הרשמה

קסדת ה-PSVR2 סובלת ממכירות מוקדמות נמוכות, סוני מגיבה בהאטת הייצור

המציאות המדומה מתה שוב?

סוני מגיבה בחזרה וטוענת: ״הדיווח לא נכון״

עדכון (16:22): סוני הספיקה להגיב על הדיווח של בלומברג: לפי החברה היפנית, היא ״לא חתכה את כמות היחידות שהיא תייצר בהשקה של המכשיר״, כשהיא רואה את ״ההתלהבות של מעריצי פלייסטיישן מהמוצר החדש שיכיל יותר מ-30 כותרים כמו Gran Turismo 7, Horizon Call of the Mountain ו-Resident Evil Village".

מקורי: לפני חודשיים הכריזה חברת Sony על הדור השני למשקפת המציאות המדומה שלה. מכשיר ה-PlayStation VR 2 יושק במחיר התחלתי של $550 וצפוי להגיע עם 20 משחקים, ביניהם גם Horizon Call of the Mountain.

בתור התחלה, סוני העמידה פס ייצור של 2 מיליון יחידות כדי למכור בגל הראשון. כאמור, לא מספר גדול במיוחד, אבל התחלה לא רעה. כעת, סוכנות הידיעות Bloomberg, מדווחת כי לאור הכשלון של המכירות המוקדמות, סוני מתכוונת להקטין את התחזיות לכמיליון וחצי יחידות בלבד. לפי המדליפים שביקשו לא להיחשף, סוני פנתה ליצרן המסכים של PSVR 2 וביקשה להקטין את הכמות של המסכים לייצור. כעת החברה מתכננת לספק רק מיליון וחצי יחידות בשנה בראשונה להשקה, בניגוד לתחזית הראשונית של 2 מיליון יחידות.

ההשקה של סוני שהחלה בנובמבר, לא הצליחה על אף הכותרים החזקים שהיו אמורים למשוך את החומרה. הסיבה העיקרית היא מחיר גבוה, גבוה אף משל הקונסולה עצמה, ומחסור קשה בתוכן, כאשר רוב הכותרים שיוצאים עם ההשקה אינם כותרים ייחודיים של PlayStation. עולם המציאות המדומה סופג לא מעט מהלומות לאחרונה. Microsoft סגרה לאחרונה את חברת המציאות המדומה שרכשה, וגם פיטרה צוותים שלמים בחטיבות המציאות המדומה ומשקפי ה-Hololens שלה. שמועות עיקשות טוענות שאפל דחתה את ההשקה של משקפי המציאות הרבודה שלה לשנת 2025.

החדשות האלו מצטרפות לירידה בהשקות משחקים למציאות מדומה כפי שניתן לראות דרך Steam ומציגים את הבעיה הגדולה ביותר של VR - אין מספיק תוכן בשביל לייצר חומרה ואין מספיק חומרה בשביל לייצר לה תוכן. הבעיה השניה היא שפיתוח למציאות מדומה הוא פיתוח מסובך ויקר יותר שלרוב לא מצדיק את העלות שלו.

המשבר הכלכלי האחרון שלח חברות רבות לנער את מחלקות הפיתוח שלהם ולהתמקד במה שהן עושות הכי טוב. נכון לעכשיו, רק Meta ממשיכה במלוא הכוח בשוק המציאות המדומה ונכון להיום היא מחזיקה בנתח של כ-85% משוק המשקפות למציאות מדומה. כאמור, זה איננו שוק גדול, ובשנת 2022 המכירות של משקפות מציאות מדומה צנחו בכ-12% לסך של 9.6 מיליון יחידות בסך הכל.

מה דעתכם? האם שוק המציאות המדומה עם עתיד זוהר? או עתיד רחוק? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:27 02.02.2023 | תומר תומר (אורח)

    יקר

  2. 2

    13:51 02.02.2023 | מנחם מנחם (אורח)

    סוני כבר פרסמו שהדיווח של Bloomberg לא נכון ושהם מתכננים לייצר את הכמות שדובר עליה בהתחלה.

  3. 3

    16:27 02.02.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    וואי וואי חיים ארוכים מנחם: בדיוק עדכנו את הכתבה עם התגובה של סוני!

  4. 4

       | פורסם ע"י