הרשמה

ביקורת: Call of Duty: Modern Warfare 2 - קלצ'ים, מטולי רימונים ומסוקים

האם מהאפר של Vanguard עומד לעלות משחק יריות טוב וכיפי? בואו לקרוא את הביקורת שלנו למשחק החדש בסדרת Call of Duty!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 28/10/2022

כן, יש למשחק הזה בעיות מסוימות אבל מה שחשוב לי לומר כאן הוא ש-Call of Duty יצא מהבוץ ש-Vanguard הכניס אותו ושזה בהחלט משחק שכדאי לכם לנסות אם אתם מחובבי הז'אנר

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

זוכרים את הביקורת שלי ל-Call of Duty: Vanguard? רק למקרה שלא, הנה הקישור אליה, אבל עזבו אתכם מהמשחק הזה: הוא היה מזעזע. בעיניי הוא ייצג שנים של דגרגציה של מותג משחקי היריות הכל-כך אהוב עליי שמקורה בין היתר כתוצאה מ-Warzone, משחק ה-Battle Royale המגה-פופולרי של Activision, וההשקעה שהוא קיבל על פניו. אז כן, למשחק הבא בסדרה אין באמת מגפיים גדולות למלא (כל מה שהוא צריך לעשות זה לא להיות זבל) אבל החשש שם. אז אחרי הרבה טריילרים, הרבה חששות והרבה תהיות לגבי גורל הסדרה, בואו נראה האם Call of Duty: Modern Warfare 2, משחק ההמשך לריבוט משנת 2019, יחזיר לשועל הקרבות הוותיק הזה את חדוות הקרב שהוא איבד בשנה שעברה.

בראבו 6, הולכים חושך

נתחיל עם מצב הסיפור, כי בניגוד למשחק הקודם בסדרת Call of Duty וגם קודמו הישיר של המשחק הזה, מדובר בחלק החלש ביותר במשחק, לטעמי לפחות. הסיפור של Call of Duty: Modern Warfare 2 ממשיך פחות או יותר מהנקודה בה עצרנו במשחק הקודם: המשימה באורזיקסטן הבדיונית הוכרזה כהצלחה ואחרי סיומה, קפטן פרייס מחליט להקים את צוות הפעולה 141. הקמפיין של המשחק החדש מתחיל עם מי שהוא ללא ספק אחת הדמויות הפופולריות ביותר בסדרת המשחקים מאז הקמתה: סיימון ריילי, הידוע בכינויו "Ghost".

אני אהיה כן איתכם, אני יכול לעבור כאן על הקטעים השונים בסיפור, על הטוויסטים והדיאלוגים המרגשים - הבעיה היא שאין באמת כאלה. מצב הסיפור של Call of Duty: Modern Warfare 2 לא מתקרב, אפילו לא קצת, לסיפור הפסיכי של המשחק משנת 2009, איתו הוא חולק את השם. כשנכנסתי למשחק ידעתי למה לצפות: משימות כמו No Russian בחיים לא היו עובדות כיום (למרות שהמשחק החדש סוג של מכיר בה בסופו של דבר), אבל גם לעומת המשחק מ-2019 המשימות ב-Call of Duty: Modern Warfare 2 לא הצליחו להרשים אותי.

שלא תטעו: עיצוב השלבים בסדר גמור, כל משימה היא קצרה ולעניין, הסיפור מתקדם בקצב טוב ותצוגת המשחק של השחקנים והמדבבים במשחק היא פנטסטית (גלן מורשאוור הפתיע אותי ממש, לא יודע איך הצלחתי להימנע מלראות אותו לפני ששיחקתי במצב הסיפור). אבל אני מרגיש שמצב הקמפיין של המשחק לא מצליח להתרומם ב-5-6 שעות שייקחו לכם לסיים אותו. אגב, זה נכון גם ברמת המשחקיות עצמה: בין אם מדובר ב-AI המטופש של הצוות איתכם ששוב גורם לכם להרגיש כמו צבא של איש אחד (זה לא משתפר ברמות הגבוהות יותר), או העובדה שבחלק מהשלבים המשחק החליט להנחית עליכם חיילים עם המון שריון עליהם, מה שיגרום לכם לבזבז מחסנית רק כדי להוריד אותם. אני יודע ש-Borderlands פופולרי מאוד, אבל אתם לא צריכים לחקות אותם.

מה שכן, מצב הסיפור נראה מדהים. אני בטוח שרובכם כבר ראיתם סרטונים של השלב באמסטרדם וכמה שהאזור נראה ריאליסטי ומציאותי, אבל שתדעו שגם שאר השלבים במשחק נראים פשוט פנטסטי. רק שתדעו לפני שאתם נכנסים למשחק שיש הבדלים ברמת הגרפיקה בין הקמפיין למולטיפלייר של המשחק, כשלפעמים ההבדלים האלה בגרפיקה בין מצב הסיפור למצב המולטיפלייר אליו נגיע בהמשך הם פשוט מטורפים.

המשחק נראה טוב בשני המקרים, ברור: זה בכל זאת משחק עתיר תקציב שעבדו עליו המון בני אדם, אבל כמות ההשקעה בשלבים השונים של מצב הסיפור (וחלקם באמת הפילו לי את הלסת) גורמת לחלק מהשלבים במולטיפלייר להיראות כמו משחק PS4 ממוצע לחלוטין (בהתחשב בעובדה שמדובר בעוד משחק Cross-gen, זה אפילו די הגיוני). אבל אם כבר התחלתי לדבר על המולטיפלייר, בואו נעבור לבשר של Call of Duty והסיבה האמיתית ללמה אתם פה.

כל החבר'ה במולטי

בואו נתחיל מהסוף: המולטיפלייר של Call of Duty: Modern Warfare 2 כיפי. עזבו שנייה את ההסבר על מצבי המשחק השונים, המצבים החדשים ולרדת לדקויות - זה הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לדעת עליו. הבעיה הכי גדולה של Vanguard הייתה העובדה שבשורה התחתונה המפות לא היו טובות, ה-Time to Kill, כמות הזמן שלוקח לכם ולאויבים שלכם לחסל את היריבים שלכם, היה נמוך בצורה קומית, מצבי המשחק החדשים היו משעממים ביום טוב, קצב ההתקדמות עם הנשקים והיכולות היה מזעזע והמשחק בכללותו הרגיש כאילו הוא הולך נגד השחקן. Call of Duty: Modern Warfare 2 מנסה לתקן את רוב הבעיות שציינתי קודם.

נתחיל ממצבי המשחק השונים: יחד עם מצבי המשחק הרגילים של המולטיפלייר כמו Team Deathmatch, Domination ו-Hardpoint, המשחק מביא איתו כמה מצבי משחק חדשים. Prisoner Rescue הוא מוד שלוקח את ה-VIP Escort מ-Black Ops Cold War והופך אותו למשהו שמזכיר יותר את CS:GO עם החשיבות של עבודת צוות ודיוק בכל ירייה, Invasion פשוט לוקח את Team Deathmatch ושם אותו בזירה שיותר מותאמת לקרבות גדולים והמוד בגוף שלישי מספק פרספקטיבה חדשה (אם כי "שוברת משחק" מעט) לסדרת Call of Duty. מה לגבי Knockout אתם שואלים? לטעמי הוא הרגיש כמו מצב המשחק הזה שאתם מנסים פעם אחת עם חברים כדי לראות איך זה ואתם לא נוגעים בו יותר אחר-כך. אם אתם רוצים מוד בו אתם צריכים לעבוד כצוות, לכו על Prisoner Rescue או אפילו על אחת ממשימות ה-Co-op החמודות של המשחק.

המפות עצמן גם כיפיות: אני מתעלם שנייה מהמפות הגדולות יותר ב-Ground War וב-Invasion (למרות שגם הן נהדרות), ואתרכז במפות במולטיפלייר שתראו לרוב במצבי המשחק הרגילים. העיצוב של רוב המפות במשחק נעשה בצורה חכמה, כשכמעט כל מפה מכילה אזורים שיתאימו לאנשים שאוהבים לצלוף מרחוק ואזורים להסתערות לאנשים שמחוברים ל-SMG שלהם. כן, יש קצת מפות שמרגישות לי מבולגנות מדי (מפת Santa Sena היא דוגמא מצוינת לכך), אבל רוב המפות נבנו בצורה מאוד טובה. Ground War שהזכרתי קודם מקבל ממני ציון לשבח על העובדה שהוא מצליח לגרד לי את הנקודה שמתגעגעת ל-Battlefield והמשחקיות הענקית שלו (משהו שבאופן אירוני Battlefield החדש לא הצליח לעשות בעצמו). 

עוד משהו חשוב ששופר במשחק החדש הוא ה-Time to Kill שמרגיש הרבה יותר הוגן מב-Vanguard בו לא עברה שנייה מהרגע שנתקלתי במישהו עד הרגע בו הוא חיסל אותי. לפחות ב-Modern Warfare 2 יש לי היתקלויות אמיתיות בהם יש לי סיכוי להתחמק ממוות מהיר ולחכות לתגבורת. בתחום השיפורים הנוספים תוכלו למצוא יכולת טובה יותר וקלה יותר ליצור פארטי עם חברים מקונסולות שונות או המחשב האישי, ביצועים טובים ועקביים יותר מב-Vanguard (לפחות אם אני משווה השקה מול השקה) ו-UI נוח יותר מבמשחק הקודם.

אבל לא הכל כיפי ונוח: המשחק סובל מבעיה מוכרת מאוד של סדרת המשחקים, ה-Weapon Progression. עד כמה שזה כיף לשחק במצב המולטיפלייר עם חברים (או אפילו לבד), חלק מהנשקים הטובים ביותר נעולים מאחורי התקדמות השחקן. זה לכשעצמו - הגיוני. המשחק רוצה לתגמל שחקנים טובים ועקביים על ידי כך שהוא מאפשר לכם לנצל נשקים יציבים יותר וחזקים יותר רק לאחר עלייה של מספיק רמות. הבעיה היא שההתקדמות בנשקים במשחק הזה היא מאוד... ביזארית.

כדי לפתוח נשקים מסוימים אתם תצטרכו לעלות רמות בכמה נשקים שונים בסדר מסוים, במה שנראה כמו עץ התפתחויות לקלאסים ב-Fire Emblem. בדיוק כמו עם האויבים במצב הסיפור: לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זה משחק פשוט, עם התקדמות פשוטה ופרסים פשוטים. זה משהו ש-WWII שיצא ב-2017 הבין בצורה מושלמת ומשחקי Call of Duty כיום מתקשים לשחזר בצורה טובה. אלה קצת צרות של עשירים, אני יודע, אבל זה ממש חבל לי שהסדרה לא מצליחה לשחזר את החלקים המוצלחים שלה כבר כמה שנים.

השורה התחתונה

בסדר, אני יודע שלהיות יותר טוב מ-Vanguard זו לא עבודה קשה במיוחד, אבל Call of Duty: Modern Warfare 2 בהחלט מסמל את החזרה של סדרת Call of Duty לשורשים האמיתיים שלה: מולטיפלייר עם מצבי משחק חכמים ומעניינים שיקסמו לחובבי משחקי יריות לבד ועם חברים, מצבי משחק חדשים שגם אם לא הם לא הצליחו לתפוס אותי חזק, בהחלט היו כיפיים ומסקרנים ומצב סיפור מטופש, קצר ומלא באקשן. כן, יש למשחק הזה בעיות מסוימות (בעיקר במערכת ההתקדמות בהשגת הנשקים - שוב) והסיפור לא מתקרב לרמה של הריבוט עליו הוא מבוסס, אבל מה שחשוב לי לומר כאן הוא ש-Call of Duty יצא מהבוץ ש-Vanguard הכניס אותו ולכל אלו מכם שחיכו ולא שיחקו ב-Vanguard (כמוני) - אתם יכולים לנקות את הנשק, לעלות על ציוד ולחזור לשדה הקרב. 

הצוות חזר לשטח.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • מצב המולטיפלייר של המשחק נהדר
  • עיצוב מפות טוב מאוד עם דגש על חופש פעולה לשחקן
  • מצבי המשחק החדשים כיפיים למדי
  • המשחקיות עצמה מעולה עם Time to Kill טוב מאוד

הרע

  • קצב ההתקדמות בנשקים במצב המולטיפלייר טעון שיפור
  • הסיפור לא מצליח להתקרב לרמות של MW2 המקורי
  • האויבים בקמפיין טיפשים מדי עם דגש רב מדי על "Bullet Sponges"

והמשחק הבא

  • מה אומרים? ניתן ל-Advanced Warfare עוד צ'אנס?
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:45 10.11.2022 | Yakuza Fanboy Yakuza Fanboy (אורח)

    שמואל התותח אתה מכיר את סדרת משחקי
    The Legend of Heroes: Trails
    אם כן מה אתה חושב עליה

  2. 2

    22:48 16.11.2022 | אורן אורן (אורח)

    קניתי את המשחק עלה לי 314 שקל קיבלתי הנחה של 10 אחוז מקווה שהקמפיין שלו טוב נבדוק את העניין

  3. 3

       | פורסם ע"י