הרשמה

ביקורת: Minions: Rise of Gru - אולי לא בחליפות, אבל תגיעו לקולנוע

המיניונים חוזרים לסיבוב שני

תאריך השקה: 30/06/2022

יצאנו לבדוק את הסרט החדש של המיניונים, בואו לגלות מה חשבנו עליו

תודה רבה לטוליפ אנטרטיינמנט על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

12 שנים עברו מאז ש"גנוב על הירח" (Despicable Me), סרט הפריצה של סטודיו האנימציהֲ Illumination נכנס לאולמות הקולנוע, וללב של הקהל. מאז, הסדרה כבר זכתה לארבעה סרטים, הסטודיו זכה בזיכיון לסרט האנימציה המצופה על "מריו", ודמויות המשנה מהסרט, המיניונים עצמם, זכו להכנס להיכל התהילה של הקולנוע והאינטרנט ולהופיע כמעט בכל פינה. סרט הספין-אוף הראשון שלהם משנת 2017ֲ  היה הצלחה חסרת תקדים שגרפה יותר ממיליארד דולר בקופות, לכן ממש לא מפתיעה העובדהֲ שקיבלנו סרט המשך - "המיניונים:ֲ עלייתו של גרו" (Minions: The Rise of Gru). הטיימינג של סיום שנת הלימודים בבתי הספר היסודיים מייעד אותו להיות שובר קופות בטוח, אך האם שווה לכם לא רק לזרוק את הילדים באולם ולהכנס? האמת היא - שכנראה לא תתאכזבו.

גנוב על ההומאז'ים

הסרט נפתח הרחק מגרו ונותן לנו רקע לכל העלילה שתהיה מסביבו. בעולם מלא קבוצות נבלים, מנסה קבוצה אחת בשם "ששת האכזריים" לתפוס אבן מיסטית בשם "אבן הזודיאק" שקשורה לגלגל המזלות הסיני. כל ההתחלה היא הומאז' נהדר לפתיח של "שודדי התיבה האבודה" - ואם זה לא היה מספיק ישר לאחר מכן אנו נזרקים לקרדיטים בנוסח סרט ג'יימס בונד שמציגים את הדמויות המרכזיות שלנו, הלוא הם גרוֲ והמיניונים, אותם אנו תופסים במהלך בניית הדמות של גרו כנבל ובניית מערת הרוע שלו, ששניהם לא מתקדמים ממש כמו שקיווה. למזלו, הזדמנות פז להצטרף לששת האכזריים מגיע אליו, וכמובן שמשם הכל ישתבש. לאורך כל הפתיחה החיוך לא ירד לי מהפנים, והוא ממשיך לאורך כל הדרך בעזרת הדמויות הנהדרות שלו והקצב המעולה בה העלילה מתקדמת בו.

מעבר לקצב, היא גם מחולקת פשוט מצויין בין שלוש עלילות מרכזיות שלא מבלבלות יותר מדי, וקל מאוד גם לקהל הצעיר לעקוב אחריהן ולהבין מה קורה בהן, גם אם השפה של המיניונים לא ברורה. כמובן שהדרך בה הם, ובראשם קווין, סטיוורט ובוב, מתנהגים עדיין מרכז ההומור של הסרט, אך יצא לי לצחוק לא מעט גם מבדיחות שלאו דווקא מסתמכות עליהם. פיצול הסרט לעלילות השונות לגמרי עובד לטובתו, בכל הפרמטרים שיש.

קומדיה קומית

לאחרונה, נדמה לי שסרטי קומדיה מתביישים להתרכז רק בצד הזה, ומחייבים את עצמם להצמד לעוד ז'אנר כדי להצדיק את קיומם. עלייתו של גרו לא מתנצל על שום דבר שטותי שהוא זורק על המסך, וזה כמובן פועל לטוב ולרע. אני לא חושב שהסרט מנסה להעביר איזשהו מוסר השכל שילמד את הילדים על חברות או אכפתיותֲ עם העלילה שלו, או לספר איזה סיפור אפי על עלייתו של נבל על. למרות אזכורים מצויינים לסרט הראשון, אל תגיעו לסרט בציפייה לבניית עולם ברמה, להתפתחות דמויות מסקרנת או לטוויסטים מהפנטים. הסרט לא מסתמך על שום אחד מהדברים האלה, ובמקום זה נותן לקהל מקום לשים את הראש והטלפון במצב "שקט" ופשוט לחייך לאורך קצת פחות משעה וחצי. מי שיגיע בציפייה לסרט קליל, ימצא את עצמו באחד מסרטי הקומדיה הטובים של השנים האחרונות, גם אם הוא ברובו תוקף את הקומדיה ממקום לא שנון בכלל.

השורה התחתונה

קשה לי להאמין שמישהו יצא מ"המיניונים: עלייתו של גרו" במחשבה שהוא הסרט הכי טוב שהוא ראה אי פעם, או אפילו הכי טוב שהוא ראה שנה האחרונה. מצד שני, קשה לי להאמין שמישהו יצא מהסרט בלי חיוך על הפרצוף. אמנם לא מדובר במשנה משחק, אבל אחרי תקופה של סרטי קומדיה צולעים, עלייתו של גרו מצליח להתנתק ממגמת הירידה ולספק לנו קומדיה מעולה שמתאימה לכל המשפחה - ובול לחופשת הקיץ.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • מצחיק לאורך כל הדרך
  • העלילה לא מאבדת מומנטום לשנייה
  • המיניונים הם עדיין הדמויות המשעשעות ביותר על המסך

הרע

  • יאבד קהל שייתפוס אותו כשטותי מידי

והחליפה

  • אוקי, טיקטוק. אמנם לא הייתי מגיע לסרט עם חליפה, אבל הייתי בא עם כל המשפחה.
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י