הרשמה

ביקורת: אנולה הולמס 2 - משתפרת ובחינניות

אנולה הולמס חוזרת עם יותר אנולה והרבה יותר הולמס כדי להבטיח שגם לכם כדאי לחזור - ואפילו יותר מפעם שעברה

תאריך השקה: 04/11/2022

נטפליקס מנסה את מזלה עם סרטי המשך, ואם זאת הרמה אנחנו לא נתנגד בכלל לעוד הרבה מהם

גישה מוקדמת לסרט ניתנה לנו ע"י נטפליקס ישראל, תודה רבה!

שירות הסטרימינג Netflix נהיה פחות ופחות זר לתחום הסרטים. השנה כבר הספקנו לקבל מסרטי אקשן עתורי תקציב ועד קולנוע צרפתי מושקע ושונה ממה שהייתם מצפים מהשירות. ב"אנולה הולמס 2" (Enola Holmes 2) נטפליקס לוקחים את אחד הסרטים היותר מוצלחים שלהם ומנסים להתאים אותו לרמה שהגיעו אליה בשנה הנוכחית. התוצאה לא פחות ממופלאה, ומצליחה לשלב באופן נהדר ומפתיע בין האווירה שהסרט הראשון הכתיב לבין קצב אטרקטיבי יותר שמעביר את העלילה המעניינת בקלילות. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

סרט משפחתי

נוסחה מוצלחת לא משנים, ולכן גם הפעם מילי בובי בראון (Millie Bobby Brown) הפנטסטית חוזרת בתור אנולה הולמס לעלילת בילוש מעניינת עם קצב מרשים. אנחנו פוגשים את אנולה ממש בסיום הסרט הראשון כשהיא מנסה את מזלה בתחום הבילוש הפרטי עם משרד חדש והרבה תושייה. מהר מאוד היא מבינה שהניסוי לא כל כך צלח, בעוד שהסוכנות של אחיה הגדול שרלוק משגשגת. דווקא כשהיא נמצאת בתהליכי סגירה, מוצאת את עצמה אנולה נקלעת לתיק מעניין במיוחד שכולל נערה נמלטת, פרשיות רצח, ניסיונות סחיטה ופושעים מתוחכמים במיוחד שמושכים לתוך כל הבאלגן הזה גם את המשטרה ואת אחיה הגדול שרלוק.

הסרט הולך על חבל דק עם העלילה העמוסה הזאת, אך ביחד עם החינניות של אנולה הוא מצליח להשאר מובן ומסקרן במיוחד לאורך רוב הדרך. היתרון הגדול שלו על הסרט הקודם הוא דווקא דמויות המשנה שלו, ובמרכזם האנרי קאביל (Henry Cavill) כבלש המפורסם שרלוק הולמס. קאביל נותן כהרגלו הופעה מעולה, שמתוחזקת על ידי כתיבה מצויינת של המקום הגדול שלו בסיפור. שרלוק ממש לא נמצא פה כדי לתת רק קונטרה לאנולה, אלא גם כדי לספר את הסיפור שלו. האופן בו שני הסיפורים מצטלבים בשילוב עם הכימיה הנהדרת בין הדמויות מעלים את כל אחד מצמד האחים לרמות שהסרט הראשון לא הגיע אליהם - והופך אותם לדמויות שפשוט כיף לראות.

פעמיים מהירה, פעמיים חיננית

לא רק שהתעלומה אליה אנולה נקלעת מעלה הילוך עם הסרט, אלא גם הקצב בו הוא נע תואם באופן נפלא את המעבר. העלילה חולפת בקצב נהדר שיודע לעצור ולשים דגש בשיחות חשובות ובאותה העת גם לעבור על מידע באופן מהיר, מובן והכי חשוב - כיפי. גם כשהעלילה לוקחת תפניות מסובכות יותר, הקצב בה היא מסודרת שומר עליה קלילה, ומצליח לא לאבד את הקהל לשניה אחת - מה שמאוד קריטי לסרטי סטרימינג. האווירה של הסרט לא רק מוכתבת מהקצב שלו, אלא גם מעבודת ההפקה שלא מפספסת שום פרט ופרט ומוכיחה שוב שנטפליקס היא מפיקת סרטים מהגדולות בתעשייה.

הסרט, שהופק בין היתר על ידי בובי בראון בכבודה ובעצמה, מרגיש ברמה מאוד גבוהה ושומר על תשומת לב לפרטים הקטנים גם כשהוא יוצא מהאווירה המשפחתית שלו אל עבר סצנות מרובות משתתפים. מעבר לכוכבים הראשיים שלו, כל שאר הקאסט גם מקפיד על הופעות חינניות ובראשם דייוויד ת'יוליס (David Thewlis) והלנה בונהם קרטר (Helena Bonham Carter). התחום היחיד בו הסרט יכל להשתפר הוא האקשן, שלמרות שהוא כיפי הוא גם לגמרי לא עומד בסטנדרטים של שאר הפרמטרים.

השורה התחתונה

"אנולה הולמס 2" יפתיע אתכם לטובה, ולא מעט אפילו. העלילה המתוחכמת שלו מצליחה לשלב באופן מצוין את אנולה ושרלוק בסיפור מעניין שמוציא מהם את המיטב והכל בקצב כיפי וקליל. אמנם האקשן יכל להשתפר, אך בכל פרמטר אחר מדובר בסרט נהדר שמצליח להיות יותר מסתם קפיצת מדרגה מהראשון.

Enola Holmes 2 זמין לצפייה היום, ה-4.11, בשירות הסטרימינג Netflix

8
מתוך 10

הטוב

  • קצב קליל ומהנה
  • קאסט מצויין
  • עלילה מסקרנת וחכמה
  • הפקה נהדרת

הרע

  • האקשן לא עומד ברמה של שאר הסצנות

והיקום הקולנועי של שרלוק

  • אם זאת הרמה - אנחנו בפנים
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י