הרשמה

ביקורת: Cult of the Lamb - כת לפרצוף

באחת הביקורות היותר מוזרות שלנו ב-2022, שמואל יצא לבדוק את Cult of the Lamb, משחק האקשן/סימולטור ניהול כפר/בניית כת החדש של Devolver!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 11/08/2022

המשחק הזה הוא עוד הפתעה נהדרת של שנה שהיא כבר מצוינת. המשחקיות נפלאה, הכתיבה נהדרת ועיצוב הדמויות נהדר - רק אל תתפתו לקנות את גרסת ה-Switch

עותק סיקור סופק לנו על ידי Devolver ו-Cosmocover, תודה רבה!

אני יודע למה אתם כאן, אתם יודעים למה אתם כאן - בואו לא נכביר במילים, כי ללא ספק מדובר באחד המשחקים הכי מסקרנים של 2022. Cult of the Lamb תפס את כל העולם (וחלק מכובד מהרשתות החברתיות שלי) בסערה והגיע הזמן לומר מה חשבתי על המשחק! דבר אחרון לפני שאני אתחיל עם הביקורת: העותק שקיבלנו מ-Devolver היה עותק לגרסת ה-Switch של המשחק. אני ברוב המקרים עם משחקי אינדי קטנים יותר אעדיף את גרסת ה-Switch כדי שאוכל לשחק אותה בדרכים ובכך לחסוך זמן בהכנת הביקורת. שיחקתי בגרסת ה-Switch כשעה לפני שעברתי לגרסת ה-PC אותה קניתי מכספי. עוד על כך לקראת סוף הביקורת. בכל מקרה, התעכבתי מספיק - הזמן קצר ומלאכת הכת מרובה!

שלום, יש לך כמה דקות לשמוע על הכת שלי?

המשחק המשוגע של Massive Monster שמגיעים מאוסטרליה ובריטניה שמים לנו מול העיניים קונספט משוגע לחלוטין: אתם משחקים שה קטן שהוקרב לטובת מניעת הגעתו של אל פגאני כלשהו לעולם. אחרי מותו, השה הקטן שלנו מוצא את עצמו ביקום מוזר שמכיל את האל אותו המאמינים שהקריבו אתכם קודם מנסים למנוע את הגעתו ובתמורה לחיים חדשים, הוא מפקיד בידיכם משימה אחת: תקימו כת לכבודו, תחזקו אותו ותובילו לחזרתו הצפויה לעולם שתגיע יחד עם נקמה בכל אלו שניסו להעלים אותו. אגב, אולי לא אמרתי את זה קודם, אבל כל הסיפור האפל הזה מתנהל באחד המשחקים היותר חמודים שיצא לי לראות. העיצוב האמנותי של Cult of the Lamb פשוט מקסים ונהדר, אבל אל תטעו - זה משחק למבוגרים בלבד.

במהלך מסע הנקמה שלכם אתם תצילו ותאספו חיות חמודות שונות שתוכלו להביא לכפר שלכן במטרה להעביר אותם לכת שלכם. אין להן הרבה בחירה בעולם הנוראי של Cult of the Lamb, אבל הן לפחות מקבלות ייעוד על ידי השחקן: החיות השונות יכולות לעזור לשחקן לאסוף משאבים כמו עצים ואבנים שיעזרו לכם לבנות מבנים שונים בכפר, להתפלל כדי להביא לשחקן נקודות אמונה שיעזרו לו להשיג מבנים חדשים ובכל יום הדמות שלכם תוכל להעביר דרשה כדי להשיג עוד יכולות מיוחדות שיעזרו בניהול הכפר או בקרבות השונים במשחק.

כל חיה שתצילו מגיעה עם נתונים משלה, כשחיות מסוימות יגיעו עם אמונה חזקה, אבל יהיו חולים למשך יותר זמן במקרה והם יחלו, או למשל יאבדו מהאמונה שלהם ברגע שתקריבו חיה אחרת (כי כמובן שאפשר להקריב את החיות הללו). בכלל, המשחק עושה עבודה טובה בהחבאת העומק של בניית הכפר: בהתחלה זה סתם נראה כמו סימולטור בסיסי, אבל מהר מאוד אתם מגלים את העומק של המשחק ונאלצים לוודא שהחיות בכפר לא רעבות, שדברים כמו צואה וגופות מטופלים כראוי על ידי ניקוי שלהם ופינוי גופות לקבורה, לוודא שיש לחיות איפה לישון בלילה כדי שהן לא תהיינה עייפות ועוד.

בנוסף לכל אלו, החיות במשחק גם יתנו לכם משימות צדדיות שנעות בין בקשות סופר מוזרות כמו לאכול קערה מלאה בעשב או ב...דברים אחרים, לבין משימות מצחיקות בהן חיות יתחילו לצאת אחת נגד השנייה. ביצוע משימות שכאלה יכולות להעלות את רמת הנאמנות של החיות השונות בכם כמנהיגי הכת ויביאו לכם עוד אמונה שתעזור לכם לפתוח יכולות חדשות שיעזרו לכם בקרבות שלכם או לפתוח עוד מבנים שתושבי הכפר שלכם יוכלו להשתמש בהם, כמו חווה שתאפשר לחיות בכפר לעזור בגידול של צמחים, מכרה שייתן לכם עוד אבנים וסלעים לבנייה בכפר ועוד. בנוסף לכל אלו גם תוכלו לתת דרשות לנתינים שלכם ואפילו ליצור דיברות חדשות שיגרמו לכם לבחור בין אספקטים שונים בחיים של החיות שלכם (האם אתם שמים דגש על הילולת אוכל או תענית צום לשלושה ימים).

המשחק גם מכיל אזורים שונים שהם לא הכפר שלכם שיספקו עוד תוכן מעניין כמו אזור שקרוב לים שיאפשר לכם לקנות מוצרים חדשים ולאסוף עוד אמונה ממאמינים חדשים, אזור בו תוכלו להמר כדי להשיג יותר כסף ועוד. משהו שלא ציינתי קודם אבל חשוב להבהיר - המעבר בין כל האזורים האלה הוא מאוד חלק ומתאפשר בקלות דרך טלפורטר בכפר. באופן כללי אני חושב שכל מה שקשור בניהול הכפר והכת נעשה בצורה טובה - יש למשחק את הבעיות שלו בגזרה הזאת, בעיקר ברמת הקושי בהשגת משאבים לקראת אמצע המשחק ששם אני חושב שהקפיצה ברמת הקושי גבוהה מדי, אבל בסך הכל, עבודה טובה.

תענוג נייח

בכתבת הרשמים הראשוניים שלי מהמשחק דיברתי על כך שמערכת הלחימה הרגישה לי מאוד מקוטעת, כלומר אחרי כל רצף מכות, אחרי כל התחמקות ואחרי כל פגיעה של האויב בנו, המשחק כאילו עוצר לכמה פריימים כדי להדגיש את המכות השונות או כדי לתת לשחקנים איזה חצי שנייה של מנוחה בין מכה למכה. אני הבנתי מאיפה המכניקה הזאת מגיעה, אבל גם התנגדתי אליה בתוקף. שמח לבשר שהמפתחים החליטו לוותר על העניין הזה לטובת משחקיות שהיא יותר זורמת, יותר קצבית ויותר כיפית.

אחרי התחמקויות המשחק מאפשר לכם לתקוף ישר, וגם מאפשר לכם להתחמק ישר אחרי כל מכה, כך שנוצר מצב בו אתם מסוגלים לשרשר קומבואים על פני מספר אויבים. זה גם אומר שקרבות הבוסים שאהבתי מהבילד הקודם מרגישים הרבה יותר טוב. אני ממש מעריך את העובדה שהמשחק מכריח את השחקן להשתמש בנשקים שונים בכך שהוא מגריל נשק וקסם בכל ריצה שלכם. פעם אחת אתם תקבלו חרב וכדור אש ופעם אחרת גרזן איטי יחד עם זרועות שיוצאים מהקרקע. כל הנשקים מרגישים טוב לשימוש עם פידבק טוב לשחקן במשחק עם שלט. אה עוד משהו נחמד ששופר מאז הבטא ששיחקתי בה: עכשיו יש שימוש מלא בעכבר! לא כדי לכוון שום דבר, אבל אני יכול לתקוף עם עכבר ולשחק באופן מלא עם עכבר ומקלדת שזה מבורך.

כפי שכתבתי קודם המשחק מתנהל במקטעים של "ריצות": בכל כניסה לאחד מארבעת האזורים המרכזיים, המשחק בעצם מחולל כמה מסלולים שאתם יכולים לקחת בכל ריצה כשכל מסלול יכיל קרבות ולפעמים גם דברים אחרים כמו חנויות לקניית נשקים שיעזרו לכם בריצה, קלפי טארוט שיספקו לכם יכולות מיוחדות כמו עוד לבבות או מכות מהירות יותר והפתעות אחרות שאני לא אחשוף כאן. אני הייתי שמח ליותר גיוון עם האויבים השונים שלפי דעתי מתנהגים בצורה יחסית דומה, גם אם המשחק לפעמים נותן לשחקן אתגרים בצורה אויבים עם כוכבית עליהם כמו יצירת בריכת רעל בכל מכה או זריקת פצצה בזמן מוות.

עוד משהו שפחות אהבתי היה הפסקול שבדומה למשחק אחר שיצא בשנה שעברה הלך יותר מדי חזק לכיוון של מוזיקת רקע לקרבות ולבניית הכפר ופחות לכיוון של מוזיקה שזוכרים באמת או כזאת שמתמודדת על תארים של פסקול השנה. שלא תטעו, המוזיקה במשחק לא נוראית, אבל היא לא מדהימה כמו עיצוב הסאונד במשחק שהוא הרבה יותר טוב ממנו. אז בסך הכל נהניתי מהמשחק - יש לו את הבעיות שלו אבל הוא עשוי טוב, נראה מצוין ונהניתי ממנו מאוד.

... זהו? סיימנו לדבר על הדברים החיובים? אחלה.

סיוט נייד

גרסת ה-Switch היא אולי אחד הדברים הכי גרועים שיצא לי לשחק השנה. אני נשבע, אנחנו לא עושים את זה באתר, אבל אם הייתי יכול הייתי יוצר שתי ביקורות, אחת לגרסת ה-PC שהיא מכילה את אחד המשחקים המפתיעים והיותר טובים של 2022, ואת גרסת ה-Switch שאני הייתי נותן אותה ככל הנראה לאנשים שבאמת הקימו כתות כדי לגרום להם לסבול. אני ציפיתי ממשחק כמו Cult of the Lamb שהוא משחק דו-ממדי, ציורי ועם דגש לא קטן בכלל על לחימה להיות עם ביצועים נהדרים גם על הקונסולה הניידת של נינטנדו. בפועל גרסת ה-Switch גורמת לי להתעצבן שלא קיבלנו שום דגם חדש וחזק יותר.

רשימת הבעיות של גרסת ה-Switch ארוכה ומכובדת למדי: גרסת ה-Switch רצה ב-30 פריימים לשנייה במקום ב-60 בשאר הקונסולות, שזה עוד יכל לעבוד איכשהו (למרות שזה בעיקרון משחק אקשן אז 60 היה פשוט עובד פה נהדר), אבל ל-30 פריימים לשנייה האלה מצטרפות גם Input Delay נוראי, ה-Frame Pacing שטיפה מציק בגרסת ה-PC ברמה שפשוט לא דיברתי עליו כי הוא לא משפיע על החוויה ב-144 פריימים לשנייה? פשוט מחרב לי את האינפוטים ואת הקרבות השונים במשחק ולכל אלו אתם יכולים להוסיף רזולוציה נמוכה ומראה מלוכלך בהרבה מהגרסאות האחרות.

כפי שכתבתי בתחילת הכתבה, זוהי הגרסה שקיבלתי לביקורת ומתוך כבוד למפתחים והעובדה שאני כבר יודע מה הפוטנציאל של המשחק, רכשתי את גרסת ה-PC כדי שאני לא אצטרך להתייחס לכך בציון ולסבך את עצמי מבחינת חישובים ומבחינת דעה כללית לגבי המשחק. הציון שתראו למטה הוא הציון שנתתי לגרסת ה-PC של המשחק אבל אני מפציר בכם - עד שהיא לא תתוקן מהיסוד עם פאצ'ים מפה ועד בית שאן - אין לכם מה לקנות את הגרסה הזאת. היא רק תהרוס לכם חוויה טובה.

השורה התחתונה

אוקי, בואו נסכם: Cult of the Lamb הוא עוד הפתעה נהדרת של 2022. למשחק היה פוטנציאל עוד בהצצה הראשונית שקיבלנו ושמחתי לראות שהרבה מהדברים במשחק תוקנו ושופרו לקראת היציאה שלו. עדיין יש לו כמה בעיות קצב בגלל ההתעקשות הלא מוסברת על מפות ה-Roguelike והעיצוב של חלק מהבוסים השונים יכל להיות טיפה יותר טוב, אבל בסך הכל מדובר בחוויה מצוינת ואולי הכי חשוב מכל, מצחיקה להפליא, שתצליח להעלות חיוך על הפרצוף של כל חובבי ההומור השחור שאני מכיר. רק בחייאת, תשתדלו לנקות את הכפר, כן? אני לא רוצה שמחלות יתחילו להסתובב כאן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • מערכת קרבות ועליית רמות נהדרת
  • עיצוב אמנותי מקסים ומחריד (בקטע טוב) בו זמנית
  • מערכת בניית הכפר/כת בנויה בצורה טובה
  • כתיבה נהדרת ומצחיקה ממש

הרע

  • הייתי שמח ליותר גיוון באויבים השונים במשחק
  • עלייה חדה ברמת הקושי באספקטים מסוימים של המשחק

והכת

  • ברוכים הבאים ל-Kat-Hulu!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י