הרשמה

ביקורת: Resident Evil Village Winters' Expansion - ורדים לחורף

אור שיחק בחבילת ההרחבה למשחק האימה של Capcom! בואו לקרוא מה חשבנו על ה-Winters' Expansion!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 26/11/2022

החידושים של מוד ה-Mercenaries אומנם לא מרשימים במיוחד, אבל יחד עם ההרחבה הסיפורית המצוינת אנחנו מקבלים אקורד סיום מוצלח במיוחד עבור Resident Evil Village

אחד הרגעים הכנראה הכי מרגשים שהיו לי באתר היה לקבל את עותק הביקורת של Resident Evil Village לפני היציאה, מדובר באחת הביקורות שהיו הכי חשובות לי בכל התקופה שלי כאן ושמחתי כל כך על ההזדמנות שהציגה את עצמה בפניי לבקר את המשחק ואני חושב שהצגתי את זה גם בביקורת החיובית שלי לפני שנה וחצי. השאלה היחידה שנשארה באוויר במשך תקופה ארוכה אחרי היציאה של המשחק היא האם נקבל הרחבות כמו שקיבלנו ב-Resident Evil 7? אחרי דממה קצרה מהמפתחת, ב-E3 של 2021, קיבלנו הכרזה על ההרחבה שתגיע בעתיד, לא ברור מתי בעתיד. בסוף אוקטובר סוף סוף קיבלנו את ההרחבה המצופה במיוחד של Resident Evil Village, הנה מה שאני חשבתי עליה!

התפוח לא נופל רחוק מהעץ

בואו נתחיל מלדבר על גולת הכותרת של ההרחבה הזאת, Shadows of Rose, זהו החלק שמגיע עם סיפור והוא החלק החשוב ביותר של ההרחבה הזאת כמובן (כן כן, יותר מלשחק בתור הייסנברג [Heisenberg] ומלשחק את ליידי דימיטרסק [Lady Dimitrescu]). שימו לב: החלק הזה יהווה ספוילר לסוף של משחק הבסיס, אתם מוזמנים לקרוא את הסיכום או לחזור לקרוא את הביקורת במלואה כאשר סיימתם את המשחק.

ההרחבה לוקחת אותנו לתקופה שלפני הסוף של Resident Evil Village (זוכרים את הסצינה שבה רואים את רוז מניחה פרחים על הקבר של אית'ן? אז ממש לפני הסצינה הזאת), רוז היא כבר נערה מתבגרת, האב אומנם נלחם על החיים שלה אבל לא הכל נוצץ. רוז מחפשת דרך להיפטר מהכוחות שלה והיא תהיה מוכנה לעשות כל דבר על מנת לעשות זאת, זה כולל להיכנס לתודעה של המגהמייסיט (Megamycete). כאשר רוז מצליחה להיכנס לתודעה של המגהמייסיט, היא מוצאת את עצמה במקום מוכר לכולנו, הטירה של דימיטרסק.

המשחק לוקח אותנו למסע שלם במקומות שאנחנו מכירים כבר, כמו הטירה של דימיטרסק ובית בנוויינטו, אבל לא על מנת לחוות את אותן החוויות שחווינו כבר בעבר, אלא על מנת שרוז תלמד על עצמה, הכוחות שלה וגם לא מעט על העבר שלה, מאיפה היא הגיעה ובתקווה, להיפטר מהכוחות שלה אחת ולתמיד. אנחנו לומדים שרוז היא ילדה שסובלת מבעיות חברתיות בבית הספר שלה, כל שאר הכיתה שלה מתעללים בה בגלל שהיא התלמידה הלא רגילה, קשה לי להסביר כמה לאורך ה-5 שעות ששיחקתי בהרחבה, הרגשתי כמה רוז היא דמות שקל להתחבר אליה, כל הרגשות שלה והחוויות שלה מבית הספר מרגישים רלוונטים והם מיוצגים לאורך כל המשחק.

ההרחבה, כיאה להרחבה בגודל הזה, לא מכילה הרבה יותר מדי דמויות שונות, אבל השחקני קול של הדמויות שאנחנו מכירים מהמשחק המלא חוזרים גם פה, דיוק (Duke) הסוחר, בנוסף לדמות נוספת ומרכזית ב-7 שלא אזכיר את שמה (זאת על מנת באמת לשמר את אפקט ההפתעה). אציין לחיוב את התפקיד של ג'ני טיראדו (Jeannie Tirado), שחקנית הקול של רוז שעשתה עבודה נהדרת לאורך כל ההרחבה, רוב הזמן אנחנו נשמע אותה מדברת עם עצמה בשיחה עם הישות שמנסה לשמור עליה כל הזמן, מייקל (Michael).

לשחרר, לעזוב...

לפני שאתחיל לדבר על מכניקת המשחק של Shadows of Rose, אולי כדי שאתייחס לפיל אחד בחדר שהוא גם חלק מהביקורת בסופו של דבר, התוספת של מצב הגוף השלישי ומדובר בתוספת ענקית למשחק שעוקב אחרי המעבר לגוף ראשון עוד במשחק הקודם, שינוי שלא התיישב בצורה חיובית במיוחד עם הרבה שחקנים שונים. אז מצב הגוף השלישי עובד בצורה שבה אתם כנראה מדמיינים, נקודת המבט היא מעבר לכתף של אית'ן או רוז (בין אם נשחק במשחק הבסיס או בהרחבה החדשה), אבל באופן מעניין, אין את האפשרות לשחק במצב גוף שלישי ב-Mercenaries, המצב היותר אקשני של המשחק. אציין שהמעבר לגוף שלישי במשחק הרגיל משנה מעט מאוד מבחינת משחקיות והאפשרות לעבור בין מצב משחק בגוף ראשון לשלישי היא מבורכת, במיוחד עבור שחקנים שסובלים מבחילה כתוצאה ממשחק בגוף ראשון.

מכניקת הקרב של Shadows of Rose במרביתה, זהה באופן כמעט מוחלט לזו של משחק הבסיס, יש לנו אקדח ושוטגן בשלב יחסית מוקדם כבר של ההרחבה ובשלב מאוחר קצת יותר גם מטען צינור. התוספת האמיתית הגדולה ביותר היא הכוחות של רוז. לרוז יש כח שמאפשר לה להקפיא דברים בסביבה שלה, הכח הזה מוסיף מימד נוסף לחלק מהקרב במהלך ההרחבה, אבל האמת היא שההרחבה בכלל, מעודדת יותר התגנבות והתעלמות מחלק מהאויבים, משהו שלא ראיתי כבר הרבה זמן בסדרה. העידוד הזה נובע בכמה צורות עם כמות אויבים יחסית גדולה וכמות משאבים יחסית מעטה, בין אם מדובר בחומרי גלם, תחמושת או במה שמחדש את הכח של רוז.

האוייבים שלנו בהרחבה הם לא אותם האויבים ממשחק הבסיס, אלא יצורים דמויי אדם שרודפים אחרי רוז ממש כמו הזומבים במשחקים הישנים יותר (לפחות זה מה שהם הזכירו לי), התנועות שלהם לא חדות במיוחד אז לא קשה לכוון עליהם את האקדח כמו למשל ברימייק של Resident Evil 2. אציין שברמת קושי נורמלית, לא מדובר באתגר ענק, אך כאשר עוברים לרמת ה-Hardcore, ההתמודדות עם חלק מהאויבים הופכת למשימה קשה במיוחד מאחר והם דורשים מעט יותר יריות על מנת ליפול. אך עדיין, גם עם כל היריות הללו, הרבה מההרחבה סובבת בעיקר סביב התגנבות. בנוסף לזה, המכניקה שמאפשרת לרוז להקפיא דברים גם מהווה את המרכז האמיתי של הרבה מהדברים שרוז תעשה לאורך המשחק, הדבר כולל גם את הפאזלים השונים שיש במשחק.

חבורה של שכירי חרב

לסיום אדבר גם טיפה על התוספת שלא מוזכרות מספיק והיא מצב ה-Mercenaries. מצב המשחק שמגיע מ-Resident Evil 4, שם אותנו בחלקים שונים של המפות המוכרות לנו ובעצם מאתגר אותנו להרוג כמה שיותר אויבים בזמן מוקצב ולהשיג כמה שיותר נקודות. עד כה היה ניתן לשחק רק בתור אית'ן, הפרוטגוניסט של המשחק, אבל יחד עם ההרחבה החדשה, אנחנו מקבלים גם את כריס, הייסנברג וליידי דימיטרסק. התוספות החדשות האלה מוסיפות מימד חדש למצב המשחק של Mercenaries שחוזר אלינו מ-Resident Evil 7, אבל לצערי הן לא מעלות את רמת העניין בו, לפחות לדעתי.

אתחיל מהחלק הכואב של העסק: אומנם אנחנו מקבלים את כריס בלי לשחק אפילו ב-Mercenaries בכלל, ומדובר בתוספת לא רעה בכלל, אבל על מנת לשחק בתור הייסנברג, אנחנו צריכים להשיג ציון A בכל השלבים השונים של Mercenaries. אציין שעל מנת לשחק בכל השלבים של Mercenaries (לפתוח את כל השלבים), צריך להשיג ציון A לפחות בכל השלבים, כשכל שלב מחולק לתתי שלבים שונים, חלקם מאתגרים יותר וחלקם קצת פחות. אז פתחנו 6 שלבים כאלה, הגענו לשלב האחרון (The Bloody River) ופתחנו את הייסנברג, עכשיו על מנת לפתוח את האפשרות לשחק בתור ליידי דימיטרסק, צריך להשיג ציון של SS ב-Bloody River. אגיד כבר עכשיו שמדובר במשימה לא פשוטה בכלל והיא תדרוש לא מעט זמן שלחלק מהשחקנים, כזו שאולי תרתיע אותם מלגעת במצב המשחק הזה בכלל. זה יותר מדי מאמץ בשביל חלק מאוד מינימלי.

מצב ה-Mercenaries לא מקבל שינויים יוצאי דופן מעבר לדמויות שאנחנו מקבלים, כריס הוא דמות שנורא כיף לשחק, יש לה יכולת שמבוססת על סוג של אדרנלין שהיא פשוט כיפית על מנת להרוג אויבים, זאת יחד עם סט הנשקים שלו במשחק. אני חייב לומר שציפיתי לשחק עם הייסנברג, אבל הוא אולי הדמות עם המשחקיות הכי משמימה מסט הדמויות שאפשר לשחק ב-Mercenaries, היכולות שלו מבוססות על היכולת טלקינסיס שלו להרמת מתכות, אבל הן לא מספקות, מרגיש כאילו הנזק שלהן מאוד מינימלי והשימוש בהן פשוט לא מספק, אפילו בבחינת עיצוב הסאונד שלהן, הן פשוט לא כיפיות. לצד זאת, אם ישבתם על מנת באמת לפתוח את ליידי דימיטרסק, אני חושב שמדובר רשמית באחת הדמויות שאיתן יהיה הכי כיף לשחק את המצב הזה והוא מרגיש מעט כמו God mode, היכולות שלה מהנות והן יחסית רבות, היא גם יכולה לקרוא לבנות שלה שזה ממש מגניב, והחלק המשעשע באמת הוא שאת כל זה עושים מהגובה שלה, מה שמגמב לא מעט יצורים ואני חייב לומר שזה הוציא ממני צחוק בקול רם.

השורה התחתונה

אנחנו עכשיו כבר יותר משנה אחרי היציאה של Resident Evil Village, הרבה דברים אפשר היה להגיד על המשחק, אבל דעתי עליו לא השתנתה והוא עדיין ככל הנראה אחד המשחקים האהובים עלי בסדרה הקלאסית הזאת. בשעה טובה אנחנו מקבלים את ההרחבה של המשחק, Shadows of Rose והסיפור שלה עשוי בצורה מצוינת, הוא נותן לנו עוד מכניקות חדשות לשחק איתן ובנוסף הוא מחזיר לקידמת הבמה את מצב הגוף השלישי שקיים ברוב סדרת המשחקים הזאת. החידושים של Mercenaries אומנם לא מרשימים במיוחד (זאת על אף שהם פומפמו ברשתות החברתיות של Capcom בלי הפסקה כמעט), אבל הם מהנים גם כן. יחד עם אקורד סיום מוצלח במיוחד עבור Village, אפשר כעת לשבת ולהתחיל לחכות למשחק הבא בסדרה של Resident Evil, אבל בנתיים, אנחנו מחכים לרימייק של Resident Evil 4 שנראה מרגש במיוחד!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • Shadows of Rose היא הרחבה עם סיפור מצוין
  • מצב הגוף השלישי חוזר ובגדול
  • התוספות של Mercenaries מהנות...

הרע

  • ...אך דורשות יותר מדי עבודה על מנת באמת להנות מהן

והערפדית

  • אני גבוה מדי לכל המשקופים פה וזה עדיין נהדר
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י