הרשמה

ביקורת: Dragon Ball Super: Super Hero - סופר סרט

סרט דרגון בול מעולה שלא חף מבעיות

תאריך השקה: 18/08/2022

עם אנימציה מעולה, דיבוב מצויין והתמקדות בגוהאן ופיקולו, Super Hero הוא סרט ששווה את הזמן שלכם

תודה לפורום פילם על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

אני לא יודע מה איתכם, אבל בין האנימות שאני זוכר בתור ילד ונער מתבגר, מעבר לדברים ששודרו בחינוכית, אפשר למצוא דברים כמו Pokemon, Yu Gi Oh, ו-Inuyasha, אבל בין האנימות האהובות עלי היא ללא ספק Dragon Ball Z. כל יום אחרי הבית ספר בשעה 16 וחצי בדיוק, הייתי מגיע הביתה ומתיישב לראות עוד פרק בקרבות הסופר ארוכים ומייגעים של האנימה הזאת. אבל, זאת היתה אנימת השונן הראשונה שהכרתי ועוד בעברית, ועם השנים למדתי להסתכל על האנימה באופן טיפה יותר ביקורתי. גם עם הביקורת שלי כלפיה, נשאר לה מקום חם במיוחד בלב שלי ועד היום אני מצליח לזכור את רוב העלילה שלה.

בזמן שהרבה אנימות מקבלות חידושים שונים לאורך השנים, Dragon Ball Super הוא לא סתם חידוש של Dragon Ball Z. אקירה טוריאמה (Akira Toryiama), הכותב של המנגה, עבד על אדפטציה של האירועים האחרונים של Dragon Ball Z וביצע מספר שינויים וחידושים לדברים שונים בעלילה, דברים שלא הכרתי עד לא מזמן כמו צורות חדשות של הסופר סאייה. הסרט האחרון, Dragon Ball Super: Broly היה סרט אנימציה באופן מלא, אבל הפעם Toei Animation החליטו ללכת על סרט CGI כמעט מלא עם הסרט החדש Dragon Ball Super: Super Hero. בואו ואספר לכם מה חשבתי עליו! הביקורת נטולת ספוילרים, קראו בחופשיות!

עתיד מזהיר

הסיפור שלנו הוא המשך ישיר ל-Dragon Ball Super: Broly, הסרט האחרון שיצא ב-2018, אך הוא לא מתקשר אליו בשום צורה ולכן לא הייתי אומר שהוא הכרחי לחלוטין על מנת להפיק הנאה מהעלילה של Super Hero. אחרי הקרב של גוקו (Goku), וג'יטה (Vegeta) וברולי, גוקו ווג'יטה ממשיכים להתאמן יחד עם ברולי בכוכב של בירוס (Beerus). העלילה של הסרט, אם אתם לא יכולים לנחש, לא מתמקדת בהם בכלל. אחד הדברים שמאוד מאפיינים את האנימה של Super בהשוואה ל-Z היא כמות זמן המסך הנמוכה יחסית של גוהאן (Gohan), בנו של גוקו, בהשוואה לדמויות אחרות. כאן, גוהאן מקבל הרבה מאור הזרקורים, אבל יותר על כך עוד מעט.

הסיפור שלנו מתמקד דווקא בפיקולו (Piccolo), אשר אורח החיים שלו, מעבר לאימונים, מתמקד בעזרה למשפחה של גוהאן ווידל (Videl), ולאמן את  ביתם - פאן (Pan). במהלך אחד האימונים של פיקולו, הוא מותקף בידי אנרואיד לא מוכר שעונה לשם גאמה 2 (Gamma 2), אשר מציב בפניו אתגר לא קל.  דרכו, פיקולו מגלה שצבא הסרט האדום, הארגון שהובס על ידי גוקו בילדותו, חזר לפעילות עם התוכנית להשתלט על העולם.

הסרט הוא אמנם המשך ישיר לקודמו, שנחשב לקאנון, אך פה בערך הוא מפסיק להיות קאנון רשמי ליקום של דרגון בול ברגע שבו אנחנו מפסיקים להציג את גוקו, וג'יטה והאימון בכוכב של בירוס. בפעם הראשונה, גוקו ווג'יטה הן דמויות משנה ולא דמויות ראשיות, והכוכבים של הסיפור הם פיקולו וגוהאן. העלילה של הסרט היא מהנה במיוחד, היא קלילה ומשעשעת (יחד עם שבירות קיר רביעי שלא יביישו את דדפול), היא לא דורשת היכרות עמוקה עם היקום של דרגון בול על מנת להבין אותה, גם אם מדובר בארגון ישן, והסיפור נותן את כל הרקע שדרוש על מנת באמת להבין את העלילה במלואה.

את הסרט ראיתי, איך לא, ביפנית (הסרט יצא ביפן כבר לפני חודשיים). הדיבוב, כרגיל, ברמה גבוהה במיוחד וכל המדבבים הקלאסיים עדיין איתנו, כמו מאסאקו נוזאווה (Masako Nozawa) וטושיו פורוקאווה (Toshio Furukawa) שחוזרים לדבב את גוהאן ופיקולו. יחד עם זאת קיבלנו כמה הפתעות נחמדות עם שמות מוכרים במיוחד כמו הירושי קאמייה (Hiroshi Kamiya) בתור גאמה 1, אשר ידוע בתור קולו של Levi Ackerman מ-Attack on Titan, והמדבב שנמצא כמעט בכל אנימה אפשרית - ממורו מיאנו (Mamoru Miyano) שסוף סוף נמצא גם ב-Dragon Ball ונותן את קולו לגאמה 2. מיותר לציין שהקול שלהם מאוד מוכר וההופעה שלהם גם פה, היא לא פחות ממרשימה.

אורות, מצלמה, CGI! רגע, מה?

אחת ההחלטות היותר שנויות במחלוקת שצוות ההפקה של Toei Animation וטטסורו קודאמה (Tetsuro Kodama) הבמאי קיבלו, היא להפוך את הסרט  ל-CGI באופן כמעט מלא. ההחלטה הזאת מתיישבת מאוד מוזר בסדרה שמאז ומעולם היתה מצויירת באופן מלא, אבל קשה להסתיר את העובדה שהרבה אנימות עושות שימוש ב-CGI על מנת ליצור סצנות קרב יותר מרשימות (ולא חסרות דוגמאות, אני יכול לכתוב על כך מאמר שלם).

אנימציית ה-CGI השתפרה המון בשנים האחרונות, האיכות לא ירודה בכלל, אבל קשה שלא לשים לב לאנימציה הכמעט חוצנית למדיום של דרגון בול ברמה שהרגישה כאילו אני צופה בסצינת מעבר מאחד המשחקים. כמות הפריימים לא אחידה באופן מוחלט ועדיין יש שימוש לא קטן באנימציה מצויירת לאורך הסרט ברמה שגורמת לי לתהות למה לא ללכת על כיוון אחד באופן קבוע, ותהיו בטוחים שהמעברים בין שני הסגנונות רחוקים מלהיות חלקים ולא מורגשים.

השורה התחתונה

Dragon Ball Super: Super Hero הוא סרט דרגון בול מעולה, אך לא חף מבעיות. בזמן שהעלילה שלו כיפית (מבלי לקחת חלק מרכזי בעלילה הכללית של Super), היא גם נותנת לא מעט אהבה לגוהאן ולפיקולו, שתי דמויות שהוזנחו מעט עם הזמן, שמקבלות את אור הזרקורים לראשונה מזה תקופה. המעבר לאנימציית CGI מורגש, וכרגיל היא עוד רחוקה מלהיות מושלמת, אבל לאט לאט מצליחה להתחבב עלי ויושבת לא רע בתוך הסרט הזה. עם זאת, המעברים לאנימציה הקלאסית יותר מוציאות את הריכוז בו ומונעות הנאה רצופה ממנו. האם זהו טרנד שימשיך הלאה עם הסרטים? גלו בפרק הבא של Dragon Ball Z. או Super.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • עלילה מהנה ומצחיקה
  • קאסט שחקני קול מרשים
  • אנימציית CGI לא רעה...

הרע

  • ...אך לא מושלמת
  • קפיצות לא חלקות לאנימציה הקלאסית

ובירוס:

  • תודה שאתה עסוק בשטויות ולא ענית לטלפון
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י