הרשמה

ביקורת: Bayonetta 3 - פנתרה בכלוב

המכשפה המקסימה ביותר בגיימינג חוזרת למשחק שלישי! בואו לקרוא מה חשבנו על משחק האקשן האקסקלוסיבי של נינטנדו!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 28/10/2022

המשחק החדש של נינטנדו הוא בין משחקי האקשן הטובים ביותר שתוכלו למצוא על הקונסולה, אבל גם כזה שמוכיח לנו מעל לכל צל של ספק שאנחנו צריכים קונסולה חדשה וחזקה יותר

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

Bayonetta 2 היה ה-10 השלישי שלנו באתר. בעיניי זו אחת העשיריות המוצדקות ביותר שיכלתי לחלק: מדובר במשחק אקשן שמגרד את השלמות במלוא מובן המילה: שלבים נהדרים וכיפיים עם חלוקה נהדרת לסקשנים מעניינים ומהנים; משחקיות מטורפות המתגמלת שחקנים שלומדים את הקומבואים השונים של ביונטה ואת היכולות של הנשקים השונים במשחק; סיפור מטורף שמנצל כתיבה צ׳יזיית וקרינג׳ית כדי לתת לטירוף להשתולל; פסקול נהדר וגרפיקה צבעונית, מקסימה ומזמינה - באמת שקשה למצוא יותר טוב מ-Bayonetta 2 בהקשר של משחקי אקשן ובמיוחד Character Action.

אז מכאן קל לראות של-Bayonetta 3 יש נעלי עקב דיי גדולות למלא, ועם סיפור גדול יותר, דמות חדשה שנוכל לשחק איתה ונשקים חדשים, המפתחים ב-Platinum Games באים לנסות ולעשות את הבלתי אפשרי ולהתעלות על אחד המשחקים הכי טובים שלהם. האם הם הצליחו?

רוק אנד רול בעקבים

הסיפור של Bayonetta 3 כבר מתחיל בבאנג כשביונטה של המשחק הראשון מוצאת את עצמה מפסידה בקרב ליישות מוזרה וחזקה ממנה בהרבה. בנקודה הזו בה ביונטה עומדת לקפח את חייה אנו נחשפים לשני דברים חשובים: הראשון הוא שהיריב שלנו עומד להיות הגדול והחזק ביותר בסדרה והשני הוא הדמות המרכזית השנייה של המשחק: ויולה, מכשפה מתלמדת שעל כתפיה מונחת המשימה להציל את העולם. לאחר ההפסד בקרב, ויולה נשלחת לעולם מקביל בו נמצאת ביונטה חדשה/ישנה שתוכל לעזור לה להציל את העולם.

Bayonetta 3, כבר מהפתיחה, מבסס את עצמו כמשחק גדול יותר בכמה סדרי גודל מהמשחק הקודם: מסצנת הפתיחה המשוגעת, לסצנת ההיכרות עם ביונטה, לסצנה הראשונה של רודאן... כן, יש הרבה סצנות סינמטיות במשחק, אבל רובן פשוט מחליפות את מה שהמשחק הקודם היה מספר עם תמונות סטילז פשוטות ודיבוב מעליהן. אני חייב לומר שהסיפור של המשחק השלישי הוא אולי גדול יותר, אבל הוא גם טיפה יותר קוהרנטי מזה של המשחק הקודם.

כיאה למשחק יפני מאוד, עדיין יהיו הרבה קטעים שאני מניח שהיו ברורים ומובנים מאליהם למפתחים והמעצבים של המשחק אבל לא הצליחו לעבור אליי כשחקן, אבל מאוד אהבתי את העיצוב של הדמויות השונות, העלילה בכללותה שעוקבת אחרי ביונטות שונות ברחבי המולטיוורס ואת הדיאלוגים בין הדמויות - בעיקר מערכת היחסים בין המכשפה המדהימה שלנו וויולה המצטיירת כ-Nero מ-DMC4 של סדרת Bayonetta (ביותר מדרך אחת, כפי שנראה עוד שנייה).

כמה דברים אחרונים לגבי הסיפור והפרזנטציה הכללית של המשחק: הפסקול של המשחק נפלא ושווה שמיעה חוזרת - בעיקר מוזיקת הקרב של ויולה. הדיבוב של המשחק גם נפלא כשג'ניפר הייל הנהדרת מצליחה למלא את הנעליים הגדולות שהשאירה אחריה הלנה טיילור (ואני לא נכנס לסיפור המטומטם שלה ושל השקרים שלה בביקורת הזאת). דבר אחרון לגבי הסצנות הסינמטיות שהזכרתי קודם לכן: כן, יש המון מהן ולפעמים הן ארוכות יתר על המידה, אבל לפחות אפשר לדלג על כולן וליהנות מהחלק השני שהופך את המשחק הזה לגדול יותר: המשחקיות עצמה.

היא ממש פם פטאל!

המשחקיות של Bayonetta 3 היא ברובה טובה, אבל סובלת לפעמים מאירוע שיחזור שוב ושוב בביקורת הזו מעתה הלאה: אמביציית יתר. אני יודע, זה נשמע מטורף שמבקר כמוני שהילל משחקים שיצאו מגדרם כדי להגדיל ולשפר ולהוסיף לסדרות המשחקים שלהם כותב דבר כזה, אבל כפי שתראו, לפעמים יותר מדי אמביציה יכול להרוס בסיס טוב. במילים אחרות: "גדול יותר, לא בהכרח אומר טוב יותר".

Bayonetta 3 הוא עדיין בבסיסו משחק Character Action: אנחנו נשחק עם ביונטה וויולה בפרקים המחולקים ל-Verses - שלבים קטנים עם קרבות מוגדרים בכל שלב. אחד הדברים הראשונים ששמים לב אליהם עם המשחק הוא הגודל של היריבים שלנו: אם Bayonetta ו-Bayonetta 2 שמרו על רוב האויבים שלנו בגודל של ביונטה או טיפה יותר גדולים, במשחק הזה ביונטה וויולה צריכות להילחם נגד אויבים גדולים בהרבה, כשחלק מהקרבות הרגילים במשחק יהיו עם אויבים שעד עכשיו היו נחשבים לבוסים במשחקים קודמים.

השינוי הזה גם הוסיף כמה מכניקות חדשות למשחק: בנוסף למערכת קומבואים חדשה המחברת מחדש את הנשקים בידיים וברגליים, כך שהשחקן יוכל לקחת שני נשקים בלבד ולהחליף ביניהם כרצונו, המשחק גם מוסיף את מערכת זימון השדים החדשה שמאפשרת לנו לזמן שד ענק שיעזור לנו בקרבות בכל פרק. השדים השונים מוסיפים נדבך חדש ומעניין מאוד למשחק: יש להם קומבואים משלהם, מכניקות מעניינות משלהם וחלקם אפילו משתלבים עם המשחקיות הרגילה עם יכולות Counter מעניינות וסקילים ומשלהם.

חלק מהשדים גם עוזרים לפתור פאזלים במשחק, כמו למשל באחד הפרקים הראשונים שד הרכבת יכול לעזור לכם להרוס כמה מנעולים במהירות על ידי מתקפות אסטרטגיות ויצירת מסלול שמכיל את כולם. הנשקים החדשים גם מאפשרים לביונטה לבצע תזוזות חדשות ורחבות יותר במפה, כמו בשלבים מסוימים בהם ביונטה בצורת העכביש שלה יכולה לקפוץ ולהשתמש בקורים כדי להתקדם קדימה באוויר.

זוכרים כשהזכרתי קודם את איך שויולה מתנהגת כמו Nero מ-DMC4? אז הנ"ל נכון גם לגבי המשחקיות שלה: המכשפה בהתלמדות מוותרת על ה-Witch Time הסטנדרטי ומנהלת קרבות בצורה יותר אינטנסיבית, כשה-Witch Time שלה מופעל על ידי חסימה בזמן המתאים (או Parry). תוסיפו לכך סט סקילים מיוחד משלה ואפילו זימון מיוחד בדמות צ'שייר החתול ואתם מקבלים דמות שהמשחקיות שלה כיפית באותה המידה, אם לא לפעמים יותר משל ביונטה עצמה.

אז אפשר לראות בקלות איך השיפורים החדשים מוסיפים נדבכים חדשים למשחקיות, אבל הן מגיעות עם סט בעיות משלהן: הבעיה הראשונה והמרכזית היא המרחק של המצלמה בזמן הקרבות. בגלל הצורך לראות את כל האויבים הגדולים במפה, המצלמה מתרחקת יותר מהרגיל מהדמות הראשית שלנו כדי שנוכל לראות את כל המתקפות השונות של אויביה. זה לפעמים יצר סיטואציות אבסורדיות בהן ביונטה הייתה בגודל של כמה עשרות פיקסלים בודדים על המפה כשהאויבים השונים היו גדולים ממה בכמה עשרות מונים.

הבעיה השנייה היא בכמה שלבי משחק שזרמו עם התמה הזו של מפלצות גדולות ויצרו שלבים שאולי נראים טוב ומגניבים אבל פחות עובדים ברמת המשחקיות. המשחק הקודם שילב שלבים כאלה בצורה מחושבת ומעניינת (הקרב הראשון נגד גאמורה הוא דוגמה נהדרת לאיך אפשר ליצור בוס ענק בצורה שמרגישה כיפית ומעניינת), אז זה חבל שהמשחק לא הצליח להכיל את השלבים הללו. לא מבחינת משחקיות ולא מבחינת מראה וביצועים.

הרצועה נמתחת

וכאן אנחנו גם מגיעים לחלק הכואב ביותר של הביקורת הזו. ה-Switch מגביל בצורה נוראית את הפוטנציאל הויזואלי של Bayonetta 3. נכון, יש לו כמה שלבים ממש יפים ויזואלית, אבל חלק גדול מדי מהשלבים מרגישים משעממים ודהויים ויזואלית. אני בהחלט יכול לראות את ההשקעה שהמפתחים שמו בעיצוב הדמויות השונות, האויבים השונים וחלק מהאזורים, אבל הצבעים בשלבים הללו ורמת העיצוב הכללי שלהם נראית בכמה רמות מתחת לזה של Bayonetta 2 שיצא 8 שנים לפניו.

הנ"ל נכון גם ברמה היותר טכנית של המשחק: שימוש ברזולוציה נמוכה במצב נייח ורזולוציה מאוד נמוכה במצב נייד גורמים למשחק להיראות רע בשני המצבים הללו. אני התברכתי ביכולת לרכוש mClassic לקונסולת ה-Switch שלי, והוא משפר במידה מסוימת את המראה של המשחק במצב נייח, אבל לא נינטנדו ולא פלאטינום יכולים להסתמך על כך שיהיו אנשים שיהיו מוכנים להוציא עוד 100 דולר או אפילו יותר על פתרונות Upscale ו-AA לקונסולות שלהם.

הנ"ל מתחדד עוד יותר כשמדברים על הביצועים של המשחק: בעוד שהמשחק בוודאות מכוון ל-60 פריימים לשנייה, הוא כמעט ולא מגיע לשם בצורה עקבית, כשהמשחק יורד יותר מתי פעמים אל מתחת ל-60 פריימים לשנייה. השלבים הגדולים שהזכרתי קודם בביקורת חוטפים מכה גדולה יותר עם ירידה ל-30 פריימים לשנייה ב-Frame Pacing לא אחיד ולא יציב המוביל לחווית משחק פשוט לא טובה. אפילו שלבי הבונוס הנפלאים של ז'אן שמביאים לשחקן חוויית משחק שונה לחלוטין וכיפית ממש לא מצליחים לעמוד ב-60 פריימים לשנייה בצורה אחידה, כששלבים בהמשך המשחק חוטפים נפילות בקטעים מסוימים.

ושוב - אני מבין שפלאטינום הגיעה כדי לתת לנו את משחק ה-Bayonetta הגדול ביותר, גרנדיוזי ביותר ומדהים ביותר ותסמכו עליי שיש שלבים במשחק שישאירו אתכם עם הלסת למטה ויגרמו לכם לומר בקול "איזה משוגעים אתם". אבל כל אלה לא מספיקים כדי להצדיק את העובדה שה-Switch לא מצליח לעמוד בקצב של המכשפה המדהימה של פלאטינום. אם המשחק היה לפחות משתמש ב-FSR כדי לשפר את הנראות והביצועים שלו היינו מקבלים משחק שמרגיש קצת יותר טוב. מי יודע, אולי יגיע עדכון בהמשך שיוסיף את הדברים האלה ואפילו ישפר את הצבעים במשחק. אני אשאר אופטימי.

השורה התחתונה

Bayonetta 3 הוא סיפור של שני משחקים: הראשון הוא אחד ממשחקי האקשן הכי כיפיים שתוכלו למצוא כיום, עם שלבים מרהיבים, משחקיות נהדרת ושינויים ודמויות חדשות שמוסיפות נדבך חדש וכיפי לסדרת המשחקים הכל-כך נהדרת הזו. המשחק השני הוא משחק שמראה לנו בצורה הכי ברורה והכי מדויקת עד כמה ה-Switch היא קונסולה זקנה ועייפה: המשחק מנסה להיות המשחק הגדול ביותר בסדרה אבל ביצועים לא אחידים וגרפיקה שהקונסולה לא מצליחה לעמוד בה משאירה אותנו עם מחשבה של ״מה היה יכול להיות״. אם ביצועים וגרפיקה פחות מפריעים לכם אתם תיהנו ממש מהמשחק החדש של Platinum, לכל השאר: תתכוננו למשחק מדהים שכלוא בקונסולה שלא יכולה להראות את הפוטנציאל המלא שלו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחקיות אקשן פנומנלית
  • עיצוב שלבים טוב לרוב (אך לא עקבי)
  • פסקול נהדר (בעיקר למוזיקת הקרבות במשחק)
  • כמה מהבוסים המעניינים והמשוגעים ביותר בסדרה

הרע

  • ביצועים לא עקביים וגרפיקה שלא מתאימה למשחק מ-2022
  • חלק מהשלבים במשחק היו "גדולים מדי" לטעמי

וויולה

  • זה פשוט הסיפור של Future Trunks
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:01 05.11.2022 | היי היי (אורח)

    תעה

  2. 2

    21:58 14.12.2022 | מעריצה מעריצה (אורח)

    לא אכתוב ספוילרים אבל כן אציין שהמשחק היה יוצא מן הכלל ומאוד מרגש והשיר בסוף פשוט מצמרר אחד השירים הכי מדהימים ששמעתי בכל ימי חיי

  3. 3

    22:05 14.12.2022 | לילך לילך (אורח)

    השיר בסוף אכן מצמרר מאוד ולדעתי למשחק מגיע 10/10, אחד המשחקים היותר טובים ששחקתי בהם בכל ימי חיי ובאשר למדבבת החדשה ג'ניפר הייל היא מדבבת יותר טובה מהלנה וגם אדם יותר טוב צפיתי בראיונות איתה עוד לפני שנים בלי קשר לביונטה כי היא מדבבת די ידועה בארה"ב במיוחד של אנימות והיא מקסימה וחביבה חשבתי שגם הלנה כזו עד לפני כמה חודשים ואז התאכזבתי ממנה לגמרי למרות שאנחנו לעולם לא נדע בדיוק מה קרה ומה לא, עדיין התאכזבתי ממנה

  4. 4

    13:55 15.12.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    יפית, הלוואי שזה היה טוב כמו המשחק השני, אבל ה-Scope של חלק מהקרבות ובעיות הביצועים והגרפיקה שהפריעו ממני באמת הורידו מהמשחק הזה את הציון הגבוה באמת שהגיע לו. ותראי, זה לא שזה ציון נמוך - 8 זה מאוד גבוה והוא משקף את כמה שהצלחתי ליהנות ממנו גם עם כל הבעיות. אולי מתישהו באחד הפודקאסטים שאני אעלה אליהם אני אדבר קצת על כל מיני דברים במשחק.

  5. 5

    17:01 15.12.2022 | אמילי אמילי (אורח)

    סיימתי לשחק במשחק הזה אני מאוד מסכימה אם הביקורת ומנגד אין ספק שמדובר באחד המשחקים הטובים ביותר אי פעם ואני מסכימה אם המגיבות למטה השיר בסוף פשוט מדהים ומצמרר מעולם לא שמעתי שיר כל כך עוצמתי ומרגש והמדבבת באמת התעלתה על המקור ועשתה עבודה יוצאת מן הכלל בראבו

  6. 6

    02:43 17.12.2022 | וואו וואו (אורח)

    מישהו חייב לעבוד על מנגנון סינון תגובות באתר הזה

  7. 7

       | פורסם ע"י