הרשמה

ביקורת: High on Life - צחוקים, דאחקות וכל מה שמסביב

דור מסכם לנו את 2022 עם ביקורת אחרונה למשחק שמסתבר שהוא הרבה יותר מסתם בדיחה

  • PC
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 31/12/2022

אף אחד לא היה מתאכזב אם High on life היה מתרכז אך ורק בהומור שלו, אך דווקא ההשקעה שלו בכל מה שמסביב הופכת אותו למשחק שחובה לשחק

אתם שמעתם על High on Life? אני פשוט מניח שכן: המשחק שיצא באמצע החודש האחרון לשנה הצליח לתפוס את תשומת הלב של האינטרנט בזכות המוכנות שלו ללכת עד הקצה עם ההומור שלו. בפרמטר הזה אין לנו הרבה להוסיף: כן, המשחק שובר, אבל תופתעו או שלא, זה לא היתרון הכי גדול שלו. גם אם לא התחברתם להומור של המשחק ממה שראיתם, יש סיכוי לא רע שתסיימו את הביקורת הזו עם עוד משחק אחד אחרון לשנה הנוכחית.

לא רק מופע סטנדאפ

High on life מתחיל הכי ביזארי שרק אפשר ומשם מגביר. קרטל הסמים הגדול בגלקסיה, ה- G3, מחליט לפלוש לכדור הארץ במטרה לאסוף כמה שיותר בני אדם למטרות זדוניות דווקא בשכונה שלכם. למזלכם, אתם ואחותכם ליזי מוצאים אקדח מדבר בשם Kenny שבשנייה האחרונה מצליח לחבר Warp device מאחד הבסיסים של הקרטל ולשגר את הבית שלכם לעיר הבירה הגלקטית Blimp city בה שוכן לו Gene, צייד הראשים מספר 1 במלחמה מול הקרטל - לשעבר. Gene אמנם מספק לכם ציוד התחלתי כדי לצאת למאבק, אך זאת בתמורה שהוא מתנחל לכם בבית למורת רוחה של ליזי.

לאחר חיסול האחרונה בשרשרת המזון של ה-G3 הנמצאת בפרברי העיר, אנו יוצאים להרפתקה בין-גלקטית המתרכזת בעיקר בשני כוכבי ענק הבנויים בסגנון Metroidvania. אני חושב שכבר פה מי שלא התעמק במה יש למשחק להציע מעבר לבדיחות שלו יופתע, ומפה תתכוננו לא להפסיק להיות מופתעים. נכון, הבדיחות הן לגמרי חלק מרכזי במשחק והומור מאפיין כל אלמנט בו, אך הם משמשים כתוספת למשחק שבנוי בעצמו נהדר. הדוגמא הראשונה שעולה לראש היא כמובן ארסנל הנשקים. נכון, כל אחד מהם מתקשר עם השחקן בהומור ומגיב לכל מה שקורה בקרבות וגם בדיאלוגים בדרך ייחודית, אך הם בראש ובראשונה נשקים מעניינים שכיף להשתמש בהם. זה גם תקף למקומות שנפגוש במשחק, ולעלילה הכללית שלו. לפני שהמשחק חושב על איך להצחיק אותנו הוא קודם כל חושב על איך נהנה גם בלי ההומור - מה שהופך אותו לחוויה גם למי שלא בהכרח מתחבר לבדיחות. למרות שההומור לגמרי מוסיף, הוא לא בא להחליף שום חלק אחר במשחק או לפצות על חלקים בהם המשחק קיבל פחות השקעה.

מרוב דובים לא רואים את היער

סיכמנו כבר שלא מדובר בבדיחה, ובוודאות לא מדובר במשחק הרפתקה המסתמך רק על דיאלוג, אז מה כן המשחק? ובכן, הוא משחק FPS המציע חקירת עולמות שנפתחים לאט לאט בסגנון Metroidvania בתלות הריגת בוסים הפותחים לכם יכולת או מידע המאפר לכם להתקדם בסיפור. באופן הזה המשחק יחסית דומה ל-Star Wars Jedi: Fallen Order, ולמי ששיחק יודע שמדובר במחמאה לא קטנה. בניית השלבים של המשחק מצוינת, עם פיזור נהדר של קרבות לקטעי פלטפורמינג. גם אחרי השלמת הסיפור חקירת העולמות כיפית ומציע הרבה מאוד סודות למצוא. מעבר לאינטראקציות ופרטים מצחיקים למצוא, הסודות מוחבאים בתוך קופסאות פרס שמכילות מכסף ועד קלפי אספנות ושדרוגים לנשקים שלכם. שדרוגי הנשקים באים לא בצורה סטנדרטית של הגדלת כמות יריות וטעינה מהירה יותר, אלא מכילים גם מודים שמשנים מעט את התפעול של כל אחד מהנשקים.

כל אחד מהם מכיל מצב ירייה רגיל כמו שוטגאן או יריות מהירות, וירייה אחת מיוחדת אותה ניתן לשגר אחת לטעינה עם כפתור ה- R1. המודים משנים את הדרך בה פועלים אחת משתי סוגי הירייה, כך שלדוגמא Kenny שירייתו המיוחדת בדרך כלל יורה כדור גדול המקפיץ את האויבים באוויר יכולה להתפצל לכמה כדורים קטנים כדי לתפוס שטח פנים גדול יותר. המודים כן גם יכולים להיות פחות באנליים, כמו מוד ל-Sweezy שיורה קריסטלים באופן מהיר המאפשר לכם להשאיר את הקריסטלים תקועים באויבים ובטעינת הנשק לגרום לקריסטלים לחזור אליכם בשביל פגיעה נוספת באויבים ואנימציה יפה. את השדרוגים אפשר גם לקנות בכסף ב-Blimp City, המשמשת כמעין Hub המכיל כמה אטרקציות.

מעבר לחנויות, העיר מלאה במסכי טלוויזיה המציגים תוכניות שוברות מצחוק שיצרו במיוחד למשחק, אנשים מצחיקים לפגוש ואפילו כמה דמויות שאינטראקציה איתן תתחיל רצף אירועים שישנה מעט את המשחק. הדגש על האינטראקציות ממשיך גם בשבירת רצף הקרבות בשלבים בשביל מצב חקירה והבנה של מה הדבר הבא שצריך לעשות, ואפילו פאזלים קטנים בחלק מהמקומות. כפי שהבנתם, המשחק סופר מגוון ומכיל הרבה יותר מסתם מערכת קרבות - מה שגורם לה לגיוון בה להיות מינורי לחלוטין. המשחק יורה לכל הכיוונים ודואג כל כך להצליח בכולם, שהוא מזניח את הדבר המרכזי שעל הכוונת. זה לא שמערכת הקרבות רעה, וזה לא שהנשקים לא מגוונים, זה פשוט שאין לה את העומק שהייתם מצפים ממשחק כזה להכיל. כן היא מהנה בהתחלה, אך החוסר באויבים חדשים, כמות הנשקים הקטנה יחסית והעובדה ששינויי המודים בהם לא באמת מרעננת את המשחק גורמים ביחד לחלק המרכזי בו להיות לוקה בחסר. יוצא מגדרם הם קרבות הבוסים, בהם ההשקעה בשאר הפרמטרים אכן מורגשת, אך במשחק כל כך מושקע מוזר מאוד להרגיש מערכת קרבות שלא עומדת באותו סטנדרט מרשים של השקעה ותשומת לב.

מעלה מעלה

באופן מצחיק, הדבר הראשון שתשימו לב אליו במשחק הוא אפילו לא ההומור, אלא רמת ההשקעה ש- Squanch Games שמו במשחק.  ניכר כמה שהיה להם חשוב שהכל ירגיש מקצועי, מה שיוצר דיסונאנס מצחיק לכשעצמו בין המשחק המושקע לבין ההומור הילדותי. מכניקות שלמות, מיני-משחקים מפוזרים ואפילו אצ'יוומנטים שנעשו רק בשביל הבדיחה - המפתחים לא חסכו זמן או כסף כדי לקחת כל חלק במשחק שלב אחד קדימה.

יש אין-ספור דוגמאות בהן זה בולט, אך החביבות עליי במיוחד היו במקום סתם לתת משימות שיזכו את השחקן בכסף, לשים אותן כחלק מפורום שנמצא כחלק מאשכול של הכוכב בספציפי בו המשימה קוראת. כל פורום היה מלא בתגובות שמלאות באישיות ומצחיקות במיוחד, ומיותר להגיד כמה זה לא היה נחוץ - ובכל זאת מאוד מוסיף. עוד דוגמא היא ה-Warp disc שמשמשות כקונספט מעין ייחודי. ב-Blimp City תמצאו דוכן אוכל המוכר באופן לא חוקי את אותם דיסקים בתמורה ל-Warp Crystals שתוכלו לאסוף בסוף כל קרב עם ה-G3.

הדיסקים האלה ניתנים לשימוש במקומות ספציפיים בשלבים, וכל אחד מהם מזמן לתוך העולם סיטואציה בזויה לגמרי ושונה מכל מה שנפגשתם איתו עד עכשיו במשחק. אני לא רוצה להרוס לכם את ההפתעות, אבל כן אגיד שבאחת מהסיטואציות הלכו המפתחים רחוק לרמת לקנות זכויות לסרט שלם שיתנגן באופן מלא. גם בעלילה המפתחים לא הססו לרגע לפני שבנו מקום שלם עם אין ספור פרטים רק לבדיחה קצרה, או דיאלוגים ארוכים שמוסיפים הרבה אישיות לדמויות שמסביבך. זה אמנם לפעמים מעיק, וללא ספק פוגע בקצב כאשר המשחק יוצא מאיזון בין שאר סוגי המשחקיות לדיאלוגים בתחילת המערכה השלישית, אך לרובו מדובר בקטעי שיא שיזכרו לכם לטובה בסוף ההרפתקה. בולטים בדבר הזה הם בעיקר ליזי ו-Gene, שלא רק שולחים לך הודעה פה ושם עם עדכון סוער על המצב בבית אלא גם נותנים לכם אפשרות פעילה להחליט החלטות בנוגע לעתיד של הבית המשותף שלכם. עוד אפשרות בחירה שהמשחק הולך אקסטרה מייל בשביל לבצע אותה ולבצע אותה טוב היא האפשרות פשוט להרוג NPC שמעצבנים אתכם. האפשרות הזאת חוזרת מספר פעמים בסיפור ולא משנה איזו החלטה תקבלו התוצאה היא תמיד אינטראקציה קורעת.

השורה התחתונה

High on life לא בא כדי לגרום לכם לערער על משחק השנה שלכם או להגדיר מחדש את הדרך בה מספרים סיפור. הוא יודע בדיוק מה המקום שלו כחוויה כיפית לסגור איתה את השנה והוא עושה את התפקיד הזה בהצטיינות יתרה. עם יצירתיות נהדרת, עלילה שמפתיעה לטובה, עולמות שפשוט כיף לחקור וכמובן הומור ברמה גבוהה - גם אם מערכת הקרבות שלו לא מושלמת, אין שום סיכוי שתצאו ממנו בלי חיוך.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X|S

הטוב

  • כיפי, מרענן ומרגיש בדיוק באורך הנכון
  • עלילה מפתיעה לטובה שמתפתחת נהדר
  • בניית שלבים מצוינת
  • רמת השקעה גבוהה בכל כיוון אליו המשחק פונה...

הרע

  • ...פרט למערכת הקרבות שנשארת לאחור
  • הקצב לא מאוזן באופן מושלם בין דיאלוגים לשאר המשחקיות

ומשחק ההמשך

  • בעולם בו Goat Simulator זכה למשחק נוסף, אין לנו ספק שגם פה נקבל
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י