הרשמה

ביקורת: Pinocchio - גרסת הלייב אקשן הטובה ביותר של דיסני

"פינוקיו" הוא הסרט החדש ביותר שמקבל גרסת לייב אקשן, הנה מה שחשבנו עליו!

תאריך השקה: 08/09/2022

אם זו הרמה שניתן לצפות לה בגרסאות הלייב אקשן העתידיות של דיסני, אנחנו כבר לא יכולים לחכות ולראות מה נקבל בהמשך

גישה מוקדמת לסרט ניתנה לנו ע"י דיסני ישראל, תודה רבה!

הטרנד החדש של Disney לקחת סרטים מצויירים קלאסים ולתת להם מתיחת פנים בצורת גרסת לייב אקשן עם שילוב של CGI ראוי להערכה. יש משהו מאוד מקסים בלראות דמויות כמו מולאן, אלאדין וסימבה מתעוררים לחיים בעולמות שהגדירו את הילדות שלנו עם עלילות ואפקטים מעודכנים, ובאופן אישי אני מאוד נהנה לראות אותן על המסך הגדול, אפילו אם חלק מהן לא עומדות בציפיות. בעתיד אנחנו צפויים לקבל גרסאות לייב אקשן לסרטים כמו בת הים הקטנה ולילו וסטיץ', ורק הזמן יגיד אם אכן יהיה שווה לצאת עבורם מהבית ולקנות כרטיס לקולנוע, אבל התוספת החדשה ביותר בשורת הרימייקים של דיסני הגיעה דווקא לשירות ה-+Disney שהושק בארץ לפני מספר חודשים ולא לבתי הקולנוע. הסרט הזה הוא Pinocchio, המספר את עלילותיה של בובת העץ הקסומה במסע להפוך לילד אמיתי, והנה מה שחשבתי עליו. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

רימייק נאמן למקור, עם תוספות קטנות

בדומה לשאר גרסאות הלייב אקשן שיצאו בשנים האחרונות, העלילה היא פחות או יותר אותו הדבר כמו הסרט המקורי מ-1940, עם תוספות קטנות פה ושם. הסרט מתחיל בחנות השעונים של ג'פטו, שם הוא עובד על בובת עץ וקורא לה בשם "פינוקיו". כל מי שמכיר את הסיפור של פינוקיו יודע מה עומד לקרות עכשיו - ג'פטו מביע משאלה שפינוקיו יתעורר לחיים ויהפוך לילד אמיתי, והמשאלה מתגשמת בעזרתה של הפיה הכחולה. אבל כאן, במקום לתת לנו סצינת ריקודים של חצי שעה עם החתול פיגארו והדג קליאו (תודה לאל), הסרט אמנם כן מתעכב על דברים אחרים, אבל בצורה מבורכת מאוד.

כבר מהסצינה הראשונה בסרט, רואים שהכותבים לא רוצים לספק פה עלילה שהיא אחד לאחד הסרט המקורי, וסוטים מעט ממה שאנחנו מצפים לראות. אנחנו לומדים יותר על סיפור הרקע של ג'פטו, המניעים שלו ליצירה של השעונים ושל פינוקיו, ובכללי זוכים לראות הרבה יותר ממנו במהלך הסרט עצמו. אל תפקידו של ג'פטו נכנס האחד והיחיד טום הנקס (Tom Hanks) שנותן את כל כולו על המסך כדי לגלם את האיש הזקן והמקסים שיהיה מוכן לעשות הכל עבור בובת העץ שבין לילה זכתה לחיים חדשים, ובאופן אישי מאוד נהניתי לראות אותו ואת האנרגיות שהוא מביא איתו לתפקיד בכל סצינה שלו. מדובר בליהוק מצויין שמתיישב טוב מאוד עם האווירה של הסרט, לעומת ליהוקים אחרים אליהם אגיע בהמשך.

מהנקודה הזו העלילה הולכת לכיוון המוכר אך עדיין לא מפסיקה לספק לנו סצינות חדשות עם כיוונים שעוזרים להפוך את הסיפור להרבה יותר אמין ומתאים לתקופה הנוכחית. לדוגמה, פינוקיו הולך לבית הספר ביחד עם המצפון החדש שלו ג'ימיני קריקט, ולמרות שבדרך הוא נתקל בג'ון ההגון וגדעון, צמד הנוכלים שמשכנעים אותו להצטרף למופע בובות בסרט המקורי, פה הכיוון הוא מעט שונה ומאוד אהבתי את זה. כנראה התוספת הכי דרמטית בגרסה הזו היא דמות חדשה ומקורית שמצטרפת לסיפור ובונה קשר עמוק ומעניין עם פינוקיו, ומבחינתי היא הייתה יכולה להתאים בצורה נפלאה גם בגרסה המקורית.

התוספות האלו לא נגמרות בסצינות חדשות אלא גם בכמה שירים. רוב הנאמברים המוזיקלים של הסרט המקורי מופיעים פה, בקטע הזה אין לכם מה לדאוג (יקח לי חודשים להוציא את "Actor's life for me" מהראש, תודה דיסני), אבל אליהם מצטרפים עוד כמה שירים חדשים שלמען האמת, פחות עבדו עבורי. הם נחמדים והכל, אבל הייתי שמח לראות את העלילה מתקדמת בקצב מהיר יותר מאשר להתעכב על שירים שלא תורמים יותר מדי למה שקורה בסרט. סצינות ותוספות קטנות מהסוגים שציינתי הן בדיוק הסיבה שהרימייקים האלו קיימים. הם מנגישים את הסיפורים המוכרים לקהל חדש ולא מפחדים להוסיף עליהם, לפעמים זה עובד ולפעמים פחות, אבל במקרה של Pinocchio זה הופך את הסרט ללא צפוי, וגורם לכם לרצות לראות יותר אפילו אם עמוק בפנים אתם יודעים בדיוק לאן הכל הולך.

חיי שחקן בשבילי

אציין לשבח את האפקטים של הסרט, כי הם פשוט מצויינים. השילוב בין CGI לשחקנים אמיתיים נעשה כאן בצורה מדהימה, והדמויות הבולטות ביותר בתחום הזה הן כמובן פינוקיו וג'ימיני קריקט. מדובר בדמויות עם הכי הרבה זמן מסך, אז מן הסתם שחשוב מאוד שהן יראו טוב, ואכן זה המצב. הרימייק של "מלך האריות" נתן לנו עיצובים לדמויות שהלכו יותר לכיוון הריאליסטי, בלי הרבה מאמץ לנסות לגרום להן להיראות כמו הדמויות מהסרט המקורי, והתוצאה הייתה משהו שנראה כמו סרט עלילתי של "נשיונל ג'יאוגרפיק" מאשר סרט דיסני. עם "פינוקיו", נראה שהמסר הועבר, כי הדמויות הממוחשבות כאן הן השילוב המושלם בין הסגנון העיצובי המקורי שלהן לבין CGI ריאליסטי ומעודכן טכנולוגית. הן נראות מעולה בפני עצמן, הן משתלבות מצויין עם הסביבות האמיתיות של הסרט וזה פשוט כיף לראות אותן על המסך.

אליהן מצטרפות דמויות כמו ג'ון ההגון, גדעון ומפלצת הים מונסטרו, שאמנם זוכות לזמן מסך נמוך משמעותית אבל עדיין נראות טוב לא פחות. אם כבר הזכרתי את מפלצת הים, אני חייב להגיד שהעיצוב שלה בסרט הזה הרבה יותר נאמן לספר עליו מבוסס פינוקיו לעומת מה שיצא לנו לראות בסרט המקורי. נכון, העיצוב מ-1940 אמור להיות מתאים לילדים ולכן מה שקיבלנו בפועל הוא לוויתן ולא מפלצת ים, אבל כאן דיסני הלכה על כל הקופה והפכה את מפלצת הים למה שבאמת מצופה ממנה ומגיע לה שאפו רציני על כך.

אל טום הנקס בתור ג'פטו מצטרפים בנג'מין אוון איינסוורת' (Benjamin Evan Ainsworth) וג'וזף גורדון-לוויט (Joseph Gordon-Levitt) שנותנים את קולם לדמויות של פינוקיו וג'ימיני קריקט בהתאמה, ועושים זאת בצורה חסרת דופי. אלוהים יודע איך, אבל הם מצליחים להישמע בדיוק כמו המדובבים המקוריים של הדמויות מ-1940 ותוך כדי מספקים נגיעות אישיות משלהם, בין אם זה הדיבור המהיר והמנומס של ג'ימיני או הילדותיות והנאיביות של ילד שנולד אתמול אצל פינוקיו. ספציפית, גורדון לוויט גונב את ההצגה בתור ג'מיני, וממש שמחתי שנתנו לו מקום גדול מאוד בסרט. ההומור שלו והדיאלוגים החדים היו פשוט מצויינים ותרמו המון לסרט שמוצלח ממילא.

שחקן נוסף שארצה לשבח הוא קיגן-מייקל קי (Keegan-Michael Key) בתור ג'ון ההגון. הוא נותן בסרט הופעה באמת מעולה, והאכזבה היחידה שלי כאן הייתה זמן המסך המאוד מועט שנתנו לו. קטעים מסויימים בהם היה אמור להופיע לפי הסרט המקורי לא הגיעו לצערי, ועד כמה שהייתי שמח לראות ממנו הרבה יותר, אי אפשר להתכחש לעובדה שהוא עשה פה עבודה מצויינת. מי שעושה עבודה לא כל כך מצויינת הוא ג'וזפי באטיסטון (Giuseppe Battiston) אשר נכנס לתפקידו של סטרומבולי, מנהל מופע הבובות החמדן אליו פינוקיו מצטרף. באטיסטון בולט פה, ולא במובן הטוב של המילה, בדרך שבה הוא מגלם את הדמות בצורה שמרגישה מאוד לא מתאימה לסרט. הוא מנסה להציג את האופי המוקצן והתיאטרלי של סטרומבולי, אבל מה שיוצא בסוף מרגיש יותר כמו מופע סוף שנה של בית ספר הס בפתח תקווה מאשר סרט דיסני. זה פשוט מרגיש יותר מדי "משוחק" ולא מספיק אמין, ולא התרשמתי בכלל ממה שהיה לשחקן להציע מבחינת הדמות שלו. עדיין, מדובר בסרט עם שורת הליהוקים החזקה ביותר שהייתה בסרט דיסני בשנים האחרונות, וההופעות הן בהתאם ולגמרי לטובתו של הסרט.

השורה התחתונה

Pinocchio הוא לללא ספק הרימייק המוצלח ביותר שדיסני הוציאה בשנים האחרונות. הוא לא מפחד לקחת את הסיפור שכולנו אוהבים ולתת לו כמה תוספות משל עצמו שמצליחות להוסיף הרבה עניין לנוסחה המוכרת, בשילוב עם אפקטים מרשימים שמצליחים להביא את הדמויות המוכרות לרמת פרטים שרק אפשר לדמיין, בלי לפגוע בסגנון שהופך אותן למיוחדות. קאסט השחקנים והמדובבים עושה עבודה נפלאה בלהפיח חיים בדמויות והעולם שסובב אותן, פרט לכמה בחירות לא ברורות שדי פוגעות בתוצר הסופי. אם זו הרמה שניתן לצפות לה בגרסאות הלייב אקשן העתידיות של דיסני, אני אישית כבר לא יכול לחכות ולראות מה נקבל בהמשך.

Pinocchio יהיה זמין לצפייה בשירות הסטרימינג +Disney ב-8.9

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • עלילה מוכרת עם תוספות מרעננות
  • אפקטים ועיצובים מדהימים
  • קאסט שחקנים מעולה

הרע

  • היה אפשר לוותר על השירים החדשים
  • לא כל השחקנים נותנים את המיטב שלהם

והחמור

  • עברתי אותה בשלום, עכשיו תורכם
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    01:40 10.09.2022 | Copium Copium (אורח)

    חרא של סרט. מעניין כמה משלמים לכם על כל הביקורות המוכרות מראש האלו.

  2. 2

    18:21 10.09.2022 | אור ארז - כתב תוכן אור ארז - כתב תוכן

    אם היו משלמים לנו לא הייתי צריך לעשות משמרות לילה בתור טבח בחופשת סמסטר יא אח :)

  3. 3

    11:41 11.09.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    יותר מזה: אם היה לי שקל על כל פעם שמישהו אמר ״מעניין כמה משלמים לכם???״ על ביקורת חיובית בזמן שאני עורך באתר, היו לנו 15 ש״ח.

    זה לא המון, אבל זה עדיין יותר מדי והרבה יותר מה-0 שקל (כולל מע״מ!) שאנחנו מקבלים על ביקורות.

  4. 4

    09:21 12.09.2022 | יוכפד יוכפד (אורח)

    לא נראה לי שמשלמים לכם.. פשוט מוזר לראות ביקורת משתפכת כזאת על סרט בינוני להחריד (במקרה הטוב).. נו שוין על טעם ועל ריח..

  5. 5

    16:16 14.09.2022 | YC YC (אורח)

    מסכים עם מה שCopium אומר רק בצורה עדינה יותר..
    הביקורות באתר הזה יותר מדי רחמניות. קצת כמו מה שקורה ברשתות החברתיות עם אוכל.
    הביקורת מתה, זה יותר כמו פרסומת או סקירה מאשר ביקורתאיפה הסטנדרטים שהיו בעבר, מזל שיש לנו את רוטן טומטוס עדיין

  6. 6

       | פורסם ע"י