הרשמה

ביקורת: אמסטרדם - ראש פחות טוב

אמסטרדם מרגיש כמו גרסה ראשונית ולא מלוטשת של סרט הרבה יותר טוב, וחבל שבמקום לקחת את הזמן לשדרוגים הוא מבזבז אותו לנו

תאריך השקה: 13/10/2022

זה היה צריך להגמר אחרת

תודה רבה לפורום פילם על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

רק מהסתכלות על הפוסטר של "אמסטרדם" אפשר להבין את גודל הפוטנציאל של הסרט. הקאסט שלו מפוצץ כשרון ומולבש בסטייל נהדר שקשה לדמיין סיטואציה בה הסרט שתראו יהיה פחות מגדול. הבעיה היא שלא תצטרכו לדמיין, כי איכשהו כל מה שנשאר מההבטחה הגדולה שלו הוא הפוטנציאל, ולא טיפה אחת מעבר.ֲ הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

חומר טוב

"אמסטרדם" באיזשהו מובן מעצבן, כי על הנייר - הוא נשמע פשוט מעולה. כריסטיאן בייל (Christian Bale) משחק את ברט ברנסן, רופא שנשלח מטעם ארצות הברית להלחם במלחמת העולם הראשונה כמפקדם של גדוד חיילים שחורים שמובל בידי הארולד וודמן אותו משחק ג'ון דייוויד וושינגטון (John David Washington). השניים מצאו את עצמם במרפאה צרפתית עם אחות מוכשרת בשם וולרי אותה משחקת מרגו רובי (Margot Robbie) שהצילה את חייהם. השלושה יוצאים למסע משותף לאמסטרדם ולאחר שנים של חברות דרכם נפרדות וזוג החיילים שלנו מוצאים את עצמם פותחים קליניקת רפואה בניו יורק. לאחר שמפקד החטיבה שלהם מת בנסיבות פליליות השניים נזרקים ביחד איתנו לתעלומה סבוכה המשלבת בין אלף ואחת דמויות עם המון קווי עלילה.

הקו המרכזי של התעלומה מאוד מעניין, אך הסרט כמעט ולא מתמקד בו בכלל. במקום זה, אנו מוצאים את עצמנו תקועים בלי יכולת להתקדם בעלילה מול שיחות לא רלוונטיות בכלל שנמשכות עוד ועוד. הייתה צריכה להיות פה עבודת עריכה גדולה מאוד הן מבחינת התסריט והן מבחינת הסרט, שפשוט לא נעשתה מה שגורם לעלילה להימרח תוך כדי שהיא לא זזה בכלל. הסרט עצמו צוחק על ההרגל שלו להתעסק בטפל שלא במודע, כשהדמויות בו נגררות לשיחה על ציפורים הנקטעת מפני שאחד המשתתפים מציין שהיא מיותרת. באופן מצחיק, דווקא השיחה הזאת משמשת כרמז מתרים נהדר לעלילה המרכזית, ובמקום להתעסק במשמעויות שלה אנו חוזרים להתעסק בקווי עלילה רומנטיים לא ברורים בכלל ודמויות שיופיעו לחמישה משפטים בלי להוסיף אפילו דבר להתפתחות הדמויות או העלילה.

רואה כוכבים

אם אתם חושבים שלא הגיוני ששיחה בין מרגו רובי לכריסטיאן בייל תיהיה לא מבדרת - אתם צודקים. הסרט אמנם מבולגן, לא מתעסק בעיקר וגם בסצנות השיא שלו לא מצליח לייצר אנרגיה - אך באופן מפתיע גם כל הדברים האלה לא מפריעים לקאסט הנהדר שלו. כולם נותנים הופעות ענק, שרק נהיות מרשימות יותר כשהמצלמה והתסריט גורמים להם להתקע בשיחות שהיו אמורות להגמר כבר לפני שתי דקות. לדוגמא, לראמי מאלק (Rami Malek) יש שיחה בה הוא חוזר על מעשה שהדמויות לדעתו צריכות לעשות במשך כמה וכמה פעמים יותר מדי, ובכל זאת מצליח לגרום למונולוג הזה להיות מעניין. חוסר האנרגיות של הסרט מורגש גם בהומור שלו, שיכל להתפספס בקלות בגלל הקצב המנומנם של שאר הטקסט, שמצליח בקושי לעבור בזכות עבודה יוצאת מן הכלל של השחקנים. באופן מפתיע מי שהכי בולטת בפרמטר הזה היא דווקא אניה טיילור ג'וי (Anya Taylor-Joy) שאחראית לרגע הכי מצחיק בסרט עם טקסט שכנראה היה הופך לביזארי מדי במידה והיה נופל על שחקנית אחרת. מילה טובה כן צריכה להאמר על כל המעטפת של הסרט, כי בכשלון היחסי שלו לא הייתה שום יד להפקה, לצילום ולעיצוב התפאורה שכולם עושים עבודה נפלאה.

השורה התחתונה

"אמסטרדם" יכל להיות סרט נפלא. אבל, במקום למקד את התסריט שלו הוא הפיל על הקאסט להתמודד עם כל הבאלגן, ואפילו לא עזר להם בחדר העריכה. התוצאה היא סרט ארוך חסר אנרגיות או קצב שניצל על ידי הופעות יוצאות מן הכלל.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

4.5
מתוך 10

הטוב

  • קאסט שלא מסוגל לפספס
  • מצחיק לפעמים

הרע

  • תסריט מאוד לא ממוקד
  • חסר אנרגיות
  • קצב לא ברור

וסרטי ה-Buddy Cop

  • מה אנחנו עוד צריכים לעשות כדי לקבל המשך ל-The Nice Guys במקום זה?
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י