הרשמה

ביקורת: Uncharted: Legacy of Thieves Collection גרסת ה-PC - עולם חדש

משחקי Uncharted מגיעים לאזור חדש ולא מוכר: בואו לקרוא איך הפורטים של משחקי Uncharted ל-PC!

  • PC
  • Playstation 5
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 17/10/2022

אני נשמע כמו תקליט שבור בשלב הזה, אבל אין מה לעשות, העבודה שסוני עושה עם המשחקים שלה ל-PC היא לא פחות מפנומנלית

עותק סיקור סופק לנו על ידי ישפאר וסוני אירופה, תודה רבה!

תגידו מה יהיה עם 2022? השנה הזו שהגיעה אחרי אחת השנים הרעות ביותר בגיימינג שהיו לנו מזה זמן מה מביאה לנו היסטוריה אחרי היסטוריה: Splatoon 3 הופך להיות משחק ההשקה המוצלח ביותר ביפן אי פעם, Elden Ring כנראה יקטוף כל תואר משחק שנה אפשרי, אבל בראש ובראשונה: זאת השנה בה סוני התחילה לפלוש באופן רשמי וסופי לטריטוריה לא מוכרת: שוק ה-PC. אחרי שתי השקות מוצלחות בדמות God of War ו-Marvel's Spider-Man, גם מותג מוצלח נוסף ואייקוני של סוני רוצה להיכנס לרשימה. אז איך הפורט של Uncharted: Legacy of Thieves Collection למחשב האישי? (אני חושב שאתם כבר יודעים את התשובה לבד, השאלה היא עד כמה הוא טוב).

טריטוריה חדשה

כרגיל עם ביקורות מהסוג הזה, התחלת הביקורת שלי היא בהלם, מעורבב עם פליאה, מעורבבת עם ברכת שהחיינו. אני עדיין לא מאמין שאני זוכה להיות מבקר משחקים בתקופה לא פחות מהיסטורית, בה משחקי דגל של סוני, משחקים שיצאו רק על קונסולות PlayStation ובתקופתי אפילו לא היה קיים שביב של סיכוי לשחק אותם על פלטפורמה שהשם שלה לא מתחרז עם United Nation, מגיעים למקום האחד שאף אחד לא ציפה למצוא אותם בו: המחשב האישי. אני יודע שהמגמה התחילה עם Horizon ועם Days Gone אבל God of War כבר העיף לי את הפוני ו-Spider-Man שבר אותי.

ועכשיו אנחנו עם Uncharted: Legacy of Thieves Collection, שזה אומר של-PC יש כבר שני משחקי Uncharted לשמו: Uncharted 4 האגדי ו-Uncharted: The Lost Legacy המצוין. שני המשחקים מגיעים במחיר של אחד ושחקני ה-PC זוכים לקבל לידם פורט של שני המשחקים. אז אתחיל ואומר קודם כל שאת הבדיקה שלי ביצעתי על החיה שלנובו השאילו לנו: ה-Lenovo Legion 7-16IAX7. זה אולי מחשב נייד, אבל הוא מגיע עם 3080Ti ורוב התמונות בביקורת צולמו עליו, כך שאתם רואים פה את המשחק על הגדרות Ultra בלי DLSS (למרות שבדקתי גם אותו, עוד על כך בהמשך). אני גם בדקתי את המשחק על המחשב של ASUS ששייך לי עם RTX 2070 לצורך בדיקות אופטימיזציה. אחרי ששמנו את כל העניינים הטכניים בצד, קודם כל אגיד שהמשחק נראה מצוין.

מבדיקה שערכתי מול גרסת ה-PS5 לא ראיתי יתרון ברור לטובת ה-PC - יכול להיות שהצמחיה קצת יותר עבה והצללים קצת יותר חדים על ה-PC, אבל מבדיקה חוזרת שעשיתי על מצב ה-Quality ב-PS5 יכול להיות שאני טועה (ועם כל הכבוד, אני לא מתכוון לספור פיקסלים עכשיו). גם אם אני אכן טועה (ואני אחכה כבר לבדיקות המדוקדקות והמדויקות של Digital Foundry כדי לדעת זאת), מה שחשוב לדעת הוא שהמשחק נראה נהדר על כל ההגדרות של המשחק: מהגדרות ה-Ultra עליהן המשחק נבדק וכלה גם ב-Medium שאולי נראה פחות טוב, אבל זה לא משנה את העובדה שהמשחק נראה פשוט נפלא ועובד נהדר. הביצועים של המשחק אצלי על הלפטופ לא ירדו כמעט אף פעם מ-60 פריימים לשנייה ב-4K, כך שזה נראה שגם נעשתה יופי של עבודת אופטימיזציה על המשחק.

לאלו מכם עם כרטיסי מסך ישנים יותר, המשחק מגיע גם עם האופציה להדלקת DLSS או FSR לבחירתכם, כשאצלי לא היו שום בעיות עם אף אחת מהטכנולוגיות (לא היו קריסות, באגים או בעיות ביצועים כמו שהיו לי ב-Marvel's Spider-Man). שתי הטכנולוגיות עבדו כמתוכנן ושיפרו את הביצועים עוד יותר על המכונה שלי, כשאני בטוח שאנשים עם מגוון כרטיסי מסך ישנים יותר של AMD ו-Nvidia יוכלו ליהנות ממשחק ב-60 פריימים לשנייה על המחשב שלהם בפגיעה מינימלית באיכות התמונה (לי זה הגיע בקלות ל-60 פריימים לשנייה ב-1080p על ה-2070 הנייד שלי בהגדרות גבוהות עם DLSS על Balanced). זאת לא תהייה אותה החוויה מבחינת הנראות של המשחק, אבל לרבים כמוני הביצועים חשובים במידה שווה - אם לא גבוהה יותר - כמו הגרפיקה של המשחק. אופטימיזציה טובה למשחקים היא נושא חשוב שאני שמח שהמפתחים של הפורט ב-Iron Galaxy דאגו לו.

בכלל, אם יש משהו חיובי נוסף שאני יכול לומר על הפורט הזה הוא שהוא היה הרבה פחות מבוגבג מאשר הפורט של Marvel's Spider-Man (אני רוצה לומר No Pun Intended, אבל עכבישים הם לא חרקים, אז הכל טוב). אני לא יודע אם זה קשור לעובדה שהמשחקים עצמם ישנים יותר או ש-Iron Galaxy טיפלו במשחקים האלה בצורה שונה, אבל היו לי הרבה פחות באגים ובעיות בזמן ה-6-7 שעות שבהן בדקתי את המשחקים. יכול להיות שיהיו עוד בעיות אחרי נקודת האמצע במשחק, איזו קריסה שלא תפסתי או תקלה מוזרה אחרת, אבל לפחות בשלבים ההתחלתיים (עד פרק 11) המשחק עבד לי דיי חלק.

המשחק ממשיך בקו החיובי גם כשמדברים על פיצ׳רים נוספים שיש לו: המשחק תומך בשלט ה-DualSense של ה-PS5 בחיבור קווי למחשב בצורה מלאה עם כל הפיצ׳רים שלו (אני יכול רגע שוב לציין כמה אבסורדי המצב הזה ובאיזה טיימליין אנחנו חיים?), תומך במסכי Ultrawide בצורה מלאה, שיפר את ה-UI והתאים אותו לעכבר ומקלדת בצורה נהדרת (כולל תפריטים ואופציות בתוך המשחק כמו הסתכלות על חפצים) ותומך במגוון רחב של שלטים אחרים (ואפילו קיימת תמיכה ב-RGB עבור מוצרים תומכים). אגב, השליטה על עכבר ומקלדת מהממת: אני מצאתי את עצמי צולף באנשים בכזאת קלות עד שהקפצתי את רמת הקושי של המשחק כדי שיהיה לי איזשהו אתגר. זה באמת הרגיש כאילו המשחק היה נועד לשחק ב-60 פריימים לשנייה ומעלה עם עכבר ומקלדת ועד עכשיו פשוט שיחקנו עם יד אחת קשורה מאחורי הגב.

לא כל הנוצץ זהב (גם אם הרוב כן)

אז איפה הבעיה כאן בעצם? טוב, אין המון בעיות, אבל כן יש שתיים מרכזיות שאני רוצה להעלות כאן: הראשונה קשורה לאופציות לשינוי ההגדרות הגרפיות. ב-Uncharted: Legacy of Thieves Collection, בדומה ל-God of War ל-PC, המפתחים החליטו לתת מעט אופציות למשחק ובחרו שלא לאפשר את החופש שמאפשר נניח Marvel's Spider-Man. זה אומר שהגדרות כמו AA לדוגמא יקובצו תחת הגדרה אחת מסוימת כמו ״איכות כללית״ או Post Processing. זה גם אומר שהמשחק לא טורח להסביר יותר מדי על האפשרויות השונות, כשצללים וטקסטורות מקבלים אפשרות של פשוט High או Ultra. הגדרות כמו DLSS ו-FSR עדיין נמצאות בהגדרות הגרפיות ואפשר גם לשנות ולגעת בדברים כמו Motion Blur ופיצ׳רים נוספים, אבל הייתי שמח ליותר רובסטיות בהגדרות הגרפיות כדי שאנשים יוכלו לשחק יותר עם ההגדרות כדי להגיע לגרפיקה דומה לזו של ה-PS4 לדוגמא ולראות איך זה משפיע להם על הביצועים.

הדבר השני הוא קצת יותר גחמה פרטית מאשר בעיה אמיתית אבל זה כן משהו שחשוב לי לציין: הזכרתי קודם לכן שהשליטה עם עכבר ומקלדת עובדת מצוין וזה באמת מרגיש כמו יופי של משחק וכזה שכאילו פותח ישירות ל-PC עם השליטה הנהדרת שלו. בעיה אחת שלא הזכרתי הייתה קשורה בעובדה שכל הזמן ניסיתי לתת מכות עם הלחצן השמאלי במקלדת (זה שיורה, בכל זאת), רק כדי להיזכר שזה יושב על מקש אחר במקלדת. המשחק מאפשר לשנות מקשים לתצורה שאתם תאהבו, אבל שני מקשים לא יכולים להיות ממופים לאותה הפונקציה. אני יודע, אני יודע - גחמה מאוד אישית והיא אפילו לא השפיעה על הציון של הפורט, אבל זה משהו שהיה חשוב לי לציין (משום מה).


עוד כמה דברים שפחות אהבתי והציקו לי, אבל אפשר וצריך לתקן בעזרת פאץ׳: המשחק לא תומך ב-Fullscreen בצורה מלאה אלא רק ב-Borderless. לרוב האנשים זה לא יפריע, אבל זה פשוט מוזר לי שאין אופציה ל-Exclusive Fullscreen. הדבר השני הוא המחסור ב-HDR: המשחק עושה שימוש בטכנולוגיית ה-HDR שקיימת על מערכות ההפעלה שלכם ולא כולל אופציה שכזו בעצמו. המחסור של זה לא ברור לי ולא מובן לי בעליל - בעיקר בהתחשב בעובדה שזה קיים בגרסת ה-PS5. ההשערה שלי היא שזה יגיע בפאץ׳ אחרי ש-Iron Galaxy יתקנו את מה שצריך להיות מתוקן.

השורה התחתונה

אני נשמע כמו תקליט שבור בשלב הזה, אבל אין מה לעשות, העבודה שסוני עושה עם המשחקים שלה ל-PC היא לא פחות מפנומנלית. זאת לא הגרסה הכי טובה שיצאה למחשב האישי מבחינת הגדרות גרפיות ואופציות מסוימות לשחקני ה-PC (הגרסה של Marvel's Spider-Man עדיין מנצחת את הקטגוריה הזו), אבל חוץ מזה, אין לי הרבה מילים רעות לומר על הפורט הזה: נתקלתי במעט מאוד באגים בשעות ששיחקתי, שני המשחקים נראים מדהים, קיימת תמיכה במגוון רחב של רזולוציות ומסכים, מגוון רחב של שלטים והביצועים שלו מצוינים בעיקר בזכות ההתעקשות של סוני והמפתחות של הפורטים האלה על תמיכה ב-DLSS ו-FSR כבר מהשנייה הראשונה. גם עם קיימות בעיות קלות, בסך הכל שחקני PC זוכים השנה לשחק בכל המשחקים המדהימים של PlayStation שהם פספסו והם גם מקבלים פורטים נהדרים כדי שיהנו מהחוויה הזו בצורה הטובה ביותר.

כל זה, ועוד לא הגענו ל-The Last of Us Part I.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • שני משחקים נהדרים של PlayStation על ה-PC
  • פורטים עשויים נהדר עם מעט מאוד באגים
  • ביצועים מעולים - יעבוד על מגוון של מחשבים בצורה מספקת
  • כמות פיצ׳רים נתמכים מכובדת ויפה
  • השליטה בעכבר ומקלדת היא מדהימה

הרע

  • הפורטים התקמצנו על תפריט ההגדרות הגרפיות

והאחרון שבנינו

  • אני מדבר על ראצ׳ט וקלאנק, כן?
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:33 18.10.2022 | מנחם מנחם (אורח)

    שמואל תודה על הביקורת. שיחקתי בו בPS4 ומאוד נהניתי
    אולי אתן אליו גיחה מתישהוא בעתיד

  2. 2

    10:11 20.10.2022 | Avishay50 Avishay50

    נייס, שמח מאוד שסוני מביאים את המשחקים המדהימים שלהם למחשב. אבל זה מאוד מוזר שהם לא הוציאו את האוסף של משחקי אנצ'רטד 1-3 שיצא לפלייסטיישן 4 על ידי BluePoint? חבל זה יכול להיות מצויין לשחקני המחשב להיכנס לסדרה וגם להבין את העלילה כמו שצריך.

    אשמח שהאוסף יגיע גם למחשב :)

  3. 3

       | פורסם ע"י