הרשמה

ביקורת: Logitech Aurora Collection

סדרת מוצרי הגיימינג החדשה של לוגיטק בביקורת!

אז האם סדרת המוצרים החדשה והיוצאת דופן שווה את הכסף שלכם? רועי יצא לבדוק!

המוצרים סופקו לנו על ידי Logitech ישראל, תודה רבה!

לפני כמעט חודשיים סיפרנו לכם כאן שחברת Logitech עם מותג הגיימינג שלה- Logitech G הכריזו על סדרת מוצרי גיימינג חדשים בשם Aurora Collection. כמה ימים לאחר ההכרזה נחתה אצלי בסלון כל סדרת המוצרים החדשים ועכשיו, אחרי כמה שבועות של שימוש רציף אני חושב שאני יכול להביע את דעתי על סדרת המוצרים החדשה של Logitech G מזה כמה שנים. אז לכבוד ההשקה של כל מוצרי הסדרה יחד, בואו נדבר על מה היא Aurora Collection? למי היא מיועדת? והכי חשוב, איך היה לשחק עליה?

מחשבה תחילה

לפני שאני מספר על כל המוצרים ומביע את דעתי על כל הסדרה צריך לדבר על הסיבה שבגללה Logitech הוציאה את הסדרה הזאת. בעוד שנהוג לחשוב שרוב הגיימרים הם גברים, המחשבה הזאת שייכת לעבר הרחוק כשיש בעולם הגיימינג גם לא מעט נשים. מחקר של פייסבוק מ-2020 מצא ש-65% מהנשים בעולם משחקות והמספרים של נשים בגיימינג רק עלו מאז וזה ללא ספק אחת מהתנועות החשובות ביותר בתעשייה. עם העליה התמידית במספרי הנשים עלה הצורך לציוד גיימינג שמותאם להן ויהיה להן נוח. למשל במקרה שלי, אין לי יותר מידי בעיה למצוא עכבר שיהיה לי נוח בגלל שרוב העכברים שיש היום בשוק מעוצבים לידיים גדולות יחסית. אך כשהבת זוג שלי רוצה להשתמש באחד העכברים למשחק הוא בדרך כלל לא נוח בגלל שהוא גדול מידי. ובדיוק בוואקום הזה נכנסת סדרת Aurora Collection עם עיצוב וארגונומיה שמותאמים לידיים קטנות.

גם מבחינת העיצוב הויזאולי של המוצרים Aurora Collection מביאה משב רוח מרענן מאוד בדמות מוצרים בצבע לבן (אבל לא רק). אני חייב להודות, אני אוהד שרוף של מוצרים לבנים גיימינג לבנים, יש לי מארז מחשב לבן עם לוח אם וכרטיס מסך לבנים. אני כל הזמן אומר שאנחנו צריכים עוד הרבה יותר מוצרים לבנים ואני מאוד שמח ש-Aurora Collection מגיעה בצבעים לבנים. אני חושב שמעבר לאסתטיקה, למוצרים לבנים יש גם מאפיין נוסף שמוסיף נוחות גם אם היא לא פיזית. מוצרים בצבעים כהים (במיוחד ציוד היקפי שנמצא כל הזמן על השולחן) מעניקים תחושה שהם גדולים יותר ממה שהם באמת, בדומה לזה שאומרים שקירות שחורים מרגישים גדולים יותר ומקטינים את החדר. ומוצרים בצבעים בהירים כמו כאן, מרגישים קטנים ונעימים הרבה יותר ואני רוצה להגיד כל הכבוד ל-Logitech על הכיוון הזה, ללא ספק ניכרת החשיבה שהייתה כאן.

מירוץ עכברים

העכבר של הסדרה הוא ה-G705, כמו שאפשר להבין מהשם שלו ומהשם של שאר המוצרים בסדרה, הם משתייכים לסדרת G7 כך שהם בין המוצרים הבכירים של החברה. לצערי הרב אני חושב שה-G705 הוא המוצר הכי פחות אהוב עליי בסדרה. בהתחלה חשבתי שזה רק אני אבל גם הבת זוג שלי לא כל כך התהלבה ממנו. הוא אמנם מאוד נוח גם לה וגם לידיים הענקיות שלי והיה נוח להסתובב איתו מחוץ לבית (אני לקחתי אותו איתי ל-Gamescom) בשל גודלו הקטן שכמעט ולא תפס מקום בתיק. אבל לגיימינג הוא לא היה לשנינו מספיק נוח. דבר ראשון, הכפתורים בצד העכבר היו קטנים מידי וזה לא שהיה חסר מקום על העכבר. הדבר השני שיותר הפריע לנו זאת הגלגלת, זה אולי נשמע קטנוני אבל הגלגלת כאן הייתה מאוד קשה ומרגישים את כל השלבים שגוללים עליהם. למי שמשתמש בגלגלת הרבה זה יכול להיות מאוד מציק. 

מבחינת משקל הוא בסדר גמור, הוא לא קל כמו ה-Aerox 5 כשהוא שוקל 85 גרם אבל הוא גם לא מאוד כבד בצורה חריגה. באשר לחיי הסוללה הם גם יושבים איפשהו באמצע הסקאלה של עכברי הגיימינג כשעל פי החברה הסוללה יכולה להחזיק עד 40 שעות (או יותר לכיוון הקצת יותר מ-30 שעות לפי מה שבדקתי) כאשר כל שלושת איזורי התאורה פעולים, אם תחליטו להקל על הסוללה ולבטל את פס התאורה הקטן, שעות העבודה שלכם עם העכבר יעלו לכיוון ה-70 שעות פלוס מינוס. עוד דבר מעיק בעכבר שניראה לי מעט הזוי בימינו הוא שאין כלל מקום לאחסן את הדונגל הקטן שמגיע איתו וזה מתכון לאובדן כמו שכמעט קרה לי ב-Gamescom.

מקשי עננים

Aurora Collection כוללת שתי מקלדות, ה-G715 האלחוטית וה-G713 החוטית כשהן שתיהן מקלדות TKL מכאניות שזמינות עם סוויצ'ים ליניארים, טקטליים וקליקיים. אני קיבלתי לביקורת את ה-G715 עם סוויצ'ים כחולים. בשונה מהעכבר אני חייב להגיד שאת ה-G715 אהבתי מאוד. אני חושב שהיא מקלדת מעולה, אולי אחת מהטובות שיצאו לי לנסות עד היום. ממקשי PBT, כפתורי המדיה וגלגלת הווליום, ומרחק התנועה של הסוויצ'ים ה-G715 היא ללא ספק מקלדת גיימינג נהדרת. היא אמנם בעלת פרופיל גבוה יחסית כשאני מעדיף מקלדות יותר נמוכות כמו ה-G815 או ה-G915 אבל היא הייתה לי מאוד נוחה למשחק. לכתיבה ועבודה על המחשב היא אמנם לא מהנוחות שנתקלתי בהן (גם בזכות העובדה שהיא TKL) כשהיא קצת הזכירה לי את ה-Huntsman 2.

דבר אחד שמאוד מפריע עם המקלדת הזאת זה המשקל שלה שלא מאפשר לה להיות ניידת יותר מידי. ה-G715 שוקלת כ-976 גרם (!), עם משקל כזה אני לא רציתי לצאת איתה מהבית ולקחת אותה איתי למרות שאני מאוד אוהב אותה. קיוותי שלפחות עם המשקל הזה, המקלדת תספק חיי סוללה יוצאי דופן אך היא מספקת רק 25 שעות עם תאורת המקשים או בערך 40 שעות ללא תאורה, אני חייב להודות שקצת התאכזבתי. המקלדת מגיעה עם משענת יד שמעוצבת כמו ענן ועם כמה שהעיצוב נחמד היא לא כל כך שימושית כשהיא לא בגובה המקלדת והיא גם לא נצמדת למקלדת בשום צורה. אפשר לתאר את המשענת יד כתוספת נחמדה אם כי לא שימושית.

מלכה לבנה

האחרונות והחביבות הן האוזניות G735, הדעות שלנו עליהן חלוקות. אני לא כל כך אהבתי אותן בעיקר כי הן היו בדיוק בגודל של הראש הגדול שלי כך שהן הפעילו לחץ כל הזמן ולא הייתי יכול להגדיל אותן בעוד סנטימטר שהיה מוריד מהלחץ. לעומת זאת על בת הזוג שלי הן היו מושלמות לדבריה והיה לה נוח להשתמש בהן לשעות ארוכות בלי בעיה. שנינו הסכמנו על כך שהן מספקות סאונד מעולה במיוחד ביחס לגודל שלהן, אם כי הייתי שמח באופן אישי אם הווליום היה יכול להיות מעט יותר חזק. בגלל שהן כל כך קטנות וקלות הייתי שמח אם הן היו מגיעות עם תיק נשיאה שמאפשר לי לקחת אותן איתי לכל מקום או לפחות לאחסן את המיקרופון הנתיק והכבלים שלהן. עוד דבר שהייתי שמח אליו זה שהן יהיו בעלות סינון רעשים אקטיבי.

מבחינת חיי סוללה מדובר על 16 שעות עם תאורה וווליום ב-50% (בתכלס מדובר על 8 שעות של שימוש "אמיתי") או על 56 שעות ללא תאורה (יותר קרוב ל-50 שעות ממה שניסיתי). מבחינה ויזואלית אני חושב שהן המוצר שמעביר הכי טוב את הרעיון העיצוב של ה-Aurora Collection כשהן קטנות, לבנות ויפיפיות עם פס תאורה עדין שעם כמה שתאורה על אוזיות היא מיותר הוא מחמיא להן מאוד ויזואלית. 

אקורד סיום

 אני אגיד את האמת, אני חושב שהמוצר היחיד שיכול לעמוד בפני עצמו מהסדרה ולהיות שווה את הכסף שהוא דורש זאת המקלדת. העכבר והאוזניות הן טובות אבל הן נהיות "טובות מאוד" רק כשהן מגיעות כסט עם שאר מוצרי הסדרה. דבר אחד שמאוד הפריע לי, כל אחד מהמוצרים יכול להתחבר עם דונגל ועם בלוטוס, שזה מעולה ואני ממש אוהב את זה. הבעיה היא שיש 3 דונגלים שמחוברים למחשב בכל הזמן וזה בעיה כי יש מחשבים מחוסרי USB. למשל ב-Z Flow 13 שלי יש רק חיבור אחד. הרי Logitech רוצה שהמוצרים ירכשו יחד, אז למה היא לא מאפשרת שדונגל אחד יתקשר עם כל המוצרים בו זמנית? זאת לא בעיה טכנולוגית ולראיה Razer מאפשרת לעשות את זה בלי בעיה.

אחד הדברים הכי חשובים היא ההתאמה אישית של המוצריים ולכן לצד הסידרה נמכרים אביזרים נוספים כמו משענת יד, פאנל חלופי למקלדת, תיק לאוזניות, מיקרופון, כריות לאוזניות ומקשים בצבעים שונים כשנכון לעכשיו זמינים רק בצבע ורוד או ירוק. הייתי שמח אם היו צבעים אחרים כמו למשל כחול או שחור שהיו יכולים להתאים מאוד למוצרים לפי דעתי, אבל אלה אולי עוד יגיעו בעתיד. לצערי, נכון לזמן כתיבת שורות אלה, לא מצאתי את האביזרים הצבעוניים לרכישה בארץ.

השורה התחתונה

אני חושב שה-Logitech Aurora Collection היא סדרה מעולה. היא אמנם לא כוללת את המוצרים הטובים ביותר שהחברה פיתחה אבל היא כוללת את כמה מהמוצרים היפים ביותר שראינו בשנים האחרונות ומביאה כמה רעיונות חשובים שצריכים להיכנס למיינסטרים הרבה יותר. כמו שהיה אפשר לראות מהביקורת, עם חלק מהמוצרים לא היה לי קליק אבל הבת זוג שלי אהבה אותם מאוד ואני חושב שזאת נקודה חשובה, כי היא קהל היעד שעבורו פיתחו את המוצרים האלה ואם Logitech הצליחה לקלוע לטעם ולצרכים שלה אז היא עשתה עבודה טובה. רק הייתי שמח אם המחיר של הסדרה היה יותר נגיש שכן המוצרים עולים יחד כ-2300 ש"ח שזה דיי הרבה ואני חושב שהמחיר הראוי הוא יותר בסביבות ה-2000 ש"ח. 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • אסתטיקה יפיפיה
  • מיועד לפלח שוק נשי
  • עכבר קטן ונייד
  • מקלדת מהטובות שניסיתי
  • האוזניות בעלות סאונד נהדר

הרע

  • כלל הסדרה יקרה
  • מיועד לעיתים לפלח שוק ספציפי
  • אי אפשר לשלוט על כל המוצרים עם אותו הדונגל

וה-Aurora:

  • אני מקווה שהדור הבא יראה באמת כמו הזוהר הצפוני
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י