הרשמה

ביקורת: בלאק אדם - גנרי, צפוי וכל כך כיפי

DC חוזרים אחרי כמעט חצי שנה עמוסת אירועים מאחורי הקלעים וחסרת תוכן אל המסכים הגדולים - האם החזרה שלהם שווה גם את החזרה שלכם לאולמות הקולנוע?

תאריך השקה: 20/10/2022

סרטו החדש של דה רוק הוא בדיוק מה שאתם מצפים מסרט של הכוכב האהוב להיות - רק עם כוחות על

תודה רבה לטוליפ אנטרטיינמנט על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

השנה האחרונה הייתה רכבת הרים משוגעת לגמרי ל-DC. בפתיחת השנה ראינו המשך ישיר של הקו הנהדר שהוכתב ב-The Suicide Squad עם הסדרה המעולה Peacemaker והסרט העוד יותר מעולה The Batman. מה שנראה כמו רצף הצלחות משגע - נקטע עם רצף דחיות, ביטולים ואין ספור סקנדלים מאחורי הקלעים. דוויין "דה רוק" ג'ונסון (Dwayne Johnson), שקיבל את התפקיד של נבל העל בלאק אדם (Black Adam) שנים לפני שהסרט החל בפיתוח, פימפם במשך זמן ממושך שהדמות שלו, וגם הוא מאחורי הקלעים, עומדים לשנות את מאזן הכוחות של DC. שינוי של ממש אין פה, ולמען האמת אפילו מדובר בקצת נפילת מתח אחרי הרצף הנהדר, אך בזמן הסרט לא תחשבו על כל זה - כי גם כשהוא לא משהו, כל כך קשה שלא להנות ממנו. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

גיבורי על רציניים, מנטליות של ילדים בכיתה ח'

העלילה של בלאק אדם מתחילה הכי רחוק שאפשר מכוחות על, ומספרת את הסיפור ההיסטורי של ממלכת Kahndaq, ממלכה שהייתה משועבדת למלך חמדן עד שאחד מעבדיו קיבל כוחות על והספיק לשחרר את עמו לפני שהובס ונקבר בקרבת מקום. שנים אחרי, המדינה עדיין משועבדת לגורמים זרים השואפים להשתלט על המשאבים שלה אך בעיקר כדי להשיג כתר מסויים שייתן להם כוחות על משלהם. חוקרת בשם אדריאנה, המשוחקת על ידי שרה שהי (Sarah Shahi), יודעת היכן ממוקם הכתר ולכן רוצה להסתיר אותו מאותם כובשים זרים לפני שיעשו בו שימוש לרעה. כשהם מגלים על הניסיון של אדריאנה, חולייה צבאית מגיעה גם היא לאותו מקום מה שגורם לחוקרת במצב נואש להעיר את דמותו של מגן הממלכה האגדי - בלאק אדם, הלא הוא דה רוק.

חזרתו של נבל העל כמובן הכתה גלים בעולם, וגרמה לקבוצת גיבורי על מאולתרת להתאחד תחת הנהגתו של Hawkman, המגולם על ידי אלדיס הודג' (Aldis Hodge) ותופס כאן תפקיד של מנהיג בסגנון באטמן. הודג' נותן קונטרה מצויינת כגיבור על טוב אך דושבאג לגמרי לעומת הנבל הרע אך עם רגשות של דה רוק - והיריבות/חברות ביניהן לגמרי מתפקדת כנקודת חוזקה של הסרט. מכאן, אני אתן לכם עשר שניות לחשוב בעצמכם מה תהיה עלילת הסרט. חשבתם? מעולה, כנראה שאתם כבר יודעים מה עומד לקרות. העלילה הכללית של הסרט היא ככל הנראה החלק הכי חלש בו, בהיותה צפויה ונדושה לגמרי. שום טוויסטים גדולים לא קורים, הסרט לא הולך לשום מחוז שסרטי גיבורי על לא הלכו אליו בעבר, והוא נשאר לאורך 95% מהדרך בממלכה המדברית כך שגם הלוקיישן לא מגוון, מה שמשחק כמובן לטובה בהיותו סיפור ממוקד אך לרע מבחינת קנה המידה של הסרט עצמו. כאן זה איפה שהכיף מתחיל.

הסרט לוקח את העלילה העצלנית שלו ומכניס אנרגיות אדירות בצורת דמויות מגניבות, קטעי אקשן אדירים ומרהיבים, דיאלוגים והומור לא רעים בכלל ודינמיקות שפשוט כיף לראות גם אם אין בהן יותר מידי הגיון. את שתי הקבוצות של הסרט ניתן להקביל באופן מושלם לכיתה ח' אותה מפלגים לשתי קבוצות, ושמים באמצע תפוז. לאחת הקבוצות נלחש באוזן שהם צריכים להשיג את הקליפה, ולקבוצה שניה את תכולת הפרי. כמובן שבמקום להבין שביחד הם יצליחו - יחלו שתי הקבוצות לריב. זה אמנם דורש מכם לכבות את הראש - אבל זה מחיר לא רע בכלל לטובת האקשן המדהים שהסרט מציע.

איך לבנות עלילת צד - ואיך לא

לסרט מספר לא מבוטל של דמויות צד אדירות, שצריכות להסתפק בזמן מסך קצר וקולע של שעתיים. איפה שהנבל נדחק לפינה, נכנסים הגיבורים האחרים בקבוצה, הבן של החוקרת ואחיה שמגיח פה ושם להופעת אורח מצחיקה. ההבדל בין כמה טוב הסרט עשה את הגיבורים האחרים - לבין כמה משעממת, ולפעמים אפילו מביכה העלילה של הילד, הוא הבדל עצום. על הילד באמת אין מה להוסיף, הוא מקבל הרבה מאוד זמן מסך מבלי להצדיק למה אנחנו צריכים לקוות שיצליח וחבל שהסרט הוסיף עליו לא מעט במקום לתת את הזמן לדמויות הפנטסטיות שמככבות בקבוצת ה-Justice Society. מעבר להופעה הסטנדרטית של דה רוק בתפקיד דה רוק עם כוחות על - כל ההופעות של הגיבורים, כמו החליפות המדהימות שלהם, ראויות לציון לשבח, שבמרכזם עומדים דווקא הדם הצעיר במערכת - נואה סנטינאו (Noah Centineo) בתפקיד Atom Smasher וקווינטסה סווינדל (Quintessa Swindell) בתור Cyclone.

אני חייב לציין שבתור אחד שהתרגש לראות בעיקר את הופעתם הראשונה של Hawkman ושל Doctor Fate, לא יכולתי להתעלם מהעובדה שכבר בסוף הסרט, הבנתי שדווקא הצעירים הם אלו שגנבו את ההצגה. הדינמיקה בין שניהם מחשמלת, האפקטים של הכוחות שלהם מעולים, והם לגמרי משדרגים כל סצנה שלהם בין אם היא עמוסת אקשן או עמוסת טקסט. הפוטנציאל להמשך שלהם נהדר, ואין לי ספק שאני לא היחיד שירצה לראות מהם עוד. ההישג של השחקנים הצעירים הופך להיות מרשים הרבה יותר כשמתחשבים בעובדה שאת דוקטור פייט משחק לא אחר מאשר פירס ברוסנן (Pierce Brosnan) שעושה בעצמו עבודה לא רעה. כולם ביחד תורמים לסצנות אקשן נהדרות שלא מפסיקות לבוא לאחר ההתחלה הקצת פחות אנרגטית של הסרט. למרות שהסצנות האלה קורות בעיקר באתרי בנייה לא מעניינים עם צבעים מרדימים, הפסקול הנהדר, משפטי פאנץ' מצויינים והצילום המעניין באופן מפתיע משתלבים מעולה עם האפקטים והדמויות המגניבות גם כשהאקשן ניהיה יותר מותח ופחות כיפי. הנפילה היחידה של האפקטים היא בקרב הסופי - שם אחת הדמויות נראית קצת מגוכחת אך לא בצורה שתוכל להרוס לכל המסביב את האווירה הנפלאה שהוא בונה. שאפו ענק מגיע למי שעיצב את הפעולות של דוקטור פייט, שמלא ברפרנסים ויזואלים מדהימים ל-Injustice 2.

לבסוף, זכיתי לראות את הסרט באולם 4D שכל כך שיפר את החוויה שהייתי חייב להזכיר אותו. התזוזה של הכסאות לגמרי מכניסה לאווירה, האורות המדמים את הברקים של בלאק אדם היו ממש במקום והרוח והחבטות בגב הרימו את הסצנות אקשן לגבהים אפילו יותר גבוהים ממה שהן הגיעו. המים כן קצת הפריעו באיזשהו שלב, אך ללא ספק מדובר בחוויה שחובבי קולנוע ירצו לחוות. מאוד מעניין אותי לראות איך האולם מתפקד בסרטים אחרים שבפוטנציה מושלמים לחוויה כמו טופ גאן.

השורה התחתונה

כנראה שלא תגידו שבלאק אדם הוא סרט טוב מאוד, אבל גם תצטרכו ממש להתאמץ כדי לא להנות ממנו. לאורך כל השעתיים שלו הוא קליל, מספק אקשן ברמה גבוהה מאוד עם דמויות מגניבות ואפקטים כמעט תמיד מצויינים. העלילה והלוקיישן הגנריים למדי אמנם מונעים מהקצב של הסרט להיות נהדר, אך הוא לא נהרס לגמרי והכי חשוב - עובד לאורך כל הדרך.

Black Adam מגיע היום, ה-20.10, לבתי הקולנוע בישראל

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6.5
מתוך 10

הטוב

  • דמויות סופר מגניבות עם דינמיקות מעולות 
  • אקשן פנטסטי עם פסקול מתאים
  • מצליח להצחיק לא מעט פעמים
  • קצר וקולע

הרע

  • גנרי וצפוי מידי
  • עלילת הצד של הילד לא טובה
  • האפקטים בקרב האחרון לא באותה רמה של שאר הסרט

ודור העתיד:

  • תשמעו, נשארנו עם טעם של עוד ל-Atom Smasher ו-Cyclone. מה אם לזרוק אליהם עוד כמה גיבורים צעירים והופ לסרט Young Justice?
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י