-465 ש"ח עבור ה-PS Plus Deluxe. רק לשם השוואה, המנוי בארה"ב עולה 100 דולר או 341 ש"ח למנוי ה-Extra ו-120 דולר או 409 ש"ח עבור ה-PS Plus Premium. זה הבדל של 60 ש"ח בין המנויים וכן - זה מחיר מאוד גבוה. השירות עכשיו מושק בסוג של "הנחה": אתם תוכלו לשדרג את המנוי ממנוי ה-Essential איתו אתם מתחילים, למנוי ה-Deluxe או ה-Extra ולשלם על פי הימים שנשארו עם הנחה קלה. את החישוב כל משתמש יוכל לראות בחשבון שלו בכניסה ל-PS Plus.

למה המחיר כל-כך גבוה? אין לי שמץ. ההבדל הוא רק 60 ש"ח, כן, אבל כפי שתראו בהמשך, אנחנו מקבלים פה בארץ פחות פיצ'רים מסוני במחיר גבוה משירותים בשאר העולם. הייתי מצפה מהמחיר להיות לפחות שווה, שכן אנחנו גם ככה כבר משלמים הרבה יותר על משחקים בחנות הדיגיטלית הישראלית. תשלום של 350 ש"ח למנוי ה-Extra ו-400 או אפילו 420 ש"ח למנוי ה-Deluxe היה מביא הרבה יותר שחקנים וגורם להרבה פחות רעש ברשתות החברתיות בנושא הזה. זה נראה שלפחות ישפאר וסוני יכבדו כרטיסי PS Plus שעוד לא נעשה בהם שימוש והם עדיין בתוקף בכך שהם יאפשרו לאנשים להשתמש בהם במנוי הקיים שלהם (באופן יחסי לדרגת המנוי), אז זאת התחלה יפה, אבל המחיר צריך לרדת קצת אם הם רוצים להוריד אותו מהשיח לחלוטין.

כמות המשחקים והאיכות שלהם

אוקי, בואו נתחיל מדרגת ה-Extra, שם משתמשים יקבלו קטלוג של משחקי PS4 ו-PS5 אותם הם יוכלו להוריד לקונסולה שלהם ולשחק ללא תוספת תשלום. המנוי הישראלי יספק לשחקנים שלו קטלוג של 344 משחקים, שיתאימו גם לקונסולות ה-PS4 וגם ל-PS5. ההיצע שסוני נותנת פה הוא באמת מהמם, כשבלוקבאסטרים כמו Assassin's Creed Valhalla, NBA 2K22, Spider-Man Miles Morales ו-Demon's Souls יושבים בנוחות אל מול משחקים קטנים יותר כמו The Messenger, The Wonderful 101 ו-Hollow Knight. אגב, Assassin's Creed Valhalla מגיע כחלק ממשחקי Uplay+ שזמינים במסגרת המנוי, כך שתוכלו למצוא כאן יופי של מבחר של משחקי Ubisoft.

בכלל, אני מאוד אוהב את ההיצע הזה של המשחקים כי בדומה לשירות של Xbox, גם כאן הכוח הגדול של השירות הוא בלתת לשחקנים את האופציה לשחק משחקים שהם לא נגעו בהם מעולם. סוני מאפשרת לנו לחפש משחקים בשירות לפי ז'אנר, ובכך שחקנים שמעדיפים ז'אנר מסוים יכולים פשוט ללכת ולחפש משחקים שהם אולי לא שיחקו בהם מעולם ועכשיו גם לא צריכים לקנות. הנ"ל פותר את הבעיה שדיברתי עליה בטור הדעה שלי בנוגע לזלזול של שחקנים מסוימים ב-Xbox Game Pass - הבעיה בה לשחקני סוני פשוט היה פחות מה לעשות בזמן המת שבין יציאות של משחקים גדולים. עכשיו מנויי השירות יכולים פשוט להיכנס לקטלוג, לחפש את הז'אנר האהוב עליהם ולנסות משחק שנראה להם מעניין.

שחקני Souls יכולים סוף סוף לשחק ב-The Surge 2 הסופר מעניין שהם אולי פספסו, אנשים שוויתרו על Blasphemous מאיזושהי סיבה יכולים עכשיו לשחק באחד ממשחקי האקשן הברוטאליים ביותר שיצאו בשנים האחרונות. מעריצי Final Fantasy יכולים ליהנות מכל סדרת ה-PS1 וה-PS2 על הקונסולה שלהם, מ-FF7 ועד FFXII ועוד. ההיצע עצמו הוא כאמור, טוב, אבל אחד הדברים שהכי הפריעו לי הן הכפילויות: סוני סופרת גרסאות PS5 ו-PS4 של משחקים מסוימים כשני משחקים נפרדים. זה גורם לרשימה להיות גדולה יותר, אבל בפועל יש לא מעט כפילויות ב-344 משחקים הללו. אם לא מדובר בשינוי משמעותי כמו עם Death Stranding למשל, אין צורך להפריד בין הגרסאות השונות.

נמשיך מכאן לדרגת ה-Deluxe שמתפקדת כדרגת ה-Premium עבור משתמשים ישראליים. אני אגיע להבדלים ביניהם בחלק הבא של הביקורת, אז לא לדאוג. דרגת ה-Deluxe מוסיפה עוד קצת תוכן למנויי השירות, כשעכשיו גם רימאסטרים נבחרים לקונסולת ה-PS4 יהיו זמינים להורדה, יחד עם משחקי PS1, PS2 ו-PSP שהותאמו במיוחד לקונסולה עם אימולטור חדש ואופציות חדשות. נתחיל מהרימאסטרים עצמם: מבחינה כמותית, מדובר ב-49 משחקים שחלקם הפתיעו אותי מאוד, כמו Garou: Mark of the Wolves, משחק הלחימה המצוין של SNK מהארקייד, שני משחקי Batman Arkham הישנים שהגיעו במסגרת קולקציית Return to Arkham ועוד בחירות טובות.

בגזרת משחקי ה-PS1, PSP ו-PS2, מדובר ב-37 משחקים קלאסיים, שנעים ממשחקים מוכרים יותר כמו Jak and Dexter, Ape Escape ו-TEKKEN 2, למשחקים שהם אולי טיפה פחות מוכרים בארץ כמו Syphon Filter, Wild Arms או Kurushi. בעוד שמשחקי ה-PSP וה-PS2 מקבלים בפועל פורט של המשחק המקורי ל-PS4, עם אותו ה-UI, אותם הטקסטים ואפילו אותה הגרפיקה והרזולוציה (עם טיפה Upscale), משחקי ה-PS1 רצים במה שהוא בתכל''ס אימולטור, עם יכולת של Save States, חזרה לאחור ושינויים ליחס התצוגה. אני ממש מקווה שבדומה לדרגת ה-Extra, גם כאן נמשיך ונקבל עוד משחקים נהדרים כשאני אהיה בעננים אם Crisis Core יגיע לשירות לקראת היציאה של הרימאסטר מאוחר יותר השנה.

עכשיו משהו חשוב וגילוי נאות קטן: הייתה לי כאן כבר פסקה מוכנה על כמה שזה מעצבן שגם פה סוני בחרה לשים את גרסאות ה-PAL של משחקי ה-PS1 שלה וכמה שזה לפעמים מרגיש קטוע ולא אורגני על טלוויזיות שעובדות בצורה דומה לזו של פורמט NTSC עם כפולות של 30 הרץ. עכשיו, כל זה עדיין נכון ועדיין משגע אותי במשחקים כמו Syphon Filter ו-Ape Escape, אבל סוני עומדת לשנות את כל זה בזמן הקרוב עם עדכונים שיאפשרו לנו להשתמש בגרסת ה-NSTC של רוב המשחקים הללו. כמובן שכפי שציינתי קודם, קיימים משחקים כמו TEKKEN 2, שם הבעיה הזו בכלל לא קיימת, אבל זה טוב לשמוע שסוני מקשיבה לצרכנים שלה ועושה את הצעדים הנכונים לפתרון הבעיה הזו.

חוץ מזה, עוד משהו קטן שהציק לי: סוני שולחת מייל כל פעם שאנחנו מורידים משחק מהשירות (המייל הרגיל של "תודה שרכשתם בחנות של PlayStation"). זה מיותר משתי סיבות: הראשונה היא שהמשחקים האלה זמינים דרך שירות ה-PS Plus ולא רכשנו אותם. זה פחות הציק כשאלו היו המשחק או שניים החינמיים שהיינו מקבלים במסגרת שירות ה-PS Plus הרגיל (או ה-Essential כפי שהוא נקרא עכשיו), אבל עכשיו אני לא רוצה לקבל 20 מיילים כי הורדתי 20 משחקים במסגרת השירות. זה פשוט מיותר. הסיבה השנייה היא שהמשחקים הללו לא יהיו זמינים לנו לנצח, כשברגע שהם יורדים מהשירות לא יהיה ניתן לשחק בהם או להוריד אותם מחדש. זה לא שונה ממנוי ה-Xbox Game Pass במובן הזה, אבל המיילים האלה בוודאות ייצרו בלבול בחודשים הראשונים של השירות.

ומילה אחרונה לגבי ה-Game Trials שמקבלים: זה נחמד. כאילו, באמת שאין לי מה לומר על זה חוץ מזה שזה נחמד. המנויים מקבלים גישה של מספר שעות מצומצם למשחק אותו הם יוכלו לשחק ולבדוק לפני שהם מחליטים אם לקנות או לא. זה משהו שעדיף לי שסוני לא הייתה משקיעה בו, כי אני לא מבין את הצורך בזה בעידן בו משחקים מקבלים דמואים וגרסאות Trial על ימין ועל שמאל. יותר מזה: אם זה אומר שמעכשיו הגרסאות הללו יהיו נעולות תחת מנוי ה-Deluxe אני ממש אתאכזב.

ואיך הוא מול הדוד מאמריקה?

לרבים מאיתנו יש בנוסף לחשבון הישראלי גם חשבון אמריקאי שנפתח לאחרונה או לפני כמה שנים. כדי ליצור סקירה מקיפה ואמיתית של השירות בישראל, החלטתי גם לרכוש את המנוי בחשבון אמריקאי ולהשוות אותו לזה שבישראל כדי לראות מה ההבדלים הגדולים. נתחיל עם ההבדל המשמעותי ביותר: ה-Cloud Streaming. משתמשים אמריקאים יוכלו לנצל את יכולת ה-Cloud Streaming שהייתה שייכת אך ורק ל-PS Now כדי להסטרים משחקי PS3 כמו Resident Evil 5, Infamous ו-Injustice למשל. את הסטרים תוכלו לבצע מהקונסולה עצמה או מאפליקציה ייעודית שתוכלו להוריד למחשב האישי שלכם ולהתקין.

יד על הלב, אני לא חסיד גדול של כל נושא הסטרימינג: קיימים סוגי משחקים שכל החלקים הנעים של סטרימינג ושידור לקונסולה/מחשב פחות עובדים איתם. משחקים כמו משחקי לחימה ויריות פשוט נהיים פחות כיפיים ככל שיש דילאיי יותר גדול בין הלחיצה של השחקן לבין מה שקורה בפועל על המסך. הנ"ל נכון גם לגבי כל משחק שהיו לו בעיות ביצועים על ה-PS3 ועכשיו יצטרך להתמודד עם ביצועים ירודים, לאג ו-Latency של שידור מהרשת. כל זה נכון וטוב ויפה: אבל זה לא משנה את העובדה שהפיצ'ר הזה הוא הדרך היחידה של שחקני סוני לשחק כיום משחקי PS3 בצורה נוחה.

זה לא משנה כמה אני אתלונן על ה-Input Lag, בסופו של דבר זאת הדרך היחידה שלי לשחק ב-God of War הראשון והשני מבלי להוריד אותם לאימולטור ל-PS2 או ליטרלי להוציא את ה-PS2 שלי מהארון. משחקים כמו הרימייק הנהדר ל-Rocket Knight, משחקי Red Dead Redemption הראשונים, משחקי Infamous ועוד רבים וטובים - זאת הדרך היחידה שלנו לשחק אותם כרגע על ה-PS5 או ה-PS4, רק כי מישהו בסוני של 2006 החליט להיות מצחיקול ולא לחשוב על העתיד של החברה והקונסולות הבאות שלה. הייתי שמח אם זה היה עובד כמו ב-Xbox, שם אני יכול להכניס דיסק וברוב המקרים זה פשוט עובד, אבל אני גם ריאליסט ומבין איך טכנולוגיה עובדת. אני רק יכול לקוות שהפיצ'ר הזה יגיע באיזושהי צורה לקהלים באזור שלנו מבלי שנצטרך לעבור משתמש.

חוץ ממשחקי ה-PS3 בסטרימינג, במנוי האמריקאי יש גם יותר משחקים בשתי הדרגות השונות. חלק מההשמטות הן מובנות כמו ההשמטה של Wolfenstein: The New Order שיש איתו בעיתיות חוקתית אצלנו ואצל הגרמנים למשל, אבל למה Zombi לא נמצא בשירות הישראלי? מה כבר קורה במשחק הזה שהיה חייב להיות מושמט מהשירות פה בארץ? זה משחק שהתחיל על ה-WiiU למען השם. ההבדל הוא של כ-90 משחקים אז מדובר בהבדל גדול למדי. אני בטוח שהרוב המוחלט של ההשמטות מקורן בשילוב של רישיונות ובעיות משפטיות וחוקתיות בארץ, אבל אם אני טועה ומדובר בבחירה אקראית עבור כל האזור שלנו (המזרח התיכון), זה ממש לא מובן לי. ההבדלים בדרגת ה-Deluxe שהם לא הסטרימינג של ה-PS3 זניחים למדי (משחקים בודדים), אז אין יותר מדי במה להתעמק בהבדלים שם - כנ"ל גם ב-Game Trials.

העתיד של הגיימינג (על השירות של סוני)

אז מה הלאה? זה נראה שסוני תפעל במודל מאוד דומה לזה של Xbox, בכך שהיא תוסיף ותוריד משחקים מהשירות ברמה החודשית. סוני כבר הצהירה על כמה משחקים שירדו מהשירות בחודשים הקרובים, ואנחנו כבר יודעים על משחק שעומד להגיע לשירות בדרגת ה-Extra ביום ההשקה שלו: Stray, המשחק החתולי הסופר מצופה ל-PS5 וה-PS4. אני חושב שבדומה לשירות של Xbox, גם כאן סוני צריכה להתמקד בהבאת משחקים ביום ההשקה שלהם למנויי השירות (בדגש על משחקים גדולים ומשחקי co-op), ובו-זמנית להדגיש את הכוח של המנוי בעזרה במציאת משחקים נהדרים שאולי לא שיחקתם.

בדיוק כמו עם ה-Game Pass, גם עם ה-PS Plus אני שומע את אותה התלונה: זה לא יתאים למי שהייתה לו קונסולה בשנתיים האחרונות וסליחה, אבל זאת חשיבה ממש צרה בעיניי. זה להסתכל רק על משחקי ה-AAA שיצאו ולומר שהם היחידים שמשנים משהו. כל יום אני רואה פוסט חדש על מישהו שגילה איזה משחק מטורף שהוא לא הכיר ואני בטוח שלרובכם לא יצא לגעת ביהלומים החבויים בשירות הזה. כולם שיחקו Hollow Knight? האם Greedfall היה משחק סופר פופולרי? ומה עם הרימייק של MediEvil? יש כל-כך הרבה משחקים שאנשים לא שיחקו שהשירות הזה יכול וגם צריך לשים עליהם דגש עם איזה פינת "היילייט" שכזו. משחקי ה-Day 1 זה נהדר ואנחנו צריכים לראות יותר מהם, אבל בעיניי זה הכוח הגדול של השירות.

האם הוא טוב כמו ה-Xbox Game Pass? עוד לא. האם ה-Xbox Game Pass בהשקה שלו היה טוב כמו ה-Xbox Game Pass היום? גם לא - אז הכל בסדר (אנשים שוכחים שהוא התחיל מאיזה 100 משחקים בסך הכל). ה-PS Plus המחודש של סוני הוא התשובה שלה לשירות המפלצתי של Xbox ובתכל'ס, מה שהוא מציע לא רע בכלל: כמות גדולה של משחקים זמינים להורדה וספריית משחקים קלאסיים שרק תלך ותגדל, תקסום לשחקנים שרוצים להעשיר את החוויה שלהם ולקבל ספריית משחקים ענקית במחיר של משחק או שניים לשנה.

הבעיה הגדולה ביותר במנוי הישראלי נעוצה במחיר הגבוה שיחד עם ההשמטה של משחקי ה-PS3 בסטרימינג, הופך את השירות לפחות משתלם כלכלית מחברו האמריקאי, אבל אם סטרימינג (או PS3) זה לא הקטע שלכם ואתם כן רוצים לקבל את הספרייה הגדולה הזאת מבלי לפתוח משתמש נוסף, אתם יותר ממוזמנים לשדרג וליהנות מהמשחקים המצוינים שיש לשירות הזה להציע לכם כבר עכשיו - שירות שאני בטוח שרק יילך וישתפר בעתיד.

ומי יודע - אולי God of War Ragnarok יגיע בהשקה שלו למנויי שירות ה-Extra. אנחנו רק יכולים לקוות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:46 26.06.2022 | נתי נתי (אורח)

    תודה רבה על הסקירה המפורטת.
    לי אישית מאוד חסרה האפשרות לשחק משחקי PS3, אבל זה לא מה שמכריע עבורי את הכף. אני, כמו הרבה גולשים באתר (לפחות ככה אני מניח), כבר חציתי את גיל 30 ( 5) ובניגוד לשנות הגיימינג הראשונות שלי בהן היה לי הרבה זמן ומעט כסף היום יש לי יותר כסף ופחות זמן. ככה שמשעה שאת מרבית משחקי ה-AAA כבר רכשתי אך לא בכולם הספקתי לשחק, בשלב זה פחות רלוונטי עבורי לגלות יהלומים.
    אין לי ספק שבסוף אצטרף לשירות, אבל אני מניח שזה לא יקרה בחצי שנה-שנה הקרובה (גם ככה את GOW אני בטח אקנה גם אם יהיה לי את השירות והוא יהיה זמין day one) כשבינתיים אנצל את הזמן להשלים פערים במשחקים שכבר רכשתי.
    מקווה רק שעד שאחליט שאגיע הזמן עבורי להצטרף לשירות, מנוי premium יהיו זמין בארץ ככה שלא אצטרך להחליט האם לפתוח משתמש נוסף אמריקאי או להסתפק במנוי extrae, כי לדעתי אין שום הצדקה לקנות מנוי deluxe במחיר הישראלי.

  2. 2

    14:21 27.06.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    תודה רבה שקראת!

    וכן, הכוח הגדול של המנוי הזה הוא במציאת היהלומים החבויים האלה שאולי שחקנים לא היו קונים כי הם לא היו שמים לב אליהם/לא חשבו לקנות אותם בכלל. החלום הגדול הוא האופציה לשחק משחקי PS3. אני רוצה להאמין שמישהו בסוני עכשיו עובד כמו חמור על מנת לגרום לאימולציה לעבוד בצורה סבירה על משחקים גדולים מסוימים ולאפשר למנויי Deluxe לשחק באיזה 10-20 משחקים בתור התחלה ומשם לעלות למעלה, אבל הצד הפסימי שלי פשוט לא רואה איך זה קורה.

  3. 3

    17:19 09.07.2022 | Raper1 Raper1

    מה לגבי השירות של ubisoft שסוני אמרה שתכניס בחינם

  4. 4

    21:47 10.07.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    אני דיי בטוח שזה רשום בפסקה הראשונה אחרי החלק של המחיר, אבל רק כדי לוודא: המנוי מגיע עם משחקי Uplay אז יש פה מבחר דיי גדול של משחקי Ubisoft טובים כמו For Honor, AC:V, כלבים צופים ועוד.

  5. 5

       | פורסם ע"י