הרשמה

ביקורת: Marvel's Spider-Man Remastered גרסת ה-PC - תרבות ה-PC

שמואל שיחק לא מעט עם ההגדרות בגרסת ה-PC של Marvel's Spider-Man (ובמשחק עצמו, כמובן) והוא חוזר עם הביקורת שלו לגרסת המחשב של המשחק!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 12/08/2022

אם עוד לא יצא לכם לשחק את אחד ממשחקי העולם הפתוח הכי טובים שתוכלו לשחק כיום. תסיימו לקרוא את הכתבה, תסגרו את הדפדפן ולכו לשחק. הגיע הזמן.

עותק סיקור סופק לנו על ידי ישפאר וסוני אירופה, תודה רבה!

כאילו... מה נסגר עם 2022? מבחינת גיימינג, מדובר באחת השנים הכי מטורפות שהיו לנו - לפחות בעשור האחרון: משחקים שפורצים את הגבולות של מה שהכרנו בז'אנרים מסוימים, משחקי אינדי שמספקים עונג מכני צרוף שהחזיר אותי לתחושות שהיו לי כשהייתי משחק בתור ילד ואולי הכי מטורף: סוני, אחת החברות הכי בונקריות בכל הנוגע למשחקים שלה (אחרי נינטנדו כמובן), מביאה את המשחקים הגדולים שלה ל-PC. כמו שכבר אמרתי בעבר: אם Horizon היה הסיפתח, אז God of War היה זה שבאמת פרץ את הסכר עם ההיסטוריה שהוא עשה על ה-PC מוקדם יותר השנה. עכשיו, משחק ענק אחר מ-2018 מגיע למחשב האישי והודות לישפאר וסוני אירופה זכיתי לבדוק את הגרסה הזאת מוקדם וכן, הביקורת הזאת הולכת ללכת בדיוק לכיוון שאתם חושבים שהיא הולכת ללכת.

נתפס ברשת

שוב, בדיוק כמו עם הביקורת של God of War על ה-PC, אני הולך להתעלם לחלוטין מהאספקטים העלילתיים והמשחקיות של Marvel's Spider-Man. אני כבר עשיתי את זה בעבר, אני פירטתי לפרטי פרטים את כל מה שאני חושב על המשחק הן ברמת העלילה שיכלה להיות טובה יותר עם דגש יותר חזק על איש העכביש עצמו ופחות במשימות הצד המוזרות עם MJ ועם מיילס מוראלס (שכבר הספיק להחזיר את הכבוד האבוד שלו עם משחק ההשקה המצוין שלו על ה-PS5). הביקורת הזו עומדת להתמקד בשני אזורים עיקריים: הביצועים של המשחק והפיצ'רים שנוספו על המחשב האישי. נתחיל מהחלק החיובי, הפיצ'רים השונים שהתווספו לגרסת ה-PC.

מבחינת הפיצ'רים השונים בתוך המשחקיות עצמה, אין הרבה הבדלים בין הגרסה הזו לגרסת ה-PS5: מדובר באותו המשחק הנהדר מ-2018 (הגרסה המחודשת ל-PS5 כמובן), והוא כולל את אותם הפיצ'רים הנלווים כמו ה-Photo Mode, ואפילו היכולות של שלט ה-DualSense של ה-PS5 (אם אתם משחקים בעזרת כבל, זה לא נראה שהמפתחים של הפורט ב-Nixxes יכולים לאפשר את הפיצ'רים האלה שלא בעזרת חיבור ישיר למחשב). מבחינת הפיצ'רים הספציפיים ל-PC, יש שניים מרכזיים: תמיכה במספר רחב של אמצעי שליטה ותמיכה במסכי Ultrawide ותצוגה של המון מסכים.

התמיכה במסכי UW היא נהדרת - בעוד שאין לי מסך כזה שאני אוכל לבדוק עליו את הפיצ'ר הזה, אני מודע לעובדה שיש המון אנשים שרוצים וצריכים תמיכה במסך ביחס של 16:10, או לחילופין הם עם סטאפ עם רב מסכי ואז יכולים אפילו להגיע לרזולוציה של 48:9 (עם שלושה מסכים). זה נהדר שיש כל-כך הרבה אופציות ואני בטוח שניו-יורק תיראה נהדר על מסכים כאלה (נגיע עוד שנייה למראה והביצועים של המשחק). בדיוק כמו עם God of War, גם כאן המשחק מגיע עם תמיכה מלאה במגוון שלטים שהם לא שלטי PS וגם במקלדת ועכבר.

בדומה למשחק של אל המלחמה, גם כאן המיפוי הדיפולטי של שליטת המקלדת והעכבר מוזרה למדי עם כמה בחירות שאני לא הייתי עושה (התחמקות לא ב-Shift? אוקיי...), אבל כמובן שאפשר לשנות את הכל לפי בחירתכם. אגב, משהו דיי משעשע: המשימות המציקות שבמעבדה של דוק אוק? הן הרבה יותר נחמדות עם עכבר שמאפשר לך לגרור את כל החלקים למקום. המשחק גם תומך במגוון רחב של שלטים שהם לא שלטי PS5 (למרות ששוב, בעיניי זאת הדרך הכי טובה לשחק את המשחק), כך שתוכלו לשחק עם השלט האהוב עליכם על ה-PC, בין אם מדובר בשלט Switch, שלט Xbox או כל שלט סטנדרטי אחר שאתם אוהבים וש-Steam והמשחק תומכים בו (בקרוב ככל הנראה נוכל לשחק Marvel's Spider-Man עם שלטי Joy-Con).

מילה אחרונה לכל ברי המזל מכם עם Steam Deck: במהלך הסיקור שלנו סוני כבר הספיקה להוציא תמיכה במכשיר - לא יכלתי לבדוק את הביצועים עליו, אבל סתם שתדעו שהמשחק תומך באופן מלא בקונסולה הניידת של Valve, כך שאתם יכולים להיות רגועים לגבי קנייה של המשחק הזה ספציפית כדי שתוכלו לשחק אותו בצורה ניידת. כשאני כותב את זה זה פתאום מכה בי: Marvel's Spider-Man, בכל מקום ובכל זמן. באיזה עולם אנחנו חיים. דבר אחרון וחשוב: זוהי גרסת ה-Remastered, אז כמובן שכל ה-DLC שיצא למשחק גם נמצא כאן באותה החבילה.

התנדנדות חלקה

אם הבנתם בטעות שהחלק של הביצועים והנראות של המשחק הם החלק השלילי של הביקורת, אז צר לי לבשר לכם שהצלחתי לעבוד עליכם: גם כאן המשחק מצליח לעמוד בציפיות ממנו, למרות שזה לקח להם קצת זמן. נתחיל עם הדברים שהיה אפשר לראות וליהנות מהם Out of the box: בניגוד ל-God of War וקצת יותר דומה ל-Days Gone, הפורט החדש של Nixxes מכיל הרבה יותר הגדרות גרפיות. המשחק מאפשר לכם להתעסק עם שלל הגדרות כמו איכות הצללים, כמות הפרטים על המסך, החוזק של ה-Ray Tracing וכמה הוא אגרסיבי (נגיע לכך בהמשך), Anti Aliasing (כולל טכנולוגיית DLAA של Nvidia) ואפילו איכות השיער במשחק. אני תמיד אומר שיותר הגדרות זה אוטומטית יותר אופציות לשיפור ביצועים והתאמת המראה של המשחק לביצועים שאתם מחפשים. יחד עם ההגדרות הללו יש עוד שתי הגדרות חשובות שקשורות ל-Dynamic Scaling.

המשחק תומך בהרבה סוגים של טכנולוגיות Upscale, מטכנולוגיות פשוטות למדי ועד FSR (או FidelityFX Super Resolution) של AMD ו-DLSS של Nvidia. כאן קרה משהו מעניין: התמיכה בטכנולוגיות הללו הייתה מוזרה: בעוד שעל הנייר הם אמורים לספק לי ביצועים טובים יותר עם איכות תמונה דומה (באופן יחסי, זה עדיין נראה טיפה פחות טוב), הביצועים דווקא היו טיפה נמוכים יותר. אחרי כמה בירורים עם סוני, מסתבר שזה היה באג שכבר תוקן בפאץ' שיכלנו להוריד, כשלאחריו המשחק באמת הציג ביצועים הרבה יותר טובים עם הטכנולוגיות הללו, אז אני שמח לבשר שככל הנראה לא תיתקלו בבעיה הזו. אגב, המשחק גם מגיע עם הטכנולוגיה של Insomniac ל-Upsampling ו-AA (נקרא IGTI) שהוא גם עובד נהדר.

את המשחק בדקתי על המחשב הנייד הפרטי שלי המצויד בכרטיס מסך של RTX 2070 נייד ובעל מעבד דור שמיני של אינטל והביצועים של המשחק היו טובים מאוד. לא הצלחתי להגיע למאיות כמו שרציתי מבלי להוריד את כל ההגדרות ל-Low, אבל העדפתי לחיות עם משחק ב-1080p ב-60 פריימים לשנייה על ההגדרות הגבוהות ביותר כשטלוויזיית ה-OLED שלי מתפקדת כמסך G-Sync שמנקה לי את כל הקריעות בתמונה. מצד שני זה גם אומר שאפשר להגיע ל-144 פריימים לשנייה ואפילו יותר כי המשחק פשוט לא מוגבל בשום צורה, שזה נהדר. באג שחשוב לי לציין שלא תוקן עד פרסום הביקורת הזו: כשניסיתי להזיז הגדרות ספציפיות באופן ידני המשחק לא עשה בעיות בכלל אבל כשניסיתי לשנות את כל ההגדרות בבת אחת המשחק נתקע. אני מקווה שעד ההשקה Nixxes יטפלו בבאג הזה.

מבחינת נראות אז כמו הפורט של God of War, גם כאן מדובר בגרסה הכי יפה ויזואלית של המשחק, אבל לא בהמון: כפי שהזכרתי קודם, יש אופציה להפעיל Ray-Tracing על הגדרת High, במה שנותן איכות סופר גבוהה של RT על פני מגוון משטחים. יחד עם DLSS יש כאן אופציה למשחק שנראה טוב ויעבוד אפילו יותר טוב. גם מבחינת הצללים המשחק השקיע יותר, רק כשכאן קצת קשה לי להראות את השיפור בצורה ישירה ומוחלטת. השינוי מתבטא בצורה גדולה יותר בעיניי בסצנות סינמטיות או בחלקים הראשונים של המשחק שמתנהלים בשעת שקיעה, ששמים דגש על תאורה טבעית שיחד עם ה-RT מספקות חוויה שהיא מעולה. לא טובה משמעותית מה-PS5, אבל בהחלט יותר טובה.

השורה התחתונה

עוד גרסת PC של משחק שהיה עד כה אקסקלוסיבי לקונסולת ה-PlayStation, עוד פורט פשוט נהדר שעונה על כל הדרישות שצריכות להיות לנו ממשחק שמגיע ל-PC. תמיכה במגוון רחב של צורות שליטה (כולל תמיכה מובנית בשלט של ה-PS5), ביצועים נהדרים שמצד אחד לא מוגבלים ומאפשרים לשחקנים לדחוף את איש העכביש עד הקצה ומצד שני, בעזרת DLSS ו-DLAA מאפשרים גם לשחקנים עם כרטיסי מסך ישנים יותר ליהנות מביצועים נהדרים ועוד פיצ'רים נהדרים. נכון, שחקני PS5 לא באמת צריכים לקנות את המשחק הזה שוב - גרסת ה-PS5 פשוט פסיכית - אבל הכתבה הזאת מכוונת לשחקני ה-PC שעוד לא יצא להם לשחק את אחד ממשחקי העולם הפתוח הכי טובים שתוכלו לשחק כיום. להם אני אומר: תסיימו לקרוא את הכתבה, תסגרו את הדפדפן ולכו לקנות. או תנדנדנו לקנות במקרה הזה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • אותו המשחק הנהדר מ-2018 יחד עם כל ה-DLC
  • תמיכה במגוון רחב של שלטים (וכמובן, עכבר ומקלדת)
  • התמיכה ב-DLSS, DLAA ו-FidelityFX מבורכת
  • כמות אפשרויות גרפיות מכובדת שמאפשרת שליטה במראה והביצועים של המשחק

הרע

  • באגים מציקים שצריכים להיות מתוקנים עד ההשקה (אני יודע, האירוניה)

והעכביש

  • מיילס מוראלס, ניית'ן דרייק וג'ואל בדרך - שחקני ה-PC עומדים ליהנות
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:52 10.08.2022 | elad9219 elad9219

    ביקורת מצוינת, תודה רבה.
    בהחלט עושה חשק לשחק בזה ב-PC, כאחד שלא שיחק בזה בפליסטיישן.

  2. 2

    01:12 11.08.2022 | Sam Sam (אורח)

    אני מחכה כבר שייצא! הסטים דק שלי מוכן!

  3. 3

    08:51 11.08.2022 | מנחם מנחם (אורח)

    שמואל תודה על הביקורת הכרגיל מעולה
    רק שאלה קטנה, האם זה נוח לשלוח קורים ולעשות סווינג ברחבי העיר עם עכבר ומקלדת?

  4. 4

    09:27 11.08.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    מנחם אני רק אגיד שאת רוב הביקורת שיחקתי עם עכבר ומקלדת וזה עובד מעולה. זה לא שצריך עכשיו רפלקסים של חתול כמו במשחק כמו Neon White, אבל זה כיף לכוון את המצלמה לזוויות היסטריות עם העכבר

  5. 5

       | פורסם ע"י