הרשמה

ביקורת: Bullet Train - בול פגיעה

דור יצא מ-״רכבת הקליע״ ובא לספר לנו למה זאת רכבת שלא תרצו לפספס

תאריך השקה: 03/08/2022

"רכבת הקליע" מכוון להיות סרט האקשן הכיפי של הקיץ, ומצליח להיות אפילו הרבה יותר מזה

תודה רבה לפורום פילם על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

אני אהיה כן איתכם, לא התלהבתי מהטריילרים ל-"רכבת הקליע" (Bullet Train). ידעתי שהוא מבויים על ידי דייוויד ליץ' (David Leitch) שביים את Deadpool השני, שהיה פחות טוב מהראשון לטעמי, ואת Atomic Blonde שלא אהבתי יותר מדי, ועם כמה שאני אוהב את בראד פיט (Brad Pitt) אני לא חושב ששחקן אחד יכול להחזיק סרט לבדו. לכן, כשאני אומר לכם שמדובר באחד הסרטים הכי טובים שיצאו לי לראות לא רק בקיץ, אלא בכלל בשנה החולפת, אני מתכוון לכל מילה. תהדקו חגורות חזק, כי מי שיקנה כרטיס לרכבת הזאת עומד להנות מחוויה כיפית, בנויה היטב ובקצב מסחרר. הביקורת ללא ספוילרים - קראו בחופשיות!

נסיעה נעימה

רוב הסרט מוצג לנו מהעיניים של הסוכן ליידיבאג (Ladybug) , אותו משחק פיט. ליידיבאג עולה לרכבת אחרי שנבחר להחליף במשימה סוכן אחר ולא חוסך מהמפעילה שלו ביקורת על כך שזאת משימתו הראשונה לאחר הפסקה מפעילות בה עבר מסע רוחני קצר. עם דרך חיים חדשה, ואמונה שהמזל הרע שלו גורם לאנשים למות בלי כוונה סביבו בכל משימה אליה נשלח, הוא עולה לרכבת במטרה למצוא מזוודה מסויימת. הפוקוס שלו אמנם מתחיל בה, אך מהר מאוד משתנה לאורחים אחרים ברכבת, ואיתו גם הפוקוס של הסרט.

Brad Pitt's Bullet Train Arriving a Day Early in Indian Cinemas

למרות שליידיבאג נשאר המרכז, הסרט מראה לנו כמה זוויות שונות לנסיעה, מעיניהם של רוצחים שכירים אחרים שלכל אחד מהם מטרה אחרת. אהרון טיילור-ג'ונסון (Aaron Taylor-Johnson) ובריאן טיירי הנרי (Brian Tyree Henry) משחקים זוג סוכנים בשם התאומים, שנשלחו כדי להגן על בנו של הבוס הנוכחי של עולם הפשע ביפן, אנדרו קוג׳י (Andrew Koji) שמשחק אבא שמגיע לנקום במי שדחף את בנו מגג, ג'ואי קינג (Joey King) שמשחקת רוצחת שכירה בשם פרינס בעלת אופי מיוחד ואפילו באד באני (Bad Bunny) הראפר שמשחק מאפיונר מקסיקני בשם הזאב שמחפש נקמה.

כל הדמויות הצבעוניות האלה, ועוד כמה אורחים על הדרך, מתכנסות לעלילה אחת בדיוק כמו הרכבת - מכוונת, צבעונית ומתקדמת בקצב מהיר. הדיאלוגים בין הדמויות נהדרים, הטוויסטים לא מפסיקים לבוא ונרמזים כראוי לפני, ההומור שנון ולא מפריע גם כשהסיפור לוקח כיוונים רציניים יותר, הסטייל של הסרט קורן בכל שוט ובמיוחד בפלאשבקים שמראים את הרקע לכל דמות והאקשן, גם אם חסר הגיון לפעמים, פשוט פנטסטי. מה גם שהכל עטוף בעריכה מצוינת ופסקול נהדר, שכולל גם גרסאות ביפנית לכמה שירים בלתי נשכחים שהרימו בעיקר את סצנת האקשן האחרונה לרמה גבוהה.

שטויות בכוונה תחילה

אני לא חושב שליץ׳ התכוון ליצור מועמד לאוסקר. העלילה של הסרט שטותית והאקשן מוגזם וזה לחלוטין לא יהיה בטעם של כולם, אך גם כשהסרט לוקח כיוונים כאלה - הוא לגמרי עושה אותם בכוונה תחילה. העלילה בנויה בצורה מעולה, ומצליחה לאגד את כל הדמויות בסיפור נהדר, קליל ומצחיק עם טוויסטים שמשאירים אותו מרענן לאורך כל הדרך. לא רק הטוויסטים מרעננים, אלא גם האופי בו כל אחת מהדמויות מוצגת הוא ייחודי, כך שכל אחד מהם מרגיש כמו הומאז' לסגנון סרטי אקשן אחרים. התאומים הם הומאז' לסרטי Buddy cop כמו שעת שיא לדוגמא, דמותו של קוג'י היא הומאז' לסרטי אקשן יפניים ובראש לדעתי עומד סיפורו של הזאב שמרגיש כמו סיפור מאפיה צבעוני ומעניין, כך שגם אחרי הסוף המפוצץ של הסרט הוא נחשב לאחד מרגעי השיא שלי. הוא ממש לא היחיד שמגיע לו קרדיט כמובן, למעשה, לכל הדמויות שהזכרתי יש רגעי שיא מעולים בסרט, ויהיה קשה לבחור אחד פייבוריט בסופו. מי שכן אבל ללא ספק בולטים בהופעתם הם טיילור-ג'ונסון וטיירי הנרי שנותנים תצוגה מדהימה, וגם כשהם מדברים מהר מידי או נמצאים בנפרד קשה שלא להתמגנט למסך.

First Bullet Train footage gets rave reactions as viewers compare it to  movies by John Woo and Guy Ritchie | GamesRadar+

התחנה האחרונה

רכבת הקליע תפס אותי לא מוכן, והוא תפס אותי חזק. בין אם אלו הדמויות המעניינות שמרגישות כמו הומאז'ים נהדרים למגוון סרטים וז׳אנרים, הטוויסטים המרעננים בעלילה, ההומור הנהדר והאקשן המצוין, בכל השעתיים בהם הסרט רץ מצאתי ממה להנות. הוא אמנם יהיה שטותי מדי לחלק מהאנשים, אך לדעתי ללא ספק מדובר באחד הסרטים הכי כיפים של השנה, ורכבת שלא תרצו לפספס.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • עלילה בנויה היטב
  • מהנה לאורך כל הדרך
  • דמויות מצויינות
  • אקשן כיפי וערוך נהדר

הרע

  • שטותי מדי לעיתים

והשיר

  • תשחררו את הגרסה היפנית של Holding out for a Hero ומהר
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    07:51 27.08.2022 | אל אל (אורח)

    תגיד אתה אמיתי ? זה הסרט הגרוע בהיסטוריה

  2. 2

    09:20 28.08.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    לך תראה את The Room או Birdemic, אתה נשבר מצחוק

  3. 3

       | פורסם ע"י