הרשמה

ביקורת: Devil in Ohio - לוציפר היה מתבייש

"השטן באוהיו" מנסה לספק סיפור אישי על כת שטנית ונערה צעירה, אבל נופל בכמעט כל תחום אפשרי

תאריך השקה: 02/09/2022

מה חשבנו על סדרת האימה החדשה של Netflix?

גישה מוקדמת לסדרה ניתנה לנו ע"י נטפליקס ישראל, תודה רבה!

שירות הסטרימינג של Netflix מכיל לא מעט סדרות וסרטים בתחום האימה, ועם כל השפע שהוא מציע קל ללכת לאיבוד וליפול על סדרות שלא הרבה אנשים ישמעו עליהן, חלקן טובות וחלקן פחות. Devil in Ohio היא הסדרה החדשה ביותר בז'אנר שמצטרפת לספרייה של נטפליקס ומציגה סיפור על כת השטן, ילדות מתעללת וסדקים במשפחה. על פניו, זה לא נשמע כמו משהו פורץ דרך שאף פעם לא ראינו, אז מה בדיוק "השטן באוהיו" עושה טוב, ואיפה הוא נופל ונשרף כמו מזבח ללוציפר? בואו נגלה.

השטן לובש שמלת נשף

העלילה מתמקדת בסיפורה של מיי דוד (Mae Dodd), נערה צעירה שמצליחה לברוח מכת שטנית ששולטת בעיירה בשם איימונטאון (Amontown). מיי מגיעה לבית החולים שם היא פוגשת את הדמות הראשית הנוספת של הסיפור - סוזן מאת'יס (Suzanne Mathis). סוזן עובדת כרופאה בבית החולים אליו מיי הגיעה, ולאחר היכרות קצרה של השתיים, מיי נפתחת בפניה ורואה בה כדמות אימהית אליה היא מתחברת מהר מאוד.

בעקבות חוסר התאמה לכל בית אומנה אליו ניסו לשלוח את מיי, סוזן מחליטה לאמץ את מיי באופן זמני עד למציאת בית קבוע עבורה. בשלב הזה אנחנו מוצגים לשאר הדמויות בסיפור, ביניהן שלושת הבנות של סוזן - ג'ולס, הלן ודני, מעגל החברים שלהן, בעלה פיטר אשר עובד כמוכר נדל"ן שמנסה נואשות למכור בית שההוצאות עליו הכניסו אותו לחובות ובלש במשטרה בשם לופז אשר חוקר את הכת ואת החיבור של מיי אליה.

בנות המשפחה צריכות להתמודד עם כניסתה של מיי לחייהן, היא מבלה יותר זמן עם סוזן, הולכת לבית הספר שלהן ומהר מאוד מגיעה התחושה שהיא מתחילה להחליף אותן. אבל במקום להתמקד בדינמיקה שנבנית ביניהן, נראה שהסדרה מעדיפה להתמקד בדמויות שלא תורמות בכלל לעלילה, כנראה כדי להוסיף יותר אופי לדמויות המשנה, אבל זה בא על חשבון הדמויות הראשיות והיותר משמעותיות לסיפור.

על גבי עלילות המשנה של בנות המשפחה, יש לנו את פיטר. הבית שהוא מנסה למכור הכניס אותו לחובות, והוא מנסה לעשות כל שביכולתו כדי להיפטר ממנו ולצאת מהבוץ הכלכלי. המצב הזה מספיק מלחיץ עבורו, אז עצם העובדה שמיי נכנסת לחיי המשפחה שלו רק מוסיף עשן למדורה. זה גורם למתחים ביחסים שלו עם סוזן, והחלק הזה גם מקבל התמקדות מסוימת עם כי לא מספיק עמוקה כדי להרגיש שבאמת יש פה סכנה לנישואים של השניים ושכניסתה של מיי לתמונה יכולה להרוס את הכל. עלילת הצד של פיטר לא כוללת רק את סוזן, והולכת למקומות שיגרמו לכם לחשוב שיש להן קשר מסויים לעלילה הראשית, ואכן יש, אבל החיבור מגיע יותר מדי מאוחר אל תוך הסיפור מה שגורם למצב שאתם פשוט מתייאשים לנסות לחבר את הכל וזורמים עם מה שקורה על המסך בציפייה למשהו מעניין שיקרה.

כמו כן, העלילה עוקבת אחרי הבלש לופז בעודו חוקר את מעללי הכת, עוקב אחריהם ומחבר את הנקודות לגבי חשיבותה של מיי לכת. לופז הוא פשוט התגלמות הקלישאה של כל שוטר שאי פעם הופיע בסדרה כלשהי. סיפור הרקע שלו מסתכם ב"הייתי פעם שוטר עטור שבחים אבל העיפו אותי לעיירה חשוכת האל הזאת כי שאלתי יותר מדי שאלות ועכשיו יש לי גולדן רטריבר ואני מת עליו". סליחה נטפליקס, אבל זה לא נקרא בניית דמות. לבסוף, הסדרה מציגה לנו גם כמה סצינות מנקודת המבט של הכת עצמה וחבריה, שפחות או יותר לא עושים שום דבר משמעותי לאורך כל הסדרה. הם בעיקר מחכים שמיי תחזור אליהם על דעת עצמה, או עוקבים אחריה מהצללים ומנסים לתפוס אותה.

מותחן אימה, בלי האימה

לקראת סוף הסדרה יוצגו כמה דמויות חדשות שזוכות לזמן מסך מאוד מועט עם הניסיון לגרום לנו להבין את הסיפור האישי שלהן, ואני חושב שכבר הבנתן שזה בכלל לא המצב. הן פשוט שם, וחבל, כי הייתי שמח ללמוד יותר עליהן מאשר לצפות בערב קריוקי חסר פואנטה. בסופו של יום, Devil in Ohio מנסה להתמקד ביותר מדי דמויות בלי לתת להן מספיק זמן מסך כדי להפוך אותן למספיק מעניינות, מה שהופך את רובן המוחלט ללא רלוונטיות לפחות עד לפרקים האחרונים בסדרה.

הסדרה מוגדרת כסדרת "אימה", אבל בפועל האימה היחידה שתראו פה היא מעט חתכים והתעללות. אין פה שום תצוגה של דברים באמת מבעיתים, וההפחדות הקלות הן צפויות וגם לא כל כך אפקטיביות. הייתי ממליץ ליוצרי הסדרה לשווק אותה יותר כסדרת מתח מאשר אימה, כי בתחום הזה היא מצטיינת. הרבה סצינות מצליחות לבנות מתח ומסתורין בצורה מעולה, ולמשך רוב הסדרה אנחנו נותרים עם הרבה סימני שאלה, בעיקר לגבי המניעים האמיתיים של מיי והאם היא באמת הבחורה התמימה שהיא מציגה את עצמה.

את המתח הזה סוחבות על גבן שתי השחקניות הראשיות - אמילי דשאנל (Emily Deschanel) בתור סוזן ומדלן ארתור (Madelene Arthur) בתור מיי, שבאמת מצליחות לספק הופעות מרשימות מאוד, אבל לצערי הן גם היחידות. שאר השחקנים פשוט לא נמצאים באותה הרמה, וחבל.

השורה התחתונה

Devil in Ohio הוא ניסיון לא כל כך מוצלח ביצירת סדרת אימה. העלילה שלו מפוזרת וחלשה, בלי הרבה אירועים משמעותיים ובנייה איטית מאוד. הוא כן מצליח לספק רגעים מותחים ולהעלות הרבה שאלות לגבי הדמויות הראשיות שלו, שמגולמות בצורה נהדרת. שאר הדמויות לא זוכות לאותו יחס, וסובלות מזמן מסך קצר מדי ועלילות משנה מאוד לא מעניינות. אם אתם מחפשים את המותחן הבא שיעביר לכם את הסופ"ש, "השטן באוהיו" יכול לספק לכם את זה, רק אל תצפו ממנו ליותר מדי.

כל הפרקים של Devil in Ohio זמינים עכשיו לצפייה בשירות הסטרימינג של Netflix

6
מתוך 10

הטוב

  • בניית מתח ומסתורין מצויינת
  • שחקניות ראשיות מעולות

הרע

  • כל הדמויות המשניות פשוט לא מעניינות
  • עלילה חלשה מאוד

והקריוקי

  • כן, תשירו להנאתכם, זה לא שיש דברים חשובים יותר
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י