הרשמה

ביקורת: האחרונים מבינינו: פרק 3 - "הרבה הרבה זמן"

הפרק השלישי הגיע עם שינוי הנרטיב הגדול ביותר עד כה ביחס לעלילת המשחק, והתוצאה - מרגשת ונוגעת ללב.

ואז אני נכנס לחדר, ושואל "האם? כולם פה כלומר בסדר, כולם עוד חיים?" ואת (אלי?) עוד שרה עם גיטרה, געגועים לים כי הביקוש לאהבה לא מסתיים אף פעם

ביל: "אתם נכנסים אליי הביתה, מבזבזים את כל המלכודות שלי, את (אלי) כמעט שוברת את יד הירי שלי, מי לעזאזל המופרעת הזאת שהבאת לכאן ומה היא בכלל עושה פה?"

אלי: "אני לא עניינך ואנחנו כאן בגלל שאתה חייב לג'ואל כמה טובות, אז בוא נתחיל מזה שתוריד לי את האזיקים!"

זאת בערך האינטרקציה הראשונה בין אלי לביל במשחק וכמו שאתם קוראים מתרחש בינם מפגש שבפרק עצמו לא קרה וגם לא יקרה. הפרק השלישי של "האחרונים מבינינו" מתמקד כמעט כולו בביל, על חייו רגע לפני תחילת האפוקליפסה, כל הדרך אל עבר שנת 2023. אז כמה העלילות שונות אחת מהשנייה? (ספויילר: המון). הפרק השלישי כאן ואם נסכם אותו בכמה מילים אז הוא פרק מהמם, מרגש ונוגע ללב ונותן לנו מושג על כיצד תתקדם הסדרה בהמשך ומה התסריטאים מתכננים עבורנו. אם כבר לשנות את הנרטיב ב-180 מעלות, אז ככה.

חלק 4 - Bill's Town

לאחר הימלטותם של אלי וג'ואל מבניין הקפיטול, הם הולכים ומתקרבים לעיירה בה גרים ביל ופרנק. ג'ואל עדיין מפגין קרירות וריחוק משמעותיים מאלי, בעוד אלי מתעקשת ליזום שיחות ואני מניח שלחלק מהצופים היא דמות מציקה על המסך. אלי נחשפת במהלך הצעידה לזוועות שונות שקרו, סיפורים על טרום המגיפה וממשיכה במסעה לנסות ולהשיג אקדח אך במקום משיגה טמפונים, סוג של זהב בתקופה אפוקליפטית. כשהצמד צופה בקבר האחים מחוץ לעיירה של ביל, אנו עוברים למנה העיקרית.

אז מי אתה ביל?

ביל (בביצוע נהדר של ניק הופרמן, מחלקת גנים ונוף) של המשחק והסדרה מתחילים ממקום מאוד דומה כדמות של אדם שהקדיש את חייו להתכונן ליום הדין, ואיך גיא כתב לי, "ביל הוא מהאנשים האלה באינטרנט שרק מחכים לאפוקליפסת זומבים, וביום שהיא הגיעה הוא פאקינג הפך אותה לכלבה שלו". בהחלט קשה להתווכח. ביל מצליח להכפיף את כל משאבי העיירה והסביבה לטובתו ובחריצות אינסופית מקים מערך הגנה ומכשולים נגד בני אדם ונגועים כאחד. לצפות בהם מועדים במלכודות כל פעם מחדש מהווה את סדרת הטלוויזיה האהובה עליו וככל הנראה הוא מבלה את זמנו בבינג' של חיסול נגועים, איפה נרשמים?

יום אחד לאחר קפיצת זמן בשנת 2007, מועד פרנק (מורי בארטלט, הזכור מהעונה הראשונה של הלוטוס הלבן) לאחת המלכודות של ביל ולמזלו לא מוצא את מותו ובמשך אותו היום מצליח להקסים ולכבוש את ביל הקשוח והחשדן. מה שנעשה יפה עד השלב הזה הוא שבין אם שיחקתם במשחקים ובין עם לא, הסיפור עדיין יחדש וישאר קוהרנטי ואמין בעיניכם. אחת המגרעות של משחק מחשב היא שבסוף מטרת המוצר היא לשחק ולהיות אקטיבים, בעוד שלסדרת טלויזיה, המטרה היא לבדר או לעורר מחשבה. המשחק לא הציג בפנינו את סיפורי הרקע של הדמויות וברוב המקרים היינו צריכים ללמוד את הדמויות השונות ולהתחבר אליהן על בסיס אינטרקציות שקורות בזמן אמת עם מעט מאוד (עם בכלל) סיפורי רקע בזמן שאנו משחקים עם ג'ואל או אלי, וכמו שקראתם בתחילת הסיקור, וכפי שתוכלו לראות בסרטון הבא, האינטרקציה בין אלי-ג'ואל-ביל הייתה הרבה יותר אגרסיבית.

מכאן, סיפור האהבה בין ביל לפרנק עולה מדרגה כנגד כל הסיכויים, כי הרי מה הסיכוי למצוא נפש תאומה כשכל העולם סביבך קורס ועוד בעל העדפה מינית להט"בית כשלך? המקרה הנדיר הזה מגיע כדי להראות לנו כיצד נחווה את הסדרה כשנפגוש דמויות בהמשך. אלי וג'ואל בעצם נעים לרוחבה של ארה"ב ובכל פעם פוגשים דמויות שונות בדרך, וסיפור חייהן של הדמויות הוא סיפורה של האפוקליפסיה, על הטרגיות והיופי שקיים בה. בעוד מטרת המסע היא המוטיב המרכזי בסדרה, סיפורה של האפוקליפסה היא הדרך בה הם הולכים והפרק הזה מגיע להמחיש לנו כיצד. הסיפור של השניים חווה עליות ומורדות כמו כל מערכת יחסים וכשחושבים על זה, הסיכוי של מערכת יחסים כזו לשרוד כשאין עוד אף אחד בסביבה, אין עבודה ללכת אליה, אין ארוחות שישי אצל ההורים, אי אפשר להתרחב ולהביא ילדים ובעצם היעדר כל דבר שמפתח את הזוג ונותן מפלט לפעמים, עלול לפרק את מערכת יחסים או שמישהו יאבד את דעתו.

עיקר ההתעסקות היא בלשרוד ולשמר את המבצר, עד שיום אחד פרנק אומר עד כאן ומפגיש את ביל עם ג'ואל וטס בפיקניק שלקוח כמו מפרק של אחוזת דאונטאון. ביל כמו שהשחקנים מכירים אותו דרוך כל העת וג'ואל לאט לאט מוצא את הדרך לפייס אותו, דבר שיועיל לשני הצדדים במרוצת השנים. הקשר בין ביל ופרנק כנראה הצליח לגרום ללא מעט צופים ללכלוכית ואף מעבר (ובצדק), החל מהארוחות המשותפות, הנכונות של ביל להשתנות כדי לשמור על פרנק מאושר, הסצנה של אכילת התותים ועד השתלשלות היום האחרון של פרנק ובעקבותיו גם של ביל עלי אדמות. הכל נעשה בצורה משכנעת ואמינה, תואמת את התקופה בה הם חיים ומנסים לצלוח יום ביומו ולמען האמת, במשך כ-16 שנים הם הצליחו לעשות זאת מצויין, כנראה יותר טוב מ-99% מהשורדים האחרים. אך עם זאת, המשחק מתאר סיטואציה אחרת לגמרי. כפי שתוכלו לקרוא כאן מטה, פרנק בורח מביל ומעדיף למות רק כדי לא להעביר דקה נוספת בחיקו, מוזמנים ומוזמנות לקרוא, חתיכת טוויסט:

הקטע בו אלי קוראת את המכתב של ביל המוקדש לג'ואל הוא מוטיב שלקוח ישירות מן המשחקים שבהם באופן תדיר אנחנו אוספים פתקים ומכתבים המכילים סיפורים של שורדים שאינם עוד. מעבר לכך, במשחקים אנחנו מחפשים קודים לכספות שפזורות בסביבה? אז גם כאן ביל מעניק לג'ואל את הקוד לבונקר וזה עוד אלמנט שהוכנס מן המשחקים לסדרה ועשוי נהדר. דבר נוסף שהפך את סצנת המכתב למצמררת היא הסמיכות של מותה של השחקנית אנני וורשינג המדובבת את טס במשחק ממחלה קשה ערב יציאת הפרק, בשילוב הבקשה של ביל לשמור עליה בעוד היא הלכה לעולמה גם בסדרה וגם במציאות, דבר שהפך את הסצנה לקודרת במיוחד.

אז אם השחקנים קיבלו עלילה שונה לחלוטין, הם לפחות לא יכולים וכנראה גם לא צריכים להלין על כך שהסדרה סוטה מרוח המשחק, נהפוך הוא, היא כאן בכל סצנה וסצנה בסדרה והפרק האחרון על אף שכמעט ואין בו אקשן בכלל הוא טלויזיה משובחת ומספר סיפור אהבה בצורה הטובה ביותר. התסריטאי ומפיק המשחק ניל דרוקמן הגדיר זאת ככה: "בסיפור, אנו יכולים לראות מה קרה לביל במהלך פריצת המגיפה, ולאחר מכן איך זה היה כשהוא פגש את פרנק והתאהב בפרנק והזדקן עם פרנק, ובנוסף את המעגל השלם של אהבה וחיים משותפים עם אדם אחר וכיצד לחוות אובדן, אבל אובדן עם גוונים של שמחה על חיים שלמים מלאים באהבה." Well Played ניל.

בטריילר לפרק הבא מופיעים קטעים משלל זמנים שונים בסדר של המשחק, מהנרי וסאם, דרך ה'ציידים' ששולטים ברחובות, הבלואטר מהטריילר לסדרה (שכבר היה אמור להגיע בעיירה של ביל) וקטעי פלאשבק מפריצת המגיפה ומ-Left Behind, כך שאם כל הדברים האלו איכשהו ימצאו את דרכם לפרק 4, אני מניח שהוא יהיה פרק באורך לפחות כמו של הראשון (77 דקות) והשלישי (72 דקות), כך שהוא יהיה גדוש באירועים שלאחר התוצאה שקיבלנו בפרק האחרון. יהיה מעניין לראות את התרגום שהסדרה תעשה לפורמט הטלויזיוני. אהה, ואלי סוף סוף השיגה לעצמה אקדח.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:55 02.02.2023 | הלו הלו (אורח)

    השחקנית אנני וורשינג אינה מי שמשחקת את טס, השחקנית Anna Torv משחקת את טס והיא לפחות לרגע כתיבת התגובה הזאת בחיים

  2. 2

    20:20 02.02.2023 | טל דותן טל דותן (אורח)

    תודה על ההערה, תוקן.

  3. 3

       | פורסם ע"י